Şimdi Ara

Xiaomi'nin elektrikli süper otomobili SU7 Ultra, Nürburgring pist rekorunu kırdı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
868
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Xiaomi'nin yüksek performanslı SU7 Ultra prototip elektrikli otomobili, Almanya'daki ünlü Nürburgring pistinde tur rekoru kırdı. SU7 Ultra, zorlu pisti 6:46.874 derecesiyle tamamlayarak, pistteki en hızlı dört kapılı otomobil unvanını ele geçirdi. Aynı zamanda bu sene başında Porsche Taycan Turbo GT'nin elde ettiği 7:07.55'lik dereceyi paramparça etti.



    Üstelik otomobil, yaklaşık 12 saniye boyunca güç kaybı yaşamış olmasına rağmen bu dereceyi elde etmeyi başardı. Xiaomi, SU7 Ultra'nın yollarda legal olarak kullanılabileceğini belirtse de, rekor denemesi için kullandıkları aracın iç mekanının sökülerek hafifletildiğini ve bir güvenlik kafesine sahip olduğunu belirtelim. Ancak rekor denemesi için birçok üretici bu yola başvuruyor. Bu durum, otomobilin etkileyici bir zaman elde ettiği gerçeğini değiştirmiyor.






    Xiaomi, SU7 Ultra ile hiper otomobil yarışına katılıyor



    Bu yaz tanıtılan ve yaklaşık 112.500 dolar fiyattan satışa sunulması beklenen hiper otomobil, Xiaomi tarafından geliştirilen üç motorlu dört tekerlekten çekiş sistemiyle 1529 beygir (1140 kW) güce sahip ve 0'dan 100 km/s hıza sadece 1,97 saniyede ulaşabiliyor. Otomobilin son hızıysa 350 km/s.



    Bu rakamlarla SU7 Ultra, dünyadaki diğer tüm sedanlardan (elektrikli veya içten yanmalı) daha hızlı ve daha güçlü bir otomobil. Lucid Air Sapphire'in 1234 beygir gücünü, Tesla Model S Plaid'in 1020 beygir gücünü veya Porsche Taycan Turbo GT'nin 1092 beygir gücünü geride bırakıyor.



    Karbon seramikten yapılmış, sınıfının en büyük fren disklerine sahip olacak olan otomobil, yarış otomobillerine özel Bilstein EVO T1 süspansiyon sistemiyle donatılacak.



    Ayrıca Bkz.29 Ekim’de elektrikli araç şarj istasyonlarında yapılan indirim kampanyaları



    Xiaomi, geçen Aralık ilk elektrikli otomobili SU7'yi tanıtmış ve resmi olarak Mart ayında piyasaya sürmüştü. 30.760 dolardan başlayan fiyatlara sahip otomobil, büyük ilgi gördü ve bu yıl için hedeflenen 100.000 adetlik üretim adedini aşmaya hazırlanıyor. Xiaomi, yüksek talebe yetişmek için, 2025 yılı ortalarına kadar fabrikasındaki genişleme çalışmalarını tamamlamayı planlıyor.





     




    Kaynak:https://electrek.co/2024/10/29/xiaomi-suv-7-ultra-breaks-track-speed-records/







  • Bu nasıl bir mantıktır arkadaş; bu nasıl bir sığ düşüncedir! Kullandığın telefon elektrik ile şarj olmuyor mu? Kullandığın ev aletlerine kadar hepsi elektrik kullanıyor. Telefonlar da emekleye emekleye gelişerek bugünlere geldiler.

    Milyar Euroların döndüğü bir sektörde, batarya ve şarj teknolojisi ile elektrik motoru teknolojisi yerinde mi sayacak sanıyorsun?
    Adamlar, 1 dakika şarj ile 1000 km menzil ve üzerini sunmak için durmadan AR-GE çalışmaları yapıyor; ağırlıktan tasarruf etmek için yeni teknolojilerle tamamen katı halden oluşan bataryalar üretmeye çalışıyorlar. Belki ileride öyle bir şey yapacaklar ki, 30 saniyede batarya dolacak ve binlerce kilometre gideceksin.

    Sanki içten yanmalı motorlar ilk çıktığında direkt 300-500 beygir gücüyle çıktı! İçten yanmalı motorlar da emekleye emekleye bugünlere geldiler.
    Para kazandıran hiçbir sektör batmaz; merak etme sen. Bunca şirket milyarlarca Euro dökerken bunu düşünemiyor zaten; “aycibin” diye biri çıkmış, düşünmüş ve tespiti yapmış!
  • Helal olsun adamlara.

  • Türkiye'de 30 bin dolara yıkık dökük 15-20 yıl önceki ikinci el bir araba gelir dimi. Ama adamlar aynı paraya bunu alıyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ooo manası derin;
    Adamlar sizin pistinizde sizi böyle geçeriz demişler...

  • Türkiyeye getirseler keşke ama gene alamayız bizim millete müstahak ahı gitmiş vahı kalmış araçlara binmek. Adamlar 10 bin dolara getirseler devletimiz olmaz siz 50’den alacaksınız der.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ve hem zemin ıslak, hem de bu prototip araç sorun çıkarmış denemede. Yani çok daha iyisini bile yapabilir.

  • 320 km yi gördüm. Elektrikli araçlarda bu hızları görmek şaşırtıcı

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • iyi güzel de bu dereceyi porsche gt3rs 500bg güçle yakalıyor. elektrikle ancak 1500bg olunca benzinli 500bg kadar gidilebiliyor demek. bu elektrikli balonu patlayacak biryerde.

  • aycibin A kullanıcısına yanıt
    Bu nasıl bir mantıktır arkadaş; bu nasıl bir sığ düşüncedir! Kullandığın telefon elektrik ile şarj olmuyor mu? Kullandığın ev aletlerine kadar hepsi elektrik kullanıyor. Telefonlar da emekleye emekleye gelişerek bugünlere geldiler.

    Milyar Euroların döndüğü bir sektörde, batarya ve şarj teknolojisi ile elektrik motoru teknolojisi yerinde mi sayacak sanıyorsun?
    Adamlar, 1 dakika şarj ile 1000 km menzil ve üzerini sunmak için durmadan AR-GE çalışmaları yapıyor; ağırlıktan tasarruf etmek için yeni teknolojilerle tamamen katı halden oluşan bataryalar üretmeye çalışıyorlar. Belki ileride öyle bir şey yapacaklar ki, 30 saniyede batarya dolacak ve binlerce kilometre gideceksin.

    Sanki içten yanmalı motorlar ilk çıktığında direkt 300-500 beygir gücüyle çıktı! İçten yanmalı motorlar da emekleye emekleye bugünlere geldiler.
    Para kazandıran hiçbir sektör batmaz; merak etme sen. Bunca şirket milyarlarca Euro dökerken bunu düşünemiyor zaten; “aycibin” diye biri çıkmış, düşünmüş ve tespiti yapmış!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anilk.34 -- 30 Ekim 2024; 3:30:9 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Sacma sapan motor gucu uzerinden yapılan vergilendirmeden dolayı bu tur aracları turkiyede zor...bu vergilendirmedinin tek kazananı koc grubu bu nedenle uzakdogu ve amerikan markaları piyasaya giremiyor...sahipler kolelere ne reva gorurse o..

  • quote:

    Karbon seramikten yapılmış, sınıfının en büyük fren disklerine sahip olacak olan otomobil, yarış otomobillerine özel Bilstein EVO T1 lastiklerle donatılacak.


    Bilstein EVO T1 süspansiyon sistemi, lastik değil aga.

    tık

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    düzeltildi, teşekkürler

  • aycibin A kullanıcısına yanıt

    bu xiaomi nin başarısızlığını değil porsche nin başarısını gösterir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anilk.34 A kullanıcısına yanıt

    mesele araçlardaki bataryaların kapasitelerinin sürdürülebilir olmaması. 2024'te gelinen altyapı ile, yıl içinde üretilen otomobil bataryalarının sadece %5'i yenilenebilirken geriye kalanlar toksit çöp olarak birikiyor. ayrıca o dönüşüm tesislerine bataryaları ulaştırmak içinde ciddi lojistik ihtiyacı var. önceki yıllara ait piller denizlerde ve topraklarda besin zincirimizi zehirliyor, iklimi ısıtıyor. ayrıca elektrikli araçların şarj ihtiyacı ülkelerin enerji üretiminden fazla. o yüzden yüksek üretim yapabilen nükleer veya petrol bazlı santrallerin kullanımını artırıyor. yani elektrikli araçların karbon ayakizine zararı çok fazla ve toplam yaşam döngüsüne bakınca hiç içten yanmalı aaçlara kıyasla sürdürülebilir araçlar değiller.


    öte yandan elektrikli araçların sonunu getirecek sürdürülebilir bir teknoloji var. yakıt hücereli (fuelcell) araçlar. 3dk'da doldurulabilen hidrojen tankı ve 5kg'lık batarya kullanarak elektrikli araç üretmek mümkün. toyota ve bmw'nin bu alanda ciddi arge'si var hatta 2 yıldır satışları başladı bile. egzozundan da sadece saf su çıkıyor. dolayısıyla tüm gücünü bataryadan alan elektrikli araçları bu sebeple sonu gelecek. dünyada neredeyse sınırsız hidrojen kaynağımız var. elektrikli araçlar sadece yakıt hücresinin ara basamağıydı ve sonu geliyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 31 Ekim 2024; 13:58:27 >




  • aycibin A kullanıcısına yanıt

    dünyadaki petrol eninde sonunda bitecek. zira bir bitki veya hayvanın petrole dönüşmesi milyon yıl sürüyor. yani elektrikli işi olmak zorunda. eğer olmazsa dünya bu filmdeki gibi bir yere döner. otomobilleri bir şekilde çözecekler ama uçakları nasıl çözecekler asıl sorun o. uçaklar çok daha fazla enerjiye ihtiyaç duyuyor ve bataryalar çok ağır. muhtemelen torunumuzun torunları uçakları sadece filmlerde görecek.


    ımdb
    Soylent Green (1973) ⭐ 7.0 | Crime, Mystery, Sci-Fi
    https://www.imdb.com/title/tt0070723/
  • Hocam oradaki karşılaştırmayı beygir gücü üzerinden değil, fiyat performans üzerinden yapacaksanız. Haydi ülkemizi geçelim iki aracın almanya fiyatlarını kıyaslarsak bile fark var.


    Porche gt3rs almanya fiyatı ortalama 199 bin euro civarı.



    autoscout24
    AutoScout24'te ikinci el araba ilanları
    https://www.autoscout24.com.tr/lst/porsche/911/ve_gt3-rs

    bu aracın fiyatı ise 30 bin euro civarı.

  • Öne sürdüğün iddiaların çoğu gerçeklerle örtüşmüyor ve aktüaliteyi yansıtmıyor.


    Sırayla gidelim...


    1. EV kaynaklı pil geri dönüşümü 2023 itibariyle %5 civarında ama gelecek projeksiyonları bunun hızla yükselip kısa sürede (10-12 yıl gibi bir sürede) %80-90'lara ulaşacağını öngörüyor çünkü EV pil geri dönüşümü karlı bir iş sektörü. Şu anda inşası süren onlarca geri dönüşüm tesisi var ve projelendirilenler bundan daha da fazla. Her yeni teknolojide olduğu gibi EV sektörünün büyümesiyle EV pili geri dönüşüm sektörü de paralel olarak büyüyecektir. İkincisi, arabalardan çıkan piller sabit elektrik depolama tesislerinde kullanılmaya devam edecek çünkü bu tesislerin menzil sorunu gibi bir sorunu yok! Kapasitesi %40'a düşmüş bir pil bile elektrik depolama tesisinde kullanmaya devam edilebilir. Bu da takriben 25-30 yıllık bir sürece karşılık geliyor. 30 yıla zaten tonla pil geri dönüşüm tesisi kurulur. Bu argüman çürük bir argüman. nasıl şarj istasyonlarının sayısı EV satışındaki artışla paralel gidiyorsa, geri dönüşüm tesislerinin sayısındaki artış da, kullanılamaz hale gelen pil sayısında artışa paralel olarak artacaktır çünkü kapitalizm böyle işler.
    2. Pil geri dönüşümüne pil taşıyacak kamyonların nakliyesi sorun oluyor da, her gün benzin istasyonlarına milyonlarca ton akaryakıt taşıyan tankerlerin yarattığı nakliye kirliliği neden sorun olmuyor? Besbelli ki EV sayısı arttıkça akaryakıt tankeri sayısı azalacak ve bu boşluğu - o da sadece kısmen - pil taşıyan kamyonlar dolduracak. Kaldı ki, bu pilleri yine elektrikli kamyonlarla taşımak mümkün. Ben böylesi bir iddiaya mugalata diyorum yani demagoji. Ayrıca atık piller nasıl iklimi ısıtıyormuş? İklim ısınması ne demek anlamadım ama herhalde atmosferi ısıtıyor demek istedin. nasıl ısıttığını anlatırsan biz de aydınlanırız.
    3. EV araçların elektrik ihtiyacının mevcut kapasiteleri aştığı doğru değildir. 2023 sonu itibarıyla Çin'de 14 milyonun üzerinde, EV yollardaydı. Bu sayı bugün muhtemelen 19 milyon civarında çünkü 14 milyon sayısı geçen yıl ekim ayına ait. 1 yılda Çin'de yaklaşık 5 milyondan fazla EV satıldığını biliyoruz. yalnızca BYD şu ana kadar 3,5 milyon civarı EV sattı. Ee, Çin'in şebekesi çöktü mü?, Çin'de elektrik kesintileri mi başladı? Yine gerçek dışı bir EV düşmanlığı argümanı. Gerçek şu ki, ülkelerin mevcut şebeke kapasiteleri ve yatırımları yıllara yayılarak artan EV şarj ihtiyacını karşılamaya yeterlidir. Çoğu ülkede yeni yatırıma gerek olmadığı, olanlarda ise mevcut kapasitenin en çok %10-15 kadar ilave bir yatırıma ihtiyaç duyacağı bilinmektedir. Bu artışı karşılamak için nükleer santral yapılabilir, hiç sakıncası yok ama kömür santralı ile kapanmayacağı biliniyor çünkü son iklim anlaşmaları ile ülkeler mevcut kömür santrallarını kademeli olarak kapatmaya karar verdiler. Sera gazlarını azaltmak için yalnızca fosil yakıtlı araçlardan kurtulmaya çalışılmıyor, kömür ve doğalgaz santrallarından da kurtulmaya çalışılıyor. Bu nedenle artan enerji ihtiyacının - ki böyle bir ihtiyaç yok gibidir - kömür santrallarıyla kapanacağı iddiası palavradır.
    4. İlk yakıt hücreli araç GM Electrovan 1966'da üretildi ama o prototipti. İlk ticari FCEV ise Honda FCX Clarity modelidir ve 2002 yılında piyasaya sürülmüştür. Yine aynı yıl Toyota FCHV modeli de piyasaya sürülmüştür. Yani hidrojen yakıt hücreli araçlar yeni teknoloji falan değil, 23 yıldır hayatımızda olmasına rağmen tutulmadılar. Tutulmadıkları için de mevcut hidrojen yakıt istasyonları birer birer kapanıyor. Mevcut haliyle hidrojen yakıt hücresi gelecek vaad etmiyor ama bu teknolojinin darboğazlarını aşacak bir buluş, inovasyon vs gerçekleştirilebilirse belki yeniden gündeme gelebilir ama mevcut haliyle hidrojen yakıt hücresinin elektrikli ve fosil yakıtlı araçlar karşısında pek bir şansı yok çünkü verimli bir süreç değil hidrojen dönüşümü.
    5. Elektrikli araçlarının sonunun geldiği falan yok, Şu ana kadar yapılan EV yatırımlarının tutarı 500 milyar doları geçti. Aklı başında hiç kimse sonu gelmiş bir teknolojiye böyle devasa yatırım yapmaz, hele para baronu kapitalistlstler hiç yapmaz. Bu 500 milyar dolar yatırımın içinde VW, BMW, Mercedes, Stellantis, Toyota vb. gibi otomotivcilerin hatırı sayılır payı var. Sonu gelmiş elektrikli araçların atık pilleri için geçen hafta devasa bir pil geri dönüşüm fabrikası açtı Mercedes; ne ironi ama!.. Belli ki ne teknolojiyi, ne de dünya gündemini takip ediyorsun, sağdan soldan, belki bir kaç kerameti kendinden menkul hevesli ama cahil youtuberin videosundan edindiğin yanlış bilgileri burada sıralamışsın. Hemen hepsi yanlış bilgiler bunlar. Kendini güncellesen fena olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 2 Kasım 2024; 1:52:56 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.