Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (45. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
51
Favori
277.331
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar, konuyu pek dağıtmak istemiyorum, bahsedildi mi bilmiyorum ama bakıp bulamayınca sorayım dedim. bana 24 veya 36 volt, 250-400watt dc motor lazım. bunu ne tür hurdacılardan çıkma olarak ucuza alabilirim?

    teşekkürler, iyi forumlar..
  • kordinaryus mesajınıza özelde cvp bulduk gibi. kolay gelsin:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ewoli26

    O zaman ben şu şekilde bir hesapla başlayayım duruma göre nasıl bişi istediğimizi kararlaştırdıktan sonra ona doğru yönelelim.

    24v 1000wattlık bir alternatör için küçük bir hesaplama yapıyorum.

    "" 12 bobin 16x2=32 mıknatıslı (çift flanş) şeklinde düşünecek olursak ; mıknatısımızın uzunluğunu 50mm olarak aldım.

    1.6mm çapındaki bakır telden 70 tur sarılırsa 24v olacaktır ( hesaplayalım )

    ""Bobin kol uzunluğumuz 5cm ve biz 70 tur sarıyorsak o zaman 350cm (3.5m) bobin kol uzunluğumuz olur 12*2/3 den sadece 8 bobinimiz artı alternasta olursa 3.5x8 =28 m oldu.

    iki flanş uzaklıgını 20mm diye alıyoruz hep öyle alalım gene 2 cm kadar oldugunda ortalama 0.5 tesla şiddeti veriyor.

    Flanş çapına 30 cm dersek mıknatısın orta noktasından merkeze olan uzaklığı 10cm eder yani yarı çapı 10cm oluyor çapı 20cm eder uzunluğunu bulalım 20x3.14=62.6 cm yuvarla 63 cm oda 0.63 mt yaptı o zaman direk formüle koyalım;

    28x0.5x0.63=8.82v (saniyede 1 tur dakikada 60 tur döndüğünde 8.82v verdi ortalama 150 devirde 22v verir yani makina 24v olarak almış olduk formülde yaklaşık olarak verdi degeri bize.

    1kw lık olabilmesi için kanat yarı çapı 1.75mt yaparsak da buda bize kanat formülünde verdiği uzunluk olur. kanat yarıçapı = kök((p)/(cp x rhox v^3))) den hesaplayabilirsiniz. cp=kanattan alınan verim ben burada direk pvc boruyu aldım gene 0.2 verimlilik oranı bunu yapılacak kanat seçimine göre değiştirecez. rho= hava özkütle normal şartlarda=1.225m^3 )

    1.6mm çapındaki telden teori olarak 10.26 kadar amper geçebilir.

    O zaman sayın ulvi bey;
    ben 1kwlık bir alternatörü formüle ettim tabiki hızlı yaptıgım için atladıgım yerler olabilir bunun üzerinden yada ne kadarlık olacaksa artık onun üzerinden devam ederek tek tek bilgilerimizi yazalım.

    12 bobin 16 kutup oldugunu
    50mm uzunlugunda bir mıknatısın oldugunu
    70 sipir 1.6 mm çapındaki tel oldugunu
    30cm flanş çapımızın oldugunu
    ve yaklaşık devire göre hesabımızın ne oldugunu belirlemiş olduk .

    aklıma gelen bunlar devamını tekrardan yorumlarız bu arada ( Ulvi bey size özelden 2 hesabınızada msj gönderdim bakmanızı rica ediyorum )



    Sayın @ewoli26

    Sondan başa doğru gelirsek.... Projenin "Lenz2 wind turbine" kanat tipinde olmasının avantaj ve dezavantajlarını masaya yatıralım mı ? birde bu tip türbinde frenleme tertibatı nasıl oluyor sizce ?

    Her ne kadar soruyu sayın @ewoli26'ya soruyormuş gibi bir anlam ortaya çıksa da ......Paylaştıkça artan şeylerden birininde Bilgi olduğunu düşünürsek ......bütün diğer arkadaşlardan da katkı bekliyorum....

    Mesela benim aklıma Fren kısmı takılıyor..bir fırtına durumunda bizim gül zarar görür mü?

    Sayın @ewoli26 flanşın resmini ve deliklerini çizebilir misiniz ?
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simmenu -- 6 Mayıs 2014; 18:24:14 >




  • Öncelikle herkese merhaba demek isterim. Uzun bir süre araştırma yaptıktan sonra ilk yorumumu sizlerle paylaşmak istiyorum. Flanşlı alternatör profesyonel açıdan üretim yapamayan bizler için en akıllıcası olduğu kesindir.

    Yalnız şahsımca yanlış olduğunu düşündüğüm birşeyi dile getirmek istiyorum. Sanayide 3-5 mm saçtan rotor kestirip delikleri açmak, bunu yataklamak vs hem vakit hem zaman kaybıdır. Hem de yaptığınız yataklamanın milimetrik olmaması veya yatakların kaynatılırken çekme yapması vs gibi nedenler rotorların dönerken yalpalanma yapmasına ve rotorların mecburen statordan daha uzak bir mesafede sabitlenmesine sebep olmaktadır ki bu da indüksiyon da kayıp demektir.

    Onun yerine arabaların poryasından rotor yapmak çok akıllıca. Ama nereye kadar?

    Poryayı direkt rotor olarak kullananlarımız da var, üstüne ekstra flanş ekleyip ya da kendi fren diskiyle ağırlığı daha da arttıranlarımız da.

    Bir araba fren disk çapı 25-32 cm arasında değişmektedir. Ağırlık ise 8 Kg'dan başlayıp 15 Kg'a kadar çıkabilmektedir.

    (linkten araç marka ve modelleri kontrol edebilirsiniz http://www.dba.com.au/wp-content/uploads/2013/06/DBA_CAT_2013_VERSION2a.pdf)

    Yapacağımız Rotor 30 cm'yi geçmeyecekse bu tür gereksiz ağırlığa ne gerek var?

    Onun yerine çapı 31 cm, ağırlığı ise 1.6 Kg olan Motor ön fren diski (paslanmaz çeliktir) kullanmak daha akıllıca olmaz mı? Hafif, sert ve statorun soğutulabilmesi için yeteri kadar hava boşluğu var. Ufak esintilerde bile harekete geçebileceğini düşünüyorum.

    1.Resim Yamaha R1 Ön fren diskine aittir. 2. ise Honda Cbr 125... Yamahanınki pahalı bir parça ama 30-40 TL'ye Honda Suzuki vs'nin ön fren disk aynaları internette gani gani... Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Herkese iyi çalışmalar :)


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ewoli26


    quote:

    Orijinalden alıntı: ruzgarenerjisi

    merhaba arkadaşlar
    bende boş zamanlarımda alternatör yapmaya çalışıyorum.
    12 mıknatıs 9 bobinli yapıyorum bobin tablasını yapmadan önce tek bir bobin ile test ettim.
    bobin 1mm 90 tur 500 devirde 2 volt aldım.
    bu konuda fikrinizi yazarsanız sevinirim. voltajın düşük olduğunun farkındayım. ortalama kaç volt almam gerekiyor ?.



    Merhaba öncelikle kolay gelsin küçük bir hesaplama yapalım ve yaklaşık ne kadar verim almamız gerekiyormuş hesaplayalım
    Bu formül flanş tipi için geçerli. Formül şu ;

    e = BxLxV

    e = emk. volt
    B = Manyetik akı yoğunluğu. Tesla cinsinden.
    L = İletken uzunluğu. metre
    V = İletkenin hızı. metre/saniye.

    N42 neodyum mıknatısın akı yoğunluğu 12.000 gaus, 1,2 tesla eder. Karşılıklı duran mıknatısların birbirine olan uzaklığı bu değeri düşürür. Mesafesi 20 mm. olan iki mıknatısın karşılıklı değeri yaklaşık 0,5 tesla gibidir.

    L = Bobinlerin mıknatıs altında kalan uzunlukları.

    V = Flanşa yapıştırılmış mıknatısların orta noktalarının merkezden olan uzaklığı ile flanş çevresinin uzunluğu ve bu çevrenin saniyede metre olarak dönme hızı.

    Diyelim ki bobinlerin kol uzunluğu 4 cm. ve 90 sipir sarıldı. Bobinde 2 tane kol var ama sadece bir kol artı alternasta olur.4 x 90 = 360 cm. 3,6 mt. demektir. Bunu tek bir Bobinden denediğimiz için kaç fazlı olmasına gerek yok.

    Flanşımızın çapı 25 cm. olsun. Flanş merkezinden mıknatısların orta noktasına olan uzaklığı 8 cm. eder. Yarıçapı 8 cm. ise çapı 16 cm. olur. Bu durumda flanş çevresi 50 cm. olur. Saniyede bir tur döndüğünde 0,5 mt. yol almış olur.

    Şimdi bu değerleri formüldeki yerlerine koyarsak ;

    e = BxLxV

    0,5 x 3.6 x 0,5 = 0.9 v

    Alternatörü saniyede bir tur, dakikada 60 tur dönderdiğimizde 0.9 v. alırız. Devri artırdıkça gerilim de aynı oranda artar.

    O zaman dakikada 480 turda tek bir bobin 7.2v vermesi gerekirdi. Bunlar yaklaşık değerlerdir ama 2v çok az tabiki.

    Kolay gelsin.

    ewoli26 hocam cevap ,ç,n çok teşekkür ederim bu aralar foruma pek zaman ayıramadım.
    benim alternatörde mıknatısları tek taraflı kullandım siz çift taraflı mıknatısa göre hesap yaptınız sanırım.
    tek taraflı mıknatıs ile kaç volt almam gerekiyor. 400 devirde.
    cevap tekrar teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruzgarenerjisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: ewoli26


    quote:

    Orijinalden alıntı: ruzgarenerjisi

    merhaba arkadaşlar
    bende boş zamanlarımda alternatör yapmaya çalışıyorum.
    12 mıknatıs 9 bobinli yapıyorum bobin tablasını yapmadan önce tek bir bobin ile test ettim.
    bobin 1mm 90 tur 500 devirde 2 volt aldım.
    bu konuda fikrinizi yazarsanız sevinirim. voltajın düşük olduğunun farkındayım. ortalama kaç volt almam gerekiyor ?.



    Merhaba öncelikle kolay gelsin küçük bir hesaplama yapalım ve yaklaşık ne kadar verim almamız gerekiyormuş hesaplayalım
    Bu formül flanş tipi için geçerli. Formül şu ;

    e = BxLxV

    e = emk. volt
    B = Manyetik akı yoğunluğu. Tesla cinsinden.
    L = İletken uzunluğu. metre
    V = İletkenin hızı. metre/saniye.

    N42 neodyum mıknatısın akı yoğunluğu 12.000 gaus, 1,2 tesla eder. Karşılıklı duran mıknatısların birbirine olan uzaklığı bu değeri düşürür. Mesafesi 20 mm. olan iki mıknatısın karşılıklı değeri yaklaşık 0,5 tesla gibidir.

    L = Bobinlerin mıknatıs altında kalan uzunlukları.

    V = Flanşa yapıştırılmış mıknatısların orta noktalarının merkezden olan uzaklığı ile flanş çevresinin uzunluğu ve bu çevrenin saniyede metre olarak dönme hızı.

    Diyelim ki bobinlerin kol uzunluğu 4 cm. ve 90 sipir sarıldı. Bobinde 2 tane kol var ama sadece bir kol artı alternasta olur.4 x 90 = 360 cm. 3,6 mt. demektir. Bunu tek bir Bobinden denediğimiz için kaç fazlı olmasına gerek yok.

    Flanşımızın çapı 25 cm. olsun. Flanş merkezinden mıknatısların orta noktasına olan uzaklığı 8 cm. eder. Yarıçapı 8 cm. ise çapı 16 cm. olur. Bu durumda flanş çevresi 50 cm. olur. Saniyede bir tur döndüğünde 0,5 mt. yol almış olur.

    Şimdi bu değerleri formüldeki yerlerine koyarsak ;

    e = BxLxV

    0,5 x 3.6 x 0,5 = 0.9 v

    Alternatörü saniyede bir tur, dakikada 60 tur dönderdiğimizde 0.9 v. alırız. Devri artırdıkça gerilim de aynı oranda artar.

    O zaman dakikada 480 turda tek bir bobin 7.2v vermesi gerekirdi. Bunlar yaklaşık değerlerdir ama 2v çok az tabiki.

    Kolay gelsin.

    ewoli26 hocam cevap ,ç,n çok teşekkür ederim bu aralar foruma pek zaman ayıramadım.
    benim alternatörde mıknatısları tek taraflı kullandım siz çift taraflı mıknatısa göre hesap yaptınız sanırım.
    tek taraflı mıknatıs ile kaç volt almam gerekiyor. 400 devirde.
    cevap tekrar teşekkür ederim.


    Sayınn rüzgar enerjisi tek taraflı da hesabımız biraz değişir şimdi önce Tesla şiddetini bulmak gerek ki tek diske ait mıknatısla 2v gayet normal gözüküyor. Eğer karşıklı olup 2v olsaydı bi sıkıntı olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ewoli26

    quote:

    Orijinalden alıntı: ruzgarenerjisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: ewoli26


    quote:

    Orijinalden alıntı: ruzgarenerjisi

    merhaba arkadaşlar
    bende boş zamanlarımda alternatör yapmaya çalışıyorum.
    12 mıknatıs 9 bobinli yapıyorum bobin tablasını yapmadan önce tek bir bobin ile test ettim.
    bobin 1mm 90 tur 500 devirde 2 volt aldım.
    bu konuda fikrinizi yazarsanız sevinirim. voltajın düşük olduğunun farkındayım. ortalama kaç volt almam gerekiyor ?.



    Merhaba öncelikle kolay gelsin küçük bir hesaplama yapalım ve yaklaşık ne kadar verim almamız gerekiyormuş hesaplayalım
    Bu formül flanş tipi için geçerli. Formül şu ;

    e = BxLxV

    e = emk. volt
    B = Manyetik akı yoğunluğu. Tesla cinsinden.
    L = İletken uzunluğu. metre
    V = İletkenin hızı. metre/saniye.

    N42 neodyum mıknatısın akı yoğunluğu 12.000 gaus, 1,2 tesla eder. Karşılıklı duran mıknatısların birbirine olan uzaklığı bu değeri düşürür. Mesafesi 20 mm. olan iki mıknatısın karşılıklı değeri yaklaşık 0,5 tesla gibidir.

    L = Bobinlerin mıknatıs altında kalan uzunlukları.

    V = Flanşa yapıştırılmış mıknatısların orta noktalarının merkezden olan uzaklığı ile flanş çevresinin uzunluğu ve bu çevrenin saniyede metre olarak dönme hızı.

    Diyelim ki bobinlerin kol uzunluğu 4 cm. ve 90 sipir sarıldı. Bobinde 2 tane kol var ama sadece bir kol artı alternasta olur.4 x 90 = 360 cm. 3,6 mt. demektir. Bunu tek bir Bobinden denediğimiz için kaç fazlı olmasına gerek yok.

    Flanşımızın çapı 25 cm. olsun. Flanş merkezinden mıknatısların orta noktasına olan uzaklığı 8 cm. eder. Yarıçapı 8 cm. ise çapı 16 cm. olur. Bu durumda flanş çevresi 50 cm. olur. Saniyede bir tur döndüğünde 0,5 mt. yol almış olur.

    Şimdi bu değerleri formüldeki yerlerine koyarsak ;

    e = BxLxV

    0,5 x 3.6 x 0,5 = 0.9 v

    Alternatörü saniyede bir tur, dakikada 60 tur dönderdiğimizde 0.9 v. alırız. Devri artırdıkça gerilim de aynı oranda artar.

    O zaman dakikada 480 turda tek bir bobin 7.2v vermesi gerekirdi. Bunlar yaklaşık değerlerdir ama 2v çok az tabiki.

    Kolay gelsin.

    ewoli26 hocam cevap ,ç,n çok teşekkür ederim bu aralar foruma pek zaman ayıramadım.
    benim alternatörde mıknatısları tek taraflı kullandım siz çift taraflı mıknatısa göre hesap yaptınız sanırım.
    tek taraflı mıknatıs ile kaç volt almam gerekiyor. 400 devirde.
    cevap tekrar teşekkür ederim.


    Sayınn rüzgar enerjisi tek taraflı da hesabımız biraz değişir şimdi önce Tesla şiddetini bulmak gerek ki tek diske ait mıknatısla 2v gayet normal gözüküyor. Eğer karşıklı olup 2v olsaydı bi sıkıntı olurdu.

    Alıntıları Göster
    quote:


    Sayınn rüzgar enerjisi tek taraflı da hesabımız biraz değişir şimdi önce Tesla şiddetini bulmak gerek ki tek diske ait mıknatısla 2v gayet normal gözüküyor. Eğer karşıklı olup 2v olsaydı bi sıkıntı olurdu.

    hocam teşekürler. o zaman diğer bobinleri sarmaya başlayabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ruzgarenerjisi -- 31 Mayıs 2014; 11:27:11 >




  • arkadaşlar uzun bir süredir uğrayamadım gerek iş yoğunluğu gerekse projemle uğraşılar nedeniyle.

    projemi bitirdim sayılır (VAWT)

    birkaç resmi gönderiyorum 2-3 haftaya montajını yapacağım. Şu an direkler üzerinde çalışıyorum, 4 ayrı kolondan direk çıkıyoruz.

    toplam çapı 4metre, yüksekliği ise 2.5 civarında

    hepinize projelerinizde başarılar tekrar uğrayabilirsem resim ve dökümanları yine gönderirim.
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 9 Haziran 2014; 14:26:58 >




  • merhaba emin bey. söylediginizi gercekleştirdiniz bir zamanlar (VAWT) yapacam demiştiniz. alternatörü sattığınız zamanlarda. şahsen bende tamamen güneş enerjisine dönüş yaptınız zannettim. baya maliytli olacak anlaşılan .yeni aküler , inverter, şarz kontrol, kurulum falan.

    bende 60 cm çaplı bir flanş düşünüyorum . 128adet 25x40x10 mıknatıslı ama on grid istiyorum oda zor heralde
  • Arkadaşlar yeni farkettiğim birşeyi benim gibi haberi olmayanlar için paylaşmak istedim
    www.kjmagnetics.com
    K&J Magnetics - Repelling Magnet Calculator
    http://www.kjmagnetics.com/calculator.repel.asp?calcType=block
    sitede mıknatısların itme/çekme güçleri ve manyetik alan güçleri gauss olarak ölçüleriniz dahilinde hesaplanmaktadır yani bir hesapmakinasıdır belki hatalıdır fakat ilgimi çekti ve paylaşmak istedim sizlerin yazılarında okuduğum kadarıyla genellikle 40*20*10 vb mıknatıslar kullanılıyor gaus cinsinden ölçülere göre çıkan B=3700 gauss tur ilginç kısım ise ölçüler değiştirilip dikdörtgen yerine kareye yaklaştıkça yada tam kare oldukça örneğin; 20*20*10 mıknatısda b=4400 gauss tur.Eğer kare çöp kola neden olmayacaksa sanırım daha mantıklı bir seçim olarak tercih edilebilir veya yazarken test ettiğim 20*10*5 B=3700 gauss tur.Sebebi hakkında bilgi sahibi olan varmıdır acaba?




  • Sn, İlker Tesla şiddeti yerine kutup ve bobinlerde değişiklik yap mesela kare değil de ince uzun mıknatıs kullanmayı dene bence o zaman daha iyi oldugunu anlarsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilginize teşekkür ederim deneme yanılma olmadan anlaşılmayacak demekki deneme amaçlı en az bir tane boşa harcamak gerekiyor anlaşılan.
  • Deneme yapmana gerek yok hepsi formüle edilerek bulunan durumlardır ince uzun mıknatıs kullanarak maliyet/verimini Kare mıknatısa göre daha çok elde edebileceğini ihtimal çerçevesi içersinde söylemiyorum tabiki taktir sizindir. Deneyebilirsiniz sadece denemeden önce harcanacak emek ve maliyetin boşa çıkaçağını bildirmek istedim.

    Kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekrar teşekkür ederim yapacağım proje zaten maliyetli olacağı için tabiri caiz ise kılı kırk yarmam gerekiyor ki zaten tanesi 15/17 tl arası değişen mıknatıslar epeyce canımı yakacak en doğrusu olmadan başlamak paramı çöpe atmaktır.Biraz büyük ölçekli bir projem var oyüzden baştan işi sıkı tutmam gerekiyor.Hiç para olarak düşünmediğim polyester reçine fiyatı bile gerçekten büyük miktarlar tutuyor,kaldıki buna uygun mil bulunacak vede rulman hatta bobin teli en son olarakta bir grid tie inverter grid tie kısmını anlasam onunda tasarımına el atarım fakat bilgilerim üstünde ve sonuçta değecek birşey olmalıki uğraşlarım ve harcamalarım boşa gitmesin.
  • Sayın işler aslında çok maliyetli değil sadece neyi nasıl yapman gerektiğini çok iyi bilmen gerek artık 1kw alternatör 500tl gibi bir fiyatla yapılabiliyor, dediğim gibi önce bilgi toplamak sonra karar verip aşamaya geçmek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tebrikler valla, bildiğin bitirme tezi yapmış adam. :)
  • sayfaları tam incelemedim ama ordu ili için yapmış olsak rüzgardan ne kadar verim alabiliriz araştırıyorum bir evi enerjisini karşılamak için nasıl bir çalışma gerekir
  • Sn muhammet önce ordu için bulunduğun yerdeki rüzgar hızını bilmen gerek bir evi beslemek basit değil önce ne kadar güç harcıyoruz onu hesaplamak gerekir akü sistemi alternatör sistemi hepsi bu degerlere göre tasarlanırlar önce bunları bulmak lazım sonra ne kadar bilgimiz var ve eğilimimiz ne kadar bunları tartmak lazım göründüğü kadar kolay değildir ama araştırmanı iyi yaparsan çok daha iyi olur. ruzgarturbiniyap.com sitesine göz atabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • slm arkadaşlar ben rüzgar türbünü imal ediyor ve eğitim veriyorum isteyenlere yardımcı olurum imalat fotoğraflarım sayfamda teşekkür ederim
    Rüzgar türbünü imalatı eğitimfacebook
    Rüzgar türbünü imalatı eğitim
    https://www.facebook.com/pages/R%C3%BCzgar-t%C3%BCrb%C3%BCn%C3%BC-imalat%C4%B1-e%C4%9Fitim/185284398250619?ref=hl




  • Merhaba arkadaşlar. Flanş kesimlerini nerde yaptırdınız acaba? İstanbul'da oturuyorum. Önerebileceğiniz bir yer var mı?
  • 
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.