Şimdi Ara

Renault ve yetkili servisi Mais Ankara ile sorunlar yaşıyorum.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bana haksızlık yapıldığını düşünüyorum. Yanılıyorsam beni düzeltin lütfen.

    ----------------------------------------------------------
    Kısaca:

    Trafiğe çıkış tarihi 2017 olan Clio marka aracımla, hemen her bakımda bir sorun yaşadım diyebilirim. Son yaşadığım problem özetle şudur:

    Bayramdan 1 ay kadar önce aracımı zamanında periyodik bakım için Ankara Renault Mais yetkili servisine götürdüm. Aracın fren balatası değiştirildi. Aracı teslim aldıktan sonra belli belirsiz titreşim problemleri ile karşılaştım. Servise gittim, "olur öyle" tarzında cevaplarla karşılaştım. Vaktim de olmadığı için uğraşmadım. Bakımdan 1 ay kadar sonra titreşim çok arttı. Servise gittim ve "fren disklerinin ve fren balatasının" değişmesi gerektiğini, ikisinin de garanti ile karşılanmadığını, benim ödemem gerektiği söylendi.

    İtiraz ettim: "1 ay içerisinde diskler bozulabilir mi? Balataları yeni değiştirdiniz, nasıl bir fren yapmış olabilirim ki bozulsun bu diskler?"

    Cevap verdiler: "1 gün içerisinde bile bozulabilir. Fizik diye bir şey var. Momentum nedir bilir misin sen? Bozmuşsun hala konuşuyorsun." (Tabi ki bu şekilde konuşmadılar benimle; ancak söylenenlerin anlamı bundan başka bir şey değildi.)

    Beni en çok rahatsız eden şey de şu sözler oldu: "Biz disklerinin bozuk olduğunu sana 1 ay önce bakımda söyleseydik ne değişecekti?" Aynen bu cümle kuruldu bana.

    İnanın disklerin parası değildir beni üzen. Bu yapılanlardan haksızlık olduğunu düşünüyorum. Sizce yanılıyor muyum?

    ----------------------------------------------------------
    Detayları merak edenler için:

    Aracımın tüm bakımlarını zamanında ve sadece Ankara Mais yetkili servisinde yaptırdım. Bunun nedeni servisin iş yerine olan mesafesi ve başka bir yetkili servisin bundan farklı bir işlem yapmayacağını düşünmemdir.

    1. bakımda aracımın fren balataları için bana "değiştirmeye gerek yok, bir sonraki bakımda değiştirirsiniz" dendi.

    2. bakımda "fren balatanız bitmiş ve fren disklerini bozmuş. Bu kullanıcı hatası." dendi. Nasıl olsa dinlemezler diye fazla itiraz da etmedim, verdim parasını değiştirdiler.

    Bundan sonraki tüm bakımlarda şunu söyledim "aracın fren balatasını bitmemiş olsa bile değiştirin, tekrar disk değişimi olsun istemiyorum."

    Bayramdan 1 ay önceki bakımda da aynısını söyledim. Aracımı teslim aldıktan sonra aşağıdaki sorunları yaşadım. Bu sorunların bakım öncesi olmadığını düşünüyorum. Ya benim dikkatimi çekmemişlerdi, ya da gerçekten servis sonrası çıktı bunlar:

    1) Araçta beli belirsiz bir titreşim vardı. Frene basınca değil, 120 civarında çıkan bir titreşimdi. Sadece Renault değil diğer araçlarımda da genellikle bakım sonrasında bir titreşim yaşarım nedense; gider çok güvendiğim rot-balansçımda bunu düzelttiririm. Ancak bu sefer lastik balansı ile titreşim düzelmedi.

    2) Aracın silecekleri tam silmiyor, camın kenarında boşluklar kalıyor.

    3) Aracın arka frenlerinden (kampana) fren pedalından ayağımı çekince yüksek bir cikleme sesi çıkıyor.


    Servise gittim:
    1. madde için "olur öyle" cevabını aldım.
    2. madde çok rahatsız edici değildi, söylemedim.
    3. madde için:
    - "Kampana kirlendiği için oluyor, 60 bin bakımında temizlenir. Güvenlik tehlikesi yok, sadece ses yapar" dediler.
    - "Bakım zaten 60 bin bakımı niye temizlemediniz o zaman?" dedim.
    - "Bu garantiye girmez, verin parasını yapalım" dediler.
    Renault merkeze şikayet ettim. Şikayet merkezleri çok iyi çalışıyor; tebrik ederim, oradaki insanlar işlerini düzgün yapıyorlar gerçekten. Merkezde çalışan beyefendi:
    - "Aslında bunu yapmıyoruz ama, yaşadığınız sıkıntıyı anlıyoruz; bu yüzden sizden ücret almadan yapacağız kampana temizliğini" dediler.

    Ben ne yaptım? Servise gitmedim tekrar. Çünkü her gidişimde yeni bir sorunla geri dönmekten yoruldum ve aracımı satmaya karar verdim. Alacak kişiye anlatırım, o ne yapıyorsa yapar dedim.

    Ancak aradan 1 ay geçtikten sonra titreşim artık direksiyonu gözle görünür şekilde sallamaya başladı. İlginç bir şekilde fren pedalında hala bir titreşim hissedemiyordum. Silecekler de artık camın yarısını sile biliyordu. Servise gittim.

    Bir beyle test sürüşüne çıktık. Sileceği söyledim. Sileceği çalıştırdı. Silecek yarıya kadar yavaşça geldi ve durdu camın ortasında.
    - "Motoru yanmış bunun, değişecek." dedi.

    Yola çıktık, şöyle bir sohbet yaşandı aramızda:
    - Clio'dan memnunsunuz değil mi?
    - Hayır değilim. (İnanın hiç bu konuya girmek istemedim.)
    - Nasıl olur, neyinden memnun değilsiniz?
    - Performansından memnun değilim. Fren performansı ve hissinden memnun değilim. Direksiyon hissizliğini sevmiyorum.
    - Talisman da öyle ama. O zaman siz bu araca karşı biraz ön yargılısınız.
    - Ha? ... e.. evet...

    Hafif olmasına rağmen 0-100 hızlanması 11 saniyeden uzun süren bir aracın performansından memnun olmadığım için ön yargılı bir insan oldum! Bu güzel duygularla yola devam ettik:

    - "Bu aracın diskleri bitmiş. Disk ve fren balatasının değişmesi gerekiyor." dedi.
    - "Nasıl olur, fren balataları yeni değişti? Ayrıca fren pedalında titreşim yok?"
    - "Yok var, siz hissedememişsiniz."

    Evet bu beyefendi gerçekten benden çok daha hisli bir insanmış. En azından ayakları. Ben hala hissedemiyorum fren pedalındaki titreşimi. Ama direksiyonun titreşimini fren pedalına basınca gözümle görebiliyorum. Bu kimine göre bir otomobil için iyi bir özellik olabilir ama benim için hiç de değil.

    Neyse servise döndük. Ben itiraz ettim "5 kuruş vermem, düzeltin hatanızı, buraya gelmem yeterince zarara soktu beni zaten" dedim.
    - "Tamam. 2 gün içinde sizi arayalım. Silecek motoru için de garantinize bakarız o arada dediler.

    1 hafta geçti, aramadılar tabi. Yoğunluktan ve içimden hiç gelmediği için gitmedim, aramadım da. Sonra bayramın hemen öncesi başka bir şehire gidip gelmem gerekti. Aracın sileceği çalışmıyor, yağmur yağıyor.. Gittim servise.
    - "Bugün mesai yapmıyoruz ama bakalım sileceğe. Bazen kirlendiği için yaşanabiliyor bu durum."
    1 saat sonra silecek eskisi gibi çalışır vaziyette verdiler arabayı.

    Şaşırdım:
    - Allah razı olsun mu desem?
    - 2 gün önce tamam değiştirin desem motorunu değiştirecektiniz, n'oldu şimdi mi desem?
    - Bu araba geceleri şehir dışında (Ankara'nın en temiz havasının olduğu) bir yerde, gündüzleri de bir alışveriş merkezinin kapalı otoparkında duruyor. Nerede nasıl kirlendi bu silecek? Hem de tam da servise verdikten sonra. 43 yaşındayım, 18 yaşından beri araba kullanıyorum, ilk defa karşılaşıyorum böyle bir şeyle mi desem?

    Bayram sonrası yine bir süre diskler için aranmayı bekledim. Tabi ki aranmadım. Sonunda bir gün gittim konuştum. Üstte bahsettiğim bey ile şöyle bir sohbet daha yaşandı aramızda:

    - "Siz yapmışsınızdır demiyoruz. Yanlış anlamayın. Ama bu servisin hatası değil."
    - "Servisin hatası değil, ben de yapmadıysam, nasıl oldu acaba? 25 yıldır otomobil kullanıyorum. Bu güne kadar yanlış hatırlamıyorsam fren diski değişimine en fazla 2 kere ihtiyaç olmuştur." dedim. (O da param olmadığından arabamı servise geç götüre bilmiştim, balata bitip diske zarar vermişti diye hatırlıyorum.)
    - "Ben 1 günde diskin bozulduğunu bile gördüm. Disk değişimi çok normal bir şey."
    - "Nasıl? 1 günde mi bozuldu disk? Peynir mi bu, nasıl bir günde bozulabilir?"
    - (Burada momentum ve kinetik enerjinin ısıya dönüşmesi ile alakalı bir şeyler anlattı.) Özetle: "Bozulur tabi disk 1 günde. Çok normal." dedi.
    - "Bahsettiğiniz fizik konularına karşı cahil bir insan yok karşınızda. İşe uygun bir malzeme kullanmazsanız dayanmaz, kullanırsanız dayanır. Ben hayatımda ilk defa araba kullanmıyorum, diskin bu kadar kolay zarar görmesi anlaşılabilir gelmiyor bana."
    - "İstediğiniz gibi düşünebilirsiniz, diskleriniz bozuk, değiştirmeniz lazım."
    - "Bu yaptığınız haksızlıktır."
    - "Disklerinizin bozulduğunu 1 ay önceki bakımınız sırasında söyleseydik ne değişecekti ki sizin için?"
    - "Çok şey değişecekti. Bu arabanın malzeme kalitesi bu kadarmış deyip yeni disk almaya razı olacaktım belki. Ancak siz bozuk diskin üzerine yeni bir fren balatası takıp parasını aldınız. Takan kişi diskin bozuk olduğunu, 1 ay dayanamayacağını nasıl göremedi? Şimdi de sadece disk değil balatayı da değiştirmem gerektiğini söylüyorsunuz. Hatta bunu bile diyemiyorsunuz, 1 ay önce düzgündü, 1 ay içinde sen bozmuşsundur gibi sözler duyuyorum."

    Bu sözlerime beyefendi çok şaşırmış bir şekilde baktı. Bu sözler sanırım çok saçma ve acayip geldi kendisine.

    Kim bilir, belki de söylediğim bu sözler gerçekten de acayip ve saçmadır.







  • Öncelikle Disk ve fren balatasını bozan sizsiniz. Ayrıca garanti kapsamına girmeyen bir şeyi yetkili servis bedavaya tamir etmek zorunda değil , yetkili servislerde babanızın hayrına çalışmıyor sonuçta. Burada Renaultu karalayacagina artık aracı nasıl kullandiysan 1 ayda disk ve balatayı nasıl bozduğunu düşün!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Öncelikle Disk ve fren balatasını bozan sizsiniz. Ayrıca garanti kapsamına girmeyen bir şeyi yetkili servis bedavaya tamir etmek zorunda değil , yetkili servislerde babanızın hayrına çalışmıyor sonuçta. Burada Renaultu karalayacagina artık aracı nasıl kullandiysan 1 ayda disk ve balatayı nasıl bozduğunu düşün!!
    Tamamını okumamışsınız sanırım. 1 ayda kendimin bozduğumu düşünsem bu kadar üstüne düşmem konunun. Şu anda ailemizde 3 otomobil var. Hepsi de Renault. Bu markaya karşı negatif bir ön yargım yok. Ya da yoktu diyelim. Ancak sizin bu sözleriniz pozitif ön yargıdan başka bir şey değil gibi geldi bana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilsever -- 5 Temmuz 2019; 15:57:2 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilsever

    Tamamını okumamışsınız sanırım. 1 ayda kendimin bozduğumu düşünsem bu kadar üstüne düşmem konunun. Şu anda ailemizde 3 otomobil var. Hepsi de Renault. Bu markaya karşı negatif bir ön yargım yok. Ya da yoktu diyelim. Ancak sizin bu sözleriniz pozitif ön yargıdan başka bir şey değil gibi geldi bana.

    Alıntıları Göster
    Senin düşünüp düşünmemen hiç bir anlam ifade etmiyor! Disk ve balatalar bozulmuş mu ?? Bozulmuş ! Bu aracın kullanıcısı siz değil misiniz?? Sizsiniz. Her şey ortada konu kapanabilir!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Renault Türkiye Genel Müdürü Mouseon son sözü söylemiştir. Konuyu kilitleyip üyeyi banlayabilir, hatta hapse atabiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Senin düşünüp düşünmemen hiç bir anlam ifade etmiyor! Disk ve balatalar bozulmuş mu ?? Bozulmuş ! Bu aracın kullanıcısı siz değil misiniz?? Sizsiniz. Her şey ortada konu kapanabilir!

    Alıntıları Göster
    Primler iyi yatmış anlaşılan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Senin düşünüp düşünmemen hiç bir anlam ifade etmiyor! Disk ve balatalar bozulmuş mu ?? Bozulmuş ! Bu aracın kullanıcısı siz değil misiniz?? Sizsiniz. Her şey ortada konu kapanabilir!

    Alıntıları Göster
    Kim bilir bu forumda kaç kişiden beddua yemişsindir yav. Yatacak yerin yok
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ankara Renault Servis Tavsiyesi
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Renaulttur normal karşılamak lazım
  • Elemanın maaşa zam yapmışlar gibi geldi bana.
  • Renault, “Toros” ile başlar ve biter diğer araçlarını boşverin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Öncelikle Disk ve fren balatasını bozan sizsiniz. Ayrıca garanti kapsamına girmeyen bir şeyi yetkili servis bedavaya tamir etmek zorunda değil , yetkili servislerde babanızın hayrına çalışmıyor sonuçta. Burada Renaultu karalayacagina artık aracı nasıl kullandiysan 1 ayda disk ve balatayı nasıl bozduğunu düşün!!
    Bu adamın kıymetini bilin. İlerde hayatını filme çekecekler. Demedi demeyin.
  • Türkiye'de düzgün servis sayısı yüzde kaçtır? En düşük alım gücüne sahip ülkede araç al, gördüğün muamele ve karşına çıkan yetkili profili böyle rezalet olsun üzerine. Yemin ederim her yönden batmışız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de müşteriye önem vermeyen tipik bir yetkili servis. Sizin adınıza üzüldüm. Ne yazık ki yapacak bir şey yok, ülkemizde markaların müşteri memnuniyetine önem vermemesi sebebiyle oluşan bir durum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam galiba siz çok pimpiriklisiniz.Okudugumda cikan sonuç bu bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de yukarıdaki arkadaş ile aynı kanıya vardım. Reno şu anda garanti hatta aracın yasal garantisi bittikten sonra dahi bu süreci en iyi işleten firmadır. Neyse başka bir markaya geçin bakalım şansınızı orada denersiniz en azından.

    Ayrıca fren balatası bitmeden de değiştirmenin hiçbir anlamı yok,diskleri o şekilde koruyamazsınız. Boşu boşuna fazladan para vermişsiniz.
  • Görgülü Kardeşler Renault'a gitmenizi tavsiye ederim.
  • Hocam gerçekten anlayamıyorum. 1 ay önce diskimde hiçbir sorun yok, üzerine yeni balata takılıyor. 1 ay içerisinde bu disk bozuluyor. Bu durum normal mi gerçekten? Nasıl bir pimpiriklik yaparak böyle bir duruma düşmüş olabilirim?
    Diskleri korumak için balata değiştirmenin neresi yanlış? 2 bakım arası 1 yıla yakın bir süre. Daha önce de fren balatasını değiştirmediğim için balatanın bitmesi sonucu disk bozulması problemini yaşamışım. Korumak için başka ne yapabilirim?

    Gerçekten servisin hiç mi bir hatası yok?
  • Sen buradaki reno sevicilere bakma hocam. Haklısın tonla para vericez saçma sapan arizalarla ugrasicaz. Servisin tam destek vermesi gerekiyor. Mais yardımcı olmazsa bana yazın Fransa'da ki Renault genel merkezine durumu anlatabilirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu güncelleyip, gereksiz yere üstlere çekiyorsam affedin lütfen. Konu hakkında gelişme oldu, tecrübeli arkadaşlardan yardım rica ediyorum.

    Renault Genel Müdürlüğü, şikâyetim üzerine beni bilgilendirdi! Çok nazik bir bey bana aynen şu bilgileri aktardı:

    "Fren balatalarında asbes kullanımını kaldırdık. Bu yüzden balata ömürleri kısaldı. Sizin diskinizin bozulması aşınma sonucu, balata ömrünün yetmemesi sonucu oluşmuş. Bu konuda size destek veremiyoruz."

    Yani, servise gidiyorum ve yeni balatalar takılıyor. Diskte hiçbir problem yok. 1 ay kadar ben bu arabayı nasıl kullanıyorsam artık, fren balatası bitiyor ve diske zarar veriyor!

    Nasıl bir yol izlemeliyim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Öncelikle Disk ve fren balatasını bozan sizsiniz. Ayrıca garanti kapsamına girmeyen bir şeyi yetkili servis bedavaya tamir etmek zorunda değil , yetkili servislerde babanızın hayrına çalışmıyor sonuçta. Burada Renaultu karalayacagina artık aracı nasıl kullandiysan 1 ayda disk ve balatayı nasıl bozduğunu düşün!!
    Bu arkadaş trol mü?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.