Öncelikle bütün forum üyelerine iyi akşamlar dilerim.
Başlıkta yazan Latitude modeli için kafamızda oluşan bazı soruları sizlere sormak istiyorum. Ehliyetim/araç tecrübem bulunmamakta. Bundan dolayı vereceğiniz her ayrıntı bilgi bizler için altın değerinde 🙂.
Sorulara başlayacak olursam:
1- İlk çıkan serilerinde bir yol tutuş sorunundan bahsetmişler. Bu sorunu tam olarak açabilir misiniz? Ayrıca çözümü var mıdır?
2- Donanım olarak Privilege ve üstüne bakıyoruz. Ancak tam olarak donanım ayrımlarını bulamadım. Bu konuda da yardımcı olur musunuz? Araçta en azından navigasyon ve Bluetooth olması tercihlerimiz içerisinde.
3- Dizel motor bakıyoruz. Yazdığına göre dCi ünite kullanılıyormuş ancak araçların kmlerinden dolayı ne gibi problemler açar merak ediyoruz.
4- Turbo konusunda ne gibi konulara dikkat etmeliyiz? Ayrıca turbo lag, aktif olduğu devir aralığı gibi özellikleri de yazarsanız cok müteşekkir oluruz.
5- İnternette araçta 2.0 dizel motor için hem 150 BG hem de 175 BG seçeneklere rastladık. Ne gibi farklar bulunmakta ve yakıt tüketimleri nasıl değişmekte?
6- En önemli sorumuz ise aracın bilinen ne gibi problemleri bulunmakta? Ve 100.000, 140.000 ve 170.000 kmlerdeki Latitudelara ne kadar para vermek mantıklı olur?
7- Otomatik vitesleri hakkında geçiş süresi, kullanım maliyeti ve yakıt tüketimi gibi konularda yorum yapabilir misiniz?
8- Güvenlik konusunda aracın herhangi bir kusuru var mıdır?
Herkese iyi forumlar.
1. 1 yıldır 2012 model en üst versiyonunu kullandım. Yol tutuş sorunu hiç yaşamadım. Aksine çok iyi yol tutuyor.
2. Bluetooth hepsinde var. Navigasyon en üst versiyonda standart diğerlerinde opsiyonel. Ama navigasyonu boşverin bence, telefondan canlı navigasyon daha güzel.
3. Her Renault aracından bildiğimiz efsane 1.5 DCİ az yakar ve sorunsuz bir motordur. İlerde sorun çıkarsa bile çözümü basit ve ucuzdur.
4. Emin değilim ama turbo 1700 devir civarında aktif oluyor. Turbo konusunda nelere dikkat etmelisiniz bilmiyorum, ama ekpertizde yağ kaçırıyor mu falan bunlar çıkar.
5. Bilmiyorum. Ben 1.5 Dci kullanıyorum. Gayet yeterli.
6. Aracın bilinen problemi piyasada çok tutmaması. Başka problemi yok. Logosu mercedes veya audi olsa ikinci eli 200 binden aşağı satılmaz bu aracın.
7. Bilmiyorum. Manuel kullanıyorum.
8. Yok.
kataruna
kullanıcısına yanıt
Cevabınız için çok teşekkür ederiz. Söylediklerinizi dikkate alacağız .
Bu arada konu günceldir .
Km takılmayın , 100-200k km dizel motor için birşey değil sadece çomar cenneti Türkiye'de aracın yağını dahi değiştirmeyen zihniyet yüzünden araçlar bu halde
480k km Audi A6 dizel var arkadaşımda ilk sahibi daha anahtar değmedi araca hiç bir problemi yok
Duyduğumuza ve okuduklarımıza göre dCi motorlar kmlere değil de yakıta göre ömrünü belirliyormuş. Bundan dolayı yüksek kmlerden biraz çekiniyoruz. Sizin de test esnasında motor sağlığı için önerebileceğiniz bir şeyler var mı?
quote:
Orijinalden alıntı: Rotterstein
Duyduğumuza ve okuduklarımıza göre dCi motorlar kmlere değil de yakıta göre ömrünü belirliyormuş. Bundan dolayı yüksek kmlerden biraz çekiniyoruz. Sizin de test esnasında motor sağlığı için önerebileceğiniz bir şeyler var mı?
Motoru açmadan kimse motorun şu kadar ömrü var diyemez
ama alacağınız araçta herhangi bir yağ kaçağı varsa çok yanaşmayın derim
Bunun yanında expertiz dyno sokar , yağ çubuğunu çıkarıp üflemeye bakarlar , usta motorun sesini dinler
birde katkı olayı var nadirende olsa sümük kivaminda çok koyu motor yağıdır pistonlar motor bloğu arasından sizamaz böylede yağ yakmaz araba dynoda %90 üstü performans verir anlamanın tek yolu aracı almadan noterden önce yağını boşaltıp bakmak sonra yeni yağ koyup devam etmek sanayide
Dediklerinizi dikkate alacağız, çok teşekkür ederiz.
1.5 Dci motoru 9 yıldır kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim ki bu motora kaliteli yakıt koymak önemli. Kalitesiz koyarsan motor ölür demiyorum ama ufak tefek de olsa sorun çıkabiliyor. Bu yüzden ben 1 yıldır shell'den şaşmıyorum. Daha önce petrol ofisinden 2 defa yakıt alıp uzun yola çıkınca 4-5 saat sonra DPF dolmuştu. Sonradan jeton düştü.
kataruna
kullanıcısına yanıt
Dediğiniz gibi ailemize bu zamana kadar hizmet etmiş araçlarda da bu duruma dikkat ettik ancak iş başkasından almaya gelince insan şüpheye düşüyor .
Dpf filtresi hakkında ekleyebileceğiniz başka şeyler var mıdır? Uzun zamandır benzinli araç kullandık da.
quote:
Orijinalden alıntı: Rotterstein
Dediğiniz gibi ailemize bu zamana kadar hizmet etmiş araçlarda da bu duruma dikkat ettik ancak iş başkasından almaya gelince insan şüpheye düşüyor .
Dpf filtresi hakkında ekleyebileceğiniz başka şeyler var mıdır? Uzun zamandır benzinli araç kullandık da.
Dizel benzin kadar iyi bir yanıcı değil. Kalitesiz olan dizel daha da az yanıcıdır. İyi yanmayan dizelden geriye kalan kurumlar egzozdaki filtreleri motor çevresini zamanla tıkayabiliyor. Ama kalitesiz bir dizel alsanız bile arada bir çevreyoluna çıkıp motoru bağırtarak iyice ısıtırsanız o yanmayan kurumlar da iyice yanar ve Dpf ve diğer yerler temizlenir. Ama tabi en güvenlisi temiz yakıt almak.
kataruna
kullanıcısına yanıt
Bu önerinizi de dikkate alacağız. Modele baya ısınmaya başladık açıkçası. Cevaplarınız için tekrardan teşekkür ederiz.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme