Şimdi Ara

S40 nasıl bu kadar iyi yol tutuyor (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
2
Favori
13.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam araya girmel istiyorum, eğer yanlış okumadıysam S40 skidpad değeri 0.82 g öyle mi? Mk3 focus sedan 0.88 g almıştı, merak ediyorum buradaki üyeler nasıl focustan daha iyi yol tuttuğunu iddia ediyolar o zaman

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    Mk1 s40'dan bahsediyorum eski kasa olandan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Vay be o seneler için harika. Hatta hiç beklemezdim o kasa S40 için bu değeri. Saygılar hocam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • o döndüğünüz virajda daha önce biri kaza yapar ve yola yağ akar. o güvendiğiniz araçlar sinek gibi kayar.

    dikkat.
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi yolu tutması için üzerinde çalışılmış bir araba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    O bilginin yazdığı incelemeyi buldum, slalom testinde a4 quattro ile aynı değeri yakalamış. Ki testi yapılan araç makyajsız kasa. Makyajlı kasayla beraber 0.84'ü zorlar diye düşünüyorum. Kıyas açısından B7 passat 0.82; fb7 civic 0.81, accord 0.83, s60 0.88.

    Bu arada konuda geçen bmw'nin de 0.88, yani s40 ile aynı. Bu durumda aradaki fark bence önden çekişin sunduğu rahatlık ve şoför becerisinde bitiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 7 Şubat 2020; 14:45:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    O bilginin yazdığı incelemeyi buldum, slalom testinde a4 quattro ile aynı değeri yakalamış. Ki testi yapılan araç makyajsız kasa. Makyajlı kasayla beraber 0.84'ü zorlar diye düşünüyorum. Kıyas açısından B7 passat 0.82; fb7 civic 0.81, accord 0.83, s60 0.88.

    Bu arada konuda geçen bmw'nin de 0.88, yani s40 ile aynı. Bu durumda aradaki fark bence önden çekişin sunduğu rahatlık ve şoför becerisinde bitiyor.
    Hocam deseydin atardım ben sana, uğraşmazdın.

    Testteki araç T4 de değil, T4'ün yol tutuşunun bir nebze daha iyi olacağını düşünüyorum. Bir de siz kule gergisi, Bilstein amortisör falan yaptınız, camber ayarı falan derken sizinki iyice yükselmiştir.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Aslında onu ölçmek çok zor bir şey değil, bir ivmeölçer ve geniş boş bir alan yetiyor sanırım. Dönerken gördüğümüz max değer de skidpad oluyor herhalde, aracın tutunabildiği maksimum G kuvveti.
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    gaza bastıklarında arkası kolay salınıyor gerçi önden çekerlerdede gaza bastığında ön taraf düz gitme eğilimi gösteriyor.

    ama yinede bmw daha kolay kıc atıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Aslında onu ölçmek çok zor bir şey değil, bir ivmeölçer ve geniş boş bir alan yetiyor sanırım. Dönerken gördüğümüz max değer de skidpad oluyor herhalde, aracın tutunabildiği maksimum G kuvveti.
    Ölçmek zor değil de, yıpranmış ön takım parçaları, lastik durumu, zemin durumu gibi çok etmen var. Ama Assetto Corsa'da geniş virajlarda aracın limitlerini hissetmeyi seviyordum, direksiyon hafifleşmeye başladığında ön tutunmayı kaybediyordu.
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    Yalnız volvo ford a 1999 yılın da satıldı. bunu belirtmek istiyorum. laf olsun diye yazma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhankygsz

    Yalnız volvo ford a 1999 yılın da satıldı. bunu belirtmek istiyorum. laf olsun diye yazma.
    Bende onu diyorum ama anlamıyorsunuz volvo zaten fordun teknolojisini şasesini, motorunu kullanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    Bunu bütün volvo ya genellemek de yanlış. Ford ile ortak şasi 2005-2016 arasinda cikan yeni modellerde kullanıldı sadece. Motor olarak da yalnızca 1.6 dizel ve 1.6 turbo benzinler ford/PSA motoru, onun dışındakiler volvonun kendi motoru yine.
    Volvo en büyük kazığı şanzıman tarafinda yedi. Ford çift kavramayı musallat etti volvonun başına.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    Hocam siz anlamak istemiyorsunuz sanırım araç 98 model bu ford 99 da satın alıyor yani şöyle düşünün bu aracı üreten mühendisler bu aracı 1 gün demi tarasrladı. ? hayır kutu tasarımından sonra çıkan ilk araç bunlardır. Ayrıca
    geriye dönük mühendislik geçmişi var aracın yani adamlar satıcaz nasıl olsa markayı hadi ford ile tasarlıyalım demedi bu insanlar bu aracı ayrıcda ford satın aldığı gün götürüp 1 kamyon bilgi yıkmadı adamların üstüne biraz empati yaparak düşünün bu araçların üretimin de ford etkisi alt yorumda hocamın verdiği gibidir.
  • oguzhankygsz kullanıcısına yanıt
    Ayrıca s40, focus şasisi kullanıyor demek de yanlış. Bu platform (Ford C1 ve EUCD) Volvo ve Mazda ile ortak tasarlanmış bir platform. Yani bir s40 ne kadar focus geni taşıyorsa; bir focus da o kadar volvo ve mazda geni taşıyordur. (Thirty engineers each from Ford, Mazda, and Volvo worked in Cologne for two years to combine the compact car engineering for all three automakers).
    Edit: Şimdi fark ettim, konusu geçen araç ikinci kasa yani 2004 sonrası model. Sizin araç ise eski kasa, buradaki konu o değil aslında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 8 Şubat 2020; 12:6:57 >
  • Arkadan ÇEKER araçların yol tutuş karakteristikleri farklıdır.Limitlere ulaşmak için genelde pro,yarı pro pilot ve çok boş bir yol ya da pist gereklidir. Arkadan çeker araçla virajla gaz ve direksiyon uyumu çok önemlidir mesela viraja daha dar açıyla girmek gerekir.Viraj içinde dengeli hız artışı gerekir vs vs.Bu sebeple herkes arkadan itiş aracın limitlerine ulaşamaz. Önden çeker araç ise limite ulaşması çok daha kolaydır.Birçoğu limitlere ulaşmada şoförü çok yormaz.Limitleri genel olarak düşüktür.Çünkü ağırlığın çoğu ön tarafa binmiştir.limite kadar yol tutar ama limiti geçtiğinizde aracı kurtaracak yöntemler çok azdır.

    Sözün özü arkadan çekişli bir araçta pistte çok daha iyi tur zamanları yakalarsınız.Bu sebeptendirki dünya otomobil yarışlarında araçlar genelde arkadan çekişlidir.Spor araçlarda ya arkadan çekişli ya da 4 çekerdir.

    Konuyu açan arkadaşa söylemiyorum ama arkadan çekiş araca binen kendini yarış pilotu sanıyor.Sonra sağda solda patlıyorlar.
    S40 ta arkadaşların dediğini gibi altyapısı başarılı bir araçtır. Önden çeker olup iyi yol tutan ve şasisi buna uygun olan çok az araba var günümüzde. Focus-Mazda3-S40 grubu da bunlardan biri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 8 Şubat 2020; 12:57:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhankygsz

    Hocam siz anlamak istemiyorsunuz sanırım araç 98 model bu ford 99 da satın alıyor yani şöyle düşünün bu aracı üreten mühendisler bu aracı 1 gün demi tarasrladı. ? hayır kutu tasarımından sonra çıkan ilk araç bunlardır. Ayrıca
    geriye dönük mühendislik geçmişi var aracın yani adamlar satıcaz nasıl olsa markayı hadi ford ile tasarlıyalım demedi bu insanlar bu aracı ayrıcda ford satın aldığı gün götürüp 1 kamyon bilgi yıkmadı adamların üstüne biraz empati yaparak düşünün bu araçların üretimin de ford etkisi alt yorumda hocamın verdiği gibidir.
    Güzel hocam, ben yıl verilerini vermedim ve böyle bir iddaada bulunmadım. Ne söylesem tersinden vuruyorsunuz. Uzatmak istemiyorum böyle küçük bir konu için değmez iyi günler diliyorum size.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    Bende onu diyorum ama anlamıyorsunuz volvo zaten fordun teknolojisini şasesini, motorunu kullanıyor.

    Alıntıları Göster
    Volvonun fordla çıkardığı modellerde bile tamamen aynı demek büyük cehalet elektronik tamamen farklı mekanik parçaların ve yürüyen aksamın %60 ı ortak sadece arada ciddi kalite farkı var bazı parçalarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.