Şimdi Ara

Reklam Kurulu, tüketiciyi aldatan reklamlara ceza kesti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Reklam Kurulu, tüketiciyi aldatan reklamlara ceza kesti
    Ticaret Bakanlığı’nın sosyal medya hesabından yapılan açıklamada Reklam Kurulunun, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulamalar nedeniyle 2024 yılında 277 milyon liranın üzerinde para cezası uyguladığını ifade etti. Ayrıca Kurulun 16 Ocak'ta gerçekleştirdiği yılın ilk toplantısında, tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamaları mercek altına aldığı belirtildi.



    Aldatıcı reklamlara ceza



    Gerçekleştirilen toplantıda ele alınan 209 dosyadan 189'unun mevzuata aykırı olduğu tespit edildi. Söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında 1 dosya hakkında tedbiren durdurma kararı ve 188 dosya hakkında reklam durdurma cezaları ile birlikte toplam 29 milyon 136 bin 384 lira idari para cezası uygulandı. Ayrıca dosyalardan 10'una tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi adına erişim engeli idari tedbirinin uygulanmasına karar verildi.



    Finansal piyasalar da toplantıda önce çıktı






    Reklam Kurulu toplantısında aldatıcı reklamların yanı sıra tüketicilerin çevreye ilişkin hassasiyetlerinin istismar edilmesinin engellenmesi amacıyla bankacılık sektöründeki uygulamalara yönelik incelemeler gerçekleştirildiği bildirildi.



    Bu bağlamda toplantıda, özellikle "yeşil konut kredisi" ve "yeşil taşıt kredisi" gibi çevre dostu ürünlere yönelik reklamların, içerdikleri faiz oranları ve avantajları net bir şekilde belirtmediği vurgulandı. Enerji kimlik belgesi olan konutlar için sunulan yeşil konut kredileri ve elektrikli araçlar için sağlanan yeşil taşıt kredilerinde, ana vaatlerin açık ve anlaşılır şekilde aktarılması gerektiği ifade edilmesine rağmen, reklamlarda bu ürünlerin faiz oranları veya ücret muafiyetleri gibi avantajlarına dair eksik bilgilendirmeler yapıldığına dikkat çekildi.



    Ayrıca Bkz.Türkiye'de en çok şikayet edilen ürün ayakkabı oldu: İşte liste



    Ayrıca, çevreye duyarlı olan faiz oranlarının veya ücret muafiyetlerinin reklamlarda cazip bir şekilde sunulmasına rağmen, pratikte bu ürünlerin standart kredilerle herhangi bir fark göstermediği tespit edildi. Çevresel eylemlerin etkisinin gerçekte olduğu kadar büyük olmadığı yönünde de yanlış bir izlenim yaratıldığına vurgu yapıldı.



    Toplantı sonucunda, çevreye duyarlı ürünlerin reklamlarda belirtilen vaatlerle çelişen uygulamaları nedeniyle, 10 banka hakkında "reklamların durdurulması cezası" uygulanmasına karar verildi.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/reklam-kurulundan-tuketiciyi-aldatan-reklamlara-29-1-milyon-lira-ceza/3455762







  • katılıyorum. tüketicinin de dava açabilmesine yönelik, alışveriş sonrasında kesilen fiş ve faturalarda, tüketici lehine düzenlemelerin yapılması gerekir. ayrıca üreticiye açılacak davalar sonrasında, tüketici lehine verilecek maddi cezalar için de tartışmaları önleyecek şekilde, alt ceza sınırının belirlenmiş, üst ceza sınırının da açık bırakılmış olması gerekir. mevcut durum ile üretici yine korunur. fiş alıyorsun, kısa bir süre sonra okunmaz hale geliyor. tüketici zararlı şeyi yedikten sonra neyle gidecek de şikayetçi olacak. devlet ceza kesiyor, üretici ufak bir zamla zararını zaten karşılıyor. istedikleri gibi etiket değiştiriyorlar. söylenen ise protesto edin. vatandaşın işi yok da elinde kağıt kalem, aldığı ürünlerin fiyatlarını takip etsin.

  • Para cezası ile tüketici korunamaz.Tüketiciyi şu veyahut başka bir şekilde aldatan dolandıranların ticari hayatını sekteye uğratacak düzenlemeler gelmeden bu işlerler hale yola koyulamaz diye düşünüyorum.

  • joven kullanıcısına yanıt

    katılıyorum. tüketicinin de dava açabilmesine yönelik, alışveriş sonrasında kesilen fiş ve faturalarda, tüketici lehine düzenlemelerin yapılması gerekir. ayrıca üreticiye açılacak davalar sonrasında, tüketici lehine verilecek maddi cezalar için de tartışmaları önleyecek şekilde, alt ceza sınırının belirlenmiş, üst ceza sınırının da açık bırakılmış olması gerekir. mevcut durum ile üretici yine korunur. fiş alıyorsun, kısa bir süre sonra okunmaz hale geliyor. tüketici zararlı şeyi yedikten sonra neyle gidecek de şikayetçi olacak. devlet ceza kesiyor, üretici ufak bir zamla zararını zaten karşılıyor. istedikleri gibi etiket değiştiriyorlar. söylenen ise protesto edin. vatandaşın işi yok da elinde kağıt kalem, aldığı ürünlerin fiyatlarını takip etsin.

  • ben sonuca bakıyorum


    kesilen cezaların caydırıcılık değeri nedir ?

    firma aynı usulsüzlüğü kaç defa gerçekleştirdi ?

    firmanın tüm ürün ve çalışmaları hem sağlık açısından hem de reklam içerikleri açısından değerlendirme yapıldı mı ?


    yapılmadı ise bu kesilen ceza sadece göstermelik olup, ÇALIYOR ama İŞ YAPIYOR diyen kesme yapılmış bir reklam işlemidir

    bu vatan toprağındaki tüm fertlerin hak hukuk ve de sağlıkları için yapılmış bir çalışma değildir.

  • joven kullanıcısına yanıt
    Mesela belirli süre reklam yasağı da uygulanmalı. Hatta cezalar, belirli bir süre dahilindeki her ihlalle katlanarak artmalı, yıkıcı noktalara gelmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 20 Ocak 2025; 16:51:13 >
  • Böyle üç kuruş, beş kuruş cezayla olacak iş değil bu, faaliyet yürütmeyi durduracaksın bak nasıl üç buçuk atıyorlar.

  • Rindaman kullanıcısına yanıt

    faaliyetini durduracğı firma kendisine aitse ne olacak veya yönetim kurulunda ise? kendi faaliyetlerini durdurur mu ;)

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • dreamblue35 D kullanıcısına yanıt

    Ona sıra gelecek kadar bir demokrasimiz olsa önce..

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.