Şimdi Ara

Rolantide titreme hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
12.975
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2011 model punto dizel aracim var. Aracim rölantide bariz titriyor. Direksiyon, sinyal silecek kolu hatta sag ayna titriyor.

    Rolanti hep 750 rpm devir sabit dalgalanma falan hic yok. Biraz gaza bassam titreme geciyor. Ya da el frenini cekip 1. Vitese takip gaza basmadan debriyajdan ayağımi biraz kaldirsam devir düşse bile titremede kayboluyor. Yani kisacasi motor biraz yuke binse bile titreme duruyor.

    Motor kaputunu acinca motor cok titriyor.

    Sizce sorun nedir. Bana motor takozu gibi geliyor.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Rolantide Titreme

    Bazı Fiat modelleri, özellikle 1.3 Multijet motorlu Fiat Linea, Egea ve Doblo araçlarda, rölantide titreme sorunu görülebilir. Bu titreme, ilk çalıştırmada daha belirgin olabilir.

    Nedenleri:

    • Enjektör Arızası: Arızalı bir enjektör, yakıtın silindire düzgün püskürtülmemesine neden olarak titremeye yol açabilir.
    • Turbo Arızası: Turboşarj sistemindeki bir arıza, hava akışını engelleyerek titremeye neden olabilir.
    • EGR Valfi Sorunu: EGR valfi, egzoz gazlarını tekrar emme manifoldundan geçiren bir valftir. Arızalı bir EGR valfi, hava-yakıt karışımını bozarak titremeye neden olabilir.
    • Motor Montajları: Gevşek veya hasarlı motor montajları, motorun şasiye düzgün şekilde bağlanmasını engelleyerek titremeye neden olabilir.
    • Yakıt Pompası Arızası: Düşük yakıt basıncı, yeterli yakıtın motora iletilmemesine neden olarak titremeye yol açabilir.

    Çözümleri:

    Rolantide titreme sorunu yaşıyorsanız, aşağıdaki adımlar yardımcı olabilir:

    • Enjektörleri Test Ettir: Bir tamirci, enjektörlerin düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edebilir.
    • Turbo Sistemini İncelet: Turboşarj sisteminde bir sızıntı veya arıza olup olmadığını kontrol ettirin.
    • EGR Valfini Temizle veya Değiştir: EGR valfini temizlemek veya gerekirse değiştirmek titremeyi azaltmaya yardımcı olabilir.
    • Motor Montajlarını Kontrol Et: Gevşek veya hasarlı motor montajlarını sıkın veya değiştirin.
    • Yakıt Pompası Basıncını Ölç: Yakıt pompası basıncı düşükse, pompanın değiştirilmesi gerekebilir.

    Rolantide titreme sorunu devam ediyorsa, yetkili bir servise başvurmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motor kulak ve takozlarina bakin. Rolantiyide biraz yukseltin 800-900 yapin.
  • motor kulakları eskimiş
  • Benimde araç punto 1.3 multijet 75hp titreme var hatta şöyle açıklıyım.

    Sabah arabayı çalıştırdıgımda motor soguk iken böyle direksiyon titriyor hatta titreme direksiyona öyle çok geliyor ki bizzat gözümle görüyorum.

    Araştırdıgıma göre motor kulakları ve ya takozlar dediler.

    Baktırıcam hocam, baya bir titreme var.

    1.Vites'de ilk kaldırırken hafif pedalda titreme mevcut mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schneeflocke

    Benimde araç punto 1.3 multijet 75hp titreme var hatta şöyle açıklıyım.

    Sabah arabayı çalıştırdıgımda motor soguk iken böyle direksiyon titriyor hatta titreme direksiyona öyle çok geliyor ki bizzat gözümle görüyorum.

    Araştırdıgıma göre motor kulakları ve ya takozlar dediler.

    Baktırıcam hocam, baya bir titreme var.

    1.Vites'de ilk kaldırırken hafif pedalda titreme mevcut mu ?

    Evet hocam ilk kaldirirken cok hafif bir titreme hissediyorum ama oyle bariz degil.
  • doctor I kullanıcısına yanıt
    Peki hocam araç kaç bin km'de ve aracınızdaki jantlar orjinalmi ? Lastik ölçüleri orjinalmidir ?
    Çünkü bariz motor kulaklarında problem olduğu belli.
    Aynı şekil benim aracımdada var bu olay, titreşim bu kadar olmaması gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schneeflocke

    Benimde araç punto 1.3 multijet 75hp titreme var hatta şöyle açıklıyım.

    Sabah arabayı çalıştırdıgımda motor soguk iken böyle direksiyon titriyor hatta titreme direksiyona öyle çok geliyor ki bizzat gözümle görüyorum.

    Araştırdıgıma göre motor kulakları ve ya takozlar dediler.

    Baktırıcam hocam, baya bir titreme var.

    1.Vites'de ilk kaldırırken hafif pedalda titreme mevcut mu ?
    Rolantiniz 750 de ise titreme gayet doğaldır. cünkü rolantinin 900 de sabit olması gerekir. İlk olarak bunun üstüne gidin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schneeflocke

    Peki hocam araç kaç bin km'de ve aracınızdaki jantlar orjinalmi ? Lastik ölçüleri orjinalmidir ?
    Çünkü bariz motor kulaklarında problem olduğu belli.
    Aynı şekil benim aracımdada var bu olay, titreşim bu kadar olmaması gerekiyor.


    129 bin hocam lastik jant orjinal. Arabanin gidisi gayet iyi motor gayet iyo kondisyonda ama titreme cok malesef
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    Rolantiniz 750 de ise titreme gayet doğaldır. cünkü rolantinin 900 de sabit olması gerekir. İlk olarak bunun üstüne gidin.

    Hocam rolanti 750 800 arasi ama 900 degil sanki rolanti normal bu değerleri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    Rolantiniz 750 de ise titreme gayet doğaldır. cünkü rolantinin 900 de sabit olması gerekir. İlk olarak bunun üstüne gidin.

    Hocam rolanti 750 800 arasi ama 900 degil sanki rolanti normal bu değerleri

    ayni aracı kullanıyorum rolanti sabit 900 de, bugün kiralık linea 1.3 almak zorunda kaldım onda da 900, ayrıca 1.6 hdi c4 ümde de sabit 900 dür.
  • 2011 model aracın motor kulağı arızası da ilginç doğrusu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    2011 model aracın motor kulağı arızası da ilginç doğrusu...
    büyük ihtimal motor kulagı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zibidi Gonzales

    büyük ihtimal motor kulagı

    Alıntıları Göster
    Rolantinizi çok az yükseltin.
  • 2013 model linea 1.3 aracımda aynı sorun başladı rolantide titriyor koltuktan hissediyorum titrediğini
  • Bende de 2011 grande punto 1.3 multijet var ve soğuk sabahlarda rölanti dalgalanması var ne yapmalıyım?
  • Enjektörlere baktırın.
  • SZR.X kullanıcısına yanıt

    Uzun zaman olmuş konu açılalı, benim lineada da aynı sorun var, rölantide titreme sorununu çözebildiniz mi

  • 1.3mj motorda rölanti 900 olmalıdır ne yapıyorlar bilmiyorum ama bazı multijetler 900 altı veya üstü çalışıyor ayarı varsa ayarlatılmalı. onun haricinde hava filtresi kutusu sallanıyorsa sabitlenecek ciddi ses yapıyor o ve motor kulagi, şanzıman takozu bunlardan yapar genelde
  • Servisten şanzıman takozu siparişi verdim, her usta ayrı bir şey söylüyor, bakalım nasıl olacak, motordaki titreme karter havalandırma hortumunun diğer hortuma temas ettiği yeri aşındırmış ve küçük bir delik açılmış, karter havalndırma hortumu siparişi de verdim, rölantideki titreşimi acilen kesmem lazım, sinirlerim bozulmaya başladı

  • Konu sahibi olarak sonuca ulaştınız mı, ne yaptınız, bilgi ve tecrübelerinizi bekliyoruz

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.