Şimdi Ara

RUF yaparsa...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  RUF yaparsa...

    Modifiye firmalarının birçoğu Almanya merkezli çalışıyor. Ülkenin Avrupa’nın otomobil üretim üssü olması bunun en önemli nedeni olsa gerek… Pfaffenhausen şehrinde faaliyet gösteren Ruf firmasıysa rakiplerine kıyasla oldukça ayrıcalıklı… Alois Ruf’un sahibi olduğu firma tüm emeğini Porsche modelleri üzerinde yoğunlaştırıyor. Çalıştıkları otomobillerin her birinin diğerinden farklı olduğunu vurgulayan RUF kurmayları, bunu özel bir seri numarasıyla ölümsüzleştiriyor.

    Daha önce CTR ismini verdiği modeliyle nam salan firmanın modifiye tutkunlarının beğenisine sunduğu son otomobilse makyajlı 911 serisi...
    Ruf RT12 isimli otomobilde yüksek performansın rahat günlük kullanımla birleştirildiği iddia ediliyor. Çift turbolu motorları 1977 yılından bu yana başarıyla kullanan RUF, yeni modelde de bu geleneğinden vazgeçmemiş. 3.8 litrelik motorun kullanıldığı otomobilin üç farklı güç versiyonu bulunuyor. Bunlar sarısıyla 530 HP, 560 HP ve 650 HP olarak sıralanıyor. RUF yeni geliştirilen 650 HP’lik versiyonun bu sınıfta bir rekor olduğunu iddia ediyor.

    RT12’nin tasarımsal modifikasyonuysa radikal bir biçimde yapılmış. Aerodinamik unsurlar düşünülerek geliştirilen body-kit otomobile farklı bir çehre kazandırmış. Ön bölümde kaput uzatılarak radyatör ızgarası küçültülmüş. Fakat soğutma açısından handikap oluşturabilecek bu durum yeniden tasarlanan tampona açılan büyük hava girişleriyle giderilmiş. Önde ve arkada şişirilen çamurluklar sayesinde eşsiz bir yan görünüme ulaşılmış. Standart aynalarsa daha ufak olan versiyonlarıyla değiştirilmiş. Arka bölümdeyse spoyler büyütülerek stabil sürüş garanti altına alınmış. RT12’yönelik dış tasarım çalışması, patenti RUF’a ait olan alaşım jantların kullanılmasıyla bitirilmiş. Beş kollu jantlar önde 19 inç, arkadaysa 20 inç ölçülerinde…

    Otomobilin gücündeki muazzam artış neticesinde duruş performansının yarış otomobilleri seviyesine geliştirilmesine karar verilmiş. Bu amaçla daha büyük çaplı hava soğutmalı diskler tercih edilmiş. Kaliperlerse tek parçalı hafif alaşım metallerden üretilmiş. Ayrıca sıra dışı bir süspansiyon sistemi kullanmış. Spor süspansiyonlar iç mekandaki bir buton yardımıyla hidrolik yapısı sayesinde yükseltilebiliyor. Böylece yollarda gördüğümüz hız kesici tümseklerden ve garaj girişlerinden otomobilin zarar görmesi engelleniyor.

    RT12’nin iç mekanı da bir hayli farklı. Sürücüyü saran bir koltuk tasarlanırken, direksiyonun spor kullanım için en iyi ergonomiye getirildiği belirtiliyor. Standart göstergelerse RUF’un tasarladığı ve yeşil ışıkla beslenen versiyonlarla değiştirilmiş. Konsoldaki ‘pepita’ ismi verilen kaplamalarsa modern bir otomobildeki nostaljik öğe olarak karşımıza çıkıyor. Pedal bölümünde modifiyeli otomobillerin değişmez öğesi olan alüminyum kaplamalar göze çarpıyor. Tulu DARICAN

    Teknik Özellikler
    Ruf RT12 650 HP
    Motor : Su soğutmalı sıralı altı silindirli motor
    Motor hacmi:
    Maks. Güç: 650 HP
    Maks. Tork: 870 Nm
    0-100 km/s: 3.7 sn
    Maks. Güç: 354 km/s
    Lastikler: Ön-255/35 ZR19 Arka-245/25 ZR20
    Saygılarla...
     RUF yaparsa...

     RUF yaparsa...

     RUF yaparsa...

     RUF yaparsa...

     RUF yaparsa...







  • şahane olmuş.teknik özellikler de bir o kadar...
  • Bence hos degil. Orjinal 911Turbo cok guzel, dogal, makyajsiz, estetiksiz bir kiz gibiydi. Bu her tarafina silikon basilmis, her tarafi boyali bir kadina benziyor. Birde ben bu kadar para versem, kesinlikle arabada Porsche amblemi beklerim. Hint markasi gibi RUF da ne ya.
  • 911 dehşet werici bi hal almış.
    650hp düşünmek bile heycenlandırıyo


    quote:

    Orijinalinden alıntı: vertexShader

    Bence hos degil. Orjinal 911Turbo cok guzel, dogal, makyajsiz, estetiksiz bir kiz gibiydi. Bu her tarafina silikon basilmis, her tarafi boyali bir kadina benziyor. Birde ben bu kadar para versem, kesinlikle arabada Porsche amblemi beklerim. Hint markasi gibi RUF da ne ya.


    911serisi elbette harika ama Lamborgini Ferrari gibi süpersporlarla başedebilmesi için Porsche'un bazı güçlendirmelere ihtiyacı war.Bunu başka yerde yaptırmaktansa RUF gibi işin uzmanları taraıfndan yapması daha ii.
  • çok güsel olmuş ya ruf yaparsa hakkaten güzel oluyor motor galiba GT motoru gibi geldi bana ama yanılıyor olabilirim ama araba herşeyiyle güzel bi tek aile arabası değil yani ya işte bole arabalar gösterin bize gözümüz gönlümüz açılsın
  • Hocam istatistiklerine bakarsan 911 Turbo zaten o arabalarla bas edebiliyor. Tek eksigi top speed in biraz dusuk kalisi. Fakat zaten Porsche un imaji cok hizli araclar yapmasindan cok, yeterli hiz ve cok iyi yol tutusu, fren kabiliyeti vs vermesi ve yuksek hiz stabilitesi. 911 Turbo nun Ferrari lerden en buyuk eksigi 4wd oldugundan dolayi daha agir kalisidir. Porsceh 911 Turbo yu temel alip, 2 ceker e cevirip ufak motor modifikasyonlariyla guclendirerek GT3 ve GT2 adinda modellerde uretiyor. Bunlar Ferrarilerden cok daha ustun oluyor.

    Ben Porsche un kasasinin 650 bhp icin cok uygun olmadigi kanaatindeyim. Arkadan motorlu olusu sebebiyle bu guce sahip bir Porsche un hic hata affetmeyen bir araca donusecegi, o dengeli imajini kaybedecegini dusunuyorum.

    Ama daha cok dis makyaj cok hosuma gitmedi. Cok tatli hatlara sahip bir porsche u alip, abarti hatlara sahip bir yapiya sokmak, orasini burasini cok daha siradan arabalara benzetmek bence hos olmamis.
  • Tamam güzel güçlü ama türke ruf desem bana höh der
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çok beğendim.Çok ateşli

    jenadan Türkiye'de yolda bunu görenlerin kapağı kayar markasını soracak takat bulamaz merak etme
  • Porshe nin tasarımında teknolojiyi göz önünde bulunduruluyor.. araba Spor değil teknolojik bi havada tasarımlar yapmaya çalışıyo ağır spor araba gibi bi nevi..


    Tasarımda Lamburchini 1 NUmara kim nederse desin..

    Karizma tabiki Frerrari bi ferrariye binmek bambaşka.. Onun sana verdiği imaj hiç bi araba veremz.
  • quote:

    Orijinalinden alıntı: Can

    Çok beğendim.Çok ateşli

    jeandan Türkiye'de yolda bunu görenlerin kapağı kayar markasını soracak takat bulamaz merak etme

    değişik bir bakış açısı
  • @vertexShader
    hocam açıkcası bu araçların hiç birine binmedim(ahh nerde o günler)
    ama bildiim kadarıyla arkadan motorlu arabalar daha dengeli olur.lamborgini we ferrari d arkadan motorlu +F1 araçlarıda

    we arabada yapılan dış deişiklikler sadece gösteriş için diil dediin gibi zorlaşan kontrolü arttırmak için


    tabii ki zewkler tartışılmaz ama bence güzel olmuş
  • Hocam dengeli olanlar oratadan motorlular. Arkadan motor denilince motor arka tekerlerinde arkasinda, normalde bagajin oldugu bolumde oluyor. Bu sistemi kullanan Porsche Beetle vs gibi birkac firma var. Bircok Ferrari onden motorlu. Ancak bazilari ve Lambo lar hep ortadan motorlu.

    Mesele su: Motor ve vites kutusu arabadan agirligi ciddi etkileyen parcalar. Bunlarin pozisyonuna gore aracin agirlik merkezi one veya arkaya kayiyor. Arac bir donus esnasinda agirlik merkezinden gecen dikey cizgi etrafinda doner diye dusunulebilir. Bu ortada olursa oldukca dengeli bir yapi olur. Ancak Porsche da ciddi arkada kaliyor. Bu durumda diger arabalar kontrol kayiplarinda arkalarini salarken, Porsche lar onleri saliyorlar. Bu da daha ciddi sorunlara yol acabiliyor.

    Porsche un dizynini elestirmiyorum su anda. Cunku bu dizaynin bircok getirisi var. En basta agirligi buyuk oranda esas cekisi saglayan arka tekerlere yukleyince aracin kalkis ve guc aktarma performansi cok iyi oluyor. Ayrica araci sinirlarina zorlamadigin surece, ufak gaz ayar hatalari aracta arka tekerlerin kontrolden cikmasina ve spinlere sebep olmuyor. Motoru arkaya alinca on taraf bosaliyor. Bu hem gorus mesafesi hemde aerodinamik acisindan cok fayadali bir sekle izin veriyor. Ben 911 in dizaynini bir deha urunu olarak goruyorum. Ancak bu aracin dedigim sebeplerden dolayi 650 bhp leri kaldiramayacagini dusunuyorum. Ha adamlar yapmis olmamismi. Olmustur, hatta orjinal 911 turbo dan cok daha iyi tur zamanlari da cikarir. Ama gaza basmaya korkacagin, hata affetmeyen bir araba olmustur.

    Yapilan degisikliklerden ise sadece suspansiyon ve frende yapilan degisiklikler biraz faydali olacaktir. Ben aerodinamik te ciddi bir gelisme oldugunu dusunmuyorum. Bu konuda cok tecrubeli degilim fakat, hatlara bakarak cok iyi olmadigini soyleyebiliyorum.

    Bir arkadas modifiye yapilacaksa RUF gibi bir firmanin yapmasini tercih ederim demis. Hocam bu araba buyuk bir ihtimalle 2 911 Turbo fiyatina satiliyor. O fiyata GT3 alabiliyorken niye bunu alayim? GT3 Porsche un kendi 911 modiyesi.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.