Şimdi Ara

RENAULT GRAND SCENIC 3 & SCENIC 3 (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.314
Cevap
42
Favori
164.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aslında cevap basit.. önce millete megane satıp sonra Scenic'e getirip onu da satmak..

    Megane Sport Tourer'un satış fiyatı şu anda Scenic ile aynı.. daha öncede aynıydı zaten.. Hatta Manuel 1.6 dCi 130hp Scenic'in EDC'lisi ile yarışıyor bile..

    Scenic kullanıcısının bir profili var Türkiye'de. Benzinli Scenic'i önceki kasada da satamadılar (BVA hariç) bu kasada da sınırlı sayıda geldi zar zor sattılar ellerindekileri.. Şimdi EDC icat oldu benzinli motora (BVA için) gerek kalmadı. Sanırım yine Scenic kullanıcılarının EDC talebi çok yüksek. Benzinlide olduğu gibi 1.6dCi'ı getirse mutlaka satacak birilerini bulurlar ama bu durumda manuel getirme riskine girmeyi pek istemiyorlardır. En azından megane ve SportTourer'ın satışlarını ilk etapta baltalamasın diye..

    Ne zamanki 130hp motoru EDC'ye adapte ederler o işte o zaman satışta patlama yaşanır.. Ama bunu beklemek; ekmeğim hem tereyağlı olsun üstünede bal sürülsün'ü beklemek gibi olur.. Olur olur ama o zamana başka markalarda başka seçenekler çıkar karşımıza..

    Ayrıca ben bu kadar rekabetin yaşandığını düşündüğümüz otomotiv pazarında başımızdaki birilerinin danışıklı dövüş yaptığını düşünüyorum. Çünkü Scenic'te bulamadığım bir özellik 5008'de var, 5008'de olmayan bir şey Picasso'da.. büyük oyunlar oynanıyor üstümüzde..




  • son cümlen hayatın her noktasında var zaten. "mükemmel ürün" diye bişey var mı?

    ürünü bırak, bi markete giriyosun 3 kalem mal orda ucuz, diğerinie geçiyosun 2 kalem mal orda ucuz... bunlar var...

    yalnız ben EDC istemiyorum mesela. Bana anlamsız. anlamsızın ötesinde otomatik sevmiyorum nedense. F1 tarzı yapsa belki... Scenic ile ilgili "1.6'ı koyarım ama EDC'yi monte edebildiğimiz zaman" bi düşünceleri varsa benim açımdan kötü olur. sonuçta EDC demek 4000TL ekstra para demek...

    bence düz 1.6 koyarlar. Sonuçta Fluence'te ve Latitute'de de yok şu an...
  • Bugüne kadar otomatiği bende hiç sevmedim. Hatta senin gibi karşı çıkmıştım. Ama "ben yokken eşim'de rahat kullanabilsin"den yola çıkarak EDC'ye karar verdim. Halen BVA satıyor olsalardı yine almazdım ancak EDC'nin vites değiştirmesi hoşuma gitti.. Gittikçede alışıyorum. Hemen hemen karar verdiği bütün viteslerde başarılı sanki yolu hissediyor. Yokuşun başına geldiğimde tam yokuşu çıkacakken vitesi yükseltmiyor ama BVA öyle değildi.. Tabi bu bir alışkanlık meselesi kim nasıl istiyorsa öyle kullanır ama görünen o ki gelecekte emisyonların tamamen yok edilmesi için manuel vites diye birşey kalmayacak. insanların yapacağı hataları minimuma indirecekler. Sonuçta manuel'i herkes senin kadar dikkatli kullanamıyor.

    1.6 Düz seçeneği sunacaktırlar. Önümüzdeki yıl yaza yenilik olsun diye mesela? Hali hazırda avrupada satıyorlar yeniden keşfedecek birşey yok. Her ne kadar 1.5dCi motor bence bu araç yeterli olsa da 1.6dCi çıkınca insanlar büyük iyidir diyerek içgüdüsel olarak tercih edecektir.. Bence motorda hacim arttıkça yakıt tüketimide artacaktır. Daha çok tüketim daha çok emisyon demek olacak. Genel seçimlerden sonra araçların vergilerinde de değişiklikler olacak. Daha çok emisyon daha çok vergi diyecekler..




  • öncesinde Fluence kullanmış biri olarak bu motor bence senin de yazdığın gibi ancak "yeterli" ama çok da tatmin edici değil. 1.6 bence cuk oturacaktır bu kasaya, tüm ihtiyaçları karşılayacaktır.

    sana katılmadığım nokta, tüketim bence artmayacaktır. Aksine bu kasa 4.6 ise 4.0 yada 4.2 gibi fabrika verisiyle çıkacak karşımıza. Çünkü kasa büyük ve motor özellikle kalkış anında yada ani hızlanmalarda yetersiz kalıyor.

    Chip yaptıran arkadaşlarımız aslında bu soruyu biraz daha net cevaplayabilirler bence. güç artışı yakıtı hangi yönde etkiliyor. Tabi yine yüzlerce parametre var ama kabaca bi sonuç verir diye düşünüyorum.

    EDC'nin de bana göre avantajı, satarken daha çok kişiye hitap edebilmek olurdu sanırım. Muhtemelen insanlar, senin bi önceki mesajda da dediğin gibi otomatiğe bakıyolardır ilk etapta
  • Bugun arabanin bir ozelligini daha yeni ogrendim, bilmeyen arkadaslar olabilir buraya yazmakta yarar var bence.

    Sunroof ' acik olara arabadan inip kapilari anahtar ile yada kapi uzerindenlki dugme ile ( bunuda yeni ogrendim bu dugmeye 2 kere basinca cam ve tavani kptiyor ve anhtarsiz calistirma ozelligini devreden cikarmiyor) 2 kere basip kapattiginizda , daha sonra tekrar arabaya gelip sunroofu tekrar acmak istediginiz zaman yuvarlk sunroof dugmesinin ortasina bir kere basmaniz yeterli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SİBBAT

    Bugun arabanin bir ozelligini daha yeni ogrendim, bilmeyen arkadaslar olabilir buraya yazmakta yarar var bence.

    Sunroof ' acik olara arabadan inip kapilari anahtar ile yada kapi uzerindenlki dugme ile ( bunuda yeni ogrendim bu dugmeye 2 kere basinca cam ve tavani kptiyor ve anhtarsiz calistirma ozelligini devreden cikarmiyor) 2 kere basip kapattiginizda , daha sonra tekrar arabaya gelip sunroofu tekrar acmak istediginiz zaman yuvarlk sunroof dugmesinin ortasina bir kere basmaniz yeterli.

    Teşekkürler.
    Yalnız 2 kez bastıktan sonra eller serbest iptal oluyor diye biliyorum. manuel olarak aracı açtıktan sonra sistem tekrar aktif oluyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • şoför tarafındaki tutacağın üstündeki düğmeye 2 kere aynı şekilde basarsanız eller serbest iptal olmaz...

    bu da benden gelsin
  • Msaltik senin şu devir saati olayına bir cevap bulamadık, ben onu merak ediyorum?
  • şey mi?
    kadran üzerindeki beyaz nokta... motor stop haldeyken de 2000 devir çizgisi civarında duruyor...

    eski sayfadaki bi arkadaş Renault'a falan yazdıklarını ama cvp alamadıklarını söylemişti. Benim fotolarla birlikte tekrar mı yollasak acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    şey mi?
    kadran üzerindeki beyaz nokta... motor stop haldeyken de 2000 devir çizgisi civarında duruyor...

    eski sayfadaki bi arkadaş Renault'a falan yazdıklarını ama cvp alamadıklarını söylemişti. Benim fotolarla birlikte tekrar mı yollasak acaba?

    ALLAH bilir yazılımsal bir hatadır.

    Kimse de bilmiyodur cevabını

    Şaka bir yana hala cevap çıkmadı senin soruya.

    Yabancı forumlara bakılmalı diye düşünüyorum.

    Sonra da konu ile ilgili MAIS'e bir eğitim veririz.

    İyi forumlar...




  • haklısın :)))))))


    medonk dün göreve giderken arabada konu arabalara geldi doğal olarak :) adam Connect'i övüyodu falan. O kısmına bişe diyemem de, şunu söyledi. ya bu kangoo'nun yanından bi araba geçince sallanıyo. Yol veriyorum birine, (seyir halinde) araba sağa sola yatıyo. Connect de öyle bişe olmuyo dedi...

    sen geldin aklıma, connect'te de olmuyomuş bak...
  • aracın ekran görüntüsünü değiştirdim. siyah fon, devre göre rengi değişen kadranlı, grafik olarak anlık göstereni seçtim...

    onu yapınca "seyahat raporu" gösterdi işe geldiğimde. birinde olup diğerinde olmaması çok ilginç...

    ya aslında o seyahat raporu gibi bir menü olsa, seyir anında tüm bilgileri canlı canlı tek ekranda görsek. Renault bizleri arasa, yeni araç için fikirlerimizi sorsa, uygulanabilir olanları uygulasa ne kadar güzel olur. Mesela şu son dediğimin yapılması yazılımcının 10 dakkasını alır...

    bir de beni sinir eden yol bilgisayarı değerleri arasında dolaşma süresinden kurtulmuş olurduk. anlık'dan bi sonrakine geçeceksin, bi animasyon yapmış 1-1.5 sn sürüyo... haydaaa. ne ki bunun amacı yani?
  • şu silecekleri deneyen olmadı mı? kış yaklaşıyo (her nekadar burda yaz-kış aynı olsada ) önlemimizi alalım önceden
  • Burada halen yağmur yağmadı!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    aracın ekran görüntüsünü değiştirdim. siyah fon, devre göre rengi değişen kadranlı, grafik olarak anlık göstereni seçtim...

    onu yapınca "seyahat raporu" gösterdi işe geldiğimde. birinde olup diğerinde olmaması çok ilginç...

    ya aslında o seyahat raporu gibi bir menü olsa, seyir anında tüm bilgileri canlı canlı tek ekranda görsek. Renault bizleri arasa, yeni araç için fikirlerimizi sorsa, uygulanabilir olanları uygulasa ne kadar güzel olur. Mesela şu son dediğimin yapılması yazılımcının 10 dakkasını alır...

    bir de beni sinir eden yol bilgisayarı değerleri arasında dolaşma süresinden kurtulmuş olurduk. anlık'dan bi sonrakine geçeceksin, bi animasyon yapmış 1-1.5 sn sürüyo... haydaaa. ne ki bunun amacı yani?

    ekranda pek çok veriyi takip edebilmek herne kadar güzel görünsede bu durum sürücü için dikkat kaybına neden olabilir.ben tır şoförüyüm ekranımda 2 ayrı tüketimi görebilyom, sıfırlamadan sonraki ve günlük ortalama C.Max ım da da olmasını isterdim,keyifli sürüşler iyi forumlar.




  • dün araçla bildiğin ralli yaptım. Atatürk Köşkü'ne çıktım 2-3, 2-3, 2-3... ondan önceki gün Boztepe'ye çıkmıştım. normal şekilde yine 2-3, 2-3...

    40.2 km'de 3.1 lt ... 7.7 ortalama... hani ben harbiden gıcık mıyım diye baktım da, böyle kullanınca da bu kadar çıkıyo valla... tabi o tepelerin inişleri var ama sonuçta inişte de gazlı indim ve yokuş çıkmayla aynı yeri inmek artı ve eksi birbirini götürür tarzı düşünemeyiz. öyle olmuyor.
  • Seni istanbul'a bekliyoruz. Sabah 07:30 kozyatağından yola çıkıp , 10:00 gibi (varabildiysen) mahmutbey'e geldiğinde ortalamana bakalım öyle konuşalım bu konuyu :-) bizde burada 1-2, 2-1, 1-2 yapıyoruz...
  • yok abi istanbul almıyım ben.

    ben misafir gelince bile uyuz oluyorum çünkü. bana göre değil :)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    dün araçla bildiğin ralli yaptım. Atatürk Köşkü'ne çıktım 2-3, 2-3, 2-3... ondan önceki gün Boztepe'ye çıkmıştım. normal şekilde yine 2-3, 2-3...

    40.2 km'de 3.1 lt ... 7.7 ortalama... hani ben harbiden gıcık mıyım diye baktım da, böyle kullanınca da bu kadar çıkıyo valla... tabi o tepelerin inişleri var ama sonuçta inişte de gazlı indim ve yokuş çıkmayla aynı yeri inmek artı ve eksi birbirini götürür tarzı düşünemeyiz. öyle olmuyor.

    Baştan beri diyorum.
    Araci belli bir tüketimin üstüne çıkarmak zor.
    Ben Zonguldak'ta eski aracımla 12 litre ortalama gördüğüm yerde GS ile 8.5 yaptım
    Ama kitapçık tüketimini yakalamak icin çok sakın olmak gerekiyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • emniyet kemerinden gelen gacırtı gucurtu sesi bu aracımda da başladı...

    bakımda söylemiştim ama tam yapamamışlar heralde...

    rahatsız edici...
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.