Şimdi Ara

''' RENAULT 9 KULÜBÜ ''' (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.047
Cevap
21
Favori
734.006
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    hız,benzin ve hararet göstergeleride tamamlandı;

     ''' RENAULT 9 KULÜBÜ '''


     ''' RENAULT 9 KULÜBÜ '''


     ''' RENAULT 9 KULÜBÜ '''



    KARDEŞ ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELİNE SAĞLIK.
    ÇALIŞMALARINI DEVAMINI BEKLERİZ.




  • Arkadaşlar öncelikle ilginize teşekkür ederim.

    Benim Broadway'dan önce kullandığım tofaş grubu bir kaç tane aracım ve eski model bir renault aracım oldu.
    Yalnız Broadway'lere her zaman ilgi duymuşumdur. En son kullandığım araç 96 model Şahin'di. Bence bazı yönleriyle 90 model Broadway ondan çok daha kaliteli ve daha severek kullanıyorum. Dediğiniz gibi aracı çalıştırmayı denerim. Umarım bu forumda Broadway ile ilgili tüm detayları sizlerden öğreneceğim. Teşekkürler...
  • bir kaç gündür adsl de hata vardı o nedenle forumdan ayrı kaldım 1 şubattan sonra yapılan faaliyetleri(spor tasarım-qntrl) tebrik eder ve beğendiğimi belirtmek isterim ayrıca aramıza yeni katılan arkadaşlara hoş geldiniz diyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adu040 -- 7 Şubat 2007; 1:31:27 >
  • Orjinalden alıntı: jordan83


    Orjinalden alıntı: qntrl

    öncelikle aracı hayırlı olsun

    1.vitese geçiş tüm araçlarda zordur,durmaya yakınken 1.vitese takmak gerekir.ancak aracın eskiliğinden kaynaklanan bir sorun varsa(şanzuman,baskı balata vs) birmiktar daha zor olur 1.vitese takmak.

    çalıştırma konusunda tavsiyem jikleyikullanmanızdır.servisten öğrendiğim kadarıyla

    jikle yarım çekilir(soğuk havalarda tam)

    gaz birkez pompalanır ve ayak gazdan çekilir

    marşabasılır

    bu yöntemle yıllardır sorunsuz kullanıyorum.nazar değmesin bu kış ilk marşta çok soğuklarda ise ikinci marşta çalışıyor araba.

    buarada buji,hava filtresi,karbüratör ayarları vs nin sorunsuz olduğunu düşünerek yazdım...



    Orjinalden alıntı: metinlone

    selamlar arkadaşlar. Ben yeni 90 model bir broadway aldım. Bu arabaları ilk kez kullanıyorum 2 sorum var.

    1- Bu arabalar her zaman böyle geç mi çalışır? Özellikle sabahları
    2- Benim arabada 1. vitese geçişte zorluk yaşıyorum özellikle araba tam durmadan 1. vitese geçmiyor. Bu normal midir?
    teşekkürler






    arkadaşlar jigle olayı benzinlilerde faydalıdır lpg li araçta arabayı boğar. sabahları vitesi boşa aldıktan sonra debriyaja başın ve gazı 2,5 defa pompalayın ardından 10-12 sn kadar marşı zorlayın(eğer bakımlarınız tamsa ve lpgyi bilindik bir marka alıyorsanız zaten ilk marşta çalışır). eğer ikinci marşa ihtiyaç duyarsanız onun için 20-25 sn kadar bekleyin ondan sonra ikinci işlemi uygulayın yine çalışmazsa 3 ü deneyin ama 3 ten sonra itekleyin yoksa araba tüm boğulur ve iteklemekte fayda etmez.

    dediğim gibi bakımlarda ve lpg de sorun yoksa 2. marşa bile gerek kalmaz ben bu kış -17 derecede tek marşta çalıştırdım yani arabalarımızda sorun yok sorun bizde(yanlış anlaşılmasın bakım yaptırmamak ve yanlış lpg almaktan bahsediyorum)

    1.vites konusunda da arabanın iyice ısınmasını bekleyin ilk yola çıkacağınızda önce 2 ye sonra 1 e takın zaten yola çıktıktan sonra 1. vitese düşmek gereken yerler sadece trafik ışıkları olur o zamana kadar da araba ısınacağından kolayca geçer geçmezse dediğim gibi ilk önce 2 ye ondan sonra 1 e takın




  • Bütün abilerime selamlar. Aranıza yeni katılan bir broadway'ciyim.
    Benim bu enteresan makineyle tanışmam 2 aylık bir zaman diliminde oldu. Daha önceleri hep şirket araçları kullandım ve sol şeritten hiç ayrılmadım. Yani ne havaya ne de yakıta acımadım. Ama şirket, araçları kullanan kişilere satma kararı alınca 2004 model opel astrayı şirketten alıp (biraz uyguncana) makul bir fiyatla sattım, bir miktar borcumu ödedikten sonra abimin iki yıldır kullanmayıp garajda beklettiği 92 model broadway'a göz diktim. İlk başlarda bir süre ayağımı yerden kessin,soğuk ama napalım diye binmeye başladım ama ikinci hafta arabanın sesi,kalkışı,yolda gidişi,koltuğunun rahatlığı,ferah iç mekanı,bir de teybi açıp hafif aralık pencereden içtiğim sigaradan aldığım keyif...
    Ya abiler kusura bakmayın biraz uzun edebiyat gibi oldu ama bu araba bana yemin ediyorum insanın masum ve mütevazi olması gerektiğini hatırlatıyor. Bu yüzden sevdim bu arabayı. Yolda her gördüğüm broadway'a korna çalıp selam veriyorum. Belki akşam köprü trafiğinde denk gelmişizdir.
    Hepinizi saygıyla hürmetle selamlarım...




  • adu40;

    dostum 10-12 saniye marşa basmak hem marş motoruna hemde aküye zarar verir diye düşünüyorum.
    aracım lpgli olmadığı için tam yorum yapamayacağım ama duyduğum birşey vardı;
    aracı çalıştırmadan önce akü konumuna getirdiğinizde birmiktar lpg karbüratöre gönderiliyor ve marş basılmazsa yine otomatik olarak kesiyor.işte tam kesmeden önce marşa basmak gerekir diye düşünüyorum.

    yani kontağı çevirip akü konumuna aldıktan sonra 4-5 saniye bekleyip daha sonra marşa basmak lpgli arabalarda işe yarar bence.eğer bu söylediğim yöntemi denersen sonucunu yazarsın...

    buarada lpg sisteminde jikle iptal mi oluyor?

    ayrıca


    quote:

    arkadaşlar jigle olayı benzinlilerde faydalıdır lpg li araçta arabayı boğar. sabahları vitesi boşa aldıktan sonra debriyaja başın ve gazı 2,5 defa pompalayın ardından 10-12 sn kadar marşı zorlayın(eğer bakımlarınız tamsa ve lpgyi bilindik bir marka alıyorsanız zaten ilk marşta çalışır). eğer ikinci marşa ihtiyaç duyarsanız onun için 20-25 sn kadar bekleyin ondan sonra ikinci işlemi uygulayın yine çalışmazsa 3 ü deneyin ama 3 ten sonra itekleyin yoksa araba tüm boğulur ve iteklemekte fayda etmez.

    dediğim gibi bakımlarda ve lpg de sorun yoksa 2. marşa bile gerek kalmaz ben bu kış -17 derecede tek marşta çalıştırdım yani arabalarımızda sorun yok sorun bizde(yanlış anlaşılmasın bakım yaptırmamak ve yanlış lpg almaktan bahsediyorum)

    1.vites konusunda da arabanın iyice ısınmasını bekleyin ilk yola çıkacağınızda önce 2 ye sonra 1 e takın zaten yola çıktıktan sonra 1. vitese düşmek gereken yerler sadece trafik ışıkları olur o zamana kadar da araba ısınacağından kolayca geçer geçmezse dediğim gibi ilk önce 2 ye ondan sonra 1 e takın




  • hoş geldin aramıza...

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratinkaya

    Bütün abilerime selamlar. Aranıza yeni katılan bir broadway'ciyim.
    Benim bu enteresan makineyle tanışmam 2 aylık bir zaman diliminde oldu. Daha önceleri hep şirket araçları kullandım ve sol şeritten hiç ayrılmadım. Yani ne havaya ne de yakıta acımadım. Ama şirket, araçları kullanan kişilere satma kararı alınca 2004 model opel astrayı şirketten alıp (biraz uyguncana) makul bir fiyatla sattım, bir miktar borcumu ödedikten sonra abimin iki yıldır kullanmayıp garajda beklettiği 92 model broadway'a göz diktim. İlk başlarda bir süre ayağımı yerden kessin,soğuk ama napalım diye binmeye başladım ama ikinci hafta arabanın sesi,kalkışı,yolda gidişi,koltuğunun rahatlığı,ferah iç mekanı,bir de teybi açıp hafif aralık pencereden içtiğim sigaradan aldığım keyif...
    Ya abiler kusura bakmayın biraz uzun edebiyat gibi oldu ama bu araba bana yemin ediyorum insanın masum ve mütevazi olması gerektiğini hatırlatıyor. Bu yüzden sevdim bu arabayı. Yolda her gördüğüm broadway'a korna çalıp selam veriyorum. Belki akşam köprü trafiğinde denk gelmişizdir.
    Hepinizi saygıyla hürmetle selamlarım...




  • dostum çok güzel özetlemişsin hoşgeldin
    quote:

    Orjinalden alıntı: muratinkaya

    Bütün abilerime selamlar. Aranıza yeni katılan bir broadway'ciyim.
    Benim bu enteresan makineyle tanışmam 2 aylık bir zaman diliminde oldu. Daha önceleri hep şirket araçları kullandım ve sol şeritten hiç ayrılmadım. Yani ne havaya ne de yakıta acımadım. Ama şirket, araçları kullanan kişilere satma kararı alınca 2004 model opel astrayı şirketten alıp (biraz uyguncana) makul bir fiyatla sattım, bir miktar borcumu ödedikten sonra abimin iki yıldır kullanmayıp garajda beklettiği 92 model broadway'a göz diktim. İlk başlarda bir süre ayağımı yerden kessin,soğuk ama napalım diye binmeye başladım ama ikinci hafta arabanın sesi,kalkışı,yolda gidişi,koltuğunun rahatlığı,ferah iç mekanı,bir de teybi açıp hafif aralık pencereden içtiğim sigaradan aldığım keyif...
    Ya abiler kusura bakmayın biraz uzun edebiyat gibi oldu ama bu araba bana yemin ediyorum insanın masum ve mütevazi olması gerektiğini hatırlatıyor. Bu yüzden sevdim bu arabayı. Yolda her gördüğüm broadway'a korna çalıp selam veriyorum. Belki akşam köprü trafiğinde denk gelmişizdir.
    Hepinizi saygıyla hürmetle selamlarım...




  • bu araçlarla 120 bile çok fazla.

    bence 120 den sonrasını sil

    quote:

    Orjinalden alıntı: jordan83


    quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    hız,benzin ve hararet göstergeleride tamamlandı;

     ''' RENAULT 9 KULÜBÜ '''


     ''' RENAULT 9 KULÜBÜ '''


     ''' RENAULT 9 KULÜBÜ '''



    KARDEŞ ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELİNE SAĞLIK.
    ÇALIŞMALARINI DEVAMINI BEKLERİZ.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 7 Şubat 2007; 9:06:41 >




  • önerim şu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jordan83

    Slm arkadaşlar.Renault 9 sahipleri olarak bi klüp oluşturalım.Birbirimizden her konuda destek alalım.Ne dersiniz?

    Eğer sizde bir renault 9 sahibiyseniz aşağıdaki linki imza bölümüne image lerin arasına yapıştırınız.

    http://img59.imageshack.us/img59/8837/logocopyol3.jpg









    RENAULT 9 DH TEAM ÜYELERİMİZ:

    1. jordan83 94 Broadway Ozon Mavi ANKARA
    2. Megala_38 2001 opel astra elegance kripton yeşili Kayseri
    3. mavim1974 97 rn ege mavisi İstanbul
    4. cotech 97 rn metalik gri
    5. adu40 92 spring beyaz ANKARA
    6. agin 91 spring
    7. anibalite 85 Renault 9 GTL
    8. mhd 93 model Renault 9 FAİRWAY
    9. DESPERADO_55 94 Model Broadway Kristal renk Samsun









    HATIRLATMA: Sayımız yükseldikçe organizasyonlar başlayacaktır.Saygılar.

     ''' RENAULT 9 KULÜBÜ '''





  • quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    adu40;

    dostum 10-12 saniye marşa basmak hem marş motoruna hemde aküye zarar verir diye düşünüyorum.
    aracım lpgli olmadığı için tam yorum yapamayacağım ama duyduğum birşey vardı;
    aracı çalıştırmadan önce akü konumuna getirdiğinizde birmiktar lpg karbüratöre gönderiliyor ve marş basılmazsa yine otomatik olarak kesiyor.işte tam kesmeden önce marşa basmak gerekir diye düşünüyorum.

    yani kontağı çevirip akü konumuna aldıktan sonra 4-5 saniye bekleyip daha sonra marşa basmak lpgli arabalarda işe yarar bence.eğer bu söylediğim yöntemi denersen sonucunu yazarsın...

    buarada lpg sisteminde jikle iptal mi oluyor?

    ayrıca


    quote:

    arkadaşlar jigle olayı benzinlilerde faydalıdır lpg li araçta arabayı boğar. sabahları vitesi boşa aldıktan sonra debriyaja başın ve gazı 2,5 defa pompalayın ardından 10-12 sn kadar marşı zorlayın(eğer bakımlarınız tamsa ve lpgyi bilindik bir marka alıyorsanız zaten ilk marşta çalışır). eğer ikinci marşa ihtiyaç duyarsanız onun için 20-25 sn kadar bekleyin ondan sonra ikinci işlemi uygulayın yine çalışmazsa 3 ü deneyin ama 3 ten sonra itekleyin yoksa araba tüm boğulur ve iteklemekte fayda etmez.

    dediğim gibi bakımlarda ve lpg de sorun yoksa 2. marşa bile gerek kalmaz ben bu kış -17 derecede tek marşta çalıştırdım yani arabalarımızda sorun yok sorun bizde(yanlış anlaşılmasın bakım yaptırmamak ve yanlış lpg almaktan bahsediyorum)

    1.vites konusunda da arabanın iyice ısınmasını bekleyin ilk yola çıkacağınızda önce 2 ye sonra 1 e takın zaten yola çıktıktan sonra 1. vitese düşmek gereken yerler sadece trafik ışıkları olur o zamana kadar da araba ısınacağından kolayca geçer geçmezse dediğim gibi ilk önce 2 ye ondan sonra 1 e takın




    iptal mi oluyor tam bilmiyorum ama reno 9 larda lpg de jigle motoru daha çok boğuyor diye ustam tavsiye etmemişti bence jigle gelen benzinin artmasına sebep olduğuna göre lpg de mantıklı olarak işe yaramaz ama bazı lpg li araçlar benzinle çalışıyor onlarda jigle işe yarayabilir.

    10-12 sn marşa basma işine gelince yanlış bilmiyorsam sürücü kursları marş saniyesini 15-20 sn diye öğretiyor




  • adu040;

    bende emin değilim marş süresinde,bir an çok gibi geldi,işin ustaları daha iyi bilir

    biraz beyin fırtınası yapalım;
    jikle motora zengin karışım göndermek için dizayn edilmiş bir ekipman diye biliyorum.
    dikkat ederseniz jikleyi çekince gaz pedalı bir miktar geriye doğru gider.diğer taraftanda iç kısımda bir aparatın hava girişini kıstığını duymuştum.yani az hava,çok benzin=zengin karışım.
    araç stop ediliyken gazı pompaladığımızda(araç lpg konumundayken) acaba LPG mi püskürtülüyor yoksa benzin mi?Ayrıca LPG nin zengin karışım olması daha çabuk yanması için bir avantaj olabilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men



    önerim şu.





    SEN RENAULT 9 SAHİBİMİSİN????
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratinkaya

    Bütün abilerime selamlar. Aranıza yeni katılan bir broadway'ciyim.
    Benim bu enteresan makineyle tanışmam 2 aylık bir zaman diliminde oldu. Daha önceleri hep şirket araçları kullandım ve sol şeritten hiç ayrılmadım. Yani ne havaya ne de yakıta acımadım. Ama şirket, araçları kullanan kişilere satma kararı alınca 2004 model opel astrayı şirketten alıp (biraz uyguncana) makul bir fiyatla sattım, bir miktar borcumu ödedikten sonra abimin iki yıldır kullanmayıp garajda beklettiği 92 model broadway'a göz diktim. İlk başlarda bir süre ayağımı yerden kessin,soğuk ama napalım diye binmeye başladım ama ikinci hafta arabanın sesi,kalkışı,yolda gidişi,koltuğunun rahatlığı,ferah iç mekanı,bir de teybi açıp hafif aralık pencereden içtiğim sigaradan aldığım keyif...
    Ya abiler kusura bakmayın biraz uzun edebiyat gibi oldu ama bu araba bana yemin ediyorum insanın masum ve mütevazi olması gerektiğini hatırlatıyor. Bu yüzden sevdim bu arabayı. Yolda her gördüğüm broadway'a korna çalıp selam veriyorum. Belki akşam köprü trafiğinde denk gelmişizdir.
    Hepinizi saygıyla hürmetle selamlarım...


    HOŞGELDİN KARDEŞ




  • Jikle icin soyledikleriniz dogru,hava girisini kapatip gaz kelebegini biraz acar,boylece mars sirasinda karburator bogazinda fazla vakum olusur ve benzin memeden kolayca emilir,ayni zamanda hava azaldigindan karisim zenginlesir. Cogu karburatorde(renault 9-11-12 lerdeki Weber ler)motor calisir calismaz zengin karisimdan motor durmasin diye ilk bogazin jikle kelebegi pnomatik olarak acilir.Karburatorde bu ozellik yoksa(renault 12 lerdeki solex ler mesela)motor calisir calismaz jikleyi orta konuma getirmek gerekir,yoksa motor bogulur ve durur.

    LPG konumundayken gaz pompalamak hicbir ise yaramaz.Cunku pompalama sirasinda diyaframli kapis pompasi karburator bogazina benzin puskurtur.Ancak lpg konumunda karburator bos oldugundan hicbirsey puskurtmez.Yine jigle de karisim zenginlestirme acisindan faydasizdir cunku lpg mikseri jikle kelebeginin de uzerindedir.Jikle kelebeginin kapanmasi tam aksine gaz gecisini de engeller. Ancak motor sogukken lpg de stop etmemesi icin jikle biraz cekilir(jikle kelebekleri tam kapanmayacak sekilde)boylece gaz kelebegi hafif acildigindan rolanti yukselir motor stop etmez.

    quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    adu040;

    bende emin değilim marş süresinde,bir an çok gibi geldi,işin ustaları daha iyi bilir

    biraz beyin fırtınası yapalım;
    jikle motora zengin karışım göndermek için dizayn edilmiş bir ekipman diye biliyorum.
    dikkat ederseniz jikleyi çekince gaz pedalı bir miktar geriye doğru gider.diğer taraftanda iç kısımda bir aparatın hava girişini kıstığını duymuştum.yani az hava,çok benzin=zengin karışım.
    araç stop ediliyken gazı pompaladığımızda(araç lpg konumundayken) acaba LPG mi püskürtülüyor yoksa benzin mi?Ayrıca LPG nin zengin karışım olması daha çabuk yanması için bir avantaj olabilir mi?




  • jordan83
    beni de listeye ekleyebilirmisin?
    93 Renault 9 Spring::Beyaz::İzmir

    pcdata
    bilgiler için teşekkürler.gün geçtikçe lpgden soğuyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    jordan83
    beni de listeye ekleyebilirmisin?
    93 Renault 9 Spring::Beyaz::İzmir

    pcdata
    bilgiler için teşekkürler.gün geçtikçe lpgden soğuyorum



    Saygılar.
  • Valla %30 dan az tasarruf olsa inan LPG ugrasmaya degmez. Calistirmak, LPG ye gecmek,stop ederken benzine gecmek,bagajda yer isgali,en kotusu yokuslarda aracin yigilmasi gibi dezavantajlari var.Gerci gaz ayari biraz acilinca araba resmen sahlaniyor bu seferde %30 un altina dusuyor tasarruf,isin mantigi kalmiyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    jordan83
    beni de listeye ekleyebilirmisin?
    93 Renault 9 Spring::Beyaz::İzmir

    pcdata
    bilgiler için teşekkürler.gün geçtikçe lpgden soğuyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Valla %30 dan az tasarruf olsa inan LPG ugrasmaya degmez. Calistirmak, LPG ye gecmek,stop ederken benzine gecmek,bagajda yer isgali,en kotusu yokuslarda aracin yigilmasi gibi dezavantajlari var.Gerci gaz ayari biraz acilinca araba resmen sahlaniyor bu seferde %30 un altina dusuyor tasarruf,isin mantigi kalmiyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    jordan83
    beni de listeye ekleyebilirmisin?
    93 Renault 9 Spring::Beyaz::İzmir

    pcdata
    bilgiler için teşekkürler.gün geçtikçe lpgden soğuyorum




    kardeş öyle diyosunda benim araç 125 ykr civarı yakıyor ve çekiş olarak sadece yüklüyken fark ediyor.bu durumda nasıl benzinli binebilirsinki????????




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.