Şimdi Ara

Rektifiye dedi!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
5.816
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Herşey sıradan bir günmüş gibi başladı bugün de aslında. Kahvaltıdan sonra bir iki işimi halledip her hafta sonu olduğu gibi kursa gidecektim.
    Benzinlikte eksilen suyu tamamlattım lastiklerin havasını kontrol ettim. Görevli yağıda kontrol edelim dedi kaputu açmışken, gerek yok dedim daha Ekim ayında araç yetkili servis Avek'te yıllık bakımdan geçmişti.
    Bahşiş alacak ya dinlemedi beni, yağ çubuğunu temizledi tekrar daldırıp çıkardı o da ne gözlerime inanamadım. Motor yağı kalmamış, en dip seviyeye zor geliyordu yağ izi. Birkaç kez daha denedik sonuç hep aynıydı.
    Abi ben daha önce de gördüm, adam arabayı servisten çıkarmış getirmiş ama yağ koymamışlardı dedi. Fesuphalla çekerek Avek'i aradım getirin bakalım dediler.
    Neyse vardım, usta baktı arabada yağ yok, lifte koydu baktı altında kaçak ta görünmüyor dedi. Zaten kaçak olsa görürdüm evin önünde, akşamdan sabaha birikirdi hiç değilse dedim.
    O zaman içeriye kaçırıyordur dedi. Ee deyince REKTİFİYE gerekir dedi. Betim benzim attı o an. Neyse bozuntuya vermemeye çalıştım ama canım epey sıkıldı.
    Nasıl böyle oluyorunu anlattı biraz, sübaptan kaçırıyordur, silindirlerde problem vardır, gömlek, piston hasar görmüştür vb dedi. Ne yapacağız dedim.
    Yağ koyalım biraz 1000km sonra ne kadar eksiltmiş tekrar kontrol edelim dedi. Eğer yine seviye dibe inerse rektifiye dedi.

    Aracım 2000 model VW Golf 8V manuel 125000 KM'de. Bugüne kadar da aracımla ilgili hiçbir sorun yaşamış değildim. Kronik tek problemi şoför kapısının camının inmesi, senede 1-2 yapar.
    Camcılar da sağolsunlar söyleme rağmen düzeltmeyip plastik bir makara değiştiriştirip bırakıyorlar. Neryse..

    Araç 15.10.2010 tarihinde Avek'te bakıma alındı. Yağ deposu ile ilgili birşeyler de değişmişti. Değişim listesi şöyle,

    YAĞ ÇUBUK BORUSU (Çatlak var dediler)
    FLANŞ (Yağ çubuk borusu ile alakalı mı bilmiyorum neyin flanşı)
    Antifriz hortum flanşı
    Triger seti
    Eksantrik kayışı
    Gergi makarası
    Yağ filtresi
    Buji
    Hava filtre elemanı
    Yakıt filtresi
    Mikro filtre
    10W/40 sentetik yağ
    Karter tapası
    Su pompası


    Sonradan uyandım, bugün ustanın koyduğu yağ 10W/30 du. Şimdiye kadar heryerde 10W/40 yağ konuldu bu araca. Kendileri de bakımda böyle yapmışlardı.
    Bilerek 10W/30 yağ koydu diye düşünüyorum, sizce neden böyle yaptı?

    Bu verilerle siz ne düşünürdünüz? Neyi kontrol edeyim, ne yapayım?
    Forumda tecrübeli birçok arkadaşın olduğunu biliyorum ve değerli fikirlerini paylaşacaklarını umuyorum.







  • Söylemeyi unuttum araçta Mart 2010'dan bu yana Landi Renzo LPG takılı ve hiç sorunsuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: svevo

    Söylemeyi unuttum araçta Mart 2010'dan bu yana Landi Renzo LPG takılı ve hiç sorunsuz.
    bir aracın motorunun rektifiye(yenileme) ihtiyacı olduğuna kesin kara verilebilmesi için bazı şartların oluşması gerekmektedir.

    araçta silindirlerden bir veya daha fazlasında kompresyon kaçağı olmalıdır.(silindirler arasındaki fark max %20 olmalıdır.yani sağlıklı bir motorda örnek olarak 150 psi olan kompresyon en düşük 120 olabilir.kompresyon kaçağı, subaplardan,segmanlardan,veya silindir kapak contasından kaynaklanabilir

    araç çekişten ciddi olarak düşer.ezgosttan mavi duman çıktığı görülebilir.. normalde bilnen miktarda benzin ile yaptığı yol azalabilir.

    sentetik motor yağı kullanan araçlarda yağ seviyesi dikkatlice takip edilmelidir.seviye özellikle hızlı otoyol sürüşleri sonrasında yağ miktarı 1 litreleri bulabilir.3000 kmde araç 3 litreye kadar yağ eksiltebilir.bu durumda motordaki aynı cins yağ ilave edilmelidir.bu durum sentetik yağ nedeni ile olur ve çok normaldir.

    nadiren de olsa bazen yağ çubuklarında sorun olabilmektedir.aracın aynı modelinden çıkma başka bir çubukla test yapılmalıdır.

    kısacası rektifiye gerek demek için bir takım şartların oluşması gerekir.

    yukarıda yazdıklarım kontrol edilmeli ve ancak ondan sonra karar verilmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 20 Şubat 2011; 1:48:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    bir aracın motorunun rektifiye(yenileme) ihtiyacı olduğuna kesin kara verilebilmesi için bazı şartların oluşması gerekmektedir.

    araçta silindirlerden bir veya daha fazlasında kompresyon kaçağı olmalıdır.(silindirler arasındaki fark max %20 olmalıdır.yani sağlıklı bir motorda örnek olarak 150 psi olan kompresyon en düşük 120 olabilir.kompresyon kaçağı, subaplardan,segmanlardan,veya silindir kapak contasından kaynaklanabilir

    araç çekişten ciddi olarak düşer.ezgosttan mavi duman çıktığı görülebilir.. normalde bilnen miktarda benzin ile yaptığı yol azalabilir.

    sentetik motor yağı kullanan araçlarda yağ seviyesi dikkatlice takip edilmelidir.seviye özellikle hızlı otoyol sürüşleri sonrasında yağ miktarı 1 litreleri bulabilir.3000 kmde araç 3 litreye kadar yağ eksiltebilir.bu durumda motordaki aynı cins yağ ilave edilmelidir.bu durum sentetik yağ nedeni ile olur ve çok normaldir.

    nadiren de olsa bazen yağ çubuklarında sorun olabilmektedir.aracın aynı modelinden çıkma başka bir çubukla test yapılmalıdır.

    kısacası rektifiye gerek demek için bir takım şartların oluşması gerekir.

    yukarıda yazdıklarım kontrol edilmeli ve ancak ondan sonra karar verilmelidir.

    Alıntıları Göster
    Egzozdan duman çıkıyormu? o kadar yağ duman çıkarmadan uçup gitmez ki. Araç zor çalışıyor mu? Motor gücünde düşme var mı? Esksinden çok hararet yapıyor mu? veya Yakışında artma oldu mu? Bunlar sekmanlarla gömlek arası toleransın açılmış olduğunu gösterir. Yağ filtrenizi orjinal mi yan sanayi mi kullanıyorlar, zamanında değiştiriyorlar mı? Hararet göstergeniz sağlam mı? yağ basıncı müşürünüz doğru çalışıyor mu? lütfen bunları kontrol ettirmeyi unutmayın.

    Motoru bitiren 2 etmen var hararet ve eksik yağlama. Eğer hakikaten motor rektifiye gerektiriyorsa (ki umarım gerekmez). Arızanın sebebini bulmak gerekir. Yoksa aynı sorun tekrarlar. Size tavsiyem birkaç ustaya daha gidin.

    Kışın 10-40 yerine 10-30 yağ bazı durumlarda kullanılabiliyor. Sizin durumda da usta hem yağlamada vizkoziteden kaynaklanan bir problem var mı diye hem de eksiltme olayı varsa onu hızlandırmak için daha ince yağ kullanmanızı önermiş olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avalona

    Egzozdan duman çıkıyormu? o kadar yağ duman çıkarmadan uçup gitmez ki. Araç zor çalışıyor mu? Motor gücünde düşme var mı? Esksinden çok hararet yapıyor mu? veya Yakışında artma oldu mu? Bunlar sekmanlarla gömlek arası toleransın açılmış olduğunu gösterir. Yağ filtrenizi orjinal mi yan sanayi mi kullanıyorlar, zamanında değiştiriyorlar mı? Hararet göstergeniz sağlam mı? yağ basıncı müşürünüz doğru çalışıyor mu? lütfen bunları kontrol ettirmeyi unutmayın.

    Motoru bitiren 2 etmen var hararet ve eksik yağlama. Eğer hakikaten motor rektifiye gerektiriyorsa (ki umarım gerekmez). Arızanın sebebini bulmak gerekir. Yoksa aynı sorun tekrarlar. Size tavsiyem birkaç ustaya daha gidin.

    Kışın 10-40 yerine 10-30 yağ bazı durumlarda kullanılabiliyor. Sizin durumda da usta hem yağlamada vizkoziteden kaynaklanan bir problem var mı diye hem de eksiltme olayı varsa onu hızlandırmak için daha ince yağ kullanmanızı önermiş olabilir.

    Alıntıları Göster
    @meteg
    Uzun zamandır aynı çubukla kontroller yapılıp yağ konuluyordu bu araca, son bakımda yağ çubuk borusu değişirken bir durum olmadıysa.

    @avalona
    Duman attığını görmedim ama yarın denemeyi düşünüyorum. Kara duman atıyor yağ yakarken diye biliyorum.
    Motor gücünde de bir düşme hiç hissetmedim, hatta bakımdan sonra baskı balata değiştirdim bir de, sürüşü eskisine nazaran daha keyifli hale geldi.
    Hararet sorunu ise hiç olmadı. Yakışta bir artma da söz konusu değil, geçen hafta ölçümlemiştim, depoyu doldurup 280km yaptım tekrar doldurdum 28lt gaz aldı. Yani km'de 0.1 litre o da 23 kuruşa denk geliyor ki oldukça normal bir değer.

    Diğer tavsiyeleriniz için de teşekkürler.
    Sanırım VW servisinin yaptığı işi kontrol ettirebileceğim özellikle motor konusunda tecrübeli bir yer bulmam gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: svevo

    @meteg
    Uzun zamandır aynı çubukla kontroller yapılıp yağ konuluyordu bu araca, son bakımda yağ çubuk borusu değişirken bir durum olmadıysa.

    @avalona
    Duman attığını görmedim ama yarın denemeyi düşünüyorum. Kara duman atıyor yağ yakarken diye biliyorum.
    Motor gücünde de bir düşme hiç hissetmedim, hatta bakımdan sonra baskı balata değiştirdim bir de, sürüşü eskisine nazaran daha keyifli hale geldi.
    Hararet sorunu ise hiç olmadı. Yakışta bir artma da söz konusu değil, geçen hafta ölçümlemiştim, depoyu doldurup 280km yaptım tekrar doldurdum 28lt gaz aldı. Yani km'de 0.1 litre o da 23 kuruşa denk geliyor ki oldukça normal bir değer.

    Diğer tavsiyeleriniz için de teşekkürler.
    Sanırım VW servisinin yaptığı işi kontrol ettirebileceğim özellikle motor konusunda tecrübeli bir yer bulmam gerekiyor.

    Alıntıları Göster
    bence aracın kompresyon değerlerini ölçtürün.. eğer iki silindir veya daha fazlası düşükse conta yakmış olabilir.ama kompresyon değerlerini bilmeniz gerek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    bence aracın kompresyon değerlerini ölçtürün.. eğer iki silindir veya daha fazlası düşükse conta yakmış olabilir.ama kompresyon değerlerini bilmeniz gerek.

    Alıntıları Göster
    OK, çekişte problem yaratacak bir durumu değerlendiriyorsunuz gibi geldi bana.
    Herneyse emin değilim ama söylediğinizi hatırlatacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: svevo

    OK, çekişte problem yaratacak bir durumu değerlendiriyorsunuz gibi geldi bana.
    Herneyse emin değilim ama söylediğinizi hatırlatacağım.

    Alıntıları Göster
    durum felan değerlendirmiyorum.. bugüne kadar çeşitli araçlarda rektifiye yaptırıp memnun kalmadığım için yazıyorum bunları..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    durum felan değerlendirmiyorum.. bugüne kadar çeşitli araçlarda rektifiye yaptırıp memnun kalmadığım için yazıyorum bunları..

    Alıntıları Göster
    konuyu takip ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    konuyu takip ediyorum.

    Alıntıları Göster
    Tekrar selamlar,

    @meteg
    Silindirlerde bir sorun varsa kompresyon testi ile öğrenebiliyormuşuz hiç bilmiyordum biraz araştırınca çıktı eyw.
    Yağ koyup 1000km testi yapmak belki masraflardan kaçmaya yarayabilir diyerek direkt kompresyom testi yapmamıştır belkide.

    Şu an gidip aracı başka bir servise göstermemin gereksiz olacağını 1000km'yi doldurup tekrar Avek'e götürmenin en doğrusu olduğunu düşünüyorum.
    Bekleyeyip görelim diyorum ama bu bekleyişin sonunda aracın sorunsuz çıkma ihtimali 0'a yakın sanırım.
    Yoksa nereye gitti o kadar yağ değilmi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: svevo

    Tekrar selamlar,

    @meteg
    Silindirlerde bir sorun varsa kompresyon testi ile öğrenebiliyormuşuz hiç bilmiyordum biraz araştırınca çıktı eyw.
    Yağ koyup 1000km testi yapmak belki masraflardan kaçmaya yarayabilir diyerek direkt kompresyom testi yapmamıştır belkide.

    Şu an gidip aracı başka bir servise göstermemin gereksiz olacağını 1000km'yi doldurup tekrar Avek'e götürmenin en doğrusu olduğunu düşünüyorum.
    Bekleyeyip görelim diyorum ama bu bekleyişin sonunda aracın sorunsuz çıkma ihtimali 0'a yakın sanırım.
    Yoksa nereye gitti o kadar yağ değilmi..

    Alıntıları Göster
    11 yaşında bir araca sahipsiniz ve ekimden beri yağ seviyesine bakmadınız öyle mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FX35

    11 yaşında bir araca sahipsiniz ve ekimden beri yağ seviyesine bakmadınız öyle mi?

    Alıntıları Göster
    Dostum aracın yağı yıl içerisinde çeşitli kereler kontrol ediliyor zaten. Benzinliklerde aracın suyunu tamamlarken bakmışlardır sizinkine de zaman zaman.
    11 yıllık bu araç 125K km'de. Yani senede ortalama 11000 km yapan bu araç şimdiye kadar yılda birkez ya da 10000km'de bir bakıma girdi. İlk sahibi böyle bakıyordu bende aldığımdan bu yana öyle yapıyorum.
    Şimdiye kadar da yıllık bakımı haricinde yağ koymadım. Bu ilk defa oluyor.

    Söylediğinizden 11 yaşında araçların çok yağ tüketiminin arttığı, düzenli olarak kontrol edilmeleri gerektiği sonucu çıkarılıyor.
    Cahilliğimi bağışlayın, bunun bir grafiği ya da yıllara göre artış %'si var mı? Hep bu şekilde mi olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FX35

    11 yaşında bir araca sahipsiniz ve ekimden beri yağ seviyesine bakmadınız öyle mi?

    Alıntıları Göster
    arkadaşın sorusunun cevabı bu işte.. ekimden beri yağ seviyesine bakılmadı ise ve kullanılan yağ tam sentetik ise korkarım motor minimum yağ seviyesinde kalıp zarar görmüş olabilir.araç motorlarında seviyenin minimuma inmesine asla izin verilmemelidir.umarım durum bu değildir.. eğer bu ise çok pahalı bir tamirat sizi bekliyor demektir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: svevo

    Dostum aracın yağı yıl içerisinde çeşitli kereler kontrol ediliyor zaten. Benzinliklerde aracın suyunu tamamlarken bakmışlardır sizinkine de zaman zaman.
    11 yıllık bu araç 125K km'de. Yani senede ortalama 11000 km yapan bu araç şimdiye kadar yılda birkez ya da 10000km'de bir bakıma girdi. İlk sahibi böyle bakıyordu bende aldığımdan bu yana öyle yapıyorum.
    Şimdiye kadar da yıllık bakımı haricinde yağ koymadım. Bu ilk defa oluyor.

    Söylediğinizden 11 yaşında araçların çok yağ tüketiminin arttığı, düzenli olarak kontrol edilmeleri gerektiği sonucu çıkarılıyor.
    Cahilliğimi bağışlayın, bunun bir grafiği ya da yıllara göre artış %'si var mı? Hep bu şekilde mi olur?

    Bu 11 yaşında değil,her yaştaki araç için geçerlidir.Yapılan kilometreye göre yağın haftalık veya aylık olarak,bunun dışında uzun yolculuklardan önce ve sonra kontrol edilmelidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: svevo

    Dostum aracın yağı yıl içerisinde çeşitli kereler kontrol ediliyor zaten. Benzinliklerde aracın suyunu tamamlarken bakmışlardır sizinkine de zaman zaman.
    11 yıllık bu araç 125K km'de. Yani senede ortalama 11000 km yapan bu araç şimdiye kadar yılda birkez ya da 10000km'de bir bakıma girdi. İlk sahibi böyle bakıyordu bende aldığımdan bu yana öyle yapıyorum.
    Şimdiye kadar da yıllık bakımı haricinde yağ koymadım. Bu ilk defa oluyor.

    Söylediğinizden 11 yaşında araçların çok yağ tüketiminin arttığı, düzenli olarak kontrol edilmeleri gerektiği sonucu çıkarılıyor.
    Cahilliğimi bağışlayın, bunun bir grafiği ya da yıllara göre artış %'si var mı? Hep bu şekilde mi olur?

    Bu 11 yaşında değil,her yaştaki araç için geçerlidir.Yapılan kilometreye göre yağın haftalık veya aylık olarak,bunun dışında uzun yolculuklardan önce ve sonra kontrol edilmelidir.

    Alıntıları Göster
    evet sepultra nickli arkadaşın da ifade ettiği gibi aracın yaşının hiçbir değeri yoktur.bir aracın yağ seviyesi takip edilmezse özellikle de sentetik yağ kullanan ve belli kmlerde yağ eksilten araçlarda bu tarz sorunlar yaşanması çok normaldir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    evet sepultra nickli arkadaşın da ifade ettiği gibi aracın yaşının hiçbir değeri yoktur.bir aracın yağ seviyesi takip edilmezse özellikle de sentetik yağ kullanan ve belli kmlerde yağ eksilten araçlarda bu tarz sorunlar yaşanması çok normaldir.

    Alıntıları Göster
    Bir depo yağı Ekim 15'ten bu yana 5000 km yaparak diplemişiz.
    Geçen süreçte hafta içleri eşimdeydi araba, ben hafta sonları kursa gittim geldim biraz da gezdik tabi.
    Evimizde 5 ayda 2lt ONA tükettiğimizi hesap edersek yağ tüketme alışkanlığımız pek yoktur diyebiliriz aslında ama hernasılsa olmuş işte
    Şaka bir yana sürüş şekliyle (bayan) yağ tüketimi arasında bir ilişki olabilir mi?
    Diğer bir deyişle bir aracı yağ tüketimi arttıracak şekilde kullanma yolu var mıdır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: svevo

    Bir depo yağı Ekim 15'ten bu yana 5000 km yaparak diplemişiz.
    Geçen süreçte hafta içleri eşimdeydi araba, ben hafta sonları kursa gittim geldim biraz da gezdik tabi.
    Evimizde 5 ayda 2lt ONA tükettiğimizi hesap edersek yağ tüketme alışkanlığımız pek yoktur diyebiliriz aslında ama hernasılsa olmuş işte
    Şaka bir yana sürüş şekliyle (bayan) yağ tüketimi arasında bir ilişki olabilir mi?
    Diğer bir deyişle bir aracı yağ tüketimi arttıracak şekilde kullanma yolu var mıdır?

    Alıntıları Göster
    yağ tüketimi sürüş tarzı ile ilgilidir.günümüzde çok tercih edilen yağ cinsi olan tam sentetik yağlarda özellikle yüksek devirdeki sürüşlerde ve genellikle aracı devirli kullanan kişilerin araçlarında bu eksilme çok daha fazladır.bayan sürücülerin yağ tüketimine etkisi yok gibidir.. kaldı ki bayan sürücüler genelde araçları devirsiz sürerler vites değiştirmekte geç kalırlar araç yğılır..


    1000 kmde sentetik yağ kullanan bir araç yarım litreye kadar eksilme yapabilir.bu normaldir.. hele hele araç turbolu ise daha çok eksilir.. yapılması gereken aynı cins yağı ilave edip eksiği tamamlamaktır. bu şekilde sorun çıkmaz.. özellikle devirli sürüşlerden sonra yağ seviyesinin kontrolü akıllıca olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    yağ tüketimi sürüş tarzı ile ilgilidir.günümüzde çok tercih edilen yağ cinsi olan tam sentetik yağlarda özellikle yüksek devirdeki sürüşlerde ve genellikle aracı devirli kullanan kişilerin araçlarında bu eksilme çok daha fazladır.bayan sürücülerin yağ tüketimine etkisi yok gibidir.. kaldı ki bayan sürücüler genelde araçları devirsiz sürerler vites değiştirmekte geç kalırlar araç yğılır..


    1000 kmde sentetik yağ kullanan bir araç yarım litreye kadar eksilme yapabilir.bu normaldir.. hele hele araç turbolu ise daha çok eksilir.. yapılması gereken aynı cins yağı ilave edip eksiği tamamlamaktır. bu şekilde sorun çıkmaz.. özellikle devirli sürüşlerden sonra yağ seviyesinin kontrolü akıllıca olur.


    Teşekkürler, aklımdaki bir soru işaretini daha sildiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: svevo

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    yağ tüketimi sürüş tarzı ile ilgilidir.günümüzde çok tercih edilen yağ cinsi olan tam sentetik yağlarda özellikle yüksek devirdeki sürüşlerde ve genellikle aracı devirli kullanan kişilerin araçlarında bu eksilme çok daha fazladır.bayan sürücülerin yağ tüketimine etkisi yok gibidir.. kaldı ki bayan sürücüler genelde araçları devirsiz sürerler vites değiştirmekte geç kalırlar araç yğılır..


    1000 kmde sentetik yağ kullanan bir araç yarım litreye kadar eksilme yapabilir.bu normaldir.. hele hele araç turbolu ise daha çok eksilir.. yapılması gereken aynı cins yağı ilave edip eksiği tamamlamaktır. bu şekilde sorun çıkmaz.. özellikle devirli sürüşlerden sonra yağ seviyesinin kontrolü akıllıca olur.


    Teşekkürler, aklımdaki bir soru işaretini daha sildiniz.

    Alıntıları Göster
    rica ederim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    rica ederim...

    Alıntıları Göster
    Bugün aracın yağını tamamlandıktan sonra 1000km yapmış olduğum için kontrole götürdüm. 1000km sonrasında yağ eksilmesi olmadığını gördük.
    Bu güzel birşeydi ama soruna bir açıklama getirmedi. Ustayı alıp müşteri hizmetleriyle konuşmaya gittik.
    Aracın 3-4 ayda bir depo yağı nasıl tükettiğini muhtemelen araca bakımdan sonra eksik yağ konulduğu söyledim.

    Neyse konuşurken anladık ki aslında eksilen miktar benim anladığım şekliyle deponun tamamı ya da tamamına yakını değil 1lt'ye yakın bir miktarmış sadece.
    Aracımda yağ çubuğunun üst çizgisi ile alt çizgisi arasındaki farkının yaklaşık 1 litre civarına tekabül ettiği bu sayede öğrenmiş oldum.
    Oysa bana yağ kalmamış denmiş olması yüzünden epey panik yapmıştım..

    Toparlayacak olursam, aracın bir 5000km'de 1lt yağ yakmış olmasından başka bir problemi yok. Motorda sorun yok.
    Çıkışta usta plakalığı değiştirirken araç çok temiz kaç aldın vs sordu, kendisi de Golf 4 bakıyormuş. Telefonunu bıraktı satarsam diye.
    Bu olaydan sonra aracı değiştirmeyi düşünmeye başlamıştım ama öyle söyleyince arabama tekrar ısındım sağolsun.

    Bundan sonra aracın yağını daha sık kontrol edenler kulübündeyim.

    Yardımlarınız için tekrar teşekkür ederim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.