Şimdi Ara

Renault K4M hararet sensörü...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
7.486
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracım Renault K4M motor,,,,,

    Alalı 2 ay fln oluyordur... Bugün aracımın fan sesini hiç duymadığımı farkettim :( ve arada hararet hafif de olsa yükseliyor...

    Aracım 2001 Megane Coupe, fakat bu motor megane 1 lerde ,megane 2 lerde,,,,,,, clio 1 ve 2 de vs vs....... hatta şu an halen dacia larda kullanılıyor... Emin değilim fakat megane 3 ve clio 3te de olabilir... Renault çok kullandı bu motoru bkz. wikipedia linki

    K4M hararet sensörü motorun neresinde,,, yardımcı olabilir misiniz lütfen ????







  • O kimsenin beğenmediği reno öyle bir motor yapmışkı o fan normalde çalışmıyor.
    Taki motor hararet yapana kadar.Hararet çok yükselirse kırmızı ışık yanmazdan az önce çalışır.Bir de klimayı açarsan
    çalışır.Normal kullanımda hiç bir zaman çalışmaz.
  • Bundan korkuyordum :))

    Geçen tam sınıra 1 çizgi kaldı, hararet düştü.. Arabadan inip bakabilecek durumda değildim..

    Yani çalışıyor mu bu meret :))
  • evet calisiyor.ama arabada baska sorun var gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Termostat yüksek derecelidir ondan böyle oluyordur 88lik bi termostat takarsan düzelir
  • Öncelikle sensörün yerini bulabilirsem soketini çekip fanın çalışıp çalışmadığına bakmak istiyorum.. 2000 sembol rna vardı önceden, onda motor gövdesinde önden bakılınca altta 1 tane sensör vardı arkadaş, bunda birkaç tane var, acaba hangisi...

    Forum sakinlerinden sensörün yerine bilen varsa,, yardımcı olabilir mi ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: symbolcu

    O kimsenin beğenmediği reno öyle bir motor yapmışkı o fan normalde çalışmıyor.
    Taki motor hararet yapana kadar.Hararet çok yükselirse kırmızı ışık yanmazdan az önce çalışır.Bir de klimayı açarsan
    çalışır.Normal kullanımda hiç bir zaman çalışmaz.


    Fanın çalışmaması iyi değil, kötü birşeydir. Aracı hararet sınırına yaklaştırmak da mantıklı değil. Aracın hararete karşı toleransını azaltır. Demek ki yanlışlıkla suyu eksilmiş renault ile motoru zorlasak fan etkisini gösterene kadar motoru hararet bölgesine sokacağız.

    Kaldı ki fan çalıştığı saniye motor suyu sıcaklığı düşmez. O fan radyatördeki hava akışını arttırır, radyatördeki su soğur, devr-i daim onu alıp motora sokar, blok ile su arasında ısı transferi gerçekleşir. En son hararet düşer. Tabi bunlar olana kadar içerideki aşınmalar devam eder. O yüzden fan, olması gerekenden önce çalışmalıdır.

    Ayrıca motor hararet ibresi kırmızıya vurunca aşınma başlamaz. Daha öncesinde başlar. Hararet ışığı 105-110 da yanıyorsa bile 90 dereceyi geçtiğiniz her adımda motor daha çok aşınmaya başlar. İdeal çalışma şartından uzaklaştığınız için. Tıpkı soğuk motorda yüklenince aşınma olduğu gibi.




  • Clio 1 ler de e7j energy motor var, kendi aracımdan biliyorum. Şöyle bişey diyeyim, kendi aracımda hararet ibresi iyice yukarı çıkınca çalışıyor, bilmeyen kişi hararet yapıyor sanar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fanın çalışmaması iyi değil, kötü birşeydir. Aracı hararet sınırına yaklaştırmak da mantıklı değil. Aracın hararete karşı toleransını azaltır. Demek ki yanlışlıkla suyu eksilmiş renault ile motoru zorlasak fan etkisini gösterene kadar motoru hararet bölgesine sokacağız.

    Kaldı ki fan çalıştığı saniye motor suyu sıcaklığı düşmez. O fan radyatördeki hava akışını arttırır, radyatördeki su soğur, devr-i daim onu alıp motora sokar, blok ile su arasında ısı transferi gerçekleşir. En son hararet düşer. Tabi bunlar olana kadar içerideki aşınmalar devam eder. O yüzden fan, olması gerekenden önce çalışmalıdır.

    Ayrıca motor hararet ibresi kırmızıya vurunca aşınma başlamaz. Daha öncesinde başlar. Hararet ışığı 105-110 da yanıyorsa bile 90 dereceyi geçtiğiniz her adımda motor daha çok aşınmaya başlar. İdeal çalışma şartından uzaklaştığınız için. Tıpkı soğuk motorda yüklenince aşınma olduğu gibi.


    Neden çalışşsın.Sağlıklı bir motorda hararet yükselmiyorki yükselincede zaten çalışıyor.Ben normal kullanımda çalışmaz dedim.Bundan güzel ne varki.Susuz çalışıpta hararet yapmayan araba varsa getir bir tane bizde alalım.




  • Fan çalışmıyorsa devirdaim motoru hararet sıcaklığının altında tutuyordur.
    Çok trafikte kalırsan eğer öndeki aracında arkasına yaklaşırsan ozaman hararet nasıl çıkıyor görürsün.
  • Trafiktede kaldım konvoyada girdim rampada çıktım her türlü zorladım.Fan sistemi 10 numara.Ne zaman lazımsa o zaman çalışıyor.Fazla söze gerek yok.Zaten fanın çalışması yakıt sarfiyatı demek.
  • Logan 1.2 kullanıyorum fanın çalıstığını hic bilmem bu arabanın fanı yok gibi bisey

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektrofuniv

    Arkadaşlar aracım Renault K4M motor,,,,,

    Alalı 2 ay fln oluyordur... Bugün aracımın fan sesini hiç duymadığımı farkettim :( ve arada hararet hafif de olsa yükseliyor...

    Aracım 2001 Megane Coupe, fakat bu motor megane 1 lerde ,megane 2 lerde,,,,,,, clio 1 ve 2 de vs vs....... hatta şu an halen dacia larda kullanılıyor... Emin değilim fakat megane 3 ve clio 3te de olabilir... Renault çok kullandı bu motoru bkz. wikipedia linki

    K4M hararet sensörü motorun neresinde,,, yardımcı olabilir misiniz lütfen ????

    Zorlamadığınız zaman hiç devreye girmiyor, aynı motora sahip araç bizde de var.

    Hararet müşürü kaputu karşınıza aldığınızda motorun sağ yanında manyetik kaptörün biraz üzerindedir.

    Saygılar...




  • günümüzdeki fluence'da megané 3'te kısacası son 10 yıldaki 1.6 atmosferik tüm Renault'larda kullanılan, yüksek performanslı, kronik sorunu bobin harici olmayan, ekonomik bir motordur

    babamda da 2003 megané I var, 2004'ten beri biniyoruz, hiç hararet yükseldiğini hatırlamam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 29 Eylül 2014; 15:17:33 >
  • Harikasınız arkadaşlar :)

    Yani bundan önce,, 2004 vw bora m vardı, 80 binde sattım ama sürekli fan devreye girerdi.. Hatta o araçta çift fan vardı..

    Şimdi K4M kullanıyorum, tamam motor sesi biraz fazla, konfor az bunlar su götürmez gerçekler... ama ön konsol kalitesi yeterli, içi deri,, parçalar ucuz, az yakabiliyor, basınca da birçok arabaya el sallatıyor.. Hah :) bora nın trigerini değiştirdiğimi hatırlıyorum bir de megane coupe nin geçen gün :)
    arada toplamda 4 kat fiyat farkı var..
    bora nın nasıl yaktığını hatırlıyorum, bir de bunu deniyorum şimdilerde..
    bora resmen içiyordu benzini, bunu usturuplu kullanınca,,,,,, inanılmaz rakam ama:::: 4.3 lt ye indirebildim benzinde,, daha da inebilirdi..
    1.6 kaç tane araba 4.3 lt/100 km ye inebilir.. Uzun lafın kısası basınca bağıra bağıra gidiyor, gaza dokununca da yakıt minimalde, iyi bir lastikle(ben alırken değiştirttim ve g. year.. efficientgrip performance seçtim(68db çok da sessiz))..
    Hararet yapmıyor, içi kaliteli, parçaları ucuz, alt takım gürültülü fakat sağlam-ucuz korkmadan binebiliyorum vs.vs.vs.

    Ama tabii bora nın konforuyla, yüksek hızda verdiği toklukla sağladığı GÜVENLİKLE vs.vs.vs.vs kesinlikle karşılaştıramam.. O bambaşka bir arabaydı, hızlandıkça yere otururdu, başka aşıktım ona:)
    160la daha önceden rahatça girdiğim viraja, 120yle girdim,,,,,
    arkayı savurdu,,,,,,,,, ve 90 la otoyol yan bariyerine çarptım,,,,,, hayattayım.... sadece sol serçe parmağım çıktı o kazada :) Çok şükür Allah ım...

    Bu ise bir spor (bu fiyatlara göre tabii ki (ne bir ferrari ,,,,,en bir.... daha daha altı vw scirrocco))



    alpernbugra çok teşekkürler, sağ tarafı kontrol edeceğim..

    Demek ki araba gerçekten hararet yapmıyor,,, sizlerden bunu da öğrenmiş oldum,, çok sağolun beyler..

    Yakmasından gidişinden vs. gerçekten çok memnunum,,,,,,, K4M motor almayı düşünen birileri varsa ve araç temizse kesinlikle tavsiye edebilirsiniz....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elektrofuniv -- 29 Eylül 2014; 22:01:44 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.