< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..mehmet.. -- 20 Ekim 2008; 22:55:24 > |
Renault 19 1.8İ RTİ: Kapsamlı Bir İnceleme
Renault 19, 1988 ile 1996 yılları arasında üretilen popüler bir otomobildi. Modelin 1.8İ RTİ versiyonu, güçlü motoru ve sportif özellikleriyle dikkat çekiyordu. Bu incelemede, Renault 19 1.8İ RTİ'nin artılarını, eksilerini ve dikkat edilmesi gereken kronik sorunlarını inceleyeceğiz.
Motor ve Performans
Renault 19 1.8İ RTİ, 1.794 cc hacimli, 137 beygir güç ve 168 Nm tork üreten 16 valfli bir motora sahiptir. Bu motor, otomobile etkileyici bir performans kazandırıyor. 1.8İ RTİ, 0'dan 100 km/sa hıza 8,5 saniyede ulaşabiliyor ve 205 km/sa maksimum hıza çıkabiliyor.
Donanım ve Özellikler
Renault 19 1.8İ RTİ, iyi donanımlı bir otomobildi. Standart özellikler arasında klima, elektrikli camlar ve aynalar, hidrolik direksiyon ve spor koltuklar bulunuyordu. RTİ versiyonu ayrıca 15 inç alaşım jantlara, daha sert süspansiyonlara ve daha düşük bir sürüş yüksekliğine sahipti.
Kronik Sorunlar
Diğer otomobiller gibi, Renault 19 1.8İ RTİ'nin de bazı kronik sorunları vardır. En yaygın sorunlardan bazıları şunlardır:
- Motor Yağı Sızıntıları: 1.8İ motor, zamanla motor yağı sızıntılarına eğilimlidir.
- Triger Kayışı Arızaları: Triger kayışı arızaları, motor hasarına yol açabilecek ciddi bir problemdir.
- Elektriksel Sorunlar: Renault 19'lar, zamanla elektriksel sorunlar yaşayabilir.
Alınır mı?
Renault 19 1.8İ RTİ, uygun fiyata güçlü ve sportif bir otomobil arayanlar için iyi bir seçenek olabilir. Ancak, yukarıda belirtilen kronik sorunların farkında olmak önemlidir. Motor yağı sızıntılarını ve triger kayışı arızalarını önleyici bakımlarla önlemek mümkündür.
Sonuç olarak, Renault 19 1.8İ RTİ, eğlenceli ve pratik bir otomobildir. Ancak, potansiyel sorunların farkında olmak ve gerekli bakımları yaptırmak, uzun vadeli güvenilirlik sağlamak için çok önemlidir.