Şimdi Ara

Renault'un hidrojenle çalışan yeni elektrikli aracı Embleme tanıtıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Renault'un hidrojenle çalışan yeni elektrikli aracı Embleme tanıtıldı
    Renault, 2030 yılına kadar yollara çıkması planlanan hidrojen yakıtlı coupe-SUV modeli Embleme'nin son konsept aracını tanıttı. Araç, hidrojen yakıt hücresi teknolojisinin uzun menzil yeteneklerini korurken emisyonları önemli ölçüde azaltabileceğini gösteriyor.



    Konsept aracın 2030'da yollara çıkması planlanıyor



    Embleme'nin günümüz benzinli Captur'dan yüzde 90, Megane BEV'den ise yüzde 80 daha az emisyon yayması bekleniyor. Embleme, selefi Scenic Vision'a benzer şekilde hidrojenle çalışan menzil uzatıcı bir güç aktarma organıyla donatıldı. Bu sistem 30 kW'lık bir yakıt hücresini nikel-manganez-kobalt (NMC) pille birleştiriyor.



    Toyota Mirai ve Hyundai Nexo gibi 2 kWh'den daha küçük pillere sahip diğer hidrojenli araçların aksine Embleme yakıt hücresi kullanımını en aza indirecek şekilde tasarlandı. Embleme'de pil gücü öncelikle şehir içi sürüşte kullanılırken, hidrojen ihtiyaç halinde rezervlerini yenilemek için tüketiliyor.



    Ayrıca Bkz.Makyajlı Renault Captur Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri



    Renault, bu sistemin Embleme'nin, 2,8 kg'lık hidrojen tankını doldurmak için iki kez beş dakikalık mola vermesi koşuluyla, mevcut bir ICE otomobiliyle aynı sürede 1.000 km yol kat etmesini sağlayacağını iddia ediyor. Paris'ten Marsilya'ya (yaklaşık 800 km) yapılacak bir yolculukta, kullanılacak elektriğin yaklaşık %75'i hidrojenden sağlanacak.



    Embleme, Megane ve Scenic BEV'lerde kullanılan Ampr Medium platformu üzerine inşa ediliyor. Bu, Embleme'nin üretim versiyonunun sonunda elektrikli bir güç aktarma organıyla gelebileceğini düşündürüyor. Araç, arka aksa monte edilen ve 215 beygir güç üreten tek bir elektrik motorundan güç alıyor.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Renault'un hidrojenle çalışan yeni elektrikli aracı Embleme tanıtıldı
    Renault'un hidrojenle çalışan yeni elektrikli aracı Embleme tanıtıldı
    Renault'un hidrojenle çalışan yeni elektrikli aracı Embleme tanıtıldı
    Renault'un hidrojenle çalışan yeni elektrikli aracı Embleme tanıtıldı
    Renault'un hidrojenle çalışan yeni elektrikli aracı Embleme tanıtıldı
    Renault'un hidrojenle çalışan yeni elektrikli aracı Embleme tanıtıldı
    Renault'un hidrojenle çalışan yeni elektrikli aracı Embleme tanıtıldı
    Renault'un hidrojenle çalışan yeni elektrikli aracı Embleme tanıtıldı
    Renault'un hidrojenle çalışan yeni elektrikli aracı Embleme tanıtıldı
    Renault'un hidrojenle çalışan yeni elektrikli aracı Embleme tanıtıldı
    Renault'un hidrojenle çalışan yeni elektrikli aracı Embleme tanıtıldı


    Renault, Embleme'nin 1.750 kg ağırlığında olduğunu bu nedenle Scenic'ten yaklaşık 100 kg daha hafif olduğunu iddia ediyor. Ayrıca Embleme'nin sürtünme katsayısının 0,25 olduğu ifade ediliyor. Bu tasarım verimliliği Megane için öngörülen 24 tonluk değerin altında ve aracın ömür boyu karbon emisyonu rakamının beş ton olmasına katkıda bulunuyor.




    Kaynak:https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault-embleme-revealed-hydrogen-coup%C3%A9-suv-2030#:~:text=Renault%20said%20the%20system%20would,used%20would%20come%20from%20hydrogen







  • Hidrojen istasyonu olmayacağı için geleceği olmayan bir teknoloji ne yazık ki.

    Bir yerde 25 bin elektrik soketi var Türkiye’de herkesin şarj edebildiği, ama hidrojen istasyonu yok.

    Millet evlerine şarj aleti takıyor otoparka bir yere benzinciye gitme derdinden kurutuluyor elektrikli ile.

    Bir Hidrojen dolum istasyonu 1 milyon dolara mal oluyor yani olacak şey değil.
  • Harika görünüyor...

  • Büyük markaların yavaş yavaş pilli arabalardan vazgeçmesinin sebebi bu teknolojiydi. Araçlarda gelecek budur.

  • Hidrojen istasyonu olmayacağı için geleceği olmayan bir teknoloji ne yazık ki.

    Bir yerde 25 bin elektrik soketi var Türkiye’de herkesin şarj edebildiği, ama hidrojen istasyonu yok.

    Millet evlerine şarj aleti takıyor otoparka bir yere benzinciye gitme derdinden kurutuluyor elektrikli ile.

    Bir Hidrojen dolum istasyonu 1 milyon dolara mal oluyor yani olacak şey değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 7 Ekim 2024; 14:46:48 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Alfa Romeo gördüm sanki...

  • Nedense beğendim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Olmayacak arkadaşlar böyle projeler. Olacak olan sadece elektrik. Direkt elektrik. Yakılarak değil elektriğin depolanabildigi şekilde elektrik. İçten yanmalı şeylerle hareketli parçalar ile elektrik dönüşümü ile değil. Pil ile depolama veya hareketsiz bir kimyasal süreçle diyelim artık onun adı neyse. Çünkü en az karmaşa ile elektrik. Sade basit. Byd, Tesla, Chery adını sayamadiginiz bir sürü firma bu işi basardi. Artık 90+5 leri oynuyoruz bu iş bitti. Adam 10 dk şarj ile 500-600km vermeyi başardı. Piline 10 yıl veya 1m km garanti verdi. Pil fiyatları ucuzlamaya devam ediyor. 5 sene sonra bu konular konusulmayacak. Tek konusacagimiz şey pil teknolojisi olacak. Daha nasıl ucuz ve küçük yaparız derdinde olacaklar. Alternatif yok arkadaşlar. Aklın yolu bir. Hareketli olmayan parçalar ile elektrik depolayacagiz ve onu harcayacagiz.

  • Hayal etmek paraylamı arkidis...bu teknolojide bir sonraki adım su ile calısan verimli araclar ....

  • Şu güzelim arabayı elektrikli yapsalardi ne olurdu yani?

    Yabancıları anlamak mümkün değil maalesef. Altyapısı olmayan bir teknolojiye bu kadar emek veriyorlar, harika bir tasarım yapıyorlar.

    Ama altyapısı oturmak üzere olan elektrikli teknolojiye yaptıkları modelleri de beğenemiyorum.

    Bu nasıl bir tezat?!!

  • Elektrikli araçlar gelecekte olmayacak. Yenilebilir enerji stabil bir enerji değil. O yüzdenaha fazla elektrikli araç, daha fazla elektrik üretimi o da daha fazla kirlilik demek. 5 yil maks 10 yil sonra bu teknolojiden vazgecilecek. Ve hidrojen geçilecek çünkü atık olarak attığı şey sadece ve sadece su buhari. Şu an tek sıkıntı hidrojenin depolanmasi patlama riski yüksek olan bir yakit. Bu sorun cozuldugunde elektrik devri de bitecektir.

  • Harika görünmesi önemli değil. Her seferinde yeni seri araba çıkartıp sonra tarihe gömülüyor. Reno megane ı bile öldürdü. Nissan kendi hisselerini geri alma peşinde emin ol tasarimlari bile bu salak politikalarini kurtarmayacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    2,8 kg'lık hidrojen tankını doldurmak için iki kez beş dakikada doldurarak bir ICE otomobiliyle aynı sürede 1.000 km yol kat etmesini sağlayan teknolojinin istasyon maliyeti isterse 10 milyon dolar olsun. Yarım saat şarjla 500km giden bataryalı araçlara göre daha çok benimsenecektir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hidrojeni elektrik üretmek için kullan, elektrikli sorunsuz arabaları da sorunsuzluğuyla başbaşa bırak..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Önemli olan tek seferde 1000 km gitmek değil. Pazar öyle bir şey istemiyor. 2-3 saatte bir 5-10 dk durmak kimseyi rahatsız etmez.

    Aile sahibiseniz daha sık bile duruyorsunuz. Önemli olan şarj hızının 5-10 dk arasına düşmesi ve çinde 11 dk’da %80 olan araçlar satılıyor yaygınlaşması olduktan sonra kim takar.

    Artık her saniye, 1 km menzil ekleyen şarj gerçek oluyor. Hidrojen ile kimse uğraşmaz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    tek seferde 1000 km gitmek değil mesele. mesele 300-500km'de bir 1 saate yakın hızlı şarj başında bekleMEmek.

    pazarın ne istediğini zaman gösterecek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Hızlı şarj Çin’de 10,5 dakikaya indi hangi bir saatten bahsediyorsunuz benim durup lavaboya gidip gelmem vs 7-8 dk tutuyor oraya inse bitti.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.