Şimdi Ara

RENAULT Teknik Destek Merkezi (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
167
Cevap
0
Favori
11.682
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fırat usta cuma günü clio dizel 1.5 aracımda şarj dinamosundan ses geldi bende sanayiye elektrkçiye getirdim usta aracı inceledi şarj dinamo kasnağının değişmesi gerektiğini ayrıca gergi ninde değişirse iyi olacağını söyledi masraf olarakta 45 tl kasnak,135 orjinal renault gergi .+60 lira işçilikle 240 tl ye bitti. gergi sizcede değişmeli miydi? 240 tl bu işler için çok mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FIRAT_USTA_RCT


    quote:

    Orijinalden alıntı: alperbz

    bugün aracı bilgisayara bağlattım, hiçbir arıza ışığa yakmamasına rağmen oksijen sensörü ve immobilizer hatalarını gösterdi.
    immobilizer la ilgili program tanımlı değil gibi bir ifade vardı ama bugüne kadar kartın çalışmasında hiç bir sıkıntım olmadı. neden böyle demiş olabilir?

    oksijen sensörlerini çıkarttık, temizledik ama gene aynı hatayı verdi. lpg sisteminde sıkıntı var. o yüzden yapmış olabilir mi? bu oksiien sensörleri yüzünden lpg'de bobin hatası gösterir mi? çünkü araç lpg de iken bobinde atlama hatası veriyor. benzinde hiçbir sıkıntı yok.

    araç 2004 megane II hb. (o.vites)

    sağolasın ustam şimdiden...


    oksijen sesörlerinde ateşlemeden dolayı hata veriyordur yanma düzgün olmadığı için diğer immo arızanız ise gelip geçici arıza olduğu veya akü geçmiş zamanda zayıflamışsa ondna dolayıda vermiş olabilşir saygılar


    ustam peki bu yanmanın düzgün olmaması yakıt tüketimini arttırır mı? hangi elemanları değiştirerek düzgün bir yanma sağlarız? bobin-buji ikilisi mi sadece?

    bayram süresince 470 km'de litresi 4.32'den 190 liralık benzin aldım (yaklaşık 44 litre). çoğu da uzun yol, hız genelde 110-120, klima açık ve araçta dört normal yetişkin ve bir çocukla yol aldım. bence fazla yakmış. buna sebep yukarıdaki durum mudur?




  • usta 2007 üstü scenic almayı planlıyorum. bu araçların kronikleşmiş sıkıntısı var mıdır? dizel ve benzinli arasından hangisini tercih etmek gerekir. yılda 10-12 bin km den fazla yapmayacak araç. yakıtı üzer mi? fiyat olarak hangi aralıkta bulursam almalıyım.

    şimdiden teşekkür ederim.
  • 2008 MegII
    Acaba Fırat Usta nın debriyaj ayarlama husunda bir çözümü varmıdır?
    Var mı bir yolu ustam? Araç 80000km'de debriyaj kaya gibi Yumuşatmanın bir yolu var mı?
  • Fırat usta merhaba.

    Benim araç 1.5 megane dci sportway.Araç soguk yada sıcak farketmiyor çalışırken yada stop ederken şase yi sallıyor.Kısa süreli lakır lakır yapıyor.Motor kulaklarının oldugu yerleri tutuyorum biraz kesiliyor.Bir arkadaşım kesinlikle triger in ordaki yani karşıdan bakınca soldaki üst takozdan diyor.Sık sık bu takozdan degiştiriyormusunuz.Alıp kendim degiştirebilirim el becerim var.Teşekkürler kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LENCER -- 7 Eylül 2011; 14:20:15 >
  • Fırat ustam,

    Malesef bana yaklaşık 400 km uzaktasınız bu yüzden size gelmem çok zor görünüyor.

    Sorunum hakkında tavsiyede bulunursanız çok sevinirim.

    bir önceki sayfada belirttiğim gibi 2008 model megane II aracımın öndüzeni için rot kolları, rot başları, rotiller, salıncak, 4 amortisörün değişmesi gerektiği yetkili servisde söylendi ve 2.000 TL + KDV masraf çıkarttılar.

    bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine sanayide bir ustaya gittik, usta aracın sadece ön amartisörlerinin patlak olduğunu arkalarda sorun olmadığını ve ön düzende sadece rot topuzunun değişmesi gerektiğini söyledi. bunun üzerine servisi tekrar aradım durumu anlattım ve servislerin klasik cevabını aldım sanayideki usta ne anlasın !!!

    Şimdi farklı bir servisi aradım durumu anlattım, aracı görmeden bir şey diyemeyiz dediler fakat sorunu detaylı anlatıncada o kadar parçanın değişmesine gerek yok gibi dediler.

    Sorununu özetlersem,

    Aracımın rot ve balans ayarını yaptırdığımda sıcak asfaltta ve düzgün atılmış normal asfaltta hiç sorunsuz gidiyorum ama hafifi bozuk, dalgalı yolda giderken ön taraftan lak luk diye ses geliyor ve çok az dahi yama yapılmış ve yapılan yama etrafındaki asfalttan bi kaç cm yüksekte kalmışsa bu tarz yerden geçerken aracın ön tarafı sanki bi yerden düşmüş gibi ses yapıyor, aynı şekilde çok hafif dahi olsa etrafından bi kaç cm düşük olan çukurdan geçincede aynı sesi yapıyor,

    eğer bozuk yollarda aracımı yaklaşık 3-4 km kadar bile kullanırsam, araç sıcak asfaltta giderken bile direksiyonda titreme yapıyor ve sağa sola geziyor, yani rot ayarı hemen bozuluyor.

    Arkadaşlarımda bulunan 2005 model coralla ve 2004 model mazda 3 araçların 3 vitesle çok rahat sessiz gittiği yerde ben aracımla 1. vitesde ilerliyorum aksi takdirde aracın ön kısmı sanki merdiven basmaklarından düşüyor gibi ses yapıyor.

    Bu durumda sizce aracın hangi parçalarında sorun var, sorun gerçekten sanayide ustanın bahsettiği gibi mi yoksa servisin bana verdiği listedeki gibi mi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scada

    usta hosgeldın cümleten gecmıs bayramınız kutlu olsun..
    aracım 2007 1.5dci 80bg megan2 bır suredır dıkkatımı ceken sabıt gazda ılerlerken aracda bellı belırsız bır silkelenme gıbı bırsey hıssedıyorum arac her 10.ookm de servısde bakıma gırıyor duzenlı suan 72.000kmde ne olabılır birde bu aracların turbo sorunlarını cok duydum motora yag basarak buyuk masraf actıgı soylendı ..kısaca turbolar arıza yapmadan once belırtı gosterırmı..selamlar


    aracınızda büyük ihtimalle elektirik tesisatı arızası var . ewt turbo yağ basarsa aracınız piston eritir ve büyük masrafa yol açar. turbolar arızalanmadan önce pek belirti yapmaz yaparsada duman veya ses yapabiliyor saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahlep

    fırat usta cuma günü clio dizel 1.5 aracımda şarj dinamosundan ses geldi bende sanayiye elektrkçiye getirdim usta aracı inceledi şarj dinamo kasnağının değişmesi gerektiğini ayrıca gergi ninde değişirse iyi olacağını söyledi masraf olarakta 45 tl kasnak,135 orjinal renault gergi .+60 lira işçilikle 240 tl ye bitti. gergi sizcede değişmeli miydi? 240 tl bu işler için çok mu?


    alınan ücret normal ancak gergi konusunu görmek gerekli ustanızın bildiği mutlaka vardır onun için değişimi uygun görmüştür saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperbz


    quote:

    Orijinalden alıntı: FIRAT_USTA_RCT


    quote:

    Orijinalden alıntı: alperbz

    bugün aracı bilgisayara bağlattım, hiçbir arıza ışığa yakmamasına rağmen oksijen sensörü ve immobilizer hatalarını gösterdi.
    immobilizer la ilgili program tanımlı değil gibi bir ifade vardı ama bugüne kadar kartın çalışmasında hiç bir sıkıntım olmadı. neden böyle demiş olabilir?

    oksijen sensörlerini çıkarttık, temizledik ama gene aynı hatayı verdi. lpg sisteminde sıkıntı var. o yüzden yapmış olabilir mi? bu oksiien sensörleri yüzünden lpg'de bobin hatası gösterir mi? çünkü araç lpg de iken bobinde atlama hatası veriyor. benzinde hiçbir sıkıntı yok.

    araç 2004 megane II hb. (o.vites)

    sağolasın ustam şimdiden...


    oksijen sesörlerinde ateşlemeden dolayı hata veriyordur yanma düzgün olmadığı için diğer immo arızanız ise gelip geçici arıza olduğu veya akü geçmiş zamanda zayıflamışsa ondna dolayıda vermiş olabilşir saygılar


    ustam peki bu yanmanın düzgün olmaması yakıt tüketimini arttırır mı? hangi elemanları değiştirerek düzgün bir yanma sağlarız? bobin-buji ikilisi mi sadece?

    bayram süresince 470 km'de litresi 4.32'den 190 liralık benzin aldım (yaklaşık 44 litre). çoğu da uzun yol, hız genelde 110-120, klima açık ve araçta dört normal yetişkin ve bir çocukla yol aldım. bence fazla yakmış. buna sebep yukarıdaki durum mudur?


    oksijen sensörü ve diğer ateşleme arızalarınız var ise yanma düzgün olmazsa yakıt tüketimi artar mutlaka saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mersahin

    usta 2007 üstü scenic almayı planlıyorum. bu araçların kronikleşmiş sıkıntısı var mıdır? dizel ve benzinli arasından hangisini tercih etmek gerekir. yılda 10-12 bin km den fazla yapmayacak araç. yakıtı üzer mi? fiyat olarak hangi aralıkta bulursam almalıyım.

    şimdiden teşekkür ederim.


    düşük km de dizel tavsiye ederim bunların kronik arızaları yoktur ama sunroff olanları tavsiye etmem saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee

    2008 MegII
    Acaba Fırat Usta nın debriyaj ayarlama husunda bir çözümü varmıdır?
    Var mı bir yolu ustam? Araç 80000km'de debriyaj kaya gibi Yumuşatmanın bir yolu var mı?


    megane 2 lerde debriyaj sistemi hidroliktir ayar yapılamıyor. debriyajın sertleşmesi baskıyla alakalı debriyaj değişimi gerekli saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LENCER

    Fırat usta merhaba.

    Benim araç 1.5 megane dci sportway.Araç soguk yada sıcak farketmiyor çalışırken yada stop ederken şase yi sallıyor.Kısa süreli lakır lakır yapıyor.Motor kulaklarının oldugu yerleri tutuyorum biraz kesiliyor.Bir arkadaşım kesinlikle triger in ordaki yani karşıdan bakınca soldaki üst takozdan diyor.Sık sık bu takozdan degiştiriyormusunuz.Alıp kendim degiştirebilirim el becerim var.Teşekkürler kolay gelsin.


    sağ üst motor takozundan yapma ihtimali var saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    Fırat ustam,

    Malesef bana yaklaşık 400 km uzaktasınız bu yüzden size gelmem çok zor görünüyor.

    Sorunum hakkında tavsiyede bulunursanız çok sevinirim.

    bir önceki sayfada belirttiğim gibi 2008 model megane II aracımın öndüzeni için rot kolları, rot başları, rotiller, salıncak, 4 amortisörün değişmesi gerektiği yetkili servisde söylendi ve 2.000 TL + KDV masraf çıkarttılar.

    bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine sanayide bir ustaya gittik, usta aracın sadece ön amartisörlerinin patlak olduğunu arkalarda sorun olmadığını ve ön düzende sadece rot topuzunun değişmesi gerektiğini söyledi. bunun üzerine servisi tekrar aradım durumu anlattım ve servislerin klasik cevabını aldım sanayideki usta ne anlasın !!!

    Şimdi farklı bir servisi aradım durumu anlattım, aracı görmeden bir şey diyemeyiz dediler fakat sorunu detaylı anlatıncada o kadar parçanın değişmesine gerek yok gibi dediler.

    Sorununu özetlersem,

    Aracımın rot ve balans ayarını yaptırdığımda sıcak asfaltta ve düzgün atılmış normal asfaltta hiç sorunsuz gidiyorum ama hafifi bozuk, dalgalı yolda giderken ön taraftan lak luk diye ses geliyor ve çok az dahi yama yapılmış ve yapılan yama etrafındaki asfalttan bi kaç cm yüksekte kalmışsa bu tarz yerden geçerken aracın ön tarafı sanki bi yerden düşmüş gibi ses yapıyor, aynı şekilde çok hafif dahi olsa etrafından bi kaç cm düşük olan çukurdan geçincede aynı sesi yapıyor,

    eğer bozuk yollarda aracımı yaklaşık 3-4 km kadar bile kullanırsam, araç sıcak asfaltta giderken bile direksiyonda titreme yapıyor ve sağa sola geziyor, yani rot ayarı hemen bozuluyor.

    Arkadaşlarımda bulunan 2005 model coralla ve 2004 model mazda 3 araçların 3 vitesle çok rahat sessiz gittiği yerde ben aracımla 1. vitesde ilerliyorum aksi takdirde aracın ön kısmı sanki merdiven basmaklarından düşüyor gibi ses yapıyor.

    Bu durumda sizce aracın hangi parçalarında sorun var, sorun gerçekten sanayide ustanın bahsettiği gibi mi yoksa servisin bana verdiği listedeki gibi mi.





    Arkadaşım aracını görmek gerekli ama anlattıklarına bakarsak lakırtılı sesler amotisör veya takozlarından veya alt salıncaklardan direksiyon kutusu tıkırtı burcundan yapabilir

    titreme veya gezme ise rot kolu rot başı alt salıncaklardan yapabilir kısacası ve işin özü ARACINIZI GÖRMEDEN FİZİKİ MUAYNE YAPMADAN NET BİŞİ DEMEK ÇOK ZOR saygılar




  • cevap ıcın tesekkurler .Elektrık arızası derken ne olabılır konuyu acabılırmısınız bıraz veya cozum ıcın ne onerırsınız
  • renault 12 aracımın arka sağ kapıyı kitlememe rağmen dışarıdan tekrar açılıyor tırnakları aşınmış sanırım bunların değişmesi mümkünmü fiyat olarak ne kadar tutar teşekkürler.
  • fırat usta selamlar..

    önemli bir sorum olacaktı yardımcı olursanız sevinirim..

    2006 model megane 2 dinamik sedan 3 haftalık atiker tüplü..aracı alalı 3 hafta oluyor. aldığımızda tüp takılalı 2 gün olmuştu..

    geçen hafta sabahleyin aracı çalıştırdım stop etti, bidaha çalıştırdım devrini aldı yine stop etti ve aynı şekilde 4-5 defa tekrarladı bu olay..sonrasında düzeldi.. sabah serindi hava belki ondandır dedim ertesi sabah tekrar denedim bu sefer herhangi bir problem olmadı.. ki bugüne kadar..

    bugün öğle vaktinde arabayı çalıştırdım ama stop sorunu yine başıma geldi.. 4-5 defa çalıştırdım yine durdu,sonrasında deviri yükseltip yola çıktım.. köy içi olduğu için hız mümkün değil fakat hareket halindeyken 2 defa daha stop etti üstelik devir yüksekteyken bile..

    daha sonra durdum bir saat sonra çalıştırdım yine aynı problem yine 3-4 kez yeniden çalıştırdım..eve gelirken yolda stop etmedi ama bayaa bi tekledi sarstı araç özellikle dur kalk yaparken ve vites geçişlerinde..

    ilk defasında nazar dedik geçiştirdik ama 2. kez olunca canımızı sıkmaya başladı

    acaba bu stop etme olayı neden kaynaklanıyor? tüpte mi problem varki :S bunun için ne yapabiliriz?? ne yapmalıyız??



    değerli fikirleriniz için şimdiden teşekkür ederim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FIRAT_USTA_RCT


    quote:

    Orijinalden alıntı: mersahin

    usta 2007 üstü scenic almayı planlıyorum. bu araçların kronikleşmiş sıkıntısı var mıdır? dizel ve benzinli arasından hangisini tercih etmek gerekir. yılda 10-12 bin km den fazla yapmayacak araç. yakıtı üzer mi? fiyat olarak hangi aralıkta bulursam almalıyım.

    şimdiden teşekkür ederim.


    düşük km de dizel tavsiye ederim bunların kronik arızaları yoktur ama sunroff olanları tavsiye etmem saygılar


    ustam maddi yetersizlik nedeniyle scenic yerine hafif yavrusu grand modus a yönlenmek zorunda kaldık. bir de bu araç hakkında yorumunuzu alabilir miyim. muhtemelen yine dizel tercih edeceğiz. genelde sorunsuz araç diye okudum ama bu işin ustası sizsiniz size sormak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mersahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: FIRAT_USTA_RCT


    quote:

    Orijinalden alıntı: mersahin

    usta 2007 üstü scenic almayı planlıyorum. bu araçların kronikleşmiş sıkıntısı var mıdır? dizel ve benzinli arasından hangisini tercih etmek gerekir. yılda 10-12 bin km den fazla yapmayacak araç. yakıtı üzer mi? fiyat olarak hangi aralıkta bulursam almalıyım.

    şimdiden teşekkür ederim.


    düşük km de dizel tavsiye ederim bunların kronik arızaları yoktur ama sunroff olanları tavsiye etmem saygılar


    ustam maddi yetersizlik nedeniyle scenic yerine hafif yavrusu grand modus a yönlenmek zorunda kaldık. bir de bu araç hakkında yorumunuzu alabilir miyim. muhtemelen yine dizel tercih edeceğiz. genelde sorunsuz araç diye okudum ama bu işin ustası sizsiniz size sormak lazım.


    moduslar ekonomik masrafısz araçlardır düşündüklerinizden fazla sizin ihtiyaçlarınız karşılayabilecek kapasitede bir araçtır saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevecen1903

    renault 12 aracımın arka sağ kapıyı kitlememe rağmen dışarıdan tekrar açılıyor tırnakları aşınmış sanırım bunların değişmesi mümkünmü fiyat olarak ne kadar tutar teşekkürler.


    r 12 lerin kapı kilidini ve karşılığını değiştirin sorun çözülür maksimum 30 tl parça verirsiniz saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evilness

    fırat usta selamlar..

    önemli bir sorum olacaktı yardımcı olursanız sevinirim..

    2006 model megane 2 dinamik sedan 3 haftalık atiker tüplü..aracı alalı 3 hafta oluyor. aldığımızda tüp takılalı 2 gün olmuştu..

    geçen hafta sabahleyin aracı çalıştırdım stop etti, bidaha çalıştırdım devrini aldı yine stop etti ve aynı şekilde 4-5 defa tekrarladı bu olay..sonrasında düzeldi.. sabah serindi hava belki ondandır dedim ertesi sabah tekrar denedim bu sefer herhangi bir problem olmadı.. ki bugüne kadar..

    bugün öğle vaktinde arabayı çalıştırdım ama stop sorunu yine başıma geldi.. 4-5 defa çalıştırdım yine durdu,sonrasında deviri yükseltip yola çıktım.. köy içi olduğu için hız mümkün değil fakat hareket halindeyken 2 defa daha stop etti üstelik devir yüksekteyken bile..

    daha sonra durdum bir saat sonra çalıştırdım yine aynı problem yine 3-4 kez yeniden çalıştırdım..eve gelirken yolda stop etmedi ama bayaa bi tekledi sarstı araç özellikle dur kalk yaparken ve vites geçişlerinde..

    ilk defasında nazar dedik geçiştirdik ama 2. kez olunca canımızı sıkmaya başladı

    acaba bu stop etme olayı neden kaynaklanıyor? tüpte mi problem varki :S bunun için ne yapabiliriz?? ne yapmalıyız??



    değerli fikirleriniz için şimdiden teşekkür ederim :)


    aracın gaz kelebeğini temizletin ve hava filitresini kontrol edin ayrıyeten tüple benzin omajlarını eşitletin sorununuz çözülecektir saygılar




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.