Şimdi Ara

S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
2
Favori
13.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yahu ben bir şeyi anlamıyorum... adınızdan anlaşıldığı üzere Volvo fanboyusunuz. Volvolardan çıkan bir çok parçanın üstünde FoMoCo yazarken bu aynı değil iddiası neden ? Çok büyük oranda aynı araçlar. Hepsini bir kenara koyalım. Tarih ve ulaştığı başarılar ve sahip olduğu patentler açısından olarak Volvo, Fordun yanına yaklaşamaz. Ford gibi v8 motoru Koenigsegg gibi bir üretici tarafından kullanılmış , LeMans ta Ferrarinin tekelini kırmış bir marka. Lincoln adı altında Volvonun en lüks araçlarının yanına yaklaşamayacağı araçlar üreten bir marka Ford... şu anda XC90 48 bin dolardan başlarken Ford expedition 52 bin dolardan başlıyor. Lincoln Navigator 97 bin dolardan başlıyor ABDde. Lincoln Navigator denen araç tamamen Ford expeditionla aynı araç. Aradaki fark iç malzemelerden kaynaklanıyor.
    Bu durumda ben olsam aracımın Fordla aynı üretim kalitesini taşımasını isterim Volvoyla değil.
    Ayrıca çok sevilen xc90 , c30 , xc60 gibi modeller ve s40 ın efsane denen kasasının üretilişi ford sahipliğinde gerçekleşti. Xc90 2002 , c30 2006 , xc60 2008, s40 2004.
    Volvo lüks bir marka değil arkadaşlar. Ford şirketi sattıktan sonra yönetimi ele alan Çinliler şu anda markayı bu şekilde yönlendirmeye çalışıyor. Yoksa orta sınıf bir markadır. Bir çok diğer marka büyük hacimli motorlu araçlarını Tr ye getirse aynı fiyata sahip olacaktır.

    Fordun C1 platformu olarak adlandırılan platformun diğer adı Volvo p1 ve Mazda BK platformu. Bu platformda üretilen bir çok araç var. Volvolar : s40, v50, c70, c30 ve v40. Yani s40 bunlardan biri. Bir aracın oturduğu iskelet burda tartışılan konudaki en büyük etkendir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Arkadaşın biri yolda giderken biriyle kapışmış, geçememiş, bir haftadır tartışılıyor. Volvo avukatları da gelmiş, belli ki gururları okşanmış, olay civata numarasına kadar incelenmiş.

    Ford satın almasaydı şu an Volvo ne durumda olurdu? Ford'dan daha kaliteliymiş Ford'u sadece Focus'dan ibaret sanıyorsunuz herhalde. Volvo gibi 3-4 modeli yok. Yukarda biri daha yazmış ki bence de doğru Ford'la karşılaştırılmak Volvo için gurur kaynağı olmalı. Ford da memnun kalmamış olacak ki 6,5 milyar dolara satın aldığı Volvo'yu 1,8 milyar dolara Çinliler'e sattı. Daha çok kurtuldu demek daha doğru sanırım. Kaynak:
    BBC News Türkçe
    Volvo'yu Çinliler satın aldı
    https://www.bbc.com/turkce/ekonomi/2010/03/100329_volvo


    "1999'da Amerikan otomotiv devi Ford tarafından satın alınan Volvo 2005'ten bu yana kar edemiyordu."

    Bu arada Volvo kötü araba değil tekrarlıyorum. Ben de çok beğeniyorum. Ancak olduğundan fazla gösterme çabası çok itici oluyor hepsi bu.

    Konu sahibini iyiki Volvo geçmiş, Civic ya da Golf geçseydi konu 1000 sayfa olmuştu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AFV

    Yahu ben bir şeyi anlamıyorum... adınızdan anlaşıldığı üzere Volvo fanboyusunuz. Volvolardan çıkan bir çok parçanın üstünde FoMoCo yazarken bu aynı değil iddiası neden ? Çok büyük oranda aynı araçlar. Hepsini bir kenara koyalım. Tarih ve ulaştığı başarılar ve sahip olduğu patentler açısından olarak Volvo, Fordun yanına yaklaşamaz. Ford gibi v8 motoru Koenigsegg gibi bir üretici tarafından kullanılmış , LeMans ta Ferrarinin tekelini kırmış bir marka. Lincoln adı altında Volvonun en lüks araçlarının yanına yaklaşamayacağı araçlar üreten bir marka Ford... şu anda XC90 48 bin dolardan başlarken Ford expedition 52 bin dolardan başlıyor. Lincoln Navigator 97 bin dolardan başlıyor ABDde. Lincoln Navigator denen araç tamamen Ford expeditionla aynı araç. Aradaki fark iç malzemelerden kaynaklanıyor.
    Bu durumda ben olsam aracımın Fordla aynı üretim kalitesini taşımasını isterim Volvoyla değil.
    Ayrıca çok sevilen xc90 , c30 , xc60 gibi modeller ve s40 ın efsane denen kasasının üretilişi ford sahipliğinde gerçekleşti. Xc90 2002 , c30 2006 , xc60 2008, s40 2004.
    Volvo lüks bir marka değil arkadaşlar. Ford şirketi sattıktan sonra yönetimi ele alan Çinliler şu anda markayı bu şekilde yönlendirmeye çalışıyor. Yoksa orta sınıf bir markadır. Bir çok diğer marka büyük hacimli motorlu araçlarını Tr ye getirse aynı fiyata sahip olacaktır.

    Fordun C1 platformu olarak adlandırılan platformun diğer adı Volvo p1 ve Mazda BK platformu. Bu platformda üretilen bir çok araç var. Volvolar : s40, v50, c70, c30 ve v40. Yani s40 bunlardan biri. Bir aracın oturduğu iskelet burda tartışılan konudaki en büyük etkendir.
    Amerikan Ford ile Avrupa Ford un aslında tamamen farklı markalar gibi davrandığını bilmeyipte alakasız yorum yapmakta anca türklere has birşey, Bunun volvo fanboyu olmakla bir ilgisi yok mühendislikle ilgisi var ortada 100 kg ağırlık farkı var ve bu parçalar belli ömür ihtiva etmek zorunda mühendislikten anlamadığın için sana birşey ifade etmez ama dinamik yüklerde aynı parçaları kullanmak sıkıntı yaratır uzun vadede
    Bunu volvo söylüyor ortak parça kullanımı mekanik te %60 dolaylarında her parça birbirine uymaz direksiyon kutusu, süspansiyon heleezon alt tablalar amartisör takozkarı yüksek motorlu olan modelellerde fren disk ve merkezleri gibi çok farklı parça kullanımı var s60 s40 focus mondeo arasında kaldıki Ford global bir firmayken volvo butik bir firmadır volvo daha üst segmenti hedefler senin yaptığın alfa ile fiatı kıyaslamaya benziyor muhtemelen otomobilden pek anlamıyorsun cirolara göre yarışlar için ürettiği homogolasyon modellerle kıyaslamak saçma, fiyatın ürettiğide spor modeller var bu fiatı alfa dan üstün yapmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Arkadaşın biri yolda giderken biriyle kapışmış, geçememiş, bir haftadır tartışılıyor. Volvo avukatları da gelmiş, belli ki gururları okşanmış, olay civata numarasına kadar incelenmiş.

    Ford satın almasaydı şu an Volvo ne durumda olurdu? Ford'dan daha kaliteliymiş Ford'u sadece Focus'dan ibaret sanıyorsunuz herhalde. Volvo gibi 3-4 modeli yok. Yukarda biri daha yazmış ki bence de doğru Ford'la karşılaştırılmak Volvo için gurur kaynağı olmalı. Ford da memnun kalmamış olacak ki 6,5 milyar dolara satın aldığı Volvo'yu 1,8 milyar dolara Çinliler'e sattı. Daha çok kurtuldu demek daha doğru sanırım. Kaynak:
    https://www.bbc.com/turkce/ekonomi/2010/03/100329_volvo

    "1999'da Amerikan otomotiv devi Ford tarafından satın alınan Volvo 2005'ten bu yana kar edemiyordu."

    Bu arada Volvo kötü araba değil tekrarlıyorum. Ben de çok beğeniyorum. Ancak olduğundan fazla gösterme çabası çok itici oluyor hepsi bu.

    Konu sahibini iyiki Volvo geçmiş, Civic ya da Golf geçseydi konu 1000 sayfa olmuştu
    Bu gurur okşanacak birşeymi ne değişik kafalar bunlar ya sanki s40 ı ben tasarladım övünecek birisi varsa oda araçları tasarlayan mühendisler

    Şahini tasarlayan ekibin içinde yer alsam bak o zaman savunur onunla bile gurur duyardım benim için s40 iyi vya kötü birşey ifade etmiyor yarın başka araç alır binerim sonra onuda satarım onunda iyi kötü yanlarını yazarım burda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • AFV kullanıcısına yanıt
    Eğer konu motorlarsa, volvonun da kendi V8'i var(hoş, v8'e gelene kadar volvonun çok daha meşhur motorları var ayrı konu). O da S80 ve XC90'ın yanı sıra, Noble marka süperspor araçlarda kullanılıyor. Mesela Ford'un ST modelinde kullandığı meşhur 2.5 litrelik motor halis muhlis volvo motorudur. Volvo o 5 silindirli motoru 90'ların başından beri kullanıyor (ford döneminin çok öncesinde). Bu durumda Ford, Volvonun düşük üretim kalitesine mi razı olmuş oldu, ikonik bir modelinde kendi motorunu kullanmayarak?

    Expedition dediğiniz araç full size SUV diye geçer, XC90 ise mid-size. Expedition, Xc90'dan 40 cm daha uzun, 10 cm daha geniştir. Yani arada bir sınıf farkı var, fiyat farkının da olması son derece normal. Veya, Navigator'ın rakibi Mercedes GLS 71 bin dolardan başlıyormuş. Bu durumda Mercedes Lincoln'den daha "ucuz" bir marka mı olmuş oldu?

    XC90 ve aynı dönemde çıkan diğer modeller ile Ford'un bir alakası yoktur. 2002-2014 XC90, 98-2006 S80, 2000-2010 S60, 2000-2007 XC70 tamamen Volvonun kendi ürettiği araçlardır, gayet sevilen ve çok yaygın kullanılan arabalardır. Ford ile ortak geliştirilen araçlar, sizin de yazdığınız c30, 2004 sonrası s40, xc60, 2010-2018 S60, 2006-2016 S80 ve bunların station versiyonları.

    Lüks-premium konusuna girmeyi hiç istemiyorum, forumda senelerdir tartışılagelen saçma bir konu. Size göre öyledir, bana göre farklıdır; saygı duyarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 9 Şubat 2020; 12:47:45 >




  • zed Z kullanıcısına yanıt
    Ford zararına sattıysa sebebi yine kendisidir. Mazda'yı da, Volvo'yu da sömürmüştür tabiri caizse. Eğer problem markaların kendisinde olsaydı, şu son bir kaç senede kendi satış rekorlarını kırıyor olmazdı Volvo ve Mazda.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    B5254T3 kodlu 2.5 litrelik RS ve ST de ufak modifikasyonlarla kullanılan motor Fordun Volvoya sahip olduğu dönemde kullanılmıştır... :) 2.5 litrelik motorlar her markanın geçmişinde olabilir. Her sakallıyı deden sanma derler. v8 ler de olur ama koenigsegg in alıp kullandığı Fordun motoru :).

    XC90 2002 yılında ilk kez üretimine başlanmış bir araçtır. Ford Volvo yu aldıktan 3 yıl sonra. 2.5 litrelik RS motorunun güçsüz versiyonu olan benzinli motorlar bu araçta da kullanıldı. Zaten önceki yazdıklarımı okursanız Volvo nun hangi araçlarının P1 platformunda üretildiğini yazmışım. Herkes işine gelen yerden tutup cevap veriyor. :)

    Ben en pahalı araçları karşılaştırmak açısından Navigator u seçtim. Emin ol 40 cm uzunluk bir aracı diğer araçtan daha pahalı yapmaz. Öyle olsaydı panelvan minibüsler en pahalı araçlar olurdu :) Mid-size olarak Lincoln Aviator yeni çıktı ondan verelim. O da 77 bin dolardan başlıyor. XC 90 49 bin dolardan... kısacası değişen bir şey yok :)

    Ben şu marka bundan ucuzdur demedimki? Sadece insanların gözündeki kaliteli ondan pahalı algısının yanlışlığını göstermeye çalıştım. Aslında pahalı değil tam tersine lüks segmentte yarışan markalardan daha ucuz. Yani insanlar Tr de deymeyecek paralar vermesinler isteğim.

    İsteyen istediği aracı alır biner. Sonuçta bunlar birer şirket ana hedefleri para kazanmak. Hiç bir marka için duygusal bağlılık duymaya gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AFV -- 9 Şubat 2020; 13:29:47 >




  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Ya abicim Fordun one Ford stratejisi diyecem. 1.0 EB, 1.5 EB leri amerikada bile kullanıyorlar diyecem, şanzımanlar aynı diyecem (6,8 ileri,PSW ler) ne kadar büyük fark bu abd ile avrupa arasında diyicem de demiyorum çünkü başlamışsın bilmiyorsun etmiyorsun, cirolar filan :) kolay gelsin.
  • AFV kullanıcısına yanıt
    quote:

    The B5254T3 is a 2.5 L (2,522 cc) straight-five. Bore is 83 mm (3.3 in) and stroke is 93.2 mm (3.7 in) with a compression ratio of 9.0:1. It is turbocharged and intercooled with a power output of 220 PS (162 kW; 217 hp) at 5000 rpm with 320 N⋅m (240 lb⋅ft) of torque at 1500–4800 rpm. On cars with the AW55-51 automatic transmission, torque is limited in first and second gear.[168] It has VVT and is equipped with Bosch ME 9.0[169] engine management system.[170] Unlike previous designs, the turbocharger is integral with the exhaust manifold.

    Adaptations of this engine were used by Ford, with power levels ranging from 220 PS (217 bhp)[171] to 350PS (345 bhp).[172] At Ford the engine was called "Duratec-ST",[173] "Duratec ST"[174] or "Duratec RS".[175]


    Hocam motor konusunda bilgime %100 güveniyorum çünkü 6 senedir uğraşıyorum bu araçlarla. Bahsettiğimiz motor tipik bir volvo turbo 5 silindirlisi. Bu motor ailesine volvo modular engine deniyor. 1974'de üretime başlayan redblock serisinin devamı olarak, 1990'dan beri 4-5-6 silindirli olarak üretiliyor. Ağırlıklı olarak 5 silindir. Fabrikası da İsveçte.

    Ford'un kullandığı 2.5'lik motorun kökeni, 1993'te 850'de kullanılan 2.3'lük 225 beygir motor. Bu motor s60'da kullanıldı daha sonra, gücü 250 beygir idi. 2005 makyajıyla beraber 2.4 litreye çıkarıldı, 260 beygir. Daha sonra S60 R versiyonunda 2.5 litre oldu ve 300 beygir veriyordu. İşte Ford'un kullandığı motor da bunun aynısıdır. Aralarındaki tek fark tuning ve muhtemelen manifoldlarla beraber turbonun kendisi.

    Bir kaç foto:
    S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor
    S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor
    S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor



    Bahsettiğim motorların hepsinin blok tasarımı, silindir kapak tasarımı aynı. Yani bu ailedeki en basit 4 silindirli 1.6 motor ile S80'de kullanılan 6 silindir 3 litre bi-turbo motorun bloğu, krankı, silindir kapakları vs., ölçüleri dışında neredeyse tamamen aynıdır. Bu motor ailesi volvoyu volvo yapan 2 şeyden biridir ve 2016'dan sonra 5 silindirden vazgeçerek özünden büyük bir parça kaybetmiştir bana sorarsanız, ve sırf bu yüzden çok büyük ihtimalle yeni bir volvo alabilecek -imkanım olursa- bile almam.
    Yani özetle, çoğu kişi bilmiyor orası farklı konu ama volvo denilince benim aklıma ilk gelen şey bu 5 silindir motorları. Ve bunların Ford ile hiç bir bağlantısı yoktur.

    Daha detaylı bilgi için şu sayfaya bakabilirsiniz:
    en.wikipedia.org
    Volvo Modular engine - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine



    İlk kasa XC90 P2 platformunda üretildi. Aynı dönemdeki S60, V70, XC90 hepsi ortak platformu kullanır ve bu platformda üretilen ilk araç 1998 yılında S80'dir. Yani bu platformun tasarlanması, geliştirilmesi ve üretilmesinde Ford'un bir bağlantısı yok. Sonraki kasalarda(P1 ve P3) durum farklı tabii.

    Dediğim gibi fiyat tartışmaları, lüks olma falan hiç girmek istediğim konular değil aslında, ben teknik konuları konuşmayı severim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 9 Şubat 2020; 14:9:2 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    quote:

    The B5254T3 is a 2.5 L (2,522 cc) straight-five. Bore is 83 mm (3.3 in) and stroke is 93.2 mm (3.7 in) with a compression ratio of 9.0:1. It is turbocharged and intercooled with a power output of 220 PS (162 kW; 217 hp) at 5000 rpm with 320 N⋅m (240 lb⋅ft) of torque at 1500–4800 rpm. On cars with the AW55-51 automatic transmission, torque is limited in first and second gear.[168] It has VVT and is equipped with Bosch ME 9.0[169] engine management system.[170] Unlike previous designs, the turbocharger is integral with the exhaust manifold.

    Adaptations of this engine were used by Ford, with power levels ranging from 220 PS (217 bhp)[171] to 350PS (345 bhp).[172] At Ford the engine was called "Duratec-ST",[173] "Duratec ST"[174] or "Duratec RS".[175]


    Hocam motor konusunda bilgime %100 güveniyorum çünkü 6 senedir uğraşıyorum bu araçlarla. Bahsettiğimiz motor tipik bir volvo turbo 5 silindirlisi. Bu motor ailesine volvo modular engine deniyor. 1974'de üretime başlayan redblock serisinin devamı olarak, 1990'dan beri 4-5-6 silindirli olarak üretiliyor. Ağırlıklı olarak 5 silindir. Fabrikası da İsveçte.

    Ford'un kullandığı 2.5'lik motorun kökeni, 1993'te 850'de kullanılan 2.3'lük 225 beygir motor. Bu motor s60'da kullanıldı daha sonra, gücü 250 beygir idi. 2005 makyajıyla beraber 2.4 litreye çıkarıldı, 260 beygir. Daha sonra S60 R versiyonunda 2.5 litre oldu ve 300 beygir veriyordu. İşte Ford'un kullandığı motor da bunun aynısıdır. Aralarındaki tek fark tuning ve muhtemelen manifoldlarla beraber turbonun kendisi.

    Bir kaç foto:






    Bahsettiğim motorların hepsinin blok tasarımı, silindir kapak tasarımı aynı. Yani bu ailedeki en basit 4 silindirli 1.6 motor ile S80'de kullanılan 6 silindir 3 litre bi-turbo motorun bloğu, krankı, silindir kapakları vs., ölçüleri dışında neredeyse tamamen aynıdır. Bu motor ailesi volvoyu volvo yapan 2 şeyden biridir ve 2016'dan sonra 5 silindirden vazgeçerek özünden büyük bir parça kaybetmiştir bana sorarsanız, ve sırf bu yüzden çok büyük ihtimalle yeni bir volvo alabilecek -imkanım olursa- bile almam.
    Yani özetle, çoğu kişi bilmiyor orası farklı konu ama volvo denilince benim aklıma ilk gelen şey bu 5 silindir motorları. Ve bunların Ford ile hiç bir bağlantısı yoktur.

    Daha detaylı bilgi için şu sayfaya bakabilirsiniz:https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine


    İlk kasa XC90 P2 platformunda üretildi. Aynı dönemdeki S60, V70, XC90 hepsi ortak platformu kullanır ve bu platformda üretilen ilk araç 1998 yılında S80'dir. Yani bu platformun tasarlanması, geliştirilmesi ve üretilmesinde Ford'un bir bağlantısı yok. Sonraki kasalarda(P1 ve P3) durum farklı tabii.

    Dediğim gibi fiyat tartışmaları, lüks olma falan hiç girmek istediğim konular değil aslında, ben teknik konuları konuşmayı severim.
    Boşver üstat, anlatamazsın bu adamlara ne kadar dil dökersen dök bu tarz şeyleri, kafa değişmez, şöven duygularla yorum yaparlar ancak.
    Zaten konu sahibi arkadaş bir bmw sahibi olarak durumu özetlemiş burda kimse s40, f30 dan iyi araçtır demiyor arada nesil farkı var zaten fakat s40 bu yol tutuş konusunda çok yetenekli bunu bile içine sindiremeyen bmw nin apaçi fanboyları konuyu istila etmiş hiç polemiğe gerek yok

    He en iyi şanzıman en iyi yol tutuş bmw de he canım deyip geçmek gerek zaten derslerini virajda almışlar üstüne söyleyecek birşey yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Arkadan ÇEKER araçların yol tutuş karakteristikleri farklıdır.Limitlere ulaşmak için genelde pro,yarı pro pilot ve çok boş bir yol ya da pist gereklidir. Arkadan çeker araçla virajla gaz ve direksiyon uyumu çok önemlidir mesela viraja daha dar açıyla girmek gerekir.Viraj içinde dengeli hız artışı gerekir vs vs.Bu sebeple herkes arkadan itiş aracın limitlerine ulaşamaz. Önden çeker araç ise limite ulaşması çok daha kolaydır.Birçoğu limitlere ulaşmada şoförü çok yormaz.Limitleri genel olarak düşüktür.Çünkü ağırlığın çoğu ön tarafa binmiştir.limite kadar yol tutar ama limiti geçtiğinizde aracı kurtaracak yöntemler çok azdır.

    Sözün özü arkadan çekişli bir araçta pistte çok daha iyi tur zamanları yakalarsınız.Bu sebeptendirki dünya otomobil yarışlarında araçlar genelde arkadan çekişlidir.Spor araçlarda ya arkadan çekişli ya da 4 çekerdir.

    Konuyu açan arkadaşa söylemiyorum ama arkadan çekiş araca binen kendini yarış pilotu sanıyor.Sonra sağda solda patlıyorlar.
    S40 ta arkadaşların dediğini gibi altyapısı başarılı bir araçtır. Önden çeker olup iyi yol tutan ve şasisi buna uygun olan çok az araba var günümüzde. Focus-Mazda3-S40 grubu da bunlardan biri.
    Ufak bir detaya değinmek istiyorum ama, pist yarışlarında kesinlikle aracın açılarak, kayarak dönmesi istenmez. Bu yüzden çekişin olduğu yerin önemi bundan değildir. Tam aksine, araç hızlanma temposuna girdiğinde patinaja düşmemesi için arkadan çekiş istenir.

    Tüm lastiklerin yola tutunabildiği viraj dönüş koşullarında arkadan çekişin önden çekişe çok büyük bir avantajı yoktur. Ağırlık dağılımı ve dengesi farklı bir konudur ve mesela kullandığım s40 önden motorlu ve önden çekişli olmasına rağmen limitlerini aştığınızda kafadan değil, bütün olarak kayma karakteristiği gösteriyor. Hatta forumdan nacker, aracının ön süspansiyonunu iyileştirerek (Kule gergisi v.b) aracın arkasını lift off oversteer durumuna soktuğunu falan anlatıyordu. Bakın bu önden çekişli bir araç ve oversteer ile viraj dönebiliyor.

    Ha şu da var, pist koşullarında koşan araçların süspansiyon ayarları o kadar gergin ve hareket kapasitesi o kadar düşük ki, araç arkadan kaydığında arkadan çekişli normal ya da spor bir araç gibi kaydırarak dönemezsiniz. Muhtemelen ön tekerlerdeki yoğun kamber açısı ve pistte ihtiyacı olacak kadar sağa sola dönebilme açısı sebebiyle ön tekerlere kayan arkayı zapt edecek açıyı veremeyeceksiniz.

    Şunu da eklemeliyim ki, binek ve spor araçlarda arkadan çekişli bir araç kullanması daha zevkli olabildiği gibi, virajlarda daha kontrollü hareketler yapılabilir. Ön tekerler direksiyon ile, arka ise gaz pedalı ve direksiyon açısı ile kontrol edilerek dönülebilir ancak bu ralli yapmıyorsanız genelde size zaman kaybettirir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    O tabiri dipnot olarak düştüm size değildi. Tam ayıramadım belki de.

    Şimdi aynı kulağı gösteriyoruz aslında ama farklı yollardan. Bu konuda bahsi geçen aracın tüm tekerleklerinin yola tutunduğu koşullar. Limitler aşıldığında araçların davranışları tamamen farklı bir durum. Bunu konuşuyorsak aracın önden ya da arkadan tahrikli olmasının hiç bir etkisi yoktur.
    Limitlerden sonrası tahrikten ziyade, aracın tasarım konusuna giriyor. Bir BMW virajda arkayı açmaya ve gaz pedalı ile arkayı kontrol etmeye müsaittir, bu zevklidir ve aracın bu raddede yola tutunamama miktarı ile (Gaz pedalı ile) kontrol altında tutulması güzel bir mühendisliktir. Ancak söz konusu viraj kasmak ise bu hareket size pek bir şey kazandırmaz. Onu anlatmak istedim.

    Ha ben limit hızlarda demedim. Benim demek istediğim, normal bir araçta virajda direksiyonu içeri verdikçe, arkanın açılması hissi oluşur. S40'ların bağımsız arka süspansiyonu ise "Passive Rear Steering / Pasif Arka Döndürme" adlı bir sistemi barındırıyor. Araç virajda zorlandıkça arka tekerler dönüşe eşlik ederek aracın viraj stabilitesini artırıyor. Virajlarda araç tren rayında gidermiş gibi bir his veriyor (Zira gerçekten arka tekerler de dönüşe katıldığı için araç bir tren vagonu gibi dönüyor virajı). Bahsettiğim de buydu. Virajda zorladıkça arkası gelecekmiş gibi olmuyor. Bu aracın skidpad değeri 0.82G çok güzel bir değer.

    Bu durumda araç önden çekişli olmasına rağmen virajlarda hem önü hem arkası gayet dirayetli, viraj limitleri gayet yüksek bir araç oluyor.

    Arkadan çekişli bir BMW ise daha çok arkayı açma ve gaz pedalı ile arkayı kontrol etme üzerine kurulu olduğu için, virajı daha zevkli ve kontrollü dönse de, daha hızlı dönemiyor.

    Alıntıları Göster
    Şunlar şurda dursun. Belki farklı ağızdan duymak isteyen olur.

    S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor
    S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bazı arkadaşların kafaları iyi sanırım,
    Kendilerini DÜNYA RALLİ YADA NASCAR yarışlarında sanıyorlar.Bu neyin kafası,viraja 200 le girip iyi yol tutuyor demek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamorex -- 20 Şubat 2020; 3:28:40 >
  • Kapıştık nedir arkadaş 3 yaşında velet misiniz?
    Şu arabaları kirli oyunlarınıza alet etmeyin artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kazık gibi süspansiyonla işte bu kadar iyi yol tutuyor.
  • Aynı şeyi Astra ile de yaşarsınız, tecrübe ile sabittir.
  • hearthland kullanıcısına yanıt
    Bunlardan mutlak kural olarak bahsedilemez, araçtan araca çok büyük ölçüde değişir. Mühendisliği iyi yapılmış bir önden çeker, arkadan çeker kadar başarılı yol tutabilir. Hatta tecrübeli birisi virajlarda arkayı açarak yan yan bile dönebilir.
    Öbür taraftan hırçın bir arkadan çekiş, potansiyeli daha yüksek olsa bile zorlamalarda arkadan kayarak sürücüyü zor duruma sokabilir. Bu da sürücünün daha yavaş gitmesine sebep olacaktır.

    Bu dediğimi iki aracın da skidpad değerleri gösteriyor zaten. S40'ın da f30'un da (328i modeli test edilmiş) 0.88g. Yani iş sürücünün tecrübesine kalıyor, iyi kullanan geçer.
  • Nasıl bu kadar iyi yol tuttuğuna dair teknik bilgim yok fakat 2006-2009 yılları arasında sahip olduğum bir araçtı ve o dönem tabi gençlik dönemleri ve üniversite zamanları. Arabayı ciddi manada zorlamış ve bahsettiğiniz gibi virajlara falan akılsızca girmiş biri olarak söyleyebilirim ki araç ciddi manada övgüyü hakediyordu. Özellikle söylemek istediğim bir şey daha var; o dönem birçok ilin yolları yeni yeni duble yol olmakta idi. O taşlı kötü haldur huldur yollarda Arabayı ergence zorlayıp tozunu attirmama rağmen bana mısın dememisti.
    Velhasıl kelam, iyi bir dostluğumuz vardı. Hayat kurtaran cinsten bir araçtı. Öyle de bir animdir. Paylaşmak istedim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.