Şimdi Ara

RENAULT GRAND SCENIC 3 & SCENIC 3 (90. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.314
Cevap
42
Favori
165.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8889909192
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Servise gidicem,yapamazlarsa o zaman bakıcam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haftasonu aracımın bakımını yaptırdım ve özellikle edc güncellemesi istediğimi söyledim 2012 ocak ayında almıştım, ama servis bilgisayarla kontrol sonrası tüm parametrelerin normal olduğunu güncelleme yapmadıklarını söyledi bende ısrar ettim ama malesef yapmadılar, sadece arıza durumunda yapıldığını söylüyorlar. Ayrıca serviste2. El arabaları gezerken 2012 model dizel qasqai gördüm benim arabaya göre oldukça yıpranıktı ve kilometresi 2 kat fazlaydı fiyat ise 66000 yazmışlar, 2. El servis yetkilisine arabamı göstererek heralde otomatik üst donanımlı arabam daha fazla eder değilmi deyince sizin arabayı 55 veririz dedi kısaca yuh dedim kendisine qasqai tutulduğu için daha çok ediyormuş bizim araçlar daha iyi olmasına rağmen piyasası yokmuş filan anlattı..Bizim araçların piyasası nedir sizce nissan bu kadarmı tutuluyor piyasada..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • kaşkai yi münasip bir yerlerine soksunlar.
  • Asdfg12 A kullanıcısına yanıt
    Sinifinda ilk olmasi,4 ceker havasinda olmasi ve Nissan`in sorunsuzluk imaji ile tum dunya`da iyi satiyor.Hemen her firmanin gozu qashqai`nin payinda.Ama eski kasasi bana gore de tirt.Ne tip var arabada ne de kullanislilik.Ama ikinci eli altin gibi degerli.Yakin arkadasim 2 defa sifirini alip kisa sure sonra satti.Hem cok kisa surede hem de cok az bir zararla elinden cikardi.
    Yeni kasasini begeniyorum yalniz.Hem tasarimini cok gelistirdiler hem de donanim ve motor-sanziman secenegi ile tam bizim memlekete gore araba ortaya cikardilar.Ama donanimli versiyonu icin 120 bin TL`yi zor veririm.
    Bizim mutevazi MPV`nin ise belli bir kitlesi var.Dogru aliciyi bulabilirsek keyifle elden cikartabiliriz.Takasa 55 verdilerse uzerine min.3 bin koyu siz.Birde firmadan firmaya takas ve ikinci el fiyatlari cok degisiyor.Emin olun bugun baska bir yere sorsaniz 57/58 veren rahatlikla cikar.Onceki aracimdan biliyorum.Ayni firmaya ait bir showroom 45 verirken, 5 dakika mesafedeki bir baskasi 49 vermisti.




  • Sierre34 kullanıcısına yanıt
    Haftada 2-3 gün bozuk çamur köy yollarına girdiğimden daha yerden yüksek araç almak 4x4 de olursa gibi bi fikrim var ama şu an ki piyasada qasqai ye bu fiyatlar verilmez bence acelemde yok beklemedeyim fırsat doğarsa alabilirim, benim scenic den sonra diğer araçların içi basık ve rahatsız geliyor genelde.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bizim uzunlar pek iyi aydınlatmıyor. Osram Nightbreaker unlimited takacağım. Uzun huzme ampul tipi H7, doğru mu?
  • cem_ari C kullanıcısına yanıt
    Doğru
  • Teşekkürler.
  • bizim araçlardaki blutootha aynı anda sadece bir telefon bağlı olabiliyor değil mi? 2 telefon tanıttım ama sanki sadece ilk gelen bağlantıyı kapıyor ve ikinci kullanamıyor.
  • Osram Nightbreaker unlimitedları taktım. Ciddi farketti.
  • cem_ari C kullanıcısına yanıt
    toplam kaç para harcadınız? sadece uzunlar mı iyileşti?
  • Ampulleri 86 TL.ye aldım. Sadece uzun huzme ampulleri değiştirdim. Kısalar mercekli olduğu için fena değil ama Osram'ın uzunlardaki performansı görünce, acaba kısaları da değiştirsem mi diyorum
  • cem_ari C kullanıcısına yanıt
    işçilik yok o zaman? kendimiz değiştirebiliyoruz diye anlıyorum.
  • Doğrudur, basit bir işlem.
  • Selamun Aleykum arkadaşlar,

    Bizde bir sene evvel Allah'a hamdolsun 2013 model Renault Grand Scenic aldık. Engelli H sınıfı ehliyetim de mevcut. Otomatik vitesli ehliyettir. Engelli bir vatandaşım %40 Ötv indirimim oldu. Ortalama 50.500 TL'ye aldım. Pedallara, vergi dairesi ille de aparat taktıracaksın diye tutturdular. Ben olmaz dedim. "Otomatik vitesli araçlar özel tertibatlı olarak sayılır. Bu nedenle engelli olan kişinin sol alt ekstiremite kısmında sorun varsa özel tertibat taktırmasına gerek yoktur." dedim. Ben dedim. Onlar dedi. Ben dedim. Onlar dedi. Sonra salaklar tutturdular senin solunumla da ilgili bir sıkıntın varmış. O nedenle sana istesek indirim bile yapmayız demezler mi? Abi ölür müsün? Öldürür müsün? Ben iyice uyuz oldum. İyi öyleyse başıma bir ay boyunca bir adam takın ve bakın bakalım Uğur nasıl nefes alıyor ve veriyor? Bir araştırsın bakalım dedim. Salaklar yüzüme baka kaldılar. Sanırım rüşvet istiyordu pezevenkler. Bende tamam ulan. Pedal taktıracağım dedim. Bu kez biraz mırın kırın ettiler. Sonra evraklarımı eşşekler gibi yapmak zorunda kaldılar.

    Aracımıza özel tertibatçı aradım buldum. Sağ olsun bulduğum şahıs yamyam çıkmadı. Proje ve teslimat toplam 450 TL'ye mal olur dedi. Eyvallah dedim. Sonra çizim projesinin onaylanması için adamlar ilgili kuruma gitmişler. Fakat engelli raporum için olmaz cevabı almışlar. Delirdim! Ulan nasıl olur? Ötv indirimi alabildiğim engelli evrakın aynısı. Devletin bir kurumu olur, diğer kurumu olmaz diyor. Aynı engelli evrakı ile de Ehliyet almışım. Engelli evrakı da tam teşekküllü devlet hastahanesinden verilmesine rağmen görün bakın engellinin başına neler geliyor. Neyse Uğur durur mu? Tabii ki de durmaz. Benim için hayat meselesi oldu. Ölmek var dönmek yok. Hemen daha önceden başka bir devlet hastahanesinden aldığım engelli raporumun aslı gibidir olanı ile projeyi çizen ve onaylatmayı bekleyen şahısla temasa geçtim. Adamı Üsküdar da kan ter içinde yakaladım. Evrakı teslim ettim. Sonunda proje onaylandı. Anlayacağınız iki engelli evrakı ile bir işi ancak düzeltebildim. Daha doğrusu bir çok saçma salak sistem ve içindeki öküzleri ancak dize getirebildim. Arkadaşlar bu yapılanlarda engellilere. Sağlamlara değil.

    Sonra aracımı bekledim. Bekle babam bekle. Bekle babam bekle. Bir ayın sonunda o da bir taraflarımı yırta yırta. Bağıra çağıra. ortalama bir ay sonra yılbaşından önce miydi? Sonra mıydı? İnanın olaylar karşısında o kadar yıprandım ki ve benim için ilk olan bir şeyin ilk elime geçiş tarihi bile düşünün aklımda kalmamış, aracımı teslim aldım. Yani güler misin? Ağlar mısın? Tabii ki Uğur yine boş durur mu? Bende adamlara uyuz oldum. Pedallara takılan aparatları söktüm ve ayak altındaki saklama gözüne koydum. Kullanmıyorum. Zaten bacaklarım yetiyor. Hemen hemen 15.000 KM oldu. İki defa İzmir/Tire'ye de gidip geldim. Aslanlar gibi de kullanıyorum. Allah cümlemize kaza bela da vermesin. Şimdilik bir sıkıntı yok.

    Yıllık bakımına 14 gün kaldı. Araç canavar gibi. İzmir/Tire'den İstanbul'a geliyoruz. Gece 21'de yola çıktım. 621 KM. 5 kişi ve bagajda ağzına kadar dolu. Ortalama hızım 100 KM. 6 Saat 20 dakika sürdü. Ortalama 30 dakika mola verdim. Bir çok yerde 185 KM hız ile de gittim. Bana mısın demiyor. O yükle hem yokuşlar tırmandım hemde sollamalar yaptım. Aracımız çok nadir yerler de bayıldı. Performans olarak %90 başarılıydı diyebilirim. 180 KM hızdan sonra araçta denge problemleri oluyor. Bu da normaldir. Çünkü aile aracıdır. Hız aracı değildir. Bir Bmw veya Mercedes ile tabii ki kıyaslanamaz. Ama araç gerçekten benim vazifem bu. Ben bu iş için yola çıkarıldım. Benden ancak bu kadarını alabilirsin diyor. Sizde alıyorsunuz. Fazlasını istemek mantığa aykırı düşer.

    Aracın içi çok ferah ve araca binen herkes içinin çok ferah olduğunu ve çok güzel olduğunu söylüyor. Yolcu otobüsü gibi diyorlar. Uzun yolda ise yolu hissetmediklerini ve sarsmadığını söylüyorlar. Geçen yaz İzmir/Tire'ye gittik. Oradan da akrabalarla birlikte aracın içinde yalan olmasın ortalama 8 veya 9 kişi ve yiyecek, içecek, deniz malzemeleri v.s. hepsiyle birlikte İzmir/Aydın Milli Parka denize gittik. Araba tıkanmadı. Millette rahatsız olmadan seyahat etti. Sanrufumuzu da açtık serin serin bir çok kez gittik geldik.

    Aracı her gün işe gidip gelirken kullanıyorum. Şehir içi 0.83 Litre yakıyor. Şehir içi çok yakıyor. Fakat şehir dışı kokluyor. Ben biraz agresif kullanıyorum. KM de 0.6 Litre yakıyorum. Daha sakin kullananlar 0.45'lere de düşürebilirler. Şimdiye kadar 2 lastiğim patladı. O da ara sokaktayken inşaat yapılan bir yerden geçerken lastik indi. Diğerinde de taşa sürtünce patladı. Aracımızın biraz da sağında solunda ufak tefek lokal çizikler var. Tekrar Allah Teala cümlemize kaza bele vermesin.

    Şimdilik bunlar aklıma gelenler. Daha sonra sizlerle yine bilgilerimi paylaşırım inşallah! Allah'a emanet olunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurturan -- 17 Aralık 2014; 13:39:43 >




  • Arkadaşlar nihayet beklenen an geldi. :) Renault Scenic &Grand Scenic TR sayfası kurulmuştur.RENAULT SCENİC E gönül veren , seven herkezi sayfamıza mutlaka bekliyoruz.
    Artık Scenic gibi prestijli bir otomobilin hatta bu segmenti kuran bir markanın artık aktif bir sayfası vardır.
    NASIL Kİ 5008 , C4 Picasso , zafira verso, c-max ın aktif bir sayfası varsa artık bizim de Scenic için aktif bir sayfamız vardır.
    Herkezi mutlaka bekliyoruz
    Renault Scenic team :https://www.facebook.com/groups/592535617560028/





  • Tamam
  • Arkadaşlar 30 sayfanın tamamını okudum, çok değerli bilgiler edindim. Paylaşımda bulunan herkese teşekkürler. Gerçi son zamanlarda forum epey yavaşlamış..

    Daha önce bayide 2012 modeli görmüştüm, malzeme kalitesini de beğenmiştim. Anlaşılan navigasyon dışında bir memnuniyetsizlik te yok araçtan. Şuan DSG kullanıcısı olarak benim için EDC den başka bir seçenek yok gibi görünüyor.

    Ben de grand scenic almayı düşünen biri olarak sahibinden.com da fiyatlara baktım ve inanamadım. Gerçekten 2012 model için en az 65.000 tl. mi vermek gerekiyor? Yoksa millet birbirinden görerek mi şişirmiş?

    Çünkü çok uzun zamandır satılık olan araçlar var (1 yılı geçen), bu araçların 2. eli bu kadar kötü mü? Artık gelmemesi mi tetikliyor bilemiyorum. Yeni kasa ile beraber belki tekrar getirirler grand kasayı.

    Şu anda genişlik, seyahat rahatlığı, sürüş dinamikleri, fonksiyonellik, bagaj hacmi toplamında aklıma başka araç gelmiyor. 5008 ve C4 Grand Picasso şanzuman hakkında çekingenim. Her incelemede vitesten bahsediliyor.

    Makyajlı kasalarda(ilk makyaj) lcd gösterge de değişti mi? Ben teyp ve teyp çerçevesi dışında iç mekanda bir değişiklik yok sanıyordum. Live özelliğini buradan öğrendim, hatta artık navi olmasa da olur benim için.

    Evet ise ne gibi farklar var acaba?

    2012 makyajlı ya da makyajsız zenon ve açılır tavan opsiyonlu araçlara sizce ne kadar vermeliyiz?




  • merbaha, iyi yıllar

    alabileceğiniz bir araba 5008 ve citroen picasso c4 yeni modeli de forumlarında incelemenizi öneririm
    ama ben 2013 kullanıcısı olarak fena değil alabilirsiniz derim
  • BILGILI B kullanıcısına yanıt
    Evet, 5008 aklımdaki bir diğer seçenek; o araçta kafama takılan tek husus Auto6R denen şanzuman. Ayrıca bi-zenon, anahtarsız giriş, çalıştırma, kilitleme gibi kulağa hoş gelen opsiyonlara sahip değil. Arka koltukların, yatırınca düz bir zemin oluşturması, büyük tek parça cam tavan ve scenic e göre bana daha hoş gelen bir kokpit tasarımına sahip olması ise avantajları, kasası da daha güzel görünüyor bazen; bazen de g. scenic daha güzel diyorum.(gördüğüm açıya göre değişiyor sanırım)

    C4 Grand Picasso bu sınıftaki ilk aşkım:) Özellikle baş üstüne kadar uzanan devasa ön cam ve geniş görüş açısı, ön koltuklardan arka koltuğa geçme kolaylığı(önde anne otururken arkada bağlı çocuğunun yanına gerekli zamanda kolayca geçebilir, böylece arkada çocukla beraber oturmak zorunda kalmaz.) keza 5008 gibi cam tavanı. Araç ilk çıktığı günden beri hep beğenimi kazandı. Aslında o zamanlar 5 kişiliğine ilgi duyuyordum, 7 kişilik bana vagon gibi görünüyordu Alanlara hep imrendim ama citroenin marka imajı, servislerinin kabarık sabıkası beni bu araçtan hep uzak tuttu.

    Yeni kasası da gayet başarılı, lakin aynı şanzuman bunda da var ve yeni kasa fiyatı uçmuş,eski kasası da 4-5 yıl sonra kaç paraya ne zorlukla elden çıkar bilemiyorum. Yeni ETG6 şanzumanda eskisi ile benzer sıkıntılara sahip. Youtube da otomobildünyası incelemesinde araç resmen gitsem mi kalsam mı diyor, 2-3 sn. sonra gideyim bari diyor. Bu beni bitirir.

    Gerçi scenic te 2009 da yollara çıktığına göre seneye kasa değiştirme ihtimali yakındır ki 2012 de de makyajlanmıştı. (2013 te yapılan işlemi makyaj olarak görmüyorum ben. Markanın yeni tasarım anlayışına, mevcut araç portföyünün geçirilmesi olarak görüyorum. Clio ile başlayan bu akım fluence, megane, scenic ile devam etti. Latitude de bile reno amblemi büyüdü.

    Sonuçta hepsinin bir dezavantajı var. Aslında renonun grand kasanın satışını kesmesi bugünlerde pek hissedilmese de eğer yeni kasa ile de bu durum sürerse, bu araçların piyasası ne olur bilemiyorum.

    Gördüğünüz gibi kafam çok karışık




  • 
Sayfa: önceki 8889909192
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.