Şimdi Ara

Rüzgardan En Az Etkilenen Arabanız Hangisiydi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
2.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar. Bu kış şartlarında genelde rüzgar uzun yolda araçları bir hayli sallıyor ki bazı araçlar ekstradan sallanıyor, bazı arkadaşlar hafif araç çok sallar dese de bazen tam tersi de olup ağır D segmenti araçta fazla sallıyor özellikle de uzun yolda tırların yanından geçerken o sallanma bazı araçlarda oldukça fazla oluyor.

    Ben 208 gti 2014 , Scirocco 2016, rcz 2012, BMW f30 3.20ied , BMW f10 5.20d , 2009 insignia, 2013 Citroen c5 gibi araçları uzun süre kullandım şuan da mevcutta aracım 2016 Scirocco ve ilginçtir ki Scirocco bu saydığım araçlar arasında en az rüzgardan etkilenen araba oldu diyebilirim. İşin ilginci ise uzun yolda 120 ile tır solladığımda Scirocco hiç öyle sallanmıyor veya tırın rüzgar direncine girmiyor. BMW f10 bile tırların yanından geçerken normal bir araç gibi sallanıyor arabanın arkasından sanki tekme yemiş gibi bir hissiyat oluşuyor diğer araçlar gibi. Burda f10 Scirocco dan sonra ikinci sırada yani kötü değil ama böyle büyük bir araç mantıken Scirocco dan daha az sallanmalı ama öyle olmuyor kullanımda.

    Rcz ise beni görüntüsüyle rüzgardan hiç etkilenmeyecek gibi düşündürse de özellikle arka tarafı dışa doğru geniş olduğundan araç sollamalarında bile rüzgardan etkileniyor maalesef.

    Sizlerde yorum yazarak düşüncelerinizi belirtebilir konuya destek olabilirsiniz.








  • 2016 scirocco vardı bende 160 km/h ile giderken 90 la gidiyormuş gibi hissettiriyordu ön camın çok yatay olmasından kaynaklı sanırsam rüzgarı falan hissettirmiyordu. İnsignia da aynı şekilde ama scirocco kadar degil. Birde Cooper kullanıyorum ön cam bildiğin otobüs camı gibi dimdik 110 ile giderken 150 hissettiriyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canlee89 -- 15 Şubat 2021; 12:15:46 >
  • Corsa d
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89

    2016 scirocco vardı bende 160 km/h ile giderken 90 la gidiyormuş gibi hissettiriyordu ön camın çok yatay olmasından kaynaklı sanırsam rüzgarı falan hissettirmiyordu. İnsignia da aynı şekilde ama scirocco kadar degil. Birde Cooper kullanıyorum ön cam bildiğin otobüs camı gibi dimdik 110 ile giderken 150 hissettiriyor

    Scirocco bu konuda cidden iyi rüzgar yemiyor sanki araba 😅

  • 1998 Yumurta kasa Accent.

  • Benim babam da ilk arabayı aldığında kalorifer tuşları büyük bir teknoloji gibi gelirdi basınca uçacak sanır dokunmaktan sakınırdık.


    İnsigniadan sonra daha iyi dediklerine bakarak bajaj kute daha ufak daha az rüzgara denk gelir.

  • Açık ara farkla buydu. Rüzgarda ses var görüntü yok. Tipide santim oynamazdı, istersen direksiyonu bırak. Bir defasında tünelden viyadüğe çıkışta, önümdeki araba epey savrulup tekerlekleri toz kısma kaptırınca bu sefer savrulur artık dedim, pozisyon aldım, ama hiç bir şey olmadı. Yan camdan buf diye ses geldi o kadar.


    Kübik formu çok fena yanıltıyor, ne diyor bu diyorsunuz belki... Aerodinaminin köşeleri yuvarlatmak olmadığının göstergesiydi.


    Bir dönemdi geçti. Şimdi sevinebilmek için yenileri eskinin kötü arabalarıyla mukayese ediyoruz, iyi olan eskilerin de eşyadan çıkmış lhalleriyle. Direksiyonu topluyorsa mutluyuz. miss gibi.. garantisi de var.. :)


    Rüzgardan En Az Etkilenen Arabanız Hangisiydi ?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt

    Hocam ilginc.

    Amerikan arabalari ozellikle eskiler suspansiyon cok yumusak oldugu icin, yanal ruzgarlarda gemi gibi sallaniyor. yani yumusak yumusak saliniyor aslinda. Oyle Alman gibi sert tepki vermez ruzgara ama daha az bir ruzgarda sallanir.

    Ilginc arabaymis ama pek gordugum bir arac degil.

  • Normaldir, roko yumurta formlu ve yuksekligi dusuk bir arac

    Yeni binek araclarin cogu bu konuda basarili. Panelvan ve suv tarzi araclar basarisiz
  • Hemican kullanıcısına yanıt

    Yumuşak ama iyi olanları akılsızca yumuşak değildi. Hydractive gibi karmaşık olmayan, üretimi yavaşlatmayacak çok sayıda güzel detay geliştirdiler 80'lere kadar. Mesela amortisörler kompresyonda hızlı, reboundda yavaş cevap veriyordu, virajda bir defa basılınca bir süre alçak pozisyonla (haliyle daha sert) devam ediyordu. Bu detaylar unutulmış gibi malesef. Neyse konuyu değiştirmeyeyim. 1680kg, ~1.40 yükseklik, önden çekiş, çift yönde full-time basınç veren eski ekol direksiyon hidroliği, bendeki opsiyonda viraj kolları da epey kalındı. Sanırım bunlar etkili. Eski MAN otobüsleri gibi öne arkaya süreki sallanırdı, dar şertilerde TIR'ın ön rüzgarına girip çıkarken hızı da etkileniyordu ama doğrusallık hiç farketmiyordu o şartlarda da.


    Kalanları zaten kendi mekaniklerini temsil edebiliyor mu artık belli değil, yeni yedek parçalar orjinallerinin speclerinde değil. Özellikle amortisörler. Ama tarihe bir not düşelim diye yazmadan geçemedim. Aşırı sertleşmden, belirgin bir farkla güzel doğrusal stabilite mümkündü.





  • V8 motor E38 bmw etkilemiyordu. Diğerleri sağ sol yalpalıyor veya frenliyor.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Öğrenciyken ‘88 modelini 5 sene kullandım bu aracı, ilk arabamdı. Hala unutamam konforunu.
  • tempra. ses gelsede etkilenmiyor. uzun yolda giderkende sürtünme katsayısı düşük oldugu için (0,27 cd) yüksek hızlarda da rahat bi akselerasyonu var. 2.0 16v 148 lik versiyonunu bulup almak nasip olur umarım

  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt

    Dedigim gibi hocam bildigim bir arac degil, ilgincmis.

    Bu arada eminim agirlik da ozellikle ruzgar konusunda yardimci oluyordur. Ne motor vardi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 16 Şubat 2021; 9:43:51 >
  • Passat diyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.