Şimdi Ara

S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
2
Favori
13.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Madem üslubunuz böyle çirkin, biz de çirkinleşiriz hiç dert değil. Bu forumdaki böyle atarlı tiplerin anladığı bu çünkü, hak etmiyorsunuz saygıyı.

    Arkadan itiş konusuna gelelim önce. KOSKOCA MERCEDES BMW SİTESİNDE BİLE ARKADAN İTİŞ YAZIYOR. BENCE ONLARA BİR MAİL AT BU KONUDA.

    250 hp araç ile 350 hp aracı kıyaslıyosunuz AMA AĞIRLIĞA ASLA DEĞİNMİYORSUNUZ? ARADA 400 KİLO VAR SANIRIM BUNU GÖREMİYORSUNUZ? S2K zaten ağırlık dengesi açısından neredeyse 50-50 bir araç. Hatta öyledir belki. Eziliyor demişsin ama ezilmeye dair bir şey göremedik videolarda. Ezilme anlayışın bu mu? Kuru soğan mı eziyorsun? S2K süren adam prof olmuş artık sürüş konusunda, Focus RS'i sürse neler yapar kim bilir!

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CC8BE145A

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Kusura bakmada ağır saçmalamışsın buradaki pilotlar gerçekten birbiriyle yarışıyormu ısınma turumu atıyor belli değil kaldıki çoğu süper sport araç artık awd olarak üretiliyor belli güçlerden sonra rwd yetersiz tutunma sağlar kontrol edemezsiniz belki 100 de yanlamak eğlencelidir ama söz konusu hız 200 kmh olduğunda tanrıya dua etmekten başka çareniz yoktur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eşit şartlarda virajlarda arkadan itişli bir araç, önden çekişliye göre daha avantajlıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Arkadan itişli arabayla viraj dönmek için biraz fizik bilgisi epey de tecrübe gerekir.
    Kesinlikle öyle konuyu açan arkadaş bu kadar tecrübelimi onu bilmiyoruz ama ben iki aracı kullanmış biri olarak, f30 daha yetenekli olsada s40 ın limitlerinin yabana atılacak cinsten olmadığını biliyorum, zaten s40 standart f30 dan daha sert bir araç , o sebeble amatör 2 sürücü bu araçlarla viraj alıyorsa s40 daha iyi bir sonuç ortaya çıkarabilirken profesyonel sürücüler de işler değişebilir bunlar varsayım fakat rwd araçlar belli hızlarda sonra ne kadar profesyonel olursanız olun kontrol edilmesi çok zor araçlar haline gelir burda fwd lehine bir sonuç ortaya çıkabildiği gibi bence makbul olanı awd dir

    Alcohol 06 da f20 var diye biliyorum zamanında s40 da sahibi olmuş biri onun yorumlarınında değerli olacağını düşünüyorum konu zaten çöplük haline gelmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    [DHTUBE=https://youtu.be/9d2DUx1oMnw]

    S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor

    Yanıtınızı destekler nitelikte bir kaç görüntü eklemek istedim.

    Ayrıca Nürburgring tur rekoru 4 çeker bir lambo'ya ait. 6:44.97 Lamborghini Aventador LP770-4 SVJ

    Yine parantez açalım FWD Civic Type R çoğu kendinden güçlü RWD araçtan daha iyi tur zamanı yaptı. 7:43.8
    Geçtiği araçları tek tek saysam kafayı yer buradakiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shkoksal -- 4 Şubat 2020; 17:12:10 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • "bir s40 kullanıcısının gazına gelerek"

    hocam bu kısım nasıl oluyor? nasıl kapışmaya başlıyorsunuz o anda? yani bir işaret falan mı veriyor? nedir bu işlerin raconu?

    bende mi gariplik bilemedim ilk mesajı okurken baya güldüm herkes ciddiye almış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerk88 -- 4 Şubat 2020; 19:8:4 >
  • Süspansiyon mimarisi ve şasi iyileştirmesine yönelik rijite artırıcı unsurlar gibi kavramlar ele alınmadan,salt çekiş ya da marka/model odaklı "vs" mevzuları oldukça anlamsız.Direkt çekiş ile şu iyi yol tutar,öbürü kötü tutar ancak kağıt üstünde denilebilir.Gerçek hayatta işe yaramaz.

    Modifikasyonla az çok uğraşmış,emek harcamış,piste çıkmış kişiler demek istediğimi anlayacaktır zaten.Küçümsediğiniz pekçok aracın altında belki de bilinçli hazırlanmış setuplar donatılıdır,bu da ancak araç irdelenince ortaya çıkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerk88

    "bir s40 kullanıcısının gazına gelerek"

    hocam bu kısım nasıl oluyor? nasıl kapışmaya başlıyorsunuz o anda? yani bir işaret falan mı veriyor? nedir bu işlerin raconu?

    bende mi gariplik bilemedim ilk mesajı okurken baya güldüm herkes ciddiye almış
    Kardeş solda giderken biri arkana yapışıp 10 defa selektör atarsa sağdan geçmeye çalışırsa agresifleşip yol vermem ben herşeyi istemenin adabı var beklese kamyonu geçip sağa gidecem zaten
    Birde kardeş sen inansan ne olur inanmasan ne olur volvo. İyi desem ne olur kötü desem ne olur cebime para koyuyorlar sanki bildiğin iftira atıyonuz az adap öğrenin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo kalitesini Volvo kullanmayan bilemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İsveç çeliğinden üretiliyor bu araba o yüzden bu kadar iyi yol tutuyor.
  • Mekanikizm kullanıcısına yanıt
    İsterse titanyum malzemeden üretilsin. Şasi altyapısı önemli olan. Ayrıca öyle bir söylemişsin ki hocam spor arabalarda sanki karbon fiber yerine İsveç çeliği kullanılsa daha iyiymiş gibi hissettim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aslında ne arkadan itiş ne önden çekiş, virajda en iyisi önden çekip arkadan itendir. Subaru falan yani.

    Yahu arkadaş terimdeki "Çekiş" halatla tutup çekmek değil, siz isterseniz "Arkadan ittiriyo sonuçta o yüzden arkadan itiş" diyebilirsiniz ama doğrusu çekiştir. Arkadan itiş yazın, demek istediğiniz anlaşılır ama jargon olarak çekiş kelimesi arabanın itilmesini ya da çekilmesini ifade etmez. Çekiş kelimesi ya da "Çeker" kelimesi, tahrik edilen, yola güç aktaran tekerleği ifade eder.

    Arkadan çekiş mi daha iyi yol tutar önden çekiş mi kısmı tamamen aracın tasarımına göre değişir. Arkadan çekişin her koşulda daha iyi yol tuttuğunu söylemek yanlış olur. Ha kontrol açısından arkadan çekiş avantaj olabilir belki ama yol tutmak biraz daha farklıdır. Arkadan çekiş arabada virajda gaza bastıkça arkayı açma eğilimine girer. Bu yol tutuş değildir, bu kontroldür, arabaya hükmetmektir ama yol tutuştan kasıt bu değildir. Pekala önden çekişli bir araç da nefis bir yol tutuşuna sahip olabilir. Hakeza 4Ws diye bir sistem var, arka tekerler de açı yaparak viraja katkıda bulunuyor. Alın şimdi önden çekişli araç hepsini alt üst etti? Yol tutuş konusu cidden çok karmaşık bir konu ve eğer bana "Pist aracının süspansiyon ayarlarını yapmak mı daha zor yol aracının mı?" diye sorarsanız, yol aracınınki daha zor derim. Zira pistte karşılaşılacak koşullar bellidir, konfor gibi bir beklentiniz yoktur ve süspansiyon konusunda maliyet konusunda daha rahatsınızdır.

    Şimdi ben bir otomobil tasarlarım, yola böyle zamkla yapışmış gibi yapışır. Ani yön değişimlerinde yolu kavrar, moose test'i 90 km/sa ile geçer. Sonra virajdaki ilk yol dalgalanmasında bariyere patlar.

    Virajda önden ya da arkadan çekişin doğrudan bir farkı olmaz. Ha siz arkayı kontrollü bir şekilde açayım, gaz pedalı ile arkayı kontrol edeyim derseniz o yol tutuş olmaktan çıkar, araba tutunmuyordur artık. O işin kontrol kısmıdır ki konumuzdan farklı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerk88

    "bir s40 kullanıcısının gazına gelerek"

    hocam bu kısım nasıl oluyor? nasıl kapışmaya başlıyorsunuz o anda? yani bir işaret falan mı veriyor? nedir bu işlerin raconu?

    bende mi gariplik bilemedim ilk mesajı okurken baya güldüm herkes ciddiye almış
    Bir kere ben de bir Passat'ın gazına gelmiştim.
    Otobanda 120 ile soldan gidiyorum. Aynadan baktım Passat geliyor, geçtim sağa yol verdim. Sonra o önüme geçti, ben gayri ihtiyari onu solladım biraz hızlanarak. Sonra o arkama çıktı ben sağa geçtim, o beni geçti ben onu geçtim derken hızlar 190'lara kadar çıktı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    Siz arkadan itişçi düşük beygirlileri Focus, Astra, Giulietta'larla da kapışırken görmek isteriz.

    Virajların piri AWD araçlardır, bir tane quattro ile dağ tepe size dümdüz gelir. Arkadan itiş 300-400 HP üzerinde iş yapıyor, o seviyeye dek ön çekiş araçlar daha iyi viraj alır. Tabii siz gidip BMW ile Vag otomobillerini kıyaslamışsınız orası da işin ilginç yanı.
    Eğer şu son nesil butun tekerlere ayri ayri guc aktarabilen sistemleri ve kilitli diferansiyele sahip hothatchleri saymazsak virajların piri rwd otomobillerdir. Ön tarafta tahrik olması demek virajda gaza bastığınızda tekerleğin merkezinden disari dogru bir kuvvet olusucak demektir. Bu da sizin araciniz virajda gaza oturdugunuzda kafadan kayicak demektir. Yani understeer olucak. Ancak arkadan itişte gaza basamaniz durumunda aracın kafasi virajin içine girerek kontrollu bir dönüş saglayacaktir. Yani arkadan itiş candır:)
    S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bahsettiğiniz güzergah sabit, gezici ve normal radarlarla dolu, ben yol tutuştan çok peşinizden gelecek cezaları düşündüm bayağı bir hazineyi kalkındıracaksınız iki kafadar
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.