Şimdi Ara

Rinse Game Engine - Türkler Tarafından Geliştirilen Oyun Motoru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
2
Favori
1.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Meraba arkadaşlar geçen sene teog var diye bu işe çok kafa yoramamıştım ama gerek sistem gerekte oynanış bakımından bügünkü oyunlarla yarışabilicek eskiden herkezin oynadığı Quake 3 Arena oyunu bildiğiniz gibi bikaç yıl önce GPl lisansı üzerinden açık kaynak kodlu olarak paylaşıldı bunun bir üst versiyone ve OpenGL2 versiyonu kullanılarak geliştirilmiş olan ioQuake3 oyun motoru üzerinden yeni ve güçlü bir oyun motoru yapmaya çalışıyorum eğer başarırsam oyun motoru bedava olucak zaten GPL lisansı yüzünden parayla dağıtamıyorum (id Software tarafından değiştirilmiş versiyonu) ilk olarak motordan bahsetmek gerekirse: engine-to-game yapısında yanı motor sadece tek oyun üzerine kurulu bu ve biraz eski bi teknoloji olduğundan grafikleri çok iç açıcı değil ama biraz uşraş ve kaliteli texture vs vs ile gayet güzel işler çıkartabilirz ...

    Burdan bütün gelişmeleri paylaşıcam şimdilikl görşürüz dinlediğiniz teşekkürler.

    Not:Oyun motorunu SDK olarak çıkarıcaz içinde döküman Level Editoru Model viewer tarzı (Source SDK benzeri)







  • kaçın oyun motoru kodlayan liseli (geçen sene teog'a girmiş)
  • herhalde yaşın baya ufak ama olsun uğraş bakalım neler çıkacak ortaya en kötü gelişmiş olursun.
  • Kimsenin profesyonel oyun motorları varken seninkini kullanıcağını zannetmiyorum. Bunu bilerek yapıyorsundur umarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dashertman

    Meraba arkadaşlar geçen sene teog var diye bu işe çok kafa yoramamıştım ama gerek sistem gerekte oynanış bakımından bügünkü oyunlarla yarışabilicek eskiden herkezin oynadığı Quake 3 Arena oyunu bildiğiniz gibi bikaç yıl önce GPl lisansı üzerinden açık kaynak kodlu olarak paylaşıldı bunun bir üst versiyone ve OpenGL2 versiyonu kullanılarak geliştirilmiş olan ioQuake3 oyun motoru üzerinden yeni ve güçlü bir oyun motoru yapmaya çalışıyorum eğer başarırsam oyun motoru bedava olucak zaten GPL lisansı yüzünden parayla dağıtamıyorum (id Software tarafından değiştirilmiş versiyonu) ilk olarak motordan bahsetmek gerekirse: engine-to-game yapısında yanı motor sadece tek oyun üzerine kurulu bu ve biraz eski bi teknoloji olduğundan grafikleri çok iç açıcı değil ama biraz uşraş ve kaliteli texture vs vs ile gayet güzel işler çıkartabilirz ...

    Burdan bütün gelişmeleri paylaşıcam şimdilikl görşürüz dinlediğiniz teşekkürler.

    Not:Oyun motorunu SDK olarak çıkarıcaz içinde döküman Level Editoru Model viewer tarzı (Source SDK benzeri)

    Bilemiyorum altan...

    Daha 14-15 yaşındasınız sanırım, bir oyun motoru geliştirebilecek(veya varolanın üzerine bir şeyler ekleyebilecek) derecede bilgi, kod ve algoritma oluşturma birikimine sahip olduğunuza ben pek inanamadım açıkçası. Bekleyelim görelim neler çıkacak ortaya.




  • Çocuk belli ki bir şeyler yapmak istemiş, destek olacağınıza köstek oluyorsunuz. Kimse cry engine, unity vs. yapmasını beklemiyor zaten. En azından yol gösterici olun.

    Kardeşim sen dinleme bunları. İlk olarak İngilizceni geliştir. Sınırsız kaynak var İngilizce olarak. Zaten bir kere başlandı mı gerisi çorap söküğü. Keşke oyun motorları hakkında bilgim olsa da yardımcı olabilsem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Badem Bıyık

    Çocuk belli ki bir şeyler yapmak istemiş, destek olacağınıza köstek oluyorsunuz. Kimse cry engine, unity vs. yapmasını beklemiyor zaten. En azından yol gösterici olun.

    Kardeşim sen dinleme bunları. İlk olarak İngilizceni geliştir. Sınırsız kaynak var İngilizce olarak. Zaten bir kere başlandı mı gerisi çorap söküğü. Keşke oyun motorları hakkında bilgim olsa da yardımcı olabilsem.

    Bilgin olsaydıda yardımcı olsaydım diyorsun olmadığı için böyle konuşuyorsun. Burda gerçekci olmaya çalışıyoruz ve ona göre davranıyoruz zamanını boş şeylere harcamasına gerek yok.
  • Yahu kendini geliştirmesi kötü bir şey mi? Dediğim gibi 14-15 yaşında bir kardeşimizden kimse profesyonel bir şey beklemiyor. Olay kendine bir şeyler katması, vizyonunu geliştirmesi. Belki de aklına çok parlak bir fikir gelecek ve bunu ileride profesyonel projelerinde kullanacak.

    Kardeşim C hakkında bir sorun olursa buradayım çekinmeden sor. Bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım. Bende bilgisayar mühendisliği 1. sınıftayım. Benim de öğrenecek çok şeyim var.

    Dediğim gibi yabancı forumlarda takıl. Bizim Türklerde "Ben yapamıyorsam başkası da yapamaz. Yapanın da hevesini kırmalıyım." anlayışı olduğu için bol bol eleştiri alacaksın. Boşver eleştirileri dinleme. Kafanın dikine git.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A.S.I. -- 15 Mart 2016; 2:44:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Badem Bıyık

    Yahu kendini geliştirmesi kötü bir şey mi? Dediğim gibi 14-15 yaşında bir kardeşimizden kimse profesyonel bir şey beklemiyor. Olay kendine bir şeyler katması, vizyonunu geliştirmesi. Belki de aklına çok parlak bir fikir gelecek ve bunu ileride profesyonel projelerinde kullanacak.

    Kardeşim C hakkında bir sorun olursa buradayım çekinmeden sor. Bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım. Bende bilgisayar mühendisliği 1. sınıftayım. Benim de öğrenecek çok şeyim var.

    Dediğim gibi yabancı forumlarda takıl. Bizim Türklerde "Ben yapamıyorsam başkası da yapamaz. Yapanın da hevesini kırmalıyım." anlayışı olduğu için bol bol eleştiri alacaksın. Boşver eleştirileri dinleme. Kafanın dikine git.

    Oyun yapsın o zaman oyun motoru yapmak o kadar kolay bir şey değil sürekli güncelleyip yeni teknolojileri eklemen gereken bir şey. En az 10 yıl boyunca kendini geliştirmesi lazım böyle gereksiz bir şeyle ugraşmaya gerek yok nasıl olsa istediği kadar ugraşşın Unity Unreal yanına yaklaşamaz onların profesyonel ekipleri var hepsi 15 yıllık tecrübüye sayip adamlar. Zamanını boş şeye odaklamak istiyorsa odaklasın benim umrumda değil tavsiye veriyoruz.




  • Ben "Profesyonel bir şey beklemiyor kimse" diyorum, bu hala "Unity Unreal'ın yanına yaklaşamaz" diyor

    Haklısın kardeşim ne diyeyim İnsanlarımız bir garip ya.

    Ulan bak cevap vermeyecektim tekrar okudum mesajını yine sinirlendim. Yahu oyun yapsın ne ya? Oyun yapmakla oyun motoru yapmak çok farklı şeyler. Oyun yapımı dediğin şey script dili kullanarak nesnelere özellik vermek genel olarak. Ama oyun motorunda fizik motoru ayrı bir olaydır, grafik apilerini kullanmak ayrı bir olay. Desen ki kardeşim C, C++ öğren ondan sonra OpenGL veya DirectX kullanımını öğren sonra oyun motoru yapımına başla, ben sana yine hak veririm. Ama dediğin şey cidden çok mantıksız. Senin yaptığın tavsiye vermek değil heves kırmak. Bilgin olsun.




  • Unreal Engine acik kaynak kodu paylaşıyor geliştirmekte özgürsün. Unity lisansını ödersen oda açık kaynak kodu paylaşıyor bakıp öyle öğrenebilirsin. Oyun yapmakla oyun motoru farklı diyorsun ama oyun yaparken oyun motorunun içindeki bazı fonksiyonları kim editliyor sanıyorsun Unityde oyun yaparken kendi shaderini yazmak zorundasin ve bunun acik kaynak kodu var Unity Standart Shaderin açık kaynak kodları Unity motoru icinde mevcut bunu geliştirmekte ve daha üstün grafik çıkarmakta özgürsün boş işlerin peşinden kosucaksan kosabilirsin 5 yıl sonra ağlama bana burda kaybol şimdi. Oyundaki nesnelere özellik vermeyi C++ değil zaten sihirle yapılıyor dimi Nasıl bir oyun yapmadan önce oyun modlamaya başlamak öğrenmenin başlangıcıdır. Oyun motoru yazmadan öncede oyun yapmak o işin başlangıcıdır ortada bir döngü var ve ayrı şeyler olduğunu idda edemezsin. Senden daha çok şey bildiğime eminim. Daha işin basındayken direk sonuna atlamakta özgürsünüz başarısız olunca gelip forumlarda ağlamayın. İyi günler

    "Profesyonel bir şeyler beklemiyor kimse diyorsan sen çoktan yandın. Profesyonel olmaya kasmıcaksan kendini hobi olarak yap o zaman gelipte buraya türkler tarafından geliştirilen bilmem ne motoru diyorsan profesyonel olmak zorundasın. Ayrıca böyle bir projeyi profesyonel olmadan yapmakta ayrı komik "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E94B9CA23 -- 15 Mart 2016; 17:44:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Badem Bıyık

    Ben "Profesyonel bir şey beklemiyor kimse" diyorum, bu hala "Unity Unreal'ın yanına yaklaşamaz" diyor

    Haklısın kardeşim ne diyeyim İnsanlarımız bir garip ya.

    Ulan bak cevap vermeyecektim tekrar okudum mesajını yine sinirlendim. Yahu oyun yapsın ne ya? Oyun yapmakla oyun motoru yapmak çok farklı şeyler. Oyun yapımı dediğin şey script dili kullanarak nesnelere özellik vermek genel olarak. Ama oyun motorunda fizik motoru ayrı bir olaydır, grafik apilerini kullanmak ayrı bir olay. Desen ki kardeşim C, C++ öğren ondan sonra OpenGL veya DirectX kullanımını öğren sonra oyun motoru yapımına başla, ben sana yine hak veririm. Ama dediğin şey cidden çok mantıksız. Senin yaptığın tavsiye vermek değil heves kırmak. Bilgin olsun.

    Kardeş kafan mı iyi el kadar bebe nasıl oyun motoru kodlayacak. Oyun motoru bu la profesyoneli amatörü mü olur bunun, "pirifisyinil bir şiy biklimiyir kimsi" ne demek?




  • Yahu kardeşim ne diyelim yapamazsın bırak bu işleri mi diyelim? Ulan bu ülkeden bir halt olacağı varsa da olmayacak sizin yüzünüzden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Badem Bıyık

    Yahu kardeşim ne diyelim yapamazsın bırak bu işleri mi diyelim? Ulan bu ülkeden bir halt olacağı varsa da olmayacak sizin yüzünüzden.

    Yapamayacağına göre evet öyle diyeceksin. Başka ne diyecektin? Asıl senin gibi "olumsuz yorum yapmayayım da üzülmesin"ciler yüzünden bir halt olmuyor ülkeden.
  • Peki kardeşim herkes plaza köşelerinde vasat programcı olsun değil mi? Ne gerek var araştırmaya. Kolay varken zoru yapmaya ne gerek var değil mi? Yazıklar olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Badem Bıyık

    Peki kardeşim herkes plaza köşelerinde vasat programcı olsun değil mi? Ne gerek var araştırmaya. Kolay varken zoru yapmaya ne gerek var değil mi? Yazıklar olsun.

    Ya teog'dan yeni çıkmış çocuk ne motoru yazacak kardeşim. Bu işin fiziği var, matematiği var. Bilimdir bu. Sen de yazamazsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Badem Bıyık

    Peki kardeşim herkes plaza köşelerinde vasat programcı olsun değil mi? Ne gerek var araştırmaya. Kolay varken zoru yapmaya ne gerek var değil mi? Yazıklar olsun.

    Bak canım olayı yanlış anlıyorsun bunun basamakları var. Ve sen bu arkadaş hiç bir tecrübesi olmadan direk sonuna atlamaya çalışıyor anladın
  • Adam konuyu açmış ve bir daha gelmemiş. Sazan.avi olduğunu düşünüyorum

    Yani ilk yorumum da destekleyici bir tondaydı; ama şimdi bir düşündüm gülme geldi yemin ediyorum. Oğlum otur derslerine çalış, neyin oyun motoru bu yaşta bu tecrübeyle? Ben bile daha hala Unreal Engine'de yeni şeyler keşfedip vay anasını deme modundayım, eleman oyun motoru yazmış, SDK paylaşıyor.
  • Açmış gitmiş demişsiniz ilk önce bişey sorucam daha 10 yaşındayken RSS nin altyapısını yazan insanlar varken neden Türkiyeden böyle insanlar çıkınca kaldıramıyosunuz egonuzmu çok büyük anlamadım her neyse geçersek bu konuları başka bi projeye yöneldim çünkü yaptığım şeyin sadece beni geliştiriceğini dahasını katmıycağını anladım biriside ben daha Unreal Engine de küçük bişey yaptığımda ağzım açık kalıyo demiş bana sorarsan benimki kalmıyo o onun ayıbı son olarakta oyun motoru yazmış SDK paylaşıyo diyo yine ilk yorumda bahsettiğim gibi SDK dedğim şey map editoru ve model editoründen ibaret olucaktı oyun motorunun sadece grafik kısmını geliştirmeyi planlıyodum

    Yapanlar değil yapamayıpta başkalarının önünü kapatanlar utansın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dashertman

    Açmış gitmiş demişsiniz ilk önce bişey sorucam daha 10 yaşındayken RSS nin altyapısını yazan insanlar varken neden Türkiyeden böyle insanlar çıkınca kaldıramıyosunuz egonuzmu çok büyük anlamadım her neyse geçersek bu konuları başka bi projeye yöneldim çünkü yaptığım şeyin sadece beni geliştiriceğini dahasını katmıycağını anladım biriside ben daha Unreal Engine de küçük bişey yaptığımda ağzım açık kalıyo demiş bana sorarsan benimki kalmıyo o onun ayıbı son olarakta oyun motoru yazmış SDK paylaşıyo diyo yine ilk yorumda bahsettiğim gibi SDK dedğim şey map editoru ve model editoründen ibaret olucaktı oyun motorunun sadece grafik kısmını geliştirmeyi planlıyodum

    Yapanlar değil yapamayıpta başkalarının önünü kapatanlar utansın.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dashertman
    yeni ve güçlü bir oyun motoru yapmaya çalışıyorum


    Direkt savunmaya geçmişsiniz şu an; ama önce açtığınız konuyu tekrar gözden geçirin. Oyun motoru yapmak neresi, "map editoru ve model editorü" dediğiniz şey neresi. Siz konuyu böyle açarsanız alacağınız tepki de ancak bu olur.

    10 yaşında RSS altyapısı yazan insan var demişsiniz, yorum yapma gereği duymuyorum. Ayrıca bu postu atan kişi hangi milliyetten olursa olsun, benim vereceğim tepki yine aynı.

    Ortada bir şey olmadığına göre oyun motoru adına şu yaptığınız boş konuşmaktan öteye geçmiyor malesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anisotropic -- 28 Mart 2016; 23:06:25 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.