Şimdi Ara

RENAULT SYMBOL & DACIA LOGAN KARŞILAŞTIRMASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
5.260
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, merhaba. Sizlere kullandığım iki arabanın karşılaştırmasını yapmak istiyorum. Belki alacak olanlara bir fikir olur. Faydalı bir kıyaslama mı değil mi bilemem. Yorum sizlerin. Arabalardan birisi kendi arabam olan ve ilk günden beri bende olup şu an 50500 küsür km de olan 2005 model Renault Symbol. Diğer araba ise iş için kullandığım şirket arabası 2008 model Dacia Logan. Symbol ve Logan’da klima da mevcut. Logan’lardan iki tane var. Birisi 38 bin küsür km de, diğeri ise 43 bin küsür km de. Gün içerisinde iş için bir yerlere giderken ikisinden hangisi müsaitse onu kullanırım. Motor olarak, kendi arabam olan Symbol 1.4 benzinli, şirket arabası olan Logan’lar ise 1.5 dizel motora sahip. Performans açısından gerek kendi arabam olsun gerek dizel Logan’lar olsun çok yormuyor beni. Gerçi performans için yapılmış motora sahip değiller. Yani düşük devirde yüksek viteste vites düşürmeye gerek kalmadan toparlayabiliyorum. Misal 3.’vites’ten 2. Vites’e düşmeden veya 4’ten 3’e düşmeden gibi. Logan’da ki dizel motor bildiğim kadarı ile Renault ile aynı. Şahsen 65 HP’lik dizel motordan memnunum. İki araba da yol tutuş olarak fazla zorlanmadığı sürece çizgisinden sapmıyor. Hız olarak ikisi için de en ideal hız 140 km/h. Gerek Symbol gerek Logan olsun 140 üstü hızlara da çıktığım oldu. Yani çıkılmaz değil, çıkılır. Ama bir dk. yı geçmedim. Tüketim olarak ancak kendi arabam hakkında yorum yapabilirim. Çünkü gerek şehir içinde gerek şehirler arası yolda depoyu ben fulleyip dibini getirene kadar sürekli ben kullandığım için. Symbol’ün 1.4 8V/75 HP’lik benzinli motoru ile İstanbul içinde 550, en fazla 580 km. yol yapabiliyorum. Şehirler arası ise 750 km yol rahatlıkla yapabiliyorum. Logan’lar için ise tüketimleri hakkında bir yorum yapamayacağım. Çünkü arabaları benden başka kullananlar da olduğundan ve depoyu ben fullesem bile dibini ben getirmediğim için tüketimi hakkında bir fikre sahip değilim. Görsel açıdan kıyaslamak gerekirse, iki araba da Symbol ve Logan olsun iç malzeme kalitesi olarak vasat. Yani al birini vur diğerine. Logan’da çoğu kumanda düğmesi Symbol ile aynı. Sinyal ve silecek kolları, kapıları içten açan kollar Symbol ile aynı. Direksiyon simidi mesela 2000 model Symbol ile aynı. Logan’ın cam açma düğmeleri orta konsolda olduğundan Symbol’e göre kullanışsız. Symbol’ün cam açma düğmeleri kapı içlerinde olup kolonlara entegre olduğundan Logan’a göre kullanışlı. Symbol’ün radyo/teybi’nin direksiyon altından kumandalı olması Logan’a göre daha cazip. Renault, tasarıma biraz daha yuvarlak hava vermek için olsa gerek tavanı arka cama doğru eğimli yapmış ve hal böyle olunca arabanın içi özellikle arkaya doğru alçak olmuş. Uzun boylular için dezavantaj ve Logan bu konuda Symbol’den bir adım ve hatta iki adım önde genişlik olarak da. Logan’ın tavanı arka cam’a doğru eğimsiz olup düz geldiğinden arabanın içi de yüksek. Ve Logan’ın içi gerek ön taraf gerek arka taraf olarak Symbol’den biraz daha geniş. Symbol’de hidrolik direksiyon mevcut. Logan’da maalesef hidrolik direksiyon yok. Symbol de arka koltuk kafalıkları yok. Ancak Logan da arka koltuk kafalıkları mevcut. İki arabada da sürücü tarafı air bag mevcut. Logan ve Symbol’ün ön konsolu aynı ergonomiye sahip. Ancak 2007’den itibaren makyajlı kasa Symbol ve şu an ki yeni kasa Symbollerin ön konsolları hem benim Symbol’e hem de Logan’lara göre daha ergonomik. Symbol’de el freni etrafında bakalit yok. Direkt taban halısına monteli. Logan’da ise el freni etrafında bakalit var. Koltuk kumaşı olarak Symbol biraz daha üstün gibi Logan’a göre. Belki de Logan’ın koltuk kumaşları Symbol’e göre açık renk olup kullandığım Logan şirket arabası olduğundan olsa gerek. Symbol’de devir saati yok. Benim arabam Authantique donanım olup bir üst versiyon da vardı o zamanlar. 2007’den itibaren devir saati hepsinde standart oldu. Logan da devir saati mevcut. Evet devir saati var ama çok da bakmıyorum. Bakarsam merak için bakıyorum. Motor sesi, refleks yetiyor vites değiştirmek için. Symbol’ün havalandırma ızgaraları bana göre daha kullanışlı. Loganınkiler yuvarlak ve çevirmeli. Kapattığın zaman düm düz kapalı duruyor. Symbol’ün klimasını çalıştırmak için sadece AC butonuna basmak yeterli. İsterseniz 4 kademeli hava üfleyicisini çevirmeyin. Ancak Logan da böyle değil. 4 kademeli hava üfleyicisini çalıştırmadan klima çalışmıyor. Yani önce birinci kademeye getirip sonra AC düğmesine basmak gerekiyor Logan da. Bu durum iki Logan da da aynı. Sağ/sol dikiz aynaları Symbol’de daha kullanışlı. Özellikle Symbol’ün sol dikiz aynasının sol köşesi eğimli. Logan’ın aynaları ise Symbol’e göre biraz kullanışsız ve ölü. Sol aynada Symbol gibi eğim yok. Bagaj olarak iki arabanın da bagajı gayet yeterli ve büyük. Servis ağı olarak da Symbol’ü söylemeye gerek yok. Logan ise Renault adı altında olduğundan Symbol ile aynı servise sahip.
    Sonuç olarak; Gerek Logan, gerek Symbol olsun. İkisi de aynı arabalar. Birbirlerinden ufak ayrıntılar dışında üstünlükleri yok.







  • SüpersinAskerlik sonrası düşünüyorduk ikisinden birisini bu bilgiler çok yardımcı oldu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KRHTH -- 29 Mart 2010; 21:01:37 >
  • B sınıfı sedan 2.el veya 0 km araç tercih edeceklere direk kullanıcı yorumu olmuş.

    güzel paylaşım.

    eklemek istediğim

    tüketim konusu 07 logan 1.5 dci kullanıyorum


    İstanbul şehir içi 7 lt. yakıyor 100 km de klima acıktır bende hep 1 kademede

    şehir dışı 5 lt. yakıyor 100 km de

    50 lt. deposu var zaten.

    birde symbolle göre yalıtımı zayıf geldi bana özellikle içten taban ve motor kısmına yönelik bir yalıtım yok

    sesi daha cok alıyor içeri..

    iç hacim brkcad34 belirttiği gibi loganda daha geniş özellikle baş mesafesi.

    saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KRHTH

    SüpersinAskerlik sonrası düşünüyorduk ikisinden birisini bu bilgiler çok yardımcı oldu


    Faydası olduysa ne mutlu bana.
  • güzel bir çalışma.
  • Zaten aynı arabalar. Dacia'lar da daha ucuz olması için motor haricindeki parçaları farklı kalitede kullanıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34
    Faydası olduysa ne mutlu bana.

  • güncel. Forumda merak edenlere kaynak olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    güncel. Forumda merak edenlere kaynak olsun.

    Birde yine kendi arabam ile 2011 model 1.4 benzinli ve otomatik Hyundai Accent Erayı karşılaştırmadım. Onuda bulup güncelleyip bu iki arabadan birini almak isteyenlere fikir olsun. Konuyu açtığımda 50 bin küsür km. deymişim. Şimdi 115100 km. deyim bugün itibarı ile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 28 Temmuz 2012; 10:19:34 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.