Şimdi Ara

Rölanti araçta hava yastığı açılmaması hakkında soru '2015 Golf 1.4 tsi'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili forumdaşlarım,
    Geçtiğimiz haftasonu cumartesi günü norveç oslodan bergene bir tur düzenledik.
    Aracı Hertz firmasından kiraladık.
    Golf 1.4 tsi 2015 model 10.000 km de.
    Bura hakkında bilgi vereyim;

    1- hız limiti "genelde" maksimum 80. Bazı yerlerde 70-60-50 hatta şehir içinden geçerken 40 lara düşüyor. Çok sık radar var. Bazen ortalama alan radarlar var.
    2- yollar tek şerit yine çoğunlukla.
    3- polisler ışıldaklarını açarsa durmak zorundasınız. Ceza yersiniz.
    4- oldukça fazla tek şeritli ve uzun tüneller mevcut.

    Dönüşte yine bir tünele girdik. Yukarıdan polis ışıldak yakararak selektör yaptı. Biz de usulca sağı olmayan tünelde yavaşladık durduk. (Kontak açık).
    Sağ dikiz aynasından hızla pejo 5008 e benzer bir araç geldiğini gördüm görmemle toslaması bir oldu.
    Bizim araç çivi gibi saplandı diğer araçta bizi hiç görmemiş direkt arkadan daldı. Araçlar resmen birleşmişti.
    Kaza sonrası araçtan zorla indim zaten polisler yanınızdan geçerken durdular ilk yardımı çağırdılar.

    Bize vuran araç eğer hız sınırlarını aşmadıysa 70-80 aralığında olmalı. Hiç fren de sıkmadı. Ne kadar düşük hız gibi görünse de diğer aracın tüm hava yastıkları açıldı.
    Bizim araçta hiç yastık açılmadı. Arka kapılar zor açılıyordu. Ön koltukta benim bacağım kırılıyordu. Koltuğun aşağısında kaydırma aparatına hızla çarpmışım. Koltukların koltuk başları tamamen kırıldı, şaftları kaydı. Arkada oturan birinin dişi kırıldı kulağının biri yırtdıldı.

    Burada önemli olan bizim emniyet kemerlerinin sağlam olup tutması. Yoksa muhtemelen ön göğüse kafamızı çarpıp ölürdük. Bir tane hava yastığı açılmadı.

    Bunun nedenini bilen var mı?
    Açılmaması normal mi?
    Araç fotoları daha dün çektim kaza 2 gün önce oldu.

     Rölanti araçta hava yastığı açılmaması hakkında soru '2015 Golf 1.4 tsi'
     Rölanti araçta hava yastığı açılmaması hakkında soru '2015 Golf 1.4 tsi'
     Rölanti araçta hava yastığı açılmaması hakkında soru '2015 Golf 1.4 tsi'
     Rölanti araçta hava yastığı açılmaması hakkında soru '2015 Golf 1.4 tsi'
     Rölanti araçta hava yastığı açılmaması hakkında soru '2015 Golf 1.4 tsi'







  • Arkadan çarpmalarda bildiğim kadarıyla hava yastığı açılmıyor.
    Emniyet kemeri gergileri sıkar, ön koltuklar (eğer o özellik varsa) belli bir miktar darbe sökülmesi için arkaya gider. Ön Koltuk başlıkları (yine o özelliğe sahipse) hafif dışarı çıkarak boyun zedelenmesini engeller.
  • Ben olayı tam olarak çözemedim, aracınız önden darbe aldı mı? Fotoğraflara bakılırsa önden çarpma yok, yandan çarpma yok, alttan darbe yok, hava yastıklarınız niye açılsın ki? Birisi size arkadan çarptığında eylemsizlik prensibi gereği vücudunuz koltuğa yapışır, ileriye doğru değil tam aksi geriye doğru. Vücudunuz hızla koltuğunuza çarpmış olmalı, burda en büyük risk omurilikte ve boyun bölgesinde, koltuk kafalıkları sizi iyi desteklemezse ve arada boşluk olursa ciddi yaralanmalar sözkonusu.

    Ben havayastıklarının açılması için bir sebep göremedim, açılsa da size hiçbir faydası olmayacaktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Ben olayı tam olarak çözemedim, aracınız önden darbe aldı mı? Fotoğraflara bakılırsa önden çarpma yok, yandan çarpma yok, alttan darbe yok, hava yastıklarınız niye açılsın ki? Birisi size arkadan çarptığında eylemsizlik prensibi gereği vücudunuz koltuğa yapışır, ileriye doğru değil tam aksi geriye doğru. Vücudunuz hızla koltuğunuza çarpmış olmalı, burda en büyük risk omurilikte ve boyun bölgesinde, koltuk kafalıkları sizi iyi desteklemezse ve arada boşluk olursa ciddi yaralanmalar sözkonusu.

    Ben havayastıklarının açılması için bir sebep göremedim, açılsa da size hiçbir faydası olmayacaktı.



    Gayet güzel açıklamışsınız. Evet ben de anlayamadım hava yastığı neden açılsın?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Ben olayı tam olarak çözemedim, aracınız önden darbe aldı mı? Fotoğraflara bakılırsa önden çarpma yok, yandan çarpma yok, alttan darbe yok, hava yastıklarınız niye açılsın ki? Birisi size arkadan çarptığında eylemsizlik prensibi gereği vücudunuz koltuğa yapışır, ileriye doğru değil tam aksi geriye doğru. Vücudunuz hızla koltuğunuza çarpmış olmalı, burda en büyük risk omurilikte ve boyun bölgesinde, koltuk kafalıkları sizi iyi desteklemezse ve arada boşluk olursa ciddi yaralanmalar sözkonusu.

    Ben havayastıklarının açılması için bir sebep göremedim, açılsa da size hiçbir faydası olmayacaktı.



    yazilacak cevap bu baska bi yaziya gerek yok. geçmiş olsun
  • sizden para çıktı mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ComandanteBilic

    sizden para çıktı mı?
    3008 yüksek olduğundan kaya gibi kalmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ComandanteBilic

    sizden para çıktı mı?
    geçmiş olsun. koltuğu yamulan fiat düşmanı kişiye göstermek lazım. size 70-80 ile vurmuşlar. yıllardır ağlayan kişiye 100 km üzerinde bir hızla vurmuşlar kaşı açılmış, koltuk yamulmuş yıllardır ağlayıp duruyor. sizin yaralanma daha ağır olmuş tekrar büyük geçmiş olsun. çok kötü girmiş araba.
  • Öncelikle cevap veren troll olsun olmasın herkese teşekkürler.

    Yukarıda belirttiğim gibi araç sabit kaldığı için dediğiniz gibi önce arkaya sonra ileri attı bizi.
    Zaten sizin de söylemeye çalıştığınız momentum aktarımı bunu gerektirir ki öyle de oldu hala emniyet kemerinin geçtiği yerlerde, omurda ve boyunda büyük zedelenmeler var.
    Lütfen golf hastaları falan yazmasın burada candan bahsediyoruz. Tek emniyet kemerine baktı iş. Arkada oturan kişinin dişi de aynı şekilde ileriye çarptığında kırıldı. Ve alnında büyğk bi yarık oldu. Onun da kemer takılıydı. İlk etapta koltuklar geri gitti sonrasında ileriye attı bizi.
    Golf e laf gelmesin diye trolleyenler yazmazsa sevinirim.

    Asıl soru rölantide kaza olduğunda airbag açılır mı açılmaz mı?
    Marka model önemini tutkusunu bırakın!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FaRaKaN -- 6 Ekim 2016; 14:39:13 >
  • ComandanteBilic kullanıcısına yanıt
    Anlamadım?
  • Arkadan çarpmalarda hava yastığı açılmaz. Önden yada yandan darbe alırsa açılır. Arka hava yastığı diye birşey yok sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaRaKaN

    Öncelikle cevap veren troll olsun olmasın herkese teşekkürler.

    Yukarıda belirttiğim gibi araç sabit kaldığı için dediğiniz gibi önce arkaya sonra ileri attı bizi.
    Zaten sizin de söylemeye çalıştığınız momentum aktarımı bunu gerektirir ki öyle de oldu hala emniyet kemerinin geçtiği yerlerde, omurda ve boyunda büyük zedelenmeler var.
    Lütfen golf hastaları falan yazmasın burada candan bahsediyoruz. Tek emniyet kemerine baktı iş. Arkada oturan kişinin dişi de aynı şekilde ileriye çarptığında kırıldı. Ve alnında büyğk bi yarık oldu. Onun da kemer takılıydı. İlk etapta koltuklar geri gitti sonrasında ileriye attı bizi.
    Golf e laf gelmesin diye trolleyenler yazmazsa sevinirim.

    Asıl soru rölantide kaza olduğunda airbag açılır mı açılmaz mı?
    Marka model önemini tutkusunu bırakın!


    Şahıs size arkadan çarpınca, 1 saniyeden kısa sürede önce koltuğa hızla geriye doğru gömülüp başınızı çarpmışınızdır koltuk kafalığına, ardından koltuğun esnek yapısının da etkisiyle katapult gibi tekrar öne doğru fırlamışınızdır. Ama bu öne fırlama kuvveti, önden çarpma bir kaza kadar fazla değildir diye tahmin ediyorum. Yine de arkadan oturan şahıs yaralandığına göre ciddi bir kuvvet oluştu demek ki. Zaten siz dururken arkadan frensiz 70le vuran bir araçtan bahsediyoruz, 70 az bir hız değil.

    Emniyet kemeriniz takılı olmasaydı ileriye fırladığınızda çok daha ağır yara alabilirdiniz. Nihayetinde emniyet kemeri hava yastığından daha önemli ve etkili bir donanım. Emniyet kemeri takılı olmadıktan sonra hava yastığının pek bir esprisi yok zaten.

    Ön hava yastıkları darbe sensörü haricinde farklı ivme sensörlerini de kontrol ediyor diye biliyorum. Ama sizin kazanızdaki sıkıntı şurda. Siz demir yığını içindeki sürücü olarak ciddi bir ivmeye ulaşıyorsunuz hatta sırasıyla 2 yönlü olarak ama aracınız bu ivmede değil. Üstelik önden darbe de yok. Bu durumda hava yastığı açılmaz. Önden çarpma durumlarında bile hava yastığının açılmadığı durumlar oluyor.

    Bu tip kazalarda en ciddi-kalıcı olabilecek yaralanmalar, koltuk kafalığı iyi ayarlanmadığı için başın çok hızlı şekilde geriye çarpması sonucu oluşan sinir sistemi hasarı şeklinde oluyor. O yüzden normal bir sürüş esnasında başınız arka kafalığa yaslanır durumda olmalı.

    Ayrıca araç rölantide iken hatta motor kapalı bile olsa kontak tam açık-marşa hazır haldeyken bile hava yastığının çalışması lazım. Çünkü araç elektronik olarak açık durumda.Modern araçlarda airbag ışığı var ön gösterge panelinde ve marş basmadan evvel bi ışık yanıp sönerek airbag sistemini kontrol ediyor.(En azından benim araçta durum böyle.)

    Aklıma gelen bir diğer şey de ENCAP testleri oldu, o testlerde bildiğim kadarıyla aracı motorunun gücüyle değil de aracın altından iten vinç gibi bir sistemle çarptırıyorlar hedefe. Bu testlerde hava yastıkları açıldığına göre motor çalışmasa bile havayastığı açılabilir demek ki.




  • Öncelikle çok geçmiş olsun.

    Darbeyi arkadan aldığınız ve ön havayastıklarının açılmasına sağlayan sensörler aracın ön bölümünde oldukları için açılmamaları normal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    Öncelikle çok geçmiş olsun.

    Darbeyi arkadan aldığınız ve ön havayastıklarının açılmasına sağlayan sensörler aracın ön bölümünde oldukları için açılmamaları normal.
    Geçmiş olsun. Benimde oslo ya gidip araçla gezi planım vardı. Yardımcı olmuş oldunuz.
  • Geçen bir konuda kazali symbol vardı o konuda Şase koymayı unutmuslar diyenler vardı Golfunde demek ki ondan farkı yokmuş.. Geçmiş olsun hocam, hava yastiklarinin açılmaması normal bu arada.
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Hava yastiklari acilmaliydi. Dediginiz gibi arkaya dogru bir ivmelenme ve sonrasinda kafanin one dogru bir salinimi olacaktir. Bu salinimdan once hava yastiklari acilmaliydi ve ileriye dogru yapilan salinimdaki ivmeyi azaltmaliydi.
  • Kabin alanlarına bakıldığında ikisi de saglam cikmis,yasam alani korunmuş.golf 7 zaten saglam bir arac.peugeot da iyi is,cikarmis.buyuk gecmis olsun.havayastğini arkadaşlar aciklamis
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ambassador26

    Hava yastiklari acilmaliydi. Dediginiz gibi arkaya dogru bir ivmelenme ve sonrasinda kafanin one dogru bir salinimi olacaktir. Bu salinimdan once hava yastiklari acilmaliydi ve ileriye dogru yapilan salinimdaki ivmeyi azaltmaliydi.

    Merhaba

    Arkadan çarpmada hava yastığı açılmaz.

    İyi forumlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ambassador26

    Hava yastiklari acilmaliydi. Dediginiz gibi arkaya dogru bir ivmelenme ve sonrasinda kafanin one dogru bir salinimi olacaktir. Bu salinimdan once hava yastiklari acilmaliydi ve ileriye dogru yapilan salinimdaki ivmeyi azaltmaliydi.

    Hava yastığının açılması bu şartlarda beklenemez hocam, dediğiniz gibi ivme sürücüde var ama araçta yok. Sürücünün araç içerisindeki ivmesini ayrıca gözetleyen ve ona göre hava yastığını aktive eden bir sistem duymadım otomobil dünyasında.

    Çalışma prensibi belli bu sistemin, aracın önden darbe alması durumunda oluşan ani hız düşümü ve yüksek ivme neticesinde; sürücünün araç içerisinde çok hızlı bir şekilde ileriye doğru fırlamasını ve vücudunu-başını çarpmasını engellemek. Bu sistemi tetiklerken de aracın önden veya alttan çarpması baz alınıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ambassador26

    Hava yastiklari acilmaliydi. Dediginiz gibi arkaya dogru bir ivmelenme ve sonrasinda kafanin one dogru bir salinimi olacaktir. Bu salinimdan once hava yastiklari acilmaliydi ve ileriye dogru yapilan salinimdaki ivmeyi azaltmaliydi.

    Hava yastığının açılması bu şartlarda beklenemez hocam, dediğiniz gibi ivme sürücüde var ama araçta yok. Sürücünün araç içerisindeki ivmesini ayrıca gözetleyen ve ona göre hava yastığını aktive eden bir sistem duymadım otomobil dünyasında.

    Çalışma prensibi belli bu sistemin, aracın önden darbe alması durumunda oluşan ani hız düşümü ve yüksek ivme neticesinde; sürücünün araç içerisinde çok hızlı bir şekilde ileriye doğru fırlamasını ve vücudunu-başını çarpmasını engellemek. Bu sistemi tetiklerken de aracın önden veya alttan çarpması baz alınıyor.

    araçta ivme yok derken. arkadan araca carpildiginda çakılı mi kalmış?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.