Şimdi Ara

S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
2
Favori
13.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 98 v40 2.0 T kullanıcısıyım dahan önce çok aracımız oldu ama ben böyle güvende hissetmedim yol tutuş vs çok güzel akseki rampaların da çok rahat iniyoruz düz yolda zaten mermi gibi passat ford vs bu şekil de yol tutmuyor.
  • Volvo S40 ile Focus MK3 aynı banttan çıkan araçlar. Dizel motorları da aynı. Dolayısıyla Focus kadar olmasa da piyasadaki rakiplerinden daha iyi yol tutması normal. Yanlış biliyorsam düzeltiniz.

    Bu arada MK3 Sedan Focus skidpad değeri: 0.88 G ve bu değer bir çok premium araçtan iyi veya aynı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu Latiklerle de alakalı olabilir. Benim 3.5 Focus un üzerinde Brigthstone Lastikler var ve viraj da fren yapmaya korkuyorum, biraz yüklenince araç salak saçma savrulmalar yapıyor. Yaz gelsede Michelin lastikleri geri taksam diye bekliyorum.
  • Volvo çöp inanmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    Geleneksel Volvo övme konusuna hoşgeldiniz...
    Herkes Volvo över ama Polo alır dimi hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Konudan geçen araç 2.nesil s40 hocam, o da focus ile akraba.
    2.nesil, 1.nesilden daha iyi bir araç yol tutuş konusunda. Ama 1. nesil de hiç azımsanacak gibi değil. Öncelikle carisma'nın doğrudan kardeşi değil onu belirteyim. Özellikle makyajlı üretim s40'ların(2001-2004) süspansiyon bağlantı noktaları aynı olsa da, kullanılan elemanların neredeyse tamamı farklı carisma ile. Şasi rijitliği de yine volvo tarafında daha iyi.
    Aynı zamanda şu da var, bu platform sadece carisma ve s40'ı barındırmıyor. Mitsubishi FTO da aynı platformda, ki kendisi kompakt spor sınıfındadır. Evo serisi de çok yakından akraba. Volvo s40'lara Evo 3 frenleri, amortisörleri, viraj demirleri falan doğrudan takılabiliyor, yapanları da biliyorum.

    Dışarıdan bakınca mitsubishi ortaklığı sonuçta ne olabilir ki diyor insan, ki eskiden ben de aynı şeyi düşünüyordum ama direksiyonuna oturunca fikrim tamamen değişti. Gayet stabil giden ve kabiliyetleri yüksek bir araç. Hatta ön tarafa bir kule gergisi ve bir tık sert amortisörlerle beraber ufak bir viraj oyuncağı çıkıyor ortaya.




  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    İki aracı da deneyenler s40'ın focus'tan biraz daha iyi olduğunu söylüyorlar. S40 yere biraz daha yakın ve süspansiyonun bazı kısımları focus'tan farklıymış.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Aklima o versiyon gelmemisti ama o da pek matah bir uretim degil.

    Suspansiyon ayarlari icin yazilanlar su sekilde idi"Amortisorler uzun yol dalgalarini ememiyecek salinimlari engelleyemeyecek kadar yumusak aayrli iken ,helezonlar kisa yol darbelerini rahatsiz olarak aktaracak sekilde sert secilmis ki amortisor helezon uyumu idealden uzak.Akrabasi focusun olumlu ozelliklerini alamamis."

    Bu deegrlendirme 2.4lt lik 5 silindirlin olan icin yapilmisti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Valla ben 2. nesili hakkında yorum yapacak kadar çok tanımıyorum, onu @Polestar191 hocama sormak lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 3 Şubat 2020; 0:3:41 >
  • Arabanızın üstünde borusanın lastikleri duruyorsa, borusan arabadan 3-4 yıl önce üretilmiş lastiklerle sıfır aldığım arabayı teslim etmişti. Lastik faktörü de var. Üretim tarihine bakmalısınız bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Handling ve Grip denilen hadise var Türkçeye çevirecek olursak Handling(kontrol altında tutma), Grip(Kavrama)
    Biz Türkçede her iki kavramı da yol tutuş olarak ifade ediyoruz. Binek Bmw'ler handling konusunda iyiler ama gripte o kadar da iyi değiller, bu tamamen markanın müşteri beklentilerine göre tercih ettiği bir tavır. Böylelikle sürücüsünü eğlendiren otomobiller haline geliyorlar.

    Eğer farklı farklı otomobiller kullandıysanız bunları anlamanız mümkün. Mesela bazısı yola dişlerini geçirmiş ve inatla bırakmazken, bazısı biraz sonra tatlı tatlı bırakır, bazısı da daha kolay bırakır. Bu tamamen markanın müşteri beklentilerini göz önünde bulundurarak tercih ettiği bir husus. Hatta bazı kullandığım otomobiller sanki arka tekerlere bile direksiyonla müdahale ettiğim hissine kapılmama sebep oluyordu, çizgisinden çıkarmak çok çok zordu. Nissan Altima 2011 ve Mitsubishi Lancer Gt böyleydi mesela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Misal dün buz varmış virajda 60km hizla götü zor topladim. Arkayi Kar a vurarak duzelti arac.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donzaza

    Arabanızın üstünde borusanın lastikleri duruyorsa, borusan arabadan 3-4 yıl önce üretilmiş lastiklerle sıfır aldığım arabayı teslim etmişti. Lastik faktörü de var. Üretim tarihine bakmalısınız bence
    Kardeş fabrikadan çıktığı lastikleri değiştireli çok oldu bu sene alpin 6 aldım yazlıkta conti var. Yanlamak için alan arkadaşlarım var bitik ikinci el lastikleri 1 hafta takıp çıkartıyorlar bunlar zevk işi biraz yaşımızda aldı başını gitti yolda sokakta yanlamıyorum bazen bizim köyün oralar boş 2 orda kaydırıo geçerim çoluk çocuğa karıştım ayıp olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pcqlock P kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun kardeş dikkat et aman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • volvo s40'ın dingil mesafesi daha kısa ve daha hafif görünüyor. buda viraj performansını doğrudan etkileyebilir.
  • petrolheadfırat P kullanıcısına yanıt
    Eski aracım Volvo idi. Şu an başka bir marka aracım var. Volvo gerçekten kaliteli ve düzgün bir markadır. Yol tutuşu, koltuk ergonomisi, güven hissi,frenleri,vb her şeyiyle çok çok iyidir. Uzun süre Volvo kullanan biri olarak anlattığınız duruma şaşırmadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo s40, focus ve mazda 3 o dönemin ortak alt yapılı modelleri. Yol tutuş konusunda çok övülüyorlar ama ben virajlarda 3 serisini geçebileceklerini sanmıyorum. Sizin alamadığınız riski almış olabilir.
  • Bazı insanlar viraj hesabı yapmadan cahil cesareti ile giriyor, kamyonete minibüse geçildiğinde oluyor, şans işi birgün patlayınca yav işte araç virajı alamadı oluyor, Sanki virajı şoför değil otomobil alıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Volvo s40, focus ve mazda 3 o dönemin ortak alt yapılı modelleri. Yol tutuş konusunda çok övülüyorlar ama ben virajlarda 3 serisini geçebileceklerini sanmıyorum. Sizin alamadığınız riski almış olabilir.
    Vallahi kardeş şeridinden çıkar araba apex tutturur eyvallah ama benim esp nin müdehale ettiği kontra yererek döndüğüm yerde s40 çizgisinden sapmadan dönüyordu yani bu şoför farkıyla açıklanacak birşey değil. Zaten 3 serisi her anlamda iyi bir araba ama bu güne kadar virajda kapıştığım hiçbir araba o s40 gibi gitmiyordu o yüzden konu açtım zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford altyapısının farkı sanırım. S40 kullanmadım ama aynı şasili dizel mazda 3 üm vardı. O da efsaneydi direksiyon hissi, yol tutuşu. Volvo daha iyi süspansiyonla daha iyi olabilir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.