Şimdi Ara

@@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB 1.5dci EDC @@ (54. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.266
Cevap
35
Favori
130.057
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
74 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5253545556
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Hb ler bu anlamda sedanlara göre çok daha iyi. HB lerdeki sport modda o bekleme olmuyor.

    Ancak yine belirteyim Kullandıklarimiz icinde tam otomatige en yakin davranan çift kavramalı şanzıman Hyundai nin kendi üretimi olan 7DCT.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 24 Eylül 2024; 10:56:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Direksiyon yapısı kadranı direksiyon üstünde tutmak için dizayn edilmiş bu yüzden koltuklar bir tık daha yüksekte kalıyor en alt seviyede bile. Eğer 1.50-1.60 değilseniz rahat görünebilir, istediğiniz açıdan resim vs. İsterseniz yardımcı olurum.





    Sedanlarda ahmet abiden@yildiz öğrendiğim kadarı ile kuru kavrama mevcut ve şanzıman bana da tatsız geldi, geçişler çift kavrama olmasına rağmen hissedilir ve bazen geç bazen erken vites attığını hissettim(sedan)


    Ekleme: Teşekkür ederim Allah razı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0B46CB32A -- 12 Nisan 2018; 11:38:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    Hb ler bu anlamda sedanlara göre çok daha iyi. HB lerdeki sport modda o bekleme olmuyor.

    Ancak yine belirteyim Kullandıklarimiz icinde tam otomatige en yakin davranan çift kavramalı şanzıman Hyundai nin kendi üretimi olan 7DCT.
    Tam da bunu söyleyecektim. Focusta da bunu gözlemledim; gerek kalkışta gerek de geçişlerde, tork konvertörlüye yakın bir karakteri var. ne bir silkeleme, ne de kararsızlık yaşatmadı.
    Varsın 60bin kmde yağını değiştirmek gereksin yağlı kavramanın.
    Kuru kavrama pişmanlıktır daha dün kullandım sedanı, kalkışlarda gaza basmak gerektiğinde çok avans veriyor; 1400devirlere kadar aktarıma başlamıyor. Bu konuda bizdeki şanzımanlar, tam da söylediğiniz gibi(tork konvertörlüler gibi) anında etkiye-tepki veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 12 Nisan 2018; 13:31:25 >




  • Selamlar, megane hatcback hakkında konuşmak istiyorum biraz, bu yönde sitem edenlere selamlar



    Bilindiği ve çokca kişinin hemfikir olduğu megane sedan ve hatcback kasa arasında rafinelik ve daha tok oluşu hakkında konuşacağım.



    Test ettiğim sedan meganelar daha hantal ve şanzıman motor uyumu saçma bir şekilde hatcback kasaya göre başarısız. Şanzıman 1-2 arasında kararsız 2 de olmalı dediğiniz anda devir 2.500 olmasına karşın 1 de olması gibi. Araç titriyor artık fakat şanzıman 1.vitese atmak istemiyor.



    Bir de park sensörü konusu var ahmet abinin aracında sensör çok kararlı ve saptırmıyor ama bir de sedanda deneyin şok olursunuz.Geri manevra sırasında sensör uyarı sesi vurduğunuzda dahi 2. Kademe ses vermekte..





    Sedan böyle iken hatcback çok başka yerlerde geziyor. Sessizlik olarak golf ve 308 ile en sessiz c segment araçlardan tabiri caiz ise kütüphane.



    Araç şanzıman ile çok başarılı ilerliyor karakteristiği tork konvertörlü şanzımanlar gibi devirde tutması,ara manevralarda ki kararlılığı çok güzel.



    Şanzıman eğer rampa indiyseniz ya da çıkışı tamamladıysanız nadiren olarak gaza basıyorsunuz ama araç gaz yemiyor 1,5 sn gibi kalakalıyorsunuz bu can sıkıcı fakat ahmet abi son güncelleme ve kalibrasyon ile en aza indirildiğini belirtti. Araç hakkında olumsuz olarak söyleyebileceğim tek şey bu. Performans da zayıf fakat bu göreceli.



    Araç çok başarılı,koltukları muazzam çok rahat.



    İç trimler çok rijit ve taş gibi özenle montelenmiş



    Ben son kulvar da megane için kapora bırakıp 308 satın aldım. Bu seçimler en iyi iki araç bence.Motor,şanzıman olarak aklımda soru işareti yok Bu iki model de istediğim herşeyi sağlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar merhaba..Bir aydan bu yana bende 2017 Ekim çıkışlı Megane 4 HB dizel otomatik kullanmaktayım. Bugün, hoşuma gitmeyen bir durum oluştu. Daha önce kullandığım Hyundai Accent Era model arabamla girdiğim virajda, Megane 4 aracım aracım aşırı şekilde savruldu. 1977 yılından bu yana sürekli kendi araçlarımı kullandım. Acemilik falan bizden geçti. Nasıl araç kullanılacağını da kendi çapımda iyi bilirim. Ancak, diyeceksiniz ki Hyundai Accent ile bu aracı birmi tutuyorsunuz. Gerçekten bende şaşırdım. Sürekli kullandığım ancak bugün yeni aracımla ilk defa geçtiğim bu yoldaki keskin bir virajda Hyundai Accent Era' nın yere yapışarak döndüğü noktada, Megane 4 HB aracım savrularak demir bariyerlere sürüklendi. Çok şaşırdım. Nasıl olurda 14 inç jantlarla Bridgestone lastiklerle asfaltı kazıyarak savrulmadan ayni hızda virajı alarak dönen Hyundai Accent Era gibi olamadı 17 inç Michelin lastik kullanan Megane 4 HB' m. Viraj kabiliyeti konusunda tereddüte düştüm açıkçası..Böyle bir durumla daha önce karşılaşan arkadaşlar varmı. Lastiklerden kaynaklanan bir durum mu, yoksa HB araçlarda genel olarak görülen bir savrulmamı...Yada araçla ilgili bir problem olabilirmi...Bu arada 2018 güncellemesi yapıldı, şanzımandaki kararsızlık durumu ortadan kalktı.Bu sorunu yaşayan arkadaşların bilgisine..Arkadaşlar görüşleriniz için şimdiden teşekkürler...




  • ozbes kullanıcısına yanıt
    Bende 20 yıldan fazladır kendi otomobillerimiz ve diğer birçok marka model otomobili kullanıyorum.
    Hatta testleri okuduysanız bu segmentte neredeyse kullanmadığımız araç kalmadı.
    Subaru Impreza gibi viraj konusunda sınıfında dünyanın en iyilerinden birinede sahip oldum ancak anlattığınız
    durumla Megane 4 HB aracımla hiç karşılaşmadım hatta yol tutuşundan ve genel kullanımından çokta memnun kaldım.

    Bahsettiğiniz durum bir çok değişken durumla alakalıda olabilir bu konuda aynı şartlar altında farklı bir
    araçla o an denemek görmek lazım. Michelin Primacy 3 yol tutuş konusunda biraz zayıf bir lastik ondanda kaynaklanıyor
    olabilir. Benim aracımda fabrikadan Continental lastikler mevcuttu. ESP de çok etkili çalışıyor bunu farketmişsinizdir.
    Lastik bu bağlamda en önemli kriterlerden biri zira Megane 4 özellikle HB versiyonu yol tutuşu oldukça iyidir.
    2018 EDC yazılım güncellemesi konusunda daha detaylı bilgi verirmisiniz. (Sizi çağırdılarmı, nasıl öğrendiniz ?)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 17 Mayıs 2018; 8:49:44 >




  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Megane 4 lerde kronik bir sorun olduğunu forumlardan öğrendiğim durumun bende de olduğunu gözlemlemek çok uzun sürmedi. Şöyleki, gaza bastığınızda 3-4 saniye kadar şanzıman tepki vermiyor. Gazı yiyince boştaymış gibi devir yükseliyor, tabiki motorda bu oranda bağırıyor ama araç hızlanmıyor...Bu durumun ne zaman meydana geleceği konusunda hiçbir tahmininiz olmuyor..Şehir içinde de olabiliyor, şehir dışında araç sollarken de olabiliyor..Çok kısa bir süreliğine şanzıman tepkisiz kaldığı için de sürücü çoğu zaman bunu farketmiyor, farkedemiyor. Yazımın başında da söylediğim gibi bende bunu bir başka forumlardan öğrendim ve dikkat ettiğimde bu problemin bende de olduğunu gördüm. Bunun üzerine, Bursa Renault Mais Yetkili Servisine başvurdum. Böyle bir yazılımın 2018 yılında geldiğini öğrendim ve aracı randevu aldığım gün servise bıraktım. Aslında 30 dakika süren bir işlem olduğunu söylüyorlar diğer forumlardaki arkadaşlar.Ancak servisin iş yoğunluğu nedeniyle aracım 2 gün serviste kaldı. İki gün önce aracımı servisten aldığımda hissedilir bir şekilde iyileşme olduğunu gördüm. Gerek şehir içi gerek şehir dışı kullanımlarda bahsettiğim sorunla karşılaşmadım. Yaklaşık 400 km yol yapmama rağmen o bahsettiğim tepkisiz kalma durumunu görmedim. Ancak hatırlatmamda fayda var, ben bu güncelleme konusunu, Bursa ilçelerindeki yetkili servisler dahil olmak üzere 3-4 tane yetkili servise sordum. Bir tek Bursa Renault Mais Yetkili servisi 2018 de böyle bir güncelleme çıktığını söyledi bana. Diğerlerinin haberi bile yok veya söylemiyorlar iş yoğunluğu olmasın diye.. Yani kısacası, Servis sizi çağırmıyor..Siz servise gidip böyle bir güncelleme çıkmış bunu yükleyin diyorsunuz. Belkide adamlar bilerek söylemiyorlar. 2018 model Megane 4 lerde bu sorun yokmuş..Direk yeni güncelleme ile araçları piyasa sürdükleri için 2018 modellerde bu sorunla karşılaşılmıyormuş...Bu konudaki sıkıntılar aşağıda belirttiğim linkte de aktarılmış...Paylaşıyorum.Arkadaşların bilgisi olsun..

    http://www.renaultfanclub.com/renault-megane-4-kulubu/94248-megane-iv-hb-1-5-dci-edc-gaz-pedali-arada-bir-tepkisiz-kaliyor.html




  • ozbes kullanıcısına yanıt
    Bendede bu konuyu açmama sebep olan 2016 model HB vardı (yakın zamanda iş kurmak üzere sattım)

    Bende aynı şekilde aldığımda az da olsa 1-2 sn beklemeler ile ara sıra rampa aşağıdan düze yada

    rampa yukarıdan düze çıkarken karşılaşıp servisle görüştüm ve 2018 de (geçmiş sayfalarda yazdım)


    Aslında yurtdışında olsak bu konu önemsenecek bir konu ancak yurdumuzda malesef bu tip

    önemli güncellemeler son kullanıcının memnuniyeti düşünülerek umursanmıyor malesef.


    Acaba farklı bir güncelleme daha mı geldi diye tekrar sormak istedim ama sanırım aynı güncelleme.

    Güncelleme sonrası vites geçişleri ve genel kullanımı daha konforlu hale geldi ama bekleme ara sıra oluyordu.

    Kararsızlık olayını güncelleme sonrası yaklaşık 5-6 ay kullanımımda daha az yaşadım ama tabi kusursuz değildi.

    Yazdıklarım HB model için geçerli, anladığım kadarıyla yerli üretim sedanlarda aynı edc mevcut değil.

    .

    Cevabınız için teşekkür ederim..

    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 24 Eylül 2024; 10:59:3 >




  • Rica ederim. Arkadaşlara yardımcı olabildiysek ne mutlu bize.

    Ayrıca Hatchback EDC lerde şanzıman farklıymış.

    Bu nedenle Türkiye'de üretilen sedanlarda bu tip sorun olmayabilir.

    Hatchback bildiğim kadarıyla İspanya üretimi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozbes kullanıcısına yanıt
    Hb versiyonlarda yeni tip yağlı EDC kullanılıyor. (6DCT450) Talisman - Megane HB aynı şanzıman.

    Sedan modellerde şanzıman bir önceki (Kadjar ve Fluence deki) nesil kuru tip EDC (6DCT250)

    Sedan modellerde yine bu kararsızlık mevcut fakat yeni nesil şanzımanlar tam otomatik gibi çok konforlu.
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Hocam aracınızı satmışsınız, hayırlı olsun. İş durumlarını toparladıktan sonra tekrar araç almayı düşünürseniz Megane 4 alır mısınız tekrardan?
  • ec.dmn kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Çok memnunduk ancak iş sebebiyle sattık hayırlısı olsun diyelim.

    Aracımı Bolu'ya doktor bir arkadaşıma verdim. Satarken en çok üzüldüğüm bizi en çok memnun eden araçlarımdan oldu diyebilirim.

    Özellikle bu devirde böyle az yakan gidişi konforu sessizliği ile sınıfında en iyilerden biri diyebileceğim bir otomobil.


    @@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB  1.5dci EDC  @@



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 18 Kasım 2019; 13:47:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbes

    Arkadaşlar merhaba..Bir aydan bu yana bende 2017 Ekim çıkışlı Megane 4 HB dizel otomatik kullanmaktayım. Bugün, hoşuma gitmeyen bir durum oluştu. Daha önce kullandığım Hyundai Accent Era model arabamla girdiğim virajda, Megane 4 aracım aracım aşırı şekilde savruldu. 1977 yılından bu yana sürekli kendi araçlarımı kullandım. Acemilik falan bizden geçti. Nasıl araç kullanılacağını da kendi çapımda iyi bilirim. Ancak, diyeceksiniz ki Hyundai Accent ile bu aracı birmi tutuyorsunuz. Gerçekten bende şaşırdım. Sürekli kullandığım ancak bugün yeni aracımla ilk defa geçtiğim bu yoldaki keskin bir virajda Hyundai Accent Era' nın yere yapışarak döndüğü noktada, Megane 4 HB aracım savrularak demir bariyerlere sürüklendi. Çok şaşırdım. Nasıl olurda 14 inç jantlarla Bridgestone lastiklerle asfaltı kazıyarak savrulmadan ayni hızda virajı alarak dönen Hyundai Accent Era gibi olamadı 17 inç Michelin lastik kullanan Megane 4 HB' m. Viraj kabiliyeti konusunda tereddüte düştüm açıkçası..Böyle bir durumla daha önce karşılaşan arkadaşlar varmı. Lastiklerden kaynaklanan bir durum mu, yoksa HB araçlarda genel olarak görülen bir savrulmamı...Yada araçla ilgili bir problem olabilirmi...Bu arada 2018 güncellemesi yapıldı, şanzımandaki kararsızlık durumu ortadan kalktı.Bu sorunu yaşayan arkadaşların bilgisine..Arkadaşlar görüşleriniz için şimdiden teşekkürler...
    Hocam araçta bir yol tutuş problemi var fakat sorun sizin yaşadığınız değil. Herhangi bir virajda 30-40km hızın üstünde en ufak bir tümsekten veya çukurdan geçtiğiniz anda aracın götü baı ayrı oynuyor resmen kontrol bir anda kayboluyor. Göbeklere biraz hızlı girince yine en ufak çukur ve tümsekte kontrol kayboluyor. konuyla ilgili servisle görüştüm arka amortisörler vs değişti fakat nafile hala aynı problem devam ediyor. evet çukurda biraz atması normal ama megane gerçekten çok tedirgin ediyor ve direk esp devreye giriyor.




  • ARKADAŞLAR MERHABA
    28 ŞUBAT 2018 2017 MODEL MEGAN 4 HB TOUCH DONANIMLI ARABAMI ALMAYI BEKLERKEN BAYİDEN GELEN TELEFONDA ARACINIZIN RADYOSU ARIZALI BÖYLEMİ ALMAK İSTERSİNİZ,YOKSA RADYO GELİNCEMİ TESLİM ALIRSINIZSORUSUNU YÖNELTTİLER . TABİİKİ BOZUK RADYO İLE TESLİM ALDIM.
    ERTESİ GÜN ARACI DİKKATLİCE İNCELEDİĞİMDE SAĞ ARKA VE ÖN KAPININ ARASINDAKİ BOŞLUKLARDA 5 MM FARK OLDUĞU, AYRICA TAVAN SPOİLERİNİN
    ARACIN TAVANI İLE HEM YÜZ OLMADIĞINI TESPİT ETTİM.ALDIĞIM SERVİSE GİTTİĞİMDE BUNDA BİR HATA OLMADIĞINI KUL YAPISI OLDUĞUNU BAZEN 2 GÜNLÜK ARAÇLARDA ROT KOLUNUN ÇIKTIĞINI BEYAN ETTİ SAYIN SERVİS MÜDİRESİ BAŞKA BİR SERVİSTE KAPILARI AYARLADILAR FAKAT AYARLARKEN
    KAPIDA GÖÇÜK MEYDANA GELDİ.SPİLER İÇİN MAZERETLERİ İSE SPOİLERİN PLASTİK OLMASINDAN ISI FARKINDAN OLABİLECEĞİ GİBİ KOMİK BİR BAHANE!
    13 MART RADYO GELDİ VE MONTAJI YAPILDI ŞANZIMANDA PROBLEM OLDUĞUNU DURDUK YERE 3000 DEVİRLERE ÇIKTIĞINI DÜZENSİZ ÇALIŞTIĞINI BEYAN ETTİM .SERVİSTE SÖYLEDİKLERİ BÖYLE BİR KULLANIN HELE .15 NİSAN GÜNÜ 120 KM SÜRATLA GİDERKEN ARAÇ GAZ KESTİ VE BİRDEN BOŞA ATTI GERİSİNİ SİZ DÜŞÜNÜN,PAZARTESİ 17 NİSAN YENİ YAZILIM ATTILAR 18 NİSAN ALMAYA GİTTİĞİMDE SAÇMA SAPAN BİR AYAR ARAÇ 3000 DEVİRDE 1DEN
    2YE GEÇİYOR.USTANIN SÖYLEDİĞİ ŞU ARAÇ FABRİKA AYARLARINA GERİ DÖNDÜ TEKRAR BENİM KULLANMA TARZIMA ALIŞACAKMIŞ.BENİM 58 SENELİK EHLYETİM VAR EHLİYETİMİ YURT DIŞINDA ALDIM VE HER TÜRLÜ ARAÇ KULLANDIM .AMA BÖYLE ÇARESİZ BİR MARKA GÖRMEDİM .ARACIM 19 NİSANDAN BERİ SERVİSTE FRANSADAN GELECEK YAZILIMI BEKLİYORUZ.




  • @batkent

    Torsiyon bar arka düzende genel problem bu; viraj icinde enlemesine tumsek veya cukura girildiginde, aracin arkası cizgisini kaybediyor. Hele ki megane sedanda artan arka agirlikla birlikte, bu durum daha da vahim. Ince yanak lastik var ise, yol yuzeyindeki bu tarz degisimleri daha keskin yansitir. Bayiden test surusu talep edin; olaynetlesir en azindan..



    @MESUT1952

    Dış govde elemanlari arasindaki bosluklarda asimetri olmasi; maalesef gunumuzdeki üretim maliyetleri dusurulmesi acisindan, normal gorulebilir. Mesela bendeki focus da dahil olmak uzere cogu focusta, kaputa karsidan bakıldığında, tampon ile arasindaki boslukta sag ve sol taraf arasinda fark oluyor. Genelde sag taraf daha aralikli oluyor. Yine sizin aracin youtube uzerinde, ayni konuda sikayetler içeren bir videosunu gormustum, 0km olarak teslim alinmis olmasina ragmen, ayni durumu civic sedanda da belirten kullanicilar var.. bunlar ne yazik ki normal karsilanmaya basladi, iscilik hatasi denip onemsenmiyor, sök-tak yok ise. Diger yandan ikinci aracim olan 2013 c3te bu bosluklar cok daha nizami.

    Sanziman konusundaki sikayetiniz ise uretim hatasina girer, iscilik v.s bahanelere sığınamaz üretici. Gövde parcalari arasindaki bosluk baska, sanzimanin yolda giderken hayati bir risk oluşturması baska.konu buralara gelmeden, yazılımsal bir hata çıkar da, ugrasmazsiniz insallah

    Buraya daha onceden de yazdigim gibi; Allah sizi reno servislerine düşürmesin, 3 sene boyunca kici kirik kangoonun sorunları; kullanici hatasi olmaktan oteye gecemedi ki; 15 senedir arac ustundeyim, hatamizi da kabul ederiz yeri gelince kullanici olarak oyle bir hata etmisim ki; marspiyeri ezik arabayi 0km olarak teslim alma gafletine dusmusum..

    Not: buyuk harfle yazmak, internet aleminde bağırmak anlamina gelir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 8 Haziran 2018; 2:34:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Böyle arka arkaya can sıkıcı sorunlar yaşamanız kabul edilemez umarım en kısa sürede ufak denebilecek yazılım vs. kurtarılır,özellikle şanzıman kısmı çok büyük tehlike. Geçmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    Teşekkür ederim. Çok memnunduk ancak iş sebebiyle sattık hayırlısı olsun diyelim.

    Aracımı Bolu'ya doktor bir arkadaşıma verdim. Satarken en çok üzüldüğüm bizi en çok memnun eden araçlarımdan oldu diyebilirim.

    Özellikle bu devirde böyle az yakan gidişi konforu sessizliği ile sınıfında en iyilerden biri diyebileceğim bir otomobil.


    C4 kullandınız mı hocam ?

    En iyisi odur bence.




  • Megane 4 HB 1.5dci EDC 2. yıl bakımını yaptıran var mı aranızda ne tuttu ne değişti ? bilgilendirirseniz sevinirim
  • 8 Haziran Noter kanalı ile aracımın yenisi ile değiştirilmesi için protesto çektik.Bekiyeceğiz.
  • JNG9O J kullanıcısına yanıt
    Cevabınızı şimdi gördüm kusura bakmayın 20 gündür Amerika'dayım.

    Burada bir çok amerikan ve japon aracınıda test etme fırsatım oldu

    hatta Mazda CX-9 test ederken videosunu da çektim.


    Benim kullanmadığım araç kalmadı neredeyse Megane 4 HB tüketim yalıtım

    gibi konularda sınıfının en iyisi bunu net söyleyebilirim.


    Amerikada en çok hoşunuza giden araç hangisi oldu derseniz yine Lexus derim.

    Bu arada Dodge RAM ile Philadelphia dan Newyork a kadar gittik oda beklemediğim

    kadar hoşuma gitti. Georgia-NY arasını 1120km VW armalı 7 kişilik Chrysler ile

    katettik 4.0lt V6 oda konfor ve yalıtım olarak gayet başarılıydı.

    Amerika ile ilgili otomobil deneyimlerimi burada ayrı bir sayfada paylaşacağım.
  • 
Sayfa: önceki 5253545556
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.