Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
51
Favori
276.915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • alıntı:

    "Elektrik Piyasası Kanun Taslağı" Başbakanlık tarafından Meclis'e gönderildi. Yeni piyasa oyuncumuz EPİAŞ, önlisans kavramı ve lisanssız elektrik üretimindeki yeni sınırımız olan 1 MW bu kanundaki yenilikler olarak karşımıza çıkıyor!
  • Öncelikler herkese günaydın! Her yerde kar var! Güne karla uyandık :)

    Bnim sorum ŞEF34 (Mehmet Abiye) 'e sorum olacaktı! Mehmet abi 180 d/dk değer neden düşük? 300 d/dk? kaç Watt enerji çıkarda tam yükte iken?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Muas bey
    flanşlarınız çok ince olmuş.mutlak suretle esniyecektir !
    ben 12 mm kalınlık kullanmama rağmen yinede statora sürtme var,dikkat edin...



    12mm esnerse vay halimize benim flanş 7mm fakat borya ve iki flanşı merkezden değil mıknatıslara yakın yerden saplamalarla birleştirdim ona güveniyorum.Eğer olmazsa

    iki flanş arasına bobin kalınlığı kadar daire şeklinde bir materyal koyacağım.

    Bobin kalınlığı demişken kullandığım bu mıknatıslara en uygun kalınlıkkaç mm uygun olur acaba yani iki mınatıs arasından bahsediyorum teşekkürler.






    Flanşın iki tarafından 2 şer mm güvenlik mesafesi olmalı,bobin kalınlığını siz belirleyin ama iki mıknatıs arasının 20 mm yi geçmesine izin vermeyin.




  • kanat tipi nasil olmalı.

    bazi kanatlarda açılı duruş görüyorum biz direk dik mi yapmalıyız yani yüzeyi direk bize mi bakmalı yoksa 45 derecelik açılarlami yerleştirmeliyiz.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 20 Aralık 2012; 11:02:34 >




  • Bağlantı noktası 20,uç tarafı 4-5 derece olmalı.
  • teşekkürler bu bilgilerle bayağı birşey öğrendim.

    kanadın önden görünüşü ve yandan görünüşü.
    baglarken 20 derece demişsin. ucuna doğru 3 derece acılı yaptım fakat kalınlığına kanadın açı verecekmiyiz.
    yani hiç açısız duzmü olacak

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 20 Aralık 2012; 16:22:54 >




  • memox un bahsettiği açılar bu açılar değil, senin bahsettiğin açıları söylersem, sanıyorum düz kenarlı tipte olacak, rüzgara ilk giren yer o kısım. kanada açı verecek miyiz diye sorduğun diğer açıya gelirsek; kanat yukarıya doğru, rüzgarın geliş yönünü baz alırsan 110derceden 95 dereceye ya da kanadın gidiş yönünü baz alırsan, 20 derceden 5 dereceye doğru helezonik olarak kıvrılarak tasarlanmakta (umarım doğru söylüyorumdur açıların baz yönlerini). bunu nasıl yapacağını deneyimli arkadaşlardan öğrenebilirsin ancak.

    az önce bağlantısını verdiğim dökümanda, sayfa 32'de bir resim var tam buna ilişkin, burada kanadın dönüş yönü var, dönüş yönündeki dip kısmdaki 20 derece uç kısımdaki 5 derece ve aradaki 10-15 derecelik geçişlerin nasıl olacağı gayet net gösterilmiş... diğer forumda bir zamanlar kanadı bir yerinden mengeleyip diğer ucundan burkarak bu açıyı veren birileri vardı, sen de yapabilirsin... elinde malzeme çok nasıl olsa:)

    "Şekil 2.9: Hücum açısının rotor başı yakınlarında uca doğru değişimi"

    ve

    "Şekil 2.10: Burkulmuş ve burkulmamış palede kaldırmanın yarıçap boyunca dağılımının karşılaştırması"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 20 Aralık 2012; 17:05:55 >




  • Sayın Memox Enerji.Musadenizle yardım talebim olacak!!!!
    Mıknatıs.Nereden.Kac derece santigrat.




    Selam ve Dua ile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinkro

    Sayın Memox Enerji.Musadenizle yardım talebim olacak!!!!
    Mıknatıs.Nereden.Kac derece santigrat.




    Selam ve Dua ile

    Sayın sinkro

    40x20x10 ebatları neo hobi firmasından internet vasıtasıyla alabilirsiniz.Genelde 80 derece civarında oluyorlar ki bu işinizi görecektir.

    40x25x10 ebatları galiba sadece bende var.
  • Mehmet Bey

    Konuyu başından beri takip ediyorum. Öncelikle böyle nitelikli bilgilerin paylaşımında bulunduğunuz için teşekkür ederim.

    Sizin önerdiğiniz ölçüleri baz alarak resimde görülen şekilde stator ve rotoru yapmayı planlıyorum. Acaba mıknatısları yapıştırmak yerine resimde görüldüğü gibi pleksiglas bir kılıf hazırlayıp ve bu kılıfı rotora sabitleyerek mıknatısları da oyuklarına yerleştirsem nasıl olur?

    Bir de yeni bir tasarım öne süreceğinizi söylediniz bunda ne gibi değişiklikler olacak?

    Yardımlarınızı bekliyorum

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • arkadaşlar tekrar merhaba

    hatırlarsanız pal tasarımına başlamıştım. sınavlarım olduğu için şu anda vakit ayıramıyorum. ocakta tekrar devam edecem inş.

    şimdi kafama takılan bir konu var. rüzgar türbini tasarımında ilk önce pal yapımından mı başlanmalı yoksa alternatörden mi? bunu bilmiyorum. bir de flanş alternatör yaparken ne tür hesaplar yapmamız lazım? mesela üstadlar flanş alternatör yaparken kendi kullandığınız mıknatıslara göre bir tasarım yapmışsınız, ama değişik mıknatıslarda alternatör ölçülerini neye göre yapacağız bunu bilmiyorum. ben makina ressamıyım. eğer isterseniz burda bir çizim paylaşarak gerekli ölçüleri sizin bilgi ve tecribeleriniz doğrultusunda doldurarak bir formül oluşturabiliriz. böylelikle bu işlerle uğraşan herkesin bilgilenmesine katkı sağlamış oluruz.

    benim yaptığım pal tasarımı profesyonel pallerin aerodinamik yapısına eşdeğer nitelikte ve kanat çapı 4.2 metre olacak. bu kanadı önce boşta çalıştırıp kaç km/h rüzgarda kaç rpm yaptığını ve ne kadar kuvvet ürettiğini bularak ve bu sonuçlara göre bi alternatör yapmak mı gerekir yoksa önce alternatörü yapıp sonra bu alternatörü çevirecek güce sahip bi kanat mı yapmak gerekir. bunları öğrenmek istiyorum. bilgilendirirseniz sevinirim.

    ya da özet olarak şöyle bi tabloyu nasıl doldururuz? (aerodinamik yapıya sahip pal için)
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    herkese kolay gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ali_kocak -- 21 Aralık 2012; 16:02:46 >




  • üstadlar birşey daha sormak istiyorum. neohobi'de 40*20*5 mıknatıslarda indirim var. ben 40*20*10 almayı düşünüyordum ama indirim aklımı çeldi doğrusu. Sizce 40*20*10 mıknatıslardan x tane mıknatıs kullanmak mı daha verimli olur yoksa (sarım sayısını da 2'ye katlayarak)40*20*5 olandan 2x tane mi kullanmak daha verimli olur. mıknatıs sınırllı sayıda kalmış o yüzden hemen almam gerekiyor. yardım pls



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ali_kocak -- 21 Aralık 2012; 15:10:59 >
  • Herkes gibi önce alternatörden bşlanmalı bnce....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Son Oyun -- 21 Aralık 2012; 15:42:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_kocak

    üstadlar birşey daha sormak istiyorum. neohobi'de 40*20*5 mıknatıslarda indirim var. ben 40*20*10 almayı düşünüyordum ama indirim aklımı çeldi doğrusu. Sizce 40*20*10 mıknatıslardan x tane mıknatıs kullanmak mı daha verimli olur yoksa (sarım sayısını da 2'ye katlayarak)40*20*5 olandan 2x tane mi kullanmak daha verimli olur. mıknatıs sınırllı sayıda kalmış o yüzden hemen almam gerekiyor. yardım pls

    bu sayfalarda, iyice okursan tam da bunun üzeine konuşuldu ve cevabı verildi, tam yerini hatırlamıyorum, zaten 3-5 sayfa birşey var burda... o kısmı iyice oku, kısaca burada da söyliyeyim, çıkan sonuca göre 40x10x5 çok daha mantıklı görünüyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 21 Aralık 2012; 17:50:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_kocak

    arkadaşlar tekrar merhaba

    hatırlarsanız pal tasarımına başlamıştım. sınavlarım olduğu için şu anda vakit ayıramıyorum. ocakta tekrar devam edecem inş.

    şimdi kafama takılan bir konu var. rüzgar türbini tasarımında ilk önce pal yapımından mı başlanmalı yoksa alternatörden mi? bunu bilmiyorum. bir de flanş alternatör yaparken ne tür hesaplar yapmamız lazım? mesela üstadlar flanş alternatör yaparken kendi kullandığınız mıknatıslara göre bir tasarım yapmışsınız, ama değişik mıknatıslarda alternatör ölçülerini neye göre yapacağız bunu bilmiyorum. ben makina ressamıyım. eğer isterseniz burda bir çizim paylaşarak gerekli ölçüleri sizin bilgi ve tecribeleriniz doğrultusunda doldurarak bir formül oluşturabiliriz. böylelikle bu işlerle uğraşan herkesin bilgilenmesine katkı sağlamış oluruz.

    benim yaptığım pal tasarımı profesyonel pallerin aerodinamik yapısına eşdeğer nitelikte ve kanat çapı 4.2 metre olacak. bu kanadı önce boşta çalıştırıp kaç km/h rüzgarda kaç rpm yaptığını ve ne kadar kuvvet ürettiğini bularak ve bu sonuçlara göre bi alternatör yapmak mı gerekir yoksa önce alternatörü yapıp sonra bu alternatörü çevirecek güce sahip bi kanat mı yapmak gerekir. bunları öğrenmek istiyorum. bilgilendirirseniz sevinirim.

    ya da özet olarak şöyle bi tabloyu nasıl doldururuz? (aerodinamik yapıya sahip pal için)
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    herkese kolay gelsin

    elinde mıknatıs varsa ölçülerini sayısını ver ona göre hangi güçte birşey yapabileceğini söyleyelim, elbette hesabını da yaparak. yoksa, hangi tür mıknatısla bu işin yapılması doğru olur konusunda yine burada epeyce bilgi verildi. bunlara ilişkin hala anlamadığın birşey varsa onun üzerinden gidelim. yine de kabaca şu hesabı yaparak ne kadarlık bir güç için ne kadarlık bir mıknatısa ihtiyaç olacak bulabilirsin: elindeki herhangi bir mıknatısın ancak hacmi kadar manyetik alana sahip olabildiğimizi varsayalım (verimli manyetik alan hacmi) bu hacme sığdırabileceğin tel hacmi de en fazla bu kadardır. şimdi bu hacmi tek bir telle mi dolduracaksın yoksa ince bir teli dolayarak mı dolduracaksın ona karar verilecek, örneklersem 40x10x10mm boyutlarındaki bir mıknatıs/manyetik alan için karşılık olarak 40mm uzunluğunda 1mm çapında teli 10x10 kere gidip gelebilirsin ya da 40mm uzunluğunda 10mm çapında bir teli 1 kere gidersin, bu elde edeceğin güç açısından hiç farketmez, sadece voltaj açısından farkeder. 1 volt ya da 1000 volt işine yaramayabilir, ona göre, önce mıknatıs adedi sonra da tel kalınlığı seçeceksin, böylece, o hacme hangi uzunlukta tel dolduracağını hesaplayabilirsin. sığdırdığın tel kadar da dışarıda çöp dediğimiz bir tel daha olacak elbette, tek bir mıknatıs için hesaplayarak bulduğun bu tel uzunluğunu, mıknatıs sayısıyla da çarpacaksın ki toplam tel uzunluğun ortaya çıksın. bundan sonrası da mıknatıs adedine bağlı olarak manyetik alanın merkezden uzaklığını bulmak, (mıknatıs çoğaldıkça merkezden uzaklaşılıyor malum), bu uzaklıktaki çevre uzunluğunu bulmak ve 1tur/s (60dd) için m/s cinsinden v hızını bulmaktır, hedefleyeceğin devri de buradan bulabilirsin. sonuçta tel uzunluğu, m/s cinsinden manyetik alan hızı bu iş için şart, geriye sabite yakın değeler kalıyor Tesla şiddeti 0.5 ve çöp kol oranı %50 varsayarak, elde edeceğin voltaj seviyesisinin formülü de daha önce yukarıda biryerlerde verildi zaten.

    herşeyi önceden planlamak, yani mıknatıs sayısı (maliyetler), tel kalınlığı, rüzgar hızı (ölçümler?), devir sayısı (limitler), kanat uzunluğu (fiziki şartlar) vs mutlaka iyi olur ama örneğin kanadın serbest rüzgardaki devir sayısını oturduğumuz yerden bilemeyiz, rüzgarın en çok hangi şiddette estiğini bilemeyiz, bunlar test edilmek zorunda...


    kanat yapımına başladın sanıyorum, burdan dönebileceksen bence önce alternatörü yap, ona uyan kanat büyüklüğünü tekrar hesaplayalım, döneme diyorsan da önce kanadı yap sonra verdiğin test bilgilerinden sonra ona uyan alternatör için herkes önerisini sunsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 21 Aralık 2012; 20:57:30 >




  • rüzgar enerjisinin formülü şöyle
    P=1/2 . m . v üzeri3

    Güç = Alan (metrekare/Pervane Tarama alanı) x 1.23 kg (1metreküp havanın özgül ağırlığı) x v üzeri 3 (rügzarın m/s cinsinden hızının küpü) x 1/2

    bu değer rüzgarın tarama alanından geçen rüzgar gücüdür, pervanenin bu güçten şafta aktarabileceği pratikteki en iyi değer %50dir ancak sen kendi yaptığın pervane için bunu %25 alabilirsin, dolayısı ile, her rüzgar hızı için m/s olarak rüzgar hızını bulup rüzgarın gücünü veren formülde yerine koyarak ve bu sonucu da %25 ile çarparak, elde edebileceğin enerjiyi yaklaşık olarak bulabilirisin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_kocak

    üstadlar birşey daha sormak istiyorum. neohobi'de 40*20*5 mıknatıslarda indirim var. ben 40*20*10 almayı düşünüyordum ama indirim aklımı çeldi doğrusu. Sizce 40*20*10 mıknatıslardan x tane mıknatıs kullanmak mı daha verimli olur yoksa (sarım sayısını da 2'ye katlayarak)40*20*5 olandan 2x tane mi kullanmak daha verimli olur. mıknatıs sınırllı sayıda kalmış o yüzden hemen almam gerekiyor. yardım pls

    http://www.intemag.com/calculators/Flux_Density_Rect_Yoke.html

    buradaki hesaplardan 5mm lik mıknatıs çok daha iyi fiyatına göre.




  • alternatörden çıkan 3 fazı bu 3 ayrı bilezikte kullanacağım değilmi.

    bunlara kullanılan kömür (aslen grafitmiş) bizde çok. tamamen bakıra değecekmi yoksa mikron derecesine kadar yaklaştırsak elektriği geçirirmi

    biz erozyon için aşındırmada grafit kullanıyoruz. makina mikron derecesine kadar yaklaştığında elektrik akımı ile kesme işlemi yapılıyor. bu mantıklamı elektrigi geçiriyor bilezik sistemi, yoksa aksine değerek sürtünmemi gerçekleşiyor.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 21 Aralık 2012; 19:59:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alitasan

    Mehmet Bey

    Konuyu başından beri takip ediyorum. Öncelikle böyle nitelikli bilgilerin paylaşımında bulunduğunuz için teşekkür ederim.

    Sizin önerdiğiniz ölçüleri baz alarak resimde görülen şekilde stator ve rotoru yapmayı planlıyorum. Acaba mıknatısları yapıştırmak yerine resimde görüldüğü gibi pleksiglas bir kılıf hazırlayıp ve bu kılıfı rotora sabitleyerek mıknatısları da oyuklarına yerleştirsem nasıl olur?

    Bir de yeni bir tasarım öne süreceğinizi söylediniz bunda ne gibi değişiklikler olacak?

    Yardımlarınızı bekliyorum

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Teşekkür ederim sayın alitasan

    Zaten uzun zamandır aramızda konuşuyorduk konuları toparlamayı,ben sadece vesile oldum bütün arkadaşlar sağolsun beraber yoğuruyoruz konuyu :)

    Ben size bir örnek vereyim.

    40 cm çapındaki 12 mm kalınlığında flanşın üzerine yerleştirdiğim 40x25x10 ebatlarına sahip N38 mıknatıslar
    hiç yapıştırıcı kullanmadan 700 d/d kadar merkez kaç kuvvetine karşı koyabiliyor.

    Eğer çok yüksek devirde çalışmıyacaksa bu sizin pleksiglas kılıf işe yarar gibi görünüyor.

    Yeni tasarım dediysem hemen düzelteyim,sadece 12 yada 16 kutuplu alternatör resimlerini ekleyeceğim.
    Bunu yaparken de bazı testler için yüksek devirlerde hareket ettirmeye çalışacağım.




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.