Şimdi Ara

S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
2
Favori
13.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Bahsettiğiniz güzergah sabit, gezici ve normal radarlarla dolu, ben yol tutuştan çok peşinizden gelecek cezaları düşündüm bayağı bir hazineyi kalkındıracaksınız iki kafadar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hearthland

    Eğer şu son nesil butun tekerlere ayri ayri guc aktarabilen sistemleri ve kilitli diferansiyele sahip hothatchleri saymazsak virajların piri rwd otomobillerdir. Ön tarafta tahrik olması demek virajda gaza bastığınızda tekerleğin merkezinden disari dogru bir kuvvet olusucak demektir. Bu da sizin araciniz virajda gaza oturdugunuzda kafadan kayicak demektir. Yani understeer olucak. Ancak arkadan itişte gaza basamaniz durumunda aracın kafasi virajin içine girerek kontrollu bir dönüş saglayacaktir. Yani arkadan itiş candır:)


    Alıntıları Göster
    Bakın virajda arkanın açılması ve oversteer ile dönmek yol tutuş değildir. Aracın kontrol altında olması iyi ve zevkli olabilir, limitler aşıldığında aracın hala bir şekilde kontrol edilebilmesi ya da hem önden hem arkadan aracı yönlendirebilmek mümkün olabilir ama bu şekilde dönmek konuda geçen dönüş şekli değil. Aracın yanal tutunma limitlerinden söz ediyorum. Mesela siz oversteer ile dönerken, bir başka araç virajda şeridini dahi değiştirmeden rayda gider gibi dönebilir.
    Mesela bende ilk kasa S40 var, virajda zorladığımda direksiyonu ne kadar içeri verirsem vereyim araç dönüyor, kayma ya da açılma yapmıyor. Konuda da bahsedilen yol tutuş durumu budur.
    Ayrıca ralli parkuru gibi tutunmanın çok düşük olduğu yerleri saymazsak, oversteer ile viraj dönmek tutunarak dönmekten çok daha yavaş gerçekleşir, zaten aksi bir durum olsa yola yapışan değil, sürekli oversteere kalan yarış arabaları görürdük.

    Ayrıca F1 araçları önden ve arkadan yere basma kuvvetleri ile yere yapıştırılır. Arkadan çekişli olmalarına rağmen en ufak bir oversteer olmaksızın viraj dönerler.

    Son bir dipnot daha düşeyim, itiş kelimesi esasen uçaklarda kullanılır. Zira orada gerçekten bir "itme" söz konusudur çünkü uçağı hareket ettiren şey, arkadan attığı egzoz gazıdır. Bu kuvvetin adı "Thrust" kuvvetidir. Bu yüzden otomobilde arkadan itişli tabiri jargona göre doğru olmuyor. Ha aşağıya resmini koyduğum araç "arkadan itişli" olarak değerlendirilebilir.
    S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor




  • Bmw iyi yol tutmaz ki.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    İroni yaptım. Böyle bir olay tabiki yok, hatta isveç çeliği diye bir çelik türü de yok
  • Mekanikizm kullanıcısına yanıt
    İsveç çeliği var aslında, ama çok eskide kalmış bir şey. Metalurji bu kadar ilerlemeden önce İsveçteki toprağın yapısında bulunan elementler sayesinde o bölgede üretilen çelik doğal olarak alaşımlı oluyormuş. Bu sayede ün yapmış sağlamlığı ile. Günümüzde öyle bir durum yok tabii, her türlü çelik her yerde üretilebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    İsveç çeliği var aslında, ama çok eskide kalmış bir şey. Metalurji bu kadar ilerlemeden önce İsveçteki toprağın yapısında bulunan elementler sayesinde o bölgede üretilen çelik doğal olarak alaşımlı oluyormuş. Bu sayede ün yapmış sağlamlığı ile. Günümüzde öyle bir durum yok tabii, her türlü çelik her yerde üretilebiliyor.
    Ve Volvo'nun sağlamlığı bu çelikle birlikte, markanın sağlamlığa önem vermesinden de geliyor. Diğer markalar kabinde 5.000 kaynak kullanırken Volvo 10.000 kaynak kullanıyordu. Bu sayede bir kazada diğer markaların kabinleri daha fazla deforme olurken Volvo'lar daha sağlam kalıyordu. Ve insanlarda "Volvo ne sağlammış be, İsveç Çeliği demek" gibi bir algı oluşuyordu.

    S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor



    Günümüzdeki araçlarında da şasi rijitliği konusunda Volvo'nun bir artısı yok değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Ve Volvo'nun sağlamlığı bu çelikle birlikte, markanın sağlamlığa önem vermesinden de geliyor. Diğer markalar kabinde 5.000 kaynak kullanırken Volvo 10.000 kaynak kullanıyordu. Bu sayede bir kazada diğer markaların kabinleri daha fazla deforme olurken Volvo'lar daha sağlam kalıyordu. Ve insanlarda "Volvo ne sağlammış be, İsveç Çeliği demek" gibi bir algı oluşuyordu.




    Günümüzdeki araçlarında da şasi rijitliği konusunda Volvo'nun bir artısı yok değil.

    Alıntıları Göster
    Yav üstad zamanında small overlap testleri yapılmaya başlandığında bütün premiumlar patır patır darma duman olurken bir tek s60 o testi geçmişti... Adamlar Volvo Safety Center da kendileri zaten önceden bu senaryoyu düşünüp aracın şasi uçlarını ona göre tasarlamislar... Bu bile güvenlik konusunda volvo nun mentalitesinin ne olduğunu tek başına gostermeye yeterli bence.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Öncelikle itiş çekiş gibi herhangi bir tabir kullanmadım. Bu bilgileri başkası İçin yazdığınızı varsayıyorum. Zira ben tahrik kelimesi kullandım. Drive anlamını taşıyan otomobillerde tahrik olarak adlandırılması dogru olan kelime yani.
    Uçak mevzusu da benim uzmanlık alanım diyebiliriz :)
    Gelelim esas konuya. Siz yazdıklarımda sadece son kısmına odaklanmışsınız. Oysa ben neden virajda onde tahrik olmamasını gerektiğini anlattım orada. Tekrar anlatayım. Siz virajdayken tutunma limitlerine yaklaştığınız vakit araca gaz vermeye devam ederseniz tekerde dönme yönünün tersine bir kuvvet oluşucaktır. Bu kuvvet ile zaten limitinde olan aracı daha erken kaydırmış olucaksiniz. Son kısımda ise ayriyetten kontrol avantajı olduğunu soyledim. Siz herşeyi birbirine karıştırmışsınız.
    Virajda limit hızlarda iken direksiyonu çevirip yönlendirmede sorun yaşamamaniz da ayri bir ironi herhalde.
    Son olarak lutfen dediklerimden cımbızla laf çekip onlara yorum yapmayin. Okuyun anlayın. Anlamadığınız yer olursa sorun ben cevaplarım. İyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • istanbul antalya arasi onlarca kez s40 kullanmis biri olarak bunu dogruluyorum hocam. duz yolda herkes tokatliyor ama virajlar baslayinca yuzumde bir tebessum. stock haliyle suspansiyonlar sert, araba alcak ve agir. tumseklerde, bozuk yollarda kufur edersin. onumdeki arabanin rahat gectigi tumsekten ben ayni sekilde gecersem altini vuruyorum. ha tabii bir de bmwnin arkadan itis oldugu gercegi var. gunluk sartlarda virajlarda onden cekis tabii ki daha guven verdigi icin daha yuksek hizlarda girebilirsin.
  • Adam trafikte arabayla kapışıyor gelmiş normal bir durum gibi burada yol tutusundan bahsediyor kardeşim bir hata yapmanız durumunda masum insanların canına zarar verebilirsiniz ne yol tutuşu sizi kurtarır ne araba sağlamlığı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cmax aracımla bile F30 kasa bmwler virajda baş edemiyor. Gerçekten yol tutuş konusunda rakipsiz bir teknolojileri var. Ford aracım olmadan önce forumda bahsedildiği zaman inanmazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


  • video biraz eski ama alfa 147 nin focus ve golf ten virajlarda daha iyi olduğuna dair bir konu işleniyor. videonun 6:42 saniyesinde genel bir puan karşılaştırma yapıp Ferrari' den sonra 2. geldiğini görüyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhankygsz

    98 v40 2.0 T kullanıcısıyım dahan önce çok aracımız oldu ama ben böyle güvende hissetmedim yol tutuş vs çok güzel akseki rampaların da çok rahat iniyoruz düz yolda zaten mermi gibi passat ford vs bu şekil de yol tutmuyor.
    Yol tutuşunu forda borçlu zaten, onun şasesi ve süspansiyonunu kullanıyor. Yazarken laf olsun diye yazmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sinan627 S kullanıcısına yanıt
    sizin fark açmanız sürücü faktörü.
    bendede insignia var daha virajlarda bana fark atan focus mazda 3 s40 hatırlamıyorum.
    insignia ile çoğu aracın premiumlar dahil frene bastığı yerlerde gerilmeden döndüğümü çok iyi bilirim.
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    Ford ile ortaklığı olan s40, 2004 sonrası ikinci kasa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 6 Şubat 2020; 11:13:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: valiars

    istanbul antalya arasi onlarca kez s40 kullanmis biri olarak bunu dogruluyorum hocam. duz yolda herkes tokatliyor ama virajlar baslayinca yuzumde bir tebessum. stock haliyle suspansiyonlar sert, araba alcak ve agir. tumseklerde, bozuk yollarda kufur edersin. onumdeki arabanin rahat gectigi tumsekten ben ayni sekilde gecersem altini vuruyorum. ha tabii bir de bmwnin arkadan itis oldugu gercegi var. gunluk sartlarda virajlarda onden cekis tabii ki daha guven verdigi icin daha yuksek hizlarda girebilirsin.
    O kadar araç kullandım stock hali ile bu kadar sağlam yol tutan az araç vardır bunun t5 awd opsiyonu ile merak ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir destan dolaşır bolu dağını..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hearthland

    Öncelikle itiş çekiş gibi herhangi bir tabir kullanmadım. Bu bilgileri başkası İçin yazdığınızı varsayıyorum. Zira ben tahrik kelimesi kullandım. Drive anlamını taşıyan otomobillerde tahrik olarak adlandırılması dogru olan kelime yani.
    Uçak mevzusu da benim uzmanlık alanım diyebiliriz :)
    Gelelim esas konuya. Siz yazdıklarımda sadece son kısmına odaklanmışsınız. Oysa ben neden virajda onde tahrik olmamasını gerektiğini anlattım orada. Tekrar anlatayım. Siz virajdayken tutunma limitlerine yaklaştığınız vakit araca gaz vermeye devam ederseniz tekerde dönme yönünün tersine bir kuvvet oluşucaktır. Bu kuvvet ile zaten limitinde olan aracı daha erken kaydırmış olucaksiniz. Son kısımda ise ayriyetten kontrol avantajı olduğunu soyledim. Siz herşeyi birbirine karıştırmışsınız.
    Virajda limit hızlarda iken direksiyonu çevirip yönlendirmede sorun yaşamamaniz da ayri bir ironi herhalde.
    Son olarak lutfen dediklerimden cımbızla laf çekip onlara yorum yapmayin. Okuyun anlayın. Anlamadığınız yer olursa sorun ben cevaplarım. İyi forumlar.
    O tabiri dipnot olarak düştüm size değildi. Tam ayıramadım belki de.

    Şimdi aynı kulağı gösteriyoruz aslında ama farklı yollardan. Bu konuda bahsi geçen aracın tüm tekerleklerinin yola tutunduğu koşullar. Limitler aşıldığında araçların davranışları tamamen farklı bir durum. Bunu konuşuyorsak aracın önden ya da arkadan tahrikli olmasının hiç bir etkisi yoktur.
    Limitlerden sonrası tahrikten ziyade, aracın tasarım konusuna giriyor. Bir BMW virajda arkayı açmaya ve gaz pedalı ile arkayı kontrol etmeye müsaittir, bu zevklidir ve aracın bu raddede yola tutunamama miktarı ile (Gaz pedalı ile) kontrol altında tutulması güzel bir mühendisliktir. Ancak söz konusu viraj kasmak ise bu hareket size pek bir şey kazandırmaz. Onu anlatmak istedim.

    Ha ben limit hızlarda demedim. Benim demek istediğim, normal bir araçta virajda direksiyonu içeri verdikçe, arkanın açılması hissi oluşur. S40'ların bağımsız arka süspansiyonu ise "Passive Rear Steering / Pasif Arka Döndürme" adlı bir sistemi barındırıyor. Araç virajda zorlandıkça arka tekerler dönüşe eşlik ederek aracın viraj stabilitesini artırıyor. Virajlarda araç tren rayında gidermiş gibi bir his veriyor (Zira gerçekten arka tekerler de dönüşe katıldığı için araç bir tren vagonu gibi dönüyor virajı). Bahsettiğim de buydu. Virajda zorladıkça arkası gelecekmiş gibi olmuyor. Bu aracın skidpad değeri 0.82G çok güzel bir değer.

    Bu durumda araç önden çekişli olmasına rağmen virajlarda hem önü hem arkası gayet dirayetli, viraj limitleri gayet yüksek bir araç oluyor.

    Arkadan çekişli bir BMW ise daha çok arkayı açma ve gaz pedalı ile arkayı kontrol etme üzerine kurulu olduğu için, virajı daha zevkli ve kontrollü dönse de, daha hızlı dönemiyor.




  • ahmetkep kullanıcısına yanıt
    Alfa Romeo'lar zaten stock modellerini dahi ele alırsak yol tutuş konusunda oldukça iyidirler.

    Her ne kadar Alfa Romeo firması, Fiat bünyesine geçmeden önce üretiği halis muhlis 75 modeli sonrası çekiş tipini Fiat bünyesi ile birlikte genel anlamda değiştirse de bu uzmanlıkları çok da değişmedi esasında.Spesifik bazı modelerinde yer alan Q4 ve Q2 tipleri bu tutuş seviyesini daha üst seviyelere çıkarmakta.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.