Şimdi Ara

@@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB 1.5dci EDC @@ (52. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.266
Cevap
35
Favori
130.065
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
74 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cryin


    quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    Hepsinde eksikler var bazılarında kozmetik bazılarında tasarımsal bazılarında yalıtım

    hiçbiri tam olarak 10 numara değil. Burada tercihler zevk meselesine dönüşüyor aslında.

    Ama biz malesef şu piyasa ötv şartlarında gönlümüzden geçeni hiçbir zaman alıp kullanamıyoruz.


    Ortalamayı en iyi tutturanlar belli , Megane 4 ve Golf 7 hem yakıt tüketimi hem konfor olarak

    diğerlerinden öne geçmeyi başarıyor aslında, genelde bu sınıfta beklentilerde bunlar.

    BMW 1 serisi iyi hoş güzelde bu sınıfta 170bin liralar ve vasat donanımla jant kapağı olmuyor işte

    Yaptığımız bu testlerde beni en başında (1.5yıl önce) olduğu gibi cezbeden iki araç oldu.


    * Benzinli öncelikse Volvo V40 T3 ve BMW 118i

    * Dizel öncelikse Megane 4 HB 1.5dci EDC yada Golf 7 1.6TDI DSG

    @@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB  1.5dci EDC  @@@@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB  1.5dci EDC  @@


    ford focus'u test ettiniz mi?

    +1

    6DCT450 Focus 1.5tdci120 testi güzel olurdu..

    titanium hb




  • Ford Focus geçen yıl test etmiştim ama bu yakınlarda tekrar gidebiliriz.
  • Testlerin hepsini okuyamadım ama yine de elinize sağlık.

    Megane 4'ün dijital gösterge paneli çok övülmüş, hız göstergesi için kesinlikle katılıyorum. Ayrıca C segmentinde yeni bir akım başlattıkları da tartışılmaz. Fakat hız göstergesinin sağ ve solundaki (yakıt ve hararet sanırım) göstergeleri ortadaki dijital göstergenin bütün güzelliğini alıp götürüyor bence.

    Oratada harika bir gösterge, sağ ve solda ise Symbol ayarında göstergeler; yap işte komple dijital veya aynı güzellikte bir analog gösterge :

    @@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB  1.5dci EDC  @@

    @@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB  1.5dci EDC  @@

    Bu problem bence premium bir marka olan Volvo'da -kısmen de olsa- da var:
    @@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB  1.5dci EDC  @@

    VW sempatizanı değilim ama dijital gösterge olmuşken böyle olsun:
    @@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB  1.5dci EDC  @@

    En azından böyle olsun :
    @@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB  1.5dci EDC  @@
    @@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB  1.5dci EDC  @@



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 23 Mart 2018; 13:57:46 >




  • wolfien W kullanıcısına yanıt
    Hararet ve yakıt göstergeleri hayati önem taşıyan göstergeler. Merkezdeki dijital yazılım sonuçta.

    Kilitlenir donar arıza yapabilir olmadık bir yerde. Ama analog göstergelerin yaptığı pek görülmemiştir.

    Bazı şeyleri garantiye almadan şansa bırakmamak en iyisidir. Özellikle spor modellerde analog hala aranır.

    Sizin bahsettiğiniz tümü dijital panel aslında Renault'nun farklı modellerinde mevcut.

    Örneğin Kadjar ve Espace de.. Ama en çok satan versiyonuna hararet ve yakıt göstergesini analog koymayı uygun görmüşler.

    @@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB  1.5dci EDC  @@@@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB  1.5dci EDC  @@




  • 1.2 tce uzun yolda benzini içti fabrika nasıl 4.7 vermiş anlamadım. 90-100 gittim tam 2 saat gıdım gıdım gaza bastım 6.1 anca oldu. 110-120-130 arasında 6.5-6.7 yakıyor kasmaya hiç gerek yok :D dizeli 3.5-4 yakarken benim paralar yanıyor resmen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    1.2 tce uzun yolda benzini içti fabrika nasıl 4.7 vermiş anlamadım. 90-100 gittim tam 2 saat gıdım gıdım gaza bastım 6.1 anca oldu. 110-120-130 arasında 6.5-6.7 yakıyor kasmaya hiç gerek yok :D dizeli 3.5-4 yakarken benim paralar yanıyor resmen

    6.1 yakmışsınız daha ne yakacak hocam maşallah. Çok güzel değerler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha


    quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    1.2 tce uzun yolda benzini içti fabrika nasıl 4.7 vermiş anlamadım. 90-100 gittim tam 2 saat gıdım gıdım gaza bastım 6.1 anca oldu. 110-120-130 arasında 6.5-6.7 yakıyor kasmaya hiç gerek yok :D dizeli 3.5-4 yakarken benim paralar yanıyor resmen

    6.1 yakmışsınız daha ne yakacak hocam maşallah. Çok güzel değerler.

    Hocam fabrika verisi 4.7 aracın hic değilse 5.5 felan görebilmeyi beklerdim. Şehir içi fabrika tüketiminden fazla yaktı uzun yolda bide benzin 5.83 dizeller kaç yakıyor biliyor musunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha


    quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    1.2 tce uzun yolda benzini içti fabrika nasıl 4.7 vermiş anlamadım. 90-100 gittim tam 2 saat gıdım gıdım gaza bastım 6.1 anca oldu. 110-120-130 arasında 6.5-6.7 yakıyor kasmaya hiç gerek yok :D dizeli 3.5-4 yakarken benim paralar yanıyor resmen

    6.1 yakmışsınız daha ne yakacak hocam maşallah. Çok güzel değerler.

    Hocam fabrika verisi 4.7 aracın hic değilse 5.5 felan görebilmeyi beklerdim. Şehir içi fabrika tüketiminden fazla yaktı uzun yolda bide benzin 5.83 dizeller kaç yakıyor biliyor musunuz?

    1.4 litre sapma olarak kabul edilebilir bir oran.



    Bütün markaların verilerine 2 litre ekleyin,Türkiye şartlarında böyle maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • batkent B kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Gittiğiniz yol nasıldı? Düz mü yoksa rampalı mı? Ben ekim 2017 de ankara'ya gittim kardeşimi ziyarete araç da 4 yetişkin birde 5 yaşında kızım vardı. Giderken 6.3 lt gelirken de 5.5 lt yakmıştım. Giderken biraz süratli gitsemde gelirken İnegöle kadar 110 u geçmedim ve genelde 100-110 km arası sürdüm.
    Ama İzmir'e giderken ise 6.9 lt aşağısını hiç göremedim ve o zaman araçta sadece eşim ben ve kızım vardı. Ama Bursa - İzmir yolu çok rapmalı ve yakıtı etkileyen büyük bir etken. ( birde ben İzmir'e giderken hiç sabırlı olamıyorum hep basıyorum buda 6.9 lt olmasına etken.)
    Nisan ayında kısmetse İzmir'e tekrar gideceğim. Bu sefer basmadan gidip rapmanın ne kadar etki edeceğini bakmaya çalışacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: timeclup

    Merhaba,

    Gittiğiniz yol nasıldı? Düz mü yoksa rampalı mı? Ben ekim 2017 de ankara'ya gittim kardeşimi ziyarete araç da 4 yetişkin birde 5 yaşında kızım vardı. Giderken 6.3 lt gelirken de 5.5 lt yakmıştım. Giderken biraz süratli gitsemde gelirken İnegöle kadar 110 u geçmedim ve genelde 100-110 km arası sürdüm.
    Ama İzmir'e giderken ise 6.9 lt aşağısını hiç göremedim ve o zaman araçta sadece eşim ben ve kızım vardı. Ama Bursa - İzmir yolu çok rapmalı ve yakıtı etkileyen büyük bir etken. ( birde ben İzmir'e giderken hiç sabırlı olamıyorum hep basıyorum buda 6.9 lt olmasına etken.)
    Nisan ayında kısmetse İzmir'e tekrar gideceğim. Bu sefer basmadan gidip rapmanın ne kadar etki edeceğini bakmaya çalışacağım.

    Hocam ankara-mersin yolunda meşhur Toroslar var. Tam bir test güzergahı aynı zamanda yukarıdan deniz seviyesine indiğimiz için de yakıtın bir tık az olması lazım. Aksine dönüşte biraz otobüs arkası biraz yokuslari 70le çıkmam ve diğer şeylere alışıp hızı 110 civarına normalde sabitlememle 5.6 yaktı araç. Otobüs arkası yaklaşık 1-1.5 litre fark ettiriyor :)) araçta tek kişiyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Megane 4 Hb ile sedanı karşılaştırma imkanınız da oldu mu Sn.yildiz? İş yerinde, sedan 1.5dci Edc touch kullanıyoruz(2017 30bin km civarında hepsi) ama hb düşmedi hiç..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    Hararet ve yakıt göstergeleri hayati önem taşıyan göstergeler. Merkezdeki dijital yazılım sonuçta.

    Kilitlenir donar arıza yapabilir olmadık bir yerde. Ama analog göstergelerin yaptığı pek görülmemiştir.

    Bazı şeyleri garantiye almadan şansa bırakmamak en iyisidir. Özellikle spor modellerde analog hala aranır.

    Sizin bahsettiğiniz tümü dijital panel aslında Renault'nun farklı modellerinde mevcut.

    Örneğin Kadjar ve Espace de.. Ama en çok satan versiyonuna hararet ve yakıt göstergesini analog koymayı uygun görmüşler.



    Hocam hem güvenlik için analog yapmışlardır demişsiniz, hem de Kadjar ve Espace'de komple dijital gösterge var demişsiniz. Artı; bahsettiğimiz markanın B segmenti otomobili Clio IV'de hararet göstergesi yok, hiç yok! Demek ki amaç güvenlik falan değil, direk ekonomi imiş. Hem ilk mesajda da belirttim, komple dijital olması şart değil ama o dijital ekranın şıklığını yakalayabilecek analog göstergeler koyabilirlermiş. (hatta Mondeo'daki gibi analog gösterge ortasına dijital bilgi ekranını yedirebilirlermiş mesela) Renault böyle hataları maalesef sık yapıyor... Benim amacım forumdaki bazı çocuk karakterli adamlar gibi "Röno"ya laf atmak değil, amacım o kadar güzel dijital göstergenin yanına Symbol'den alınmış gibi duran analog göstergeler koyarak bir çuval incirin berbat edilmesini eleştirmek. Zaten benim de 2 sene öncesine kadar Megane 3 ST'ım vardı; oldukça da memnundum, Renault'yu beğenirim. (Talisman'da torsiyon kullandıklarından beri pek beğenmiyorum ama)

    Benzer bir eleştirim de farlarına; sanırım gündüz farları led, kısalar xenon; burada bir sıkıntı yok. Fakat xenon ile gündüz farlarındaki led'in ton farkı çok fazla ve farlar çok içiçe, ilk çıktığı dönemlerde gece Megane 4 gördüğümde "gündüz farlarını sanayide yaptırmış bir apaçi geliyor" zannediyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 29 Mart 2018; 8:12:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Megane 4 Hb ile sedanı karşılaştırma imkanınız da oldu mu Sn.yildiz? İş yerinde, sedan 1.5dci Edc touch kullanıyoruz(2017 30bin km civarında hepsi) ama hb düşmedi hiç..

    Hatchback bu sınıfta benim her zaman favorim oldu. Zaten Sedan versiyonda HB den türetilen bir versiyon.

    Yani Megane 4 ilk üretilirken HB olarak tasarlanıp üretiliyor fakat ülkemizde ne olursa olsun sedan

    olsun hayranlığı olduğu için daha sonra sedan versiyonu Türkiyede inşa ederek ürettiler.


    Tabiki bu süreç Renault kontrolünde olduğu için üretilen versiyon yine rekor kırarak satış yaptı.

    Aslında sedan ilk çıktığında HB ile aralarında 700tl bir fark vardı ancak ne olduysa birden bire

    aradaki fark 10nin lirayı geçti. Çünkü Sedan'dan yapılan kar Oyak için daha önemli yani 1 sedan satmak

    adamlara 5-6 HB satmaktan daha fazla kar getiriyor.

    Görünen malzeme ve algı aynı gibi duruyor fakat bir süre kullandığınızda Hb versiyonun daha sessiz ve

    daha rijit olduğunu gözlemliyorsunuz. Bence hala yerli üretimler Avrupa versiyonlar gibi değil ama neyse..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 29 Mart 2018; 9:47:22 >




  • wolfien W kullanıcısına yanıt
    Megane 4 Icon versiyonlarda tüm far grubu full led dir ve neon led gündüz farı ile aynı tondadır.

    Sizin gördüğünüz model Touch versiyon olduğu için iç farlar xenon gündüz farları neon olunca haklısınız kötü duruyor.

    Icon her yönüyle farklı gerçekten. Benim şahsi görüşüm imkan varsa ne olursa olsun Megane 4 alınacaksa kesinlikle Icon olsun.
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Ben de Hb severim; bunda yurtdışı üretim olmasının payı da var. Ayrıca dediğiniz gibi daha ucuz
    İş yerindeki sedanla, park sönsörüne güvenip arkadaki arabaya yasladım dün. Araba yaslandı,durdu sensör halen daha dıt dıt dıt aralıklı ötüyor
    Rijitlik konusunda da sedanı pek beğenmedim. Halbu ki hb kasa yapısına göre, sedanın daha rijit olması gerekir; bagaj içi-arka cam etrafi ekstradan bağlantı profillerine sahip olması nedeniyle.En azında toride böyle.. Muhtemel, sedandaki fazladan arka ağırlık burulmaya neden oluyor

    Bendeki 1.5tdci ps focus ile megane sedan edc arasında gördüğüm, megane ın , yokuş iniş harici, gaza iyice yüklenme halinde bile daha erken vites yükseltme eğiliminde olması gibi bir fark var, birebir aynı şanzıman mı bilmiyorum ama yazılım farklı gibi hissettiriyor. İkisi de freni bırakınca kavramaya başlayıp ilerliyor, bu durumda da megane daha fazla titriyor; motordan da kaynakli olabilir. Dur-kalk trafikte içerideki atmosferi bozuyor açıkçası.Ayrica ilk kavramada gaza basinca, debriyaji gec birakirmis gibi, avansi cok; 1500e kadar devir yukseltip oyle ilerlemeye basliyor. Yine ayni durumda, focus ise daha erken kavrayip daha cok zıplıyor, hele ki gaza biraz basarsaniz ilk kavrama esnasinda, patinaj manyagi oluyor

    Açıkçası sedanda, arka davlumbazlar bagaj içinde kaldığından, yalıtıma da olumlu yansır. Burada da oyak farkını konuşturmuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 29 Mart 2018; 19:34:3 >




  • Bugün kobay olarak, dayımın 2017 megane sedan touch 1.5dci edc aracını inceledim;

    (Forumda sorun var galiba, fotoğraf yukleyemedim)





    Akünün hemen yanından aşağı (şanzımana doğru) bakıldığında görünen, bir kablonun uzerindeki etiket ilişti gözüme. Getrag 2500607300 2507059820 yazıyordu. Bu kodlar ebay'de karşıma kadjar 1.5dci 110 üzerindeki edc sanzimanin kablo seti olarak çıktı. Getrag sitesinden gordugum kadariyla, bu arac da dct250 kuru kavrama şanzıman; dolayisiyla sedanlar da oyle. Bir oyak klasigi daha, eger yamulmuyorsam Direksiyonu tam sol yapip, dablumbaz icinden sanzimanin govdesinde, lazerle işlenmis birsuru daha kod buldum, 250 rakamina orada da rastladim.. focus powershiftte boyle ibareler ve o kablo yok; DS7R-7211 yazıyor davlumbazdan baktigimda; bunu da ford basmış olabilir..



    Bahsi gecen megane sedan 34bin kmde ve bu hafta icinde birkez servis lambasi yakarak vites degisimi yaptirmamis. Kontak kapa aç ile kendine gelmis..



    Bana mi oyle geldi bilmiyorum ama fluence edc ile cok benzettim sürüş karakterini megane sedan ın.. dct250 kardesligi mi psikolojik mi anlamadim

    Megane 4 hb' i olup da bakma imkanı olanlar, yazarsa biraz daha netleşir konu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 1 Nisan 2018; 22:32:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Evet doğru Yurtdışından İthal gelen Megane 4 HB lerde Alman Getrag üretimi 6DCT450 yeni tip yağlı EDC şanzıman mevcut

    Getrag'a mail gönderip doğruladık. Türkiyede üretilen yerli üretim Megane 4 Sedan modellerinde bir önceki nesil 6DCT250 kuru tip var.

    Ayrıca 1.2 benzinli versiyonlarda yine 7DCT300 kodlu yağlı tip EDC mevcut. Bende İthal gelen HB versiyonu bu nedenle güvenerek aldım ve

    şuan 25bin km oldu hem aracın genelinden hem motorundan hem şanzımanından çok memnunum.

    EDC otomatik Megane 4 Alacak olanlarada HB versiyon (ithal araç) tavsiye ederim.




    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 1 Nisan 2018; 23:1:45 >
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Sedan modelin yerli sitelerde sistematik olarak övülmesi ilgimi çekmişti, "bu kesinlikle doğru değil" demiyorum ama genelde biraz şüpheyle yaklaşırım böyle eş zamanlı toplu tepkilere.

    Benim deneyimlediklerimden hatırlayabildiğim kadarıyla hb modellerin sürüş direktliği ile konfor dengesi daha iyiydi, yüksek hız ve fren stabilitesi, çıtırtı miktarı olarak da yine hb daha iyiydi.

    Şimdi bir de hb modellerdeki şanzımanın farklı olduğunu öğrenince...
  • Bende Megane varken forumda bir arkadaş paylaşmıştı. Rusya ve Ortadoğu için üretilen Renault'lar ayrı bir proje altında üretiliyor. (Megane Generation'dı yanlış hatırlamıyorsam) Bu yüzden de pek çok parça Avrupa'da satılanlardan farklı oluyor. Örneğin Fluence'ın ön göğsü parçalı iken, benim Megane 3 ST'ın tek parça idi. Özetle, her ne kadar Megane 4 için bilgim olmasa da; tahminim yine HB kasanın daha kaliteli olduğudur; Türkiye'de üretilen araçlar maalesef 2. kalite oluyor. Ancak bir noktayı tekrar vurgulamak gereği duyuyorum; bu araçlar "Türkiye'de üretildiği" için daha kötü olmuyor; "Türkiye ve Ortadoğu gibi pazarlar için üretildiğinden" daha kalitesiz oluyor.
  • Megane 4 HB & 308 HB

    @@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB  1.5dci EDC  @@


    @@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB  1.5dci EDC  @@



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 3 Nisan 2018; 23:45:39 >




  • 
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.