Şimdi Ara

S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
2
Favori
13.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hayırlı pazarlar, 2016 model 3.18 i var bende geçen ay İstanbuldan Alanyaya giderken Afyon sandıklı arası ve Isparta Antalya arası bir s40 kullanıcısının gazına gelerek hafifçe kapışmaya başladık adamla. sandıklı virajlarında beni geçsede ıspartaya kadar görmedim ardından adam beni Antalya Isparta arası virajlarda yakaladı, benim lastikler yeni araç borusan bakımlı olmasına rağmen düz yolda s40 ı geçmekte sorun yaşamasamda iş viraja geldiğinde apex felan tutturmama rağmen adam hiç kasmadan şeridinden çıkmadan yavaşça bana fark atıyordu, lastikleride adamın 16 bilemedin 17 janttı normalde bmw çok iyi yol tutar fakat baya şaşırdım doğrusu. bmw ile s40 la yaklaşık aynı hızda viraja girdiğimde araba saçmalamaya başlıyordu çok kafama takıldı hiç s40 kullanmadım gerçekten bu s40 ların yol tutuşu bu kadar iyimi, Araç yeni s40 lardandı







  • S40 volvo ailesindeki en sportif araçlardan biri olmuştur. Altyapısı, süspansiyonları falan da ona göre. Eski kasa s40 bile iyi bir lastik + amortisör ile sınıfına kıyasla çok iyi bir yol tutuşa sahip, yenisinin (ford ile ortak geliştirilmesinin de katkısıyla) doğal olarak daha da iyi olması normal.
    Siz iyi yine S40 T5'e falan denk gelmemişsiniz, piyasadaki benim diyen çoğu arabayı tokat manyağı yapabilecek bir makine.
    116 d bmw ile nice golf ve seat çı gençleri güney tarafında virajlı yollarda özellikle imana getirmişliğim var.

    düz yolda iddalı değilim tabi malum araç zayıf..

    ama virajlar ilgi alanıma girer helede arkadan itiş bu işin piridir

    siz kullanım becerilerinizi bir gözden geçirin ve aracın limitlerini..

    çünkü avantaj sizde iken önden çeker bir aracın sizi mat etmesi sadece sürücü faktörü malesef..
    Aslında ne arkadan itiş ne önden çekiş, virajda en iyisi önden çekip arkadan itendir. Subaru falan yani.

    Yahu arkadaş terimdeki "Çekiş" halatla tutup çekmek değil, siz isterseniz "Arkadan ittiriyo sonuçta o yüzden arkadan itiş" diyebilirsiniz ama doğrusu çekiştir. Arkadan itiş yazın, demek istediğiniz anlaşılır ama jargon olarak çekiş kelimesi arabanın itilmesini ya da çekilmesini ifade etmez. Çekiş kelimesi ya da "Çeker" kelimesi, tahrik edilen, yola güç aktaran tekerleği ifade eder.

    Arkadan çekiş mi daha iyi yol tutar önden çekiş mi kısmı tamamen aracın tasarımına göre değişir. Arkadan çekişin her koşulda daha iyi yol tuttuğunu söylemek yanlış olur. Ha kontrol açısından arkadan çekiş avantaj olabilir belki ama yol tutmak biraz daha farklıdır. Arkadan çekiş arabada virajda gaza bastıkça arkayı açma eğilimine girer. Bu yol tutuş değildir, bu kontroldür, arabaya hükmetmektir ama yol tutuştan kasıt bu değildir. Pekala önden çekişli bir araç da nefis bir yol tutuşuna sahip olabilir. Hakeza 4Ws diye bir sistem var, arka tekerler de açı yaparak viraja katkıda bulunuyor. Alın şimdi önden çekişli araç hepsini alt üst etti? Yol tutuş konusu cidden çok karmaşık bir konu ve eğer bana "Pist aracının süspansiyon ayarlarını yapmak mı daha zor yol aracının mı?" diye sorarsanız, yol aracınınki daha zor derim. Zira pistte karşılaşılacak koşullar bellidir, konfor gibi bir beklentiniz yoktur ve süspansiyon konusunda maliyet konusunda daha rahatsınızdır.

    Şimdi ben bir otomobil tasarlarım, yola böyle zamkla yapışmış gibi yapışır. Ani yön değişimlerinde yolu kavrar, moose test'i 90 km/sa ile geçer. Sonra virajdaki ilk yol dalgalanmasında bariyere patlar.

    Virajda önden ya da arkadan çekişin doğrudan bir farkı olmaz. Ha siz arkayı kontrollü bir şekilde açayım, gaz pedalı ile arkayı kontrol edeyim derseniz o yol tutuş olmaktan çıkar, araba tutunmuyordur artık. O işin kontrol kısmıdır ki konumuzdan farklı.
    Gerçek M serisi araçlar haricinde BMW'nin çok iyi yol tuttuğuna inanmıyorum. İstisna modeller olabilir tabii, günlük karşılaştığımız modellerden bahsediyorum. Beni topa tutabilirsiniz, düz yolda yardırmakta iyi ama viraj konusunda dengesizlik seziyorum. Geçenlerde F10 5 serisi kullandım, keskin hareketlerde bariz şekilde kafadan kayma ve güvensizlik yaşadım kendi aracıma kıyasla.

    Alfa 159'la ben de bazen otobanda tatlı kapışmalara giriyorum, düzde BMW'lerden tokat yediğim çoktur doğal olarak ama yüksek hızla keskin virajlarda bariz geride kalıyorlardı. Belki aracını yeterince tanımıyordur veya risk alamıyordur vs bilemem ama benim genel görüşüm bu şekilde.

    Ayrıca TEM'de Ankara'ya girişte sağlam bir virajda 230 civarı hızla Quattro'ya diz çöktürmüşlüğüm de var.
  • Bende s40 vardı o yol tutuşu gerçekten arıyorum. Neden bilmiyorum da araba virajda şeritinden çıkmadan ilerliyor..
  • Kaç model s40?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet3976

    Kaç model s40?
    Vallahi bilmiyorum modelini ama yenilerinden
  • Sağlam arac bırde süspansıyom Bagımsız ıse on numara muhtemelen eskı cogu araca konulan ozellıkler sımdıki 200 bın lıralık araclara konulmuyor, çalınıyor yanii ..
  • 116 d bmw ile nice golf ve seat çı gençleri güney tarafında virajlı yollarda özellikle imana getirmişliğim var.

    düz yolda iddalı değilim tabi malum araç zayıf..

    ama virajlar ilgi alanıma girer helede arkadan itiş bu işin piridir

    siz kullanım becerilerinizi bir gözden geçirin ve aracın limitlerini..

    çünkü avantaj sizde iken önden çeker bir aracın sizi mat etmesi sadece sürücü faktörü malesef..
  • S40 volvo ailesindeki en sportif araçlardan biri olmuştur. Altyapısı, süspansiyonları falan da ona göre. Eski kasa s40 bile iyi bir lastik + amortisör ile sınıfına kıyasla çok iyi bir yol tutuşa sahip, yenisinin (ford ile ortak geliştirilmesinin de katkısıyla) doğal olarak daha da iyi olması normal.
    Siz iyi yine S40 T5'e falan denk gelmemişsiniz, piyasadaki benim diyen çoğu arabayı tokat manyağı yapabilecek bir makine.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 3 Şubat 2020; 0:18:36 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu Araba Bu Fiyat Eder Mi?
    2 ay önce açıldı
    Bu araç ne kadar eder
    geçen ay açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    116 d bmw ile nice golf ve seat çı gençleri güney tarafında virajlı yollarda özellikle imana getirmişliğim var.

    düz yolda iddalı değilim tabi malum araç zayıf..

    ama virajlar ilgi alanıma girer helede arkadan itiş bu işin piridir

    siz kullanım becerilerinizi bir gözden geçirin ve aracın limitlerini..

    çünkü avantaj sizde iken önden çeker bir aracın sizi mat etmesi sadece sürücü faktörü malesef..
    Vallahi kardeş şöyle diyeyim benim girdiğim hızlarda cesaret edemezsin virajlara girmeye çok araba tokatladı golf seat passat Honda felan. bu işle alakalı çok araştırıp arabaylada denedim e46 ile 2-3 kez patlamışkığımda var tecrübe kazandık hatta bende viraj kasmayı çok sevdiğim için bmw aldım bu benim 2.bmw 'm yanlama felan gençken çok yaptığım aktivitelerdendi iyikide bmw aldım diyorum ama bu s40 ın yol tutuşu başka pilotaj farkı felan değil bu adam şerit bile değiştirmeden dönüyor neredeyse benim esp müdehale ederken vallahi merak ediyorum neymiş bu araba kullanmak gerek demekki




  • arabalara fazla güvenmeyin,fizik kanunlarını hiç bir araç aşamaz.her işin bir sınırı var.hadi bir şekilde yırrtın diyelim sürekli bu şekilde kullanmak metal yorgunluğunu arttırır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: petrolheadfırat

    Vallahi kardeş şöyle diyeyim benim girdiğim hızlarda cesaret edemezsin virajlara girmeye çok araba tokatladı golf seat passat Honda felan. bu işle alakalı çok araştırıp arabaylada denedim e46 ile 2-3 kez patlamışkığımda var tecrübe kazandık hatta bende viraj kasmayı çok sevdiğim için bmw aldım bu benim 2.bmw 'm yanlama felan gençken çok yaptığım aktivitelerdendi iyikide bmw aldım diyorum ama bu s40 ın yol tutuşu başka pilotaj farkı felan değil bu adam şerit bile değiştirmeden dönüyor neredeyse benim esp müdehale ederken vallahi merak ediyorum neymiş bu araba kullanmak gerek demekki

    Alıntıları Göster
    aracın ve şoförün limitleri diyelim biz buna.

    aynı aracı kardeşim 10 litre ortalama ile kullanırken ben rahat 8 i görüyorum

    bu sadece yakıt değeri.

    aracın lastikleri basınç değerleri yolun durumu ve sizin yola yabancılık durumlarınız bir sürü faktör var bunda.

    şudur denemez değişken çok çünkü.

    bir kıstas değil yani.


    o an öyle denk gelmiştir hepsi bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEPEE PREMİUM PACK -- 2 Şubat 2020; 17:4:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    aracın ve şoförün limitleri diyelim biz buna.

    aynı aracı kardeşim 10 litre ortalama ile kullanırken ben rahat 8 i görüyorum

    bu sadece yakıt değeri.

    aracın lastikleri basınç değerleri yolun durumu ve sizin yola yabancılık durumlarınız bir sürü faktör var bunda.

    şudur denemez değişken çok çünkü.

    bir kıstas değil yani.


    o an öyle denk gelmiştir hepsi bu.

    Alıntıları Göster
    Vallahi olabilir kardeşim denk gelmiştir yolda bildiğim yol ben aracın bakımını aksatmam arabayı bozacak jant yay neyin atmam arabanında hakkını veririm bugüne kadar her ortamda bmw şöyle bmw böyle iyi diyordum yine derim ama bundan böyle volvoya saygı duyarım adamlar deli araba yapmış belliki zamanında. şimdikiler nasıldır nedir bilmem

    Leon cupra vardı bir abimizde çok kullandım viraja geldimi saçmalıyordu araba o zaman e46 vardı bende e46 dan kötüydü yol tutuşu ama bu s40 fena gidiyor kardeşim denk gelirse üzer vallahi




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Doğrudur kardeş inanırım vallahi
  • Volvo adamdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: petrolheadfırat

    Vallahi kardeş şöyle diyeyim benim girdiğim hızlarda cesaret edemezsin virajlara girmeye çok araba tokatladı golf seat passat Honda felan. bu işle alakalı çok araştırıp arabaylada denedim e46 ile 2-3 kez patlamışkığımda var tecrübe kazandık hatta bende viraj kasmayı çok sevdiğim için bmw aldım bu benim 2.bmw 'm yanlama felan gençken çok yaptığım aktivitelerdendi iyikide bmw aldım diyorum ama bu s40 ın yol tutuşu başka pilotaj farkı felan değil bu adam şerit bile değiştirmeden dönüyor neredeyse benim esp müdehale ederken vallahi merak ediyorum neymiş bu araba kullanmak gerek demekki

    Alıntıları Göster
    Hocam viraj kasmak istiyorsaniz A4 2.0 tfsi quattro alın




  • Geleneksel Volvo övme konusuna hoşgeldiniz...
  • Bağımsız süspansiyonu var o aracın. Ayrıca en güçlüsü 2.5 T5 modeli var. Bundan sebep 1.6 motorluları da belli bir şasi ve yürüyen becerisine sahip.
    BMW'ler ise yola yapışan bir karaktere sahip değil. Yol tutuşu kötü demiyorum ama aracın tasarım amacı ip gibi dümdüz gitmek değil.
  • Gerçek M serisi araçlar haricinde BMW'nin çok iyi yol tuttuğuna inanmıyorum. İstisna modeller olabilir tabii, günlük karşılaştığımız modellerden bahsediyorum. Beni topa tutabilirsiniz, düz yolda yardırmakta iyi ama viraj konusunda dengesizlik seziyorum. Geçenlerde F10 5 serisi kullandım, keskin hareketlerde bariz şekilde kafadan kayma ve güvensizlik yaşadım kendi aracıma kıyasla.

    Alfa 159'la ben de bazen otobanda tatlı kapışmalara giriyorum, düzde BMW'lerden tokat yediğim çoktur doğal olarak ama yüksek hızla keskin virajlarda bariz geride kalıyorlardı. Belki aracını yeterince tanımıyordur veya risk alamıyordur vs bilemem ama benim genel görüşüm bu şekilde.

    Ayrıca TEM'de Ankara'ya girişte sağlam bir virajda 230 civarı hızla Quattro'ya diz çöktürmüşlüğüm de var.




  • Bağımsız arka süspansiyonlu araçlar genelde daha iyi yol tutar. Önden çekişli olsa bile. 4 çeker + 4 bağımsız süspansiyon en iyisi. Bence Volvo S40'ı, Audi Allroad(Skoda Scout) serisi ile karşılaştırmak lazım. Subaru Legacy'yi de bu gruba katabiliriz. Ama ülkemizde satılmıyor maalesef.
    Subaru of America, Inc.
    The all-new 2020 Subaru Legacy.
    https://www.subaru.com/vehicles/legacy/index.html/LEG-compare-wrapper-modal




  • S40 tamamen Ford focus şasesi üzerine oturtulmuş bir araç o sebepten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AFV

    S40 tamamen Ford focus şasesi üzerine oturtulmuş bir araç o sebepten.
    Focus la arasında teknik olarak fark çok salıncaklar s40 ta 21 mm focusta 18 mm s40 ın ağırlık dağılımı daha iyi alüminyum kaput ve bagaj kapağı gibi detaylar yüzünden yaylar süspansiyonlar farklı yine oem üreticiler bile farklı yer yer ama ana hatlarıyla benzer o sebeble s40 ta daha rafine sürüş daha iyi yol tutuşu var artı baya da alçak focustan
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.