Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
51
Favori
276.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Kastettiğim ölçüm biçimi bu şekildehttp://www.facebook.com/media/set/?set=vb.157176417667464&type=2#!/photo.php?v=213628225331502&set=vb.157176417667464&type=2&theater

    Sanırım senin ile tanışmadan önce yaptığım bir deneme idi.

    Diğer başlıkta seneren adlı kullanıcı 18 kutuplu 40x25x10 mm ebatlarında mıknatıs kullanarak 3x0.80 tel ile bir alternatör yapmıştı.

    verileri aşağıda verdim

    Tel kalınlığını söyledikten sonra şöyle bir yorum yapmıştım:

    quote:

    MEMOX ENERJİ 6 Eylül 2012; 0:33:32

    sayın serener

    aktardığınız verilerden edindiğim izlenime göre ;

    alternatörünüzü 24 volt olarak kullanabilirsiniz.

    3 x 0.80 tel ile oluşturduğunuz statordan max. 40 amper alabilirsiniz.

    fakat sürekli alabileceğiniz akım yaz-kış hava şartlarına göre değişebilir.

    bence ortalama 25 amper düşünmek sağlıklı olur.

    3 metre çapında kanat tasarlarsanız ve bulunduğunuz bölgeninde rüzgar hızları vasat değilse

    temel ihtiyaçları fazlasıyla karşılayacaktır.

    kolay gelsin


    Daha sonra elektriksel değerleride verdi.


    quote:

    seneren 10 Eylül 2012; 14:20:02

    Sayın Şef'im,
    yeni testi nihayet yapabildim ve aynı dediğiniz gibi oldu. Sizler gerçekten bu işi biliyorsunuz. bu sonuçlara göre sizlerin de yardımlarıyla bu işin artık sonunu getirecez inşallah.
    devir-- voltaj--akım
    63----9,30-2,85
    120-16,30-5,10
    180-23,86-7,20
    250-30,12-9,86
    300-42,55-13,90
    400-69,30-24,50
    500-86,20-33,25
    yük.3 ohm.rezistans.

    Bunlar ile ilgili bir grafik hazırlamıştım. Grafikte 24 amperden sonra oluşan kayıp çok net biçimde görülebiliyordu.Ama malesef atmışım.

    Durum bu. Yorumsuz değerlendirmene bırakıyorum.

    bunları tabloya geçirdim:

    devir/voltaj / akım /güç /hız artış katsayısı/güç artış katsayısı/güç artışı:hız artışı
    63 / 9.30/ 2.85 /26.51 /
    120 / 16.30/ 5.10 / 83.13 /1.90 /3.14/1.65
    180 / 23.86/ 7.20 / 171.79/1.50 /2.07/1.38
    250 / 30.12/ 9.36 / 281.92/1.39 /1.64/1.18
    300 / 42.55/ 13.90/ 591.45/1.20 /2.10/1.75
    400 / 69.30/ 24.50/ 1,697.85/1.33 /2.87/2.15
    500 / 86.20/ 33.25/ 2,866.15/1.25 /1.69/1.35


    tablodan gördüğüm şu:

    1- her devirde, güç artışı hız artışından fazla (ne kadar fazla olduğu son sütunda)
    2- 120-180-250dd dizininde güç artışı her ne kadar hız artışının hep önündeyse de, giderek kafa kafaya gelmiş, bu durumda bile örneğin vites artışı verim kaybına yol açar demek bu seviyelerde tamamen geçersizleşiyor.
    3- 250dd dan 300dd ya çıkınca, daha önceki gidişata hiç de uymayan bir güç artışı yeniden başlamış görünüyor, sanki sinus eğrisi çizer gibi devir eğrisi mi var bunda da, keşke bu devir aralığını daha da devam ettirebilseydi serener... 300dd için bir öncekine göre devir %20 artmışken, güç % 110 artmış ki buradaki sıçramayı ben açıklayamıyorum, elimde alternatörün iç direnç değerleri olsaydı belki daha iyi bir yorum yapabilirdim. yine de izahı zor...
    4- yine 300dd dan 400dd ya çıkarken, hız %33 artarken güç %187 gibi daha da anormal bir şekilde artmış, koştukça açılan arap atı gibi... üstelik bu düzenekte, extra çekilen bir akım yok, yani rezistans teli ne verirsen üzerinde onu harcıyor, bunun izahı daha da zor belki ama benim söylediğim teorik artışa (hız 2 kat artarsa, güç 4 kat artar) da çok yakın, o yüzden üzülecek halim yok.
    5- 400dd dan 500dd ya çıkarken güçteki artış oranı hala devam ediyor, bu devam nereye kadar giderse oraya kadar devam etmek şart bence, elbette telin ısısını kontrol ederek...
    6- 600dd veya daha üst bir devirde bu güç artışının yeniden zıplamayacağını ya da dramatik bir biçimde düşeceğini ya da bu devrilerde ısınma probleminin başlayacağını söylemek için bence bu tablo kafi değil.



     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 13 Aralık 2012; 23:34:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Bu arada,

    İlk mesajdaki genişlemeyi şimdilik durdurdum.O mesajda kendim için yaptığım 24 kutuplu alternatörün resimlerini verince
    aynı alternatörden yapmak isteyen5-6 tane geridönüş oldu.Bence ilk çalışmasını yapacak olanlar için bu çok fazla.(iyiki seninkinin resmini koymadık :)

    Onu yaparken de benzer güçte bir talep gelince apar topar yapıp taktık.
    Yapı büyük ve zamanımız dar olunca yeteri kadar deneme yapmadan,öngörü ile hareket ettik.
    Ama yanlış yaptık.Birkaç düzenleme ile normale çevireceğim bu hafta,neyse;
    bunu halledince 12 veya 16 kutuplu kuçük bir tane daha yaparak onların resimlerini ekleyeceğim ve kaldığım yerden aktarıma devam edeceğim,

    Başlık sakinlerine duyurulur....

    mehmet abi senin tecrübelerine göre çok vasat bir alternatörmü yoksa normal mi

    sence çift kat 40 yerine aynı telden elimde var baya
    tek 80 yapmalımıyım


    önce bu statoru kurup deneyeceğim zatende, voltaj 12v altında olurmu acaba diye tedirginim

    yer: eski tren istasyonu yıkıldıya şu an orası. ordaki en yüksek binalardan birinin çatısında olacak
    rüzgari sürekli görebiliyorum bazen şiddetlide oluyor fakat daha once hiç yapmadığım için acaba dönecekmi yoksa hareket etmezmi karmaşasındayım :)

    Bir diğer olay kanatlar,

    fiber hazır 3m çapında kanatları 149tlye satıyorlar. (3 adet)

    biz yapmaya kalkışsak hem okadar iyi olmayacak hemde 80 100 tl civarında astarı boyası koruyucusu vb tutuyor. Ne yapmalıyız sizce


    Emin bey merhaba,
    Her ne kadar Mehmet Turhan bey'e sormuş olsanız da Mehmet beyin izniyle ben yanıt vereyim.

    Daha öncede yazmıştım sanırım gözden kaçmış olmalı.
    tekrardan zarar gelmez, bilgiler pekişir.

    Flanş alternatör yapmaya karar verdiğimizde,
    rotoru oluşturduktan sonra. ( Seçiminize göre <12 - 18 - 24 - 36 mıknatısla> x 2)
    Biliyorsak gerekli hesaplamaları yaparak,
    bilmiyorsak yaklaşık değerlerle tek <TEK> bir bobin sarıp
    oluşturduğumuz rotor sisteminin içinde,
    uygun düzenekle epoksi-elyaf işlemi yapmadan muhtelif devirlerde denemek.

    Deney esnasında kalıcı sistem için değerler almak;
    1- Devir sayısı
    2- Spir sayısı
    3- Boşta elde edilen gerilim.
    4- Hedeflediğimiz güçte OMİK bir yük
    5- Yükte elde edilen gerilim
    6- Yükte sistemden çekilen akım
    7- Boşta bobinde oluşan ısı
    8- Yükte bobinde oluşan ısı

    Asenkron motorların kilitli rotor deneyinin alternatörlere uygulanmış hali,
    yani kontrollü kısa devre deneyi;
    1- Kısa devre deneyi esnasında gerilim ve devir sayısı
    2- Kısa devre deneyi esnasında sistemden çekilen akım
    gibi değerleri, deney esnasında bir yerlere not ederseniz,
    deney sonrasında torbanızda epey bir taş birikmiş olur.

    İşte bu taşlarla ve gerekli harçla istediğiniz donanımı yapmanız çok daha kolay olur.

    Sevgi ve saygıyla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drokya -- 16 Aralık 2012; 0:47:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ
    Ama dersen sen böyle yaparmıydın,hayır derdim.

    Kanat olayı iyimiş.Fiyatı çok iyi,link varsa bir bakalım bizede lazım :)

    abi hayırı açarmısın ya :) örnk. diskler agır, çap küçük, mıknatısların ince olduğu için vs vs.

    kanat adresi iş yerinde linki yarın gönderirim.

    kanat yapılabilecek malzemelerden bahsedermisin

    fiber
    aliminyum
    pvc
    kalas

    vs vs

    ve bir örnek 3metre çapında çizim bulabilirmiyiz yada hesabı

    Emin kardeşim

    Uygulanabilir olması başka bir şey,mükemmel olması başka !
    Yaptığın hata acele etmen.
    Planlama yapmak,üretim ve tüketim hedeflerin üzerinde istişare etmek senin hedefine daha yakın atışlar yapmanı sağlar.

    Bazen performansı 1 birim arttırmak için 10 birim uğraşı gerekebilir.Özellikle amatör arkadaşlar için bu 1 birim kazanç bence gereksizdir.
    Amaç kendi işini görmekse ortalama bir tasarımı taklit etmekte fayda var.
    Amaç daha iyisini yapmaksa yine ilk önce ortalama bir tarasım imal ederek olayı kavramakta fatda var.

    Hiç kimse daha önce kullanmadığı bir silah ile ilk atışta 12 den vuramaz.

    Ayrıca diskler agır, çap küçük, mıknatısların ince olduğu için vs vs. :)

    kolay gelsin




  • Ve son bir şey bu konuda uğraş içinde olan dostlara.

    Bu konu da diğer konu başlığını baz alıcak olursak,
    konunun açıldığı tarihi, ve izlenirliğini resimde görüyorsunuz.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drokya -- 16 Aralık 2012; 0:49:30 >
  • Başol,

    Devir & verim artışı iddaana katılıyor hatta aşağıdaki grafikle ispatlayıp destekliyorum.
    seneren'in bobin dirençlerinide aşağı yukarı bulabiliriz.

    benim sardığım bobinler 2x0.90 ile 15 metre ve 170 gramdı.Muhtemelen onunkide 3x.80 ile 15 metre civarıdır.
    1 fazda 4 bobin.



     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEMOX ENERJİ -- 13 Aralık 2012; 23:53:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ
    Ama dersen sen böyle yaparmıydın,hayır derdim.

    Kanat olayı iyimiş.Fiyatı çok iyi,link varsa bir bakalım bizede lazım :)

    abi hayırı açarmısın ya :) örnk. diskler agır, çap küçük, mıknatısların ince olduğu için vs vs.

    kanat adresi iş yerinde linki yarın gönderirim.

    kanat yapılabilecek malzemelerden bahsedermisin

    fiber
    aliminyum
    pvc
    kalas

    vs vs

    ve bir örnek 3metre çapında çizim bulabilirmiyiz yada hesabı

    Emin kardeşim

    Uygulanabilir olması başka bir şey,mükemmel olması başka !
    Yaptığın hata acele etmen.
    Planlama yapmak,üretim ve tüketim hedeflerin üzerinde istişare etmek senin hedefine daha yakın atışlar yapmanı sağlar.

    Bazen performansı 1 birim arttırmak için 10 birim uğraşı gerekebilir.Özellikle amatör arkadaşlar için bu 1 birim kazanç bence gereksizdir.
    Amaç kendi işini görmekse ortalama bir tasarımı taklit etmekte fayda var.
    Amaç daha iyisini yapmaksa yine ilk önce ortalama bir tarasım imal ederek olayı kavramakta fatda var.

    Hiç kimse daha önce kullanmadığı bir silah ile ilk atışta 12 den vuramaz.

    Ayrıca diskler agır, çap küçük, mıknatısların ince olduğu için vs vs. :)

    kolay gelsin










    e tamam işte bende muddymuddymuddmann ı taklit ettim :D

    Magnet Video

    anlamadiğim yerleride sizlerle tamamlamaya çalıştım, sayın Drokya teşekkürler açıklamalar için.

    Neyse bundan sonraki alternatörler birazdaha hesaplı kitaplı olur inşallah ilk heycanda duramıyorsun bir an önce bitirmek istiyorsun.




  • Eeeeeeeeeeeeee ne alaka?
    Der dediğinizi duyar gibiyim,

    Şimdi Kayı beyi Osman olarak sizlere soruyorum!

    -Bunca yıldır kaç adet mıknatıs satıldı?
    -Bunca yıldır kaç adet elektronik sistemler bedel karşılığı el değiştirdi?
    -Bunca yldır, <Ovamda - Yaylamda - Kulubemde, bir radyo bir Tv çalışsın derdinde olan,
    makul istek <ÜSTÜNE BASARAK SÖYLÜYORUM MAKUL İSTEK> peşinde dolaşan dostlar kandırıldı.


    Kimse kusura bakmasın bundan böyle bu düzenbazlıklara göz yummayacağım.
    Yiğitçe konuşan ben bu işi ticari olarak yapıyorum paylaşabileceklerim sınırlı diyen dostlara sözüm yok,

    Ancak daha emk'nın zıt emk'nın farkında bile olmayan,
    Sağ el -Sol el kuralından habersiz,
    ama ben yaptım oldu mantığıyla ortamı kandıranlardan,
    önceleri sıtkım sıyrılıyordu ama artık yeter diyorum.

    Burası bir ticari pazarlama ortamı değil.
    Her ne kadar bu sistemin çalışması için bir bedel gerekiyorsada,
    zaten Donanım haber sayfalarına aldığı reklamlarla bunu misliyle çıkarıyor.

    Bilgi ve sevginin paylaştıkça çoğalan değerler olduğuna inanıyorsanız,
    paylaşımlarda bulunmaktan keyf alıyorsanız birşeyler diyebilirsiniz
    .
    Yok, ben bu merada oltamı atarım, ağlarımı döşerim,
    nasıl olsa yurdum insanı SAZAN' vari armut piş ağzıma düş düşüncesinde iseniz.
    Artık yeter.

    Efendi olmayı silik, pısırık olarak addediyorsanız yanılıyorsunuz.

    Suskunluğumuz efendiliğimizdendir.(Bunu ikinci kez yazıyorum bilenler hatırlar)

    Sanırım canım ülkemde,
    ''Sus ki efendi bilsinler'' deyimi yerine
    ''Bağır ki cazgır sanıp korksunlar'' deyimi almış çoktan.

    Benim daha kaç mevsim kiraz yiyebileceğim belli değil.
    Derdim bu güzel meşgaleyle didinen,
    ard niyetsiz dostların yorulmadan, yolunmadan, amaçlarına bir adım yaklaşmalarına yardımcı olmak.

    Sevgi ve saygıyla




  • Allah allah bu hocaya da ne oldu durduk yerde ne diye ortamı germeye kalktı diyenlere ve izleyen dostlara yanıtım.
    13 aralık 23:45:23 'te yazdığım iletide içindeki resme sağ tıklayp resmi farklı kaydet derseniz olayın farkına varacaksınız.
  • Şimdi basit bazı bilgiler sunmak istiyorum.

    Amatörce alıp başına giden elektirk bedellerinden gına gelmiş dostlara, naçizane bir kaç küçük bilgi kırıntısı.

    1- Kesinlikle flanş alternatör. Sebeb, sonuçları çokça tartışıldı tekrara gerek yok.
    2- Kesinlikle dikey türbin, İlgilenen olursa nedenlerini açıklarım.

    Benim mıknatıs mağazam yok, mıknatıs satıcılarından avanta da almıyorum.
    Niye bunca zamandır bağır bağır konuyu dillendiriyorum.

    Derdiniz 5-10 MEGAWAT değilse,
    bırakın nüveliymiş, asenkron motormuş, araç şarj alternatörü (Dinamosu değil, DC düz dinamolar artık tarih oldu) imiş geyiklerini.

    Sıradan bir asenkron motordan medet ummak toprağa karışmış canlardan, madden medet beklemekle eş değerdedir.
    İnancı ve itikatı gereği manen huzur bulanlara sözüm yok her kes manevi dünyasında hür ve tekildir.

    Asenkron motor iyileştirmesi ile uğraşacağınız zamana ve harcayacağınız bedele yazık.

    Ancak derdiniz;
    -Bak ben ne yaptım elle çevirdim mi lambala yanıp duru.
    Diyerekten uzun kış geceleri eğlencesi oluşturmak ise, bu keyfiyette ki dostlara da sözüm yok.

    Neden dikey'e gelirsek.

    Kimse kusura bakmazsın kısıtlı imkanlar,
    ve bir o kadar kısıtlı bilgi ve tecrübe ile;

    Yok rüzgardan kaçırma sistemi,
    yok kuyrukta helyum gazlı balon sistemi teranelerini başka bir mecrada dillendirsin dostlar.

    Sanıldığı gibi kolay, üç beş parça lama, bir kaç punta kaynakla çözülebilecek teknik değildir bu.

    Pich kontrolüne girmiyorum bile.
    Bu sistemi becerebilen dostlar varsa,
    bu becerilerini 3-5 kw alternatör üretmekle heba edeceklerine,
    varsınlar daha büyük projelerde eğleşsinler.

    N - S arasında hareket eden iletkende gerilim oluşması İbka'nın 2005 te açtığı konudan öncede mevcuttu.
    Ancak mıknatısların bu denli güçlü ve kalıcı özellikleri henüz piyasaya sunulmamıştı.
    O yüzden ya yabancı uyartımlı alternatörler, ya da kendinden uyartımlı alternatörler günümüze değin yapıla geldi.

    Tabi bir diğer nokta, enerji bedelleri bunca yıldır insanları bu denli çökertmemişti.
    Eskiden de rüzgarlar esmek te,
    birçok küçek yöresel dereler akarsular akmakta idi.
    Ama tüm bunlara karşı teknikle ilgili ya da ilgisiz kişiler elektrik elde etme peişinde değildi.

    Bir kaç görsel reklam, birkaç yalan haber, boyalı ve hareketli basında özellikle yer alınca,
    dostlar saldırmaya başladı, mıknatıs mağazalarına emaye tel fabrikalarına.

    Ancak tüm bunlara karşın, oldukça ucuz ve bir o kadarda çevreci bir yaklaşımı ben de canı gönülden destekliyorum.
    Biliyorum ki çatılarında dönen fırıldakların sesi ve o çatıların altında oluşan;
    -Başardım gülümsemesi herşeye bedel.

    Ancak bu konuda abartmamak gerek.
    İyi araştırmalı, çevreye tehlike altında bırakan uygulamalardan kaçınmalı,
    Hiç olmazsa bu konuda bir kaç satır kitap karıştırıp en azından ohm kanunundan haberdar olmalıyız.

    Sizlere uyarıda bulunan dostlara karşı çıkıp cephe almak yerine kulak vermeyi öğrenmek gerek.
    Daha ilk başladığımız sistemde 5-10 kw hedefleyip eksilerini artılarını tartmadan yola çıkmanın,
    gereksiz uzun ve, ince kullanacağımız iletkenin YSE ( yol su elektrik ) olarak bize döneceğini bilmek gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drokya -- 16 Aralık 2012; 0:55:57 >




  • Emin kardeşim,

    ihtiyacını belirledikten sonra ilk önce kanatları yapman gerekiyor.
    Çünkü ülke genelinde bu konuda sıkıntı var,hazırı her zaman veya ekonomik bulunamıyor !

    Yapmak istediğimiz türbin çeşitine göre temin ettiğimiz kanatların bölgemizdeki rüzgar karakteristliği ile örtüşmesi gerekiyor.
    Bu kanatları DİKKATLİ biçimde yüksüz olarak rüzgara bıraktığımızda hangi rüzgar hızında hangi devirde döndüğünü bulabiliriz.

    Kanatların performansı bizim alternatörümüzün şarz başlangıç devrini belirleyecek,
    bobinlerimizi gereksiz yere ince veya kalın sarmamızın önüne geçecektir !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEMOX ENERJİ -- 14 Aralık 2012; 10:08:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Emin kardeşim,

    ihtiyacını belirledikten sonra ilk önce kanatları yapman gerekiyor.
    Çünkü ülke genelinde bu konuda sıkıntı var,hazırı her zaman veya ekonomik bulunamıyor !

    Yapmak istediğimiz türbin çeşitine göre temin ettiğimiz kanatların bölgemizdeki rüzgar karakteristliği ile örtüşmesi gerekiyor.
    Bu kanatları DİKKATLİ biçimde yüksüz olarak rüzgara bıraktığımızda hangi rüzgar hızında hangi devirde döndüğünü bulabiliriz.

    Kanatların performansı bizim alternatörümüzün şarz başlangıç devrini belirleyecek,
    bobinlerimizi gereksiz yere ince veya kalın sarmamızın önüne geçecektir !

    anladım abi ama bildiğin üzere ben tersini yani kanat hariç diğer parçaları bitirdim. Bundan sonra sistemlerde bu önerilerinizi tabiki dikkate alacağız.

    sistemimi az çok biliyorsun linkide altta veriyorum. Bu kanatlarla verim alabilirsin, yada bunları kesinlikle tavsiye etmiyorum diye yönlendirirsen sevinirim.

    http://www.sahibinden.com/ilan/is-makineleri-sanayi-elektrik-enerji-ruzgar-turbini-ruzgar-genaratoru-icin-vhisper-kanatlari-105-mm-toptan-fiyatina-92358431/detay/


    teşekkürler.

    cokenerjinin dedigi gibi ilk önce 3 kanat, şayet verim olmazsa 6 kanatlı kullanmalımıyız sence nedersin. yada direk bu kanatlara bulaşma mı dersin.




  • İlanda da söylendiği gibi whisper kanatları bunlar,

    Devri yüksek torku az dizaynları vardır.Orjinalleri 900 ve 1200 devirde çalışır.

    senin alternatörünün de devri yüksek kaldığı için işini görür diye düşünüyorum.

    Fakat düşük rüzgarlarda fazla beklentin olmasın,20 km nin üzerindeki hızlarda iş görecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    İlanda da söylendiği gibi whisper kanatları bunlar,

    Devri yüksek torku az dizaynları vardır.Orjinalleri 900 ve 1200 devirde çalışır.

    senin alternatörünün de devri yüksek kaldığı için işini görür diye düşünüyorum.

    Fakat düşük rüzgarlarda fazla beklentin olmasın,20 km nin üzerindeki hızlarda iş görecektir.

    bunun nedeni çok ince yapısı olmasımı. yani yüzeyi biraz daha fazla olan kanatlar düşük rüzgarlarda devreyemi girer.

    bunun yüzey alanı çok küçük gibi gözüküyor yakından görmedim hiç.

    sayın çok enerjikte bu konu hakkında yorum yaparsa sevinirim. Alternatörüm için bu kanatları kullanmak uygunmudur. 3 kanat fiyatı 149 tl.
    1.05 metere kanadın ölçüsü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 14 Aralık 2012; 20:58:35 >




  • o bahsedilen kanattan ben aldım memoxun dediği gibi çok yüksek rüzgar istiyor benim plastik borudan yaptığım kanatlar daha güzel çalıştı sadece daha profesyonel olsun diye aldım ama açıkçası beni açmadı bilginiz olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay

    o bahsedilen kanattan ben aldım memoxun dediği gibi çok yüksek rüzgar istiyor benim plastik borudan yaptığım kanatlar daha güzel çalıştı sadece daha profesyonel olsun diye aldım ama açıkçası beni açmadı bilginiz olsun.

    teşekkürler

    kararsız kaldım şimdi.

    peki pvc tarzı başka nelerden önerirsiniz yapmak icin

    kalas yontarak yapmayi önermiş yabancılar.

    1.5 metre tek kanat pvcden sence sakatmıdır. senin pvc boyu nekadardı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 14 Aralık 2012; 21:36:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

    Şimdi basit bazı bilgiler sunmak istiyorum.

    Amatörce alıp başına giden elektirk bedellerinden gına gelmiş dostlara naçizane bir kaç küçük bilgi kırıntısı.

    1- Kesinlikle flanş alternatör. Sebeb, sonuçları çokça tartışıldı tekrara gerek yok.
    2- Kesinlikle dikey türbin, İlgilenen olursa nedenlerini açıklarım.

    Benim mıknatıs mağazam yok, mıknatıs satıcılarından avanta da almıyorum.
    Niye bunca zamandır bağır bağır konuyu dillendiriyorum.

    Derdiniz 5-10 MEGAWAT değilse,
    bırakın nüveliymiş, asenkron motormuş, araç şarj alternatörü (Dinamosu değil, DC düz dinamolar artık tarih oldu) imiş geyiklerini.

    Sıradan bir asenkron motordan medet ummak toprağa karışmış canlardan, madden medet beklemekle eş değerdedir.
    İnancı ve itikatı gereği manen huzur bulanlara sözüm yok her kes manevi dünyasında hür ve tekildir.

    Asenkron motor iyileştirmesi ile uğraşacağınız zamana ve harcayacağınız bedele yazık.

    Ancak derdiniz;
    -Bak ben ne yaptım elle çevirdim mi lambala yanıp duru.
    Diyerekten uzun kış geceleri eğlencesi oluşturmak ise, bu keyfiyette ki dostlara da sözüm yok.

    Neden dikey'e gelirsek.

    Kimse kusura bakmazsın ksıtlı imkanlar,
    ve bir o kadar kısıtlı bilgi ve tecrübeler ile;
    yok rüzgardan kaçırma sistemi, yok kuyrukta helyum gazlı balon sistemi teranelerini başka bir mecrada dillendirsin dostlar.

    Sanıldığı gibi kolay, üç beş parça lama, bir kaç punta kaynakla çözülebilecek teknik değildir bu.

    Pich kontorlüne girmiyorum bile.
    Bu sistemi becerebilen dostlar varsa bu becerilerini 3-5 kw alternatör üretmekle heba edeceklerine varsınlar daha büyük projelerde eğleşsinler.

    N S arasında hareket eden iletkende gerilim oluşması İbka'nın 2005 te açtığı konudan öncede mevcuttu.
    Ancak mıknatısların bu denli güçlü ve kalıcı özellikleri henüz piyasaya sunulmamıştı.
    O yüzden ya yabancı uyartımlı alternatörler, ya da kendinden uyartımlı alternatörler günümüze değin yapıla geldi.

    Tabi bir diğer nokta enerji bedelleri bunca yıldır insanları bu denli çökertmemişti.
    Eskiden de rüzgarlar esmek te,
    birçok küçek yöresel dereler akarsular akmakta idi.
    Ama tüm bunlara karşı teknikle ilgili ya da ilgisiz kişiler elektrik elde etme peişinde değildi.

    Bir kaç görsel reklam, birkaç yalan haber, boyalı ve hareketli basında özellikle yer alınca,
    dostlar saldırmaya başladı, Mıknatıs mağazalarına emaye tel fabrikalarına.

    Ancak tüm bunlara karşın, oldukça ucuz ve bir o kadarda çevreci bir yaklaşımı ben de canı gönülden destekliyorum.
    Biliyorum ki çatılarında dönen fırıldakların sesi ve o çatıların altında oluşan;
    -Başardım gülümsemesi herşeye bedel.

    Ancak bu konuda abartmamak gerek.
    İyi araştırmalı, çevreye tehlike altında bırakan uygulamalardan kaçınmalı,
    Hiç olmazsa bu konuda bir kaç satır kitap karıştırıp en azından ohm kanunundan haberdar olmalıyız.

    Sizlere uyarıda bulunan dostlara karşı çıkıp cephe almak yerine kulak vermeyi öğrenmek gerek.
    Daha ilk başladığımız sistemde 5-10 kw hedefleyip eksilerini artılarını tartmadan yola çıkmanın,
    gereksiz uzun ve, ince kullanacağımız iletkenin YSE ( yol su elektrik ) olarak bize döneceğini bilmek gerek.



    Sayın Drokya hocam.Asenkron motorlar hakkındakı yorumunuz rotoru mıknatıs ile modifiye edilmiş olanlarmı.Yoksa asenkron motorun cıkışına kondansator baglanarak yapılan jenaratorlermi.




  • Yusuf bey,
    Gerek rotoru mıknatıs ile modifiye edilmiş, asenkron motor,
    gerekse kondansatör ile gerilim alma amaçlı çalışmalar biteviye çalışmalardır.

    Bu sistemle uğraşmaktan zarar gelmez.
    Ancak bir zaman sonra dönüp geriye bakıldığında,
    bir dünya zaman ve nakit kaybına hayıflanmamak koşuluyla.

    Bakın senkron motor var,
    asenkron motor var.

    Bu iki motorun tanımını tam olarak yapabilen,
    boş çalışma karekteristiklerini,
    Tam yük karekteristiklerini, çıkarabilen
    kilitli rotor deneyini yapabilen ve bu deneylerden elde ettiği verilerle sonuca varabilen,
    dostlar varsa ne dediğimi anlamışlardır.

    Bu konuları İzleyen ve;
    -Vay beee boşuna ne diye uğraşalım alalım üç kuruşa hurdacıdan bir asenkron motor,
    takalım çıkışlarına bir kaç Kvar kondansatör,
    al sana alternatör.

    Diyen dostlara son tahlilde bir sözüm var.
    Kaba kaçacak ama artık gına geldi, belki bu şekilde anlarlar umarım.

    Halamın bazı donanımları olabilseydi bir tane daha amcam olurdu.

    Ya da başka bir deyimle,
    modifiye edilmiş hacı Murat ile formula 1 yarışlarında ne kadar şansımız varsa
    Bu modifiye asenkron motorlarla o kadar var vesselam.

    Sevgi ve saygıyla.




  • Emin bey pvc boruyu tavsiye etmem çok çabuk kırılıyor. benim kullandığım yaklaşık 6mm et kalınlığında 1.20 mt uzunluğunda plastik boruydu balans olayı ve kenarlarını inceltme beni uğraştırdı yer ve zaman sorunum var. Daha profesyonel bir şey olsun diye aldım o bahsettiğim kanatları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay



    Emin bey pvc boruyu tavsiye etmem çok çabuk kırılıyor. benim kullandığım yaklaşık 6mm et kalınlığında 1.20 mt uzunluğunda plastik boruydu balans olayı ve kenarlarını inceltme beni uğraştırdı yer ve zaman sorunum var. Daha profesyonel bir şey olsun diye aldım o bahsettiğim kanatları

    peki,
    pvc kırılıyor
    bu kanatlar yüksek hız için ideal yani işimizi görmüyor.

    başka ne tip bir malzemeden kanat yapabiliriz.

    belirli bir ağaç tipi felanmı,
    yoksa ince aliminyum veya saç tarzı bir malzemeyi mi şekilendirmemiz gerekiyor.

    birde şu kanatlar var bunlar nasıl sizce
    http://www.sahibinden.com/ilan/is-makineleri-sanayi-elektrik-enerji-ruzgar-turbini-ruzgar-turbini-kanatlari-lutfen-aciklamayi-okuyunuz-107348319/detay/




  • Tanesi 100 dolar bayağı pahalı bence denemediğim icin bir şey diyemem diğer arkadaşlar bu konuda benden çok daha tecrübelidirler.
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.