Şimdi Ara

'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
2
Favori
17.252
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault

    İnsan gibi sürdükten sonra, takip mesafeni koyup, viraja yavaş girip, 70-80'i geçmedikten sonra size biri gelip çarpmadıkça hayatta kalma olasılığınız oldukça yüksek

    87 şahinim var. Arabanın niye o kısımdan bölündüğünü sormuşlar. Kendimce açıklamaya çalışayım.

    1- Bu araçlarda ön A sütünunun aracın mukavemetine hiç ama hiç katkısı yok. Konma amacı tavanı ve ön camı ve ön kapının çerçevesini (menteşelerden) taşımak. Eğer içerideki plastiği sökerseniz. () şekilde iç ve dış sacı görürsünüz. Bu sacın içteki kısmı %80 araçlarda çürümüştür. Bende ki de çürüktü hatta parmağımla bastırınca deliniyordu. Yani bu direği tutan taş çatlasa 1 mm dış sac.
    2-Bu araçların ağırlığının büyük çoğunluğu önde(motor, şanzıman torpido vs) çarpma anında darbeyi yediğinde araç motor kısmı hareketi durduruyor. Buna bağlı olarak tavan hareketi devam ettirerek A sütunlarını (kibrit çöpü gibi) kırıyor. Çarpışmalar %100 karşılıklı olduğu durumlarda ikiye bölünmeden çok diğer aracın şahinin içine geçmesi sonucu olay neticelenirken, hafif açılı çarpışmalarda çarpmayı takip eden savrulma ya da dönmeye bağlı merkezkaç kuvvetleri aracı en zayıf yerinden ikiye bölüyor, eğer Çok hızlı savrulursa tamamen ikiye ayrılıyor. Biraz yavaşsa sağ yada sol kısmı ayrılıp kalıyor.Burada en zayıf kesit A sütnu yok olmuş sadece taban sacı ve şaft tünelinin oluşturduğu kesittir. Orta dikmeden(B sütunu) bölünmez çünkü İlk darbede Orta dikme kırılmamıştır. Aracın ortasındaki Taban sacı+orta dikme+Tavan sacının oluşturduğu kesit daha kuvvetlidir. Arka camdan( C sütnu) da bölünmez çünkü B stunu A sütnuna göre daha kalındır (hoş onun iç kısmı da çürüktür ya neyse).
    3-Kişisel kanaatim arkadan şahine çok hızlı bir araç çarpsa C sütunundan da bölünebileceğini düşünüyorum.

    Yine de Forumdaki arkadaşların benzer fikirlerini duymak isterim. Belki bu araçları kuvvetlendirme yöntemi geliştirebiliriz.




    Şahinin ortadan ikiye ayrılmasının temel nedeni öndeki ağır motor ve arkadaki ağırlıkları bir birine bağlayan 4 köşedeki 4cmlik saç oluşu. A sütunu 4cm, Ön kapının altındaki kısım da 4cm civarı. Koca kütleyi bu paslanmış incecik kısım bir arada tutamıyor ve anında ikiye ayrılıyor.


    diye başlayarak bir yazı yazıyordum sonra üşenip bıraktım. Şimdi sizin yazınızı alıntılayınca otomatik çıktı eski yazım. Aynen güzel anlatmışsınız.

    Yakın dönemde kuş serisi parçaları pahalandıkça ortadan kalkacaktır. Kayınpederimin eline biraz para geçse de Doğan L sini satıp güvenli bir araç alsa diye tetikte bekliyorum.




  • bi tanede ben koyayım eksik kalmasın

     'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı.
  • Sağlamdır değildir den çok Sırf şu arabalara ilk çıktığında ''yerli'' dedikleri için Türk malı algısından dolayı ''dandiktir bu yea'' diyenleri anlamak mümkün diil. Arkadaşım yerli falan diil Fiat ın Regata modelinin devşirilmiş hali.

     'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı.


     'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı.


    Daha ekonomik olması için kırpıldı tabi. Ama ne hikmetse geyiği bitmedi. Binen biner.




  • Aha Lambo'da ayrılmış ikiye.
     'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı.


    Buda kazanın videosu.

    https://www.youtube.com/watch?v=eWECb-7NMzk
  • Bölüne bölüne bitermi acaba şu şahinler diyorum ama hiçte bitmiyorlar, heryer şahin, mitoz bölünme yoluyla çoğalıyor heralde bu şahin ve şahinciler.
  • Katılıyorum hocam size. İnsanlar Şahin'e binerken sanıyorlar ki Lamborghini. Efendice kullanıldığı sürece, dediğiniz gibi 100km/h hızı geçmediğimiz sürece sıkıntı yaşatacak araçlar değil bu araçlar. 2000 senesinden beri 91 Kartal'ımız var daha bir yere "tık" demedik çok şükür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nk061 -- 26 Ekim 2013; 0:30:10 >
  • gelmiş burda sırf kendi kullanıyor diye tekerlekli buzdolabını savunuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheExtasyOfCold

    Aha Lambo'da ayrılmış ikiye.
     'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı.


    Buda kazanın videosu.

    https://www.youtube.com/watch?v=eWECb-7NMzk

    tofaş bi tarafını yırtsa karbonfiberden monokok şase üretemez; gelmiş burda egzotik araba ile kıyaslıyorsun.

    bu araçlarda motoru arkada olanlar bu tarz şiddetli kazalarda motoru bırakır.

    kazada seni koruyan monokok kabindir. kopup giden arka kısım değil.

    ben de kalkmış kime laf anlatıyorum bu saatte




  • valla daha geçen ay bizim evin önünde bi kartal hallaç pamuğuna döndü... gerisi hikaye
  • aya kullanıcısına yanıt
    mesajınızda çok önemli bir noktya değinmişsiniz günümüz standartlarında geliştirilen şasiler darbe emilim eğilimi göz alınarak tasarlanıyor. Bunda hemfikiriz.
    Fakat mesajınızda belirttiğiniz monokok şasi(uzay kafes) yöntemi Fiat 131,fiat 124 gibi tofaş tarafından varyasyonları üretilmiş modeller içinde geçerli. Biraz açmam gerekirse kuş serisi araçlarda monokok şasi üzerine platforme edilmiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 355GTS

    quote:

    Orijinalden alıntı: TheExtasyOfCold

    Aha Lambo'da ayrılmış ikiye.
     'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı.


    Buda kazanın videosu.

    https://www.youtube.com/watch?v=eWECb-7NMzk

    tofaş bi tarafını yırtsa karbonfiberden monokok şase üretemez; gelmiş burda egzotik araba ile kıyaslıyorsun.

    bu araçlarda motoru arkada olanlar bu tarz şiddetli kazalarda motoru bırakır.

    kazada seni koruyan monokok kabindir. kopup giden arka kısım değil.

    ben de kalkmış kime laf anlatıyorum bu saatte

    arkadaşım sen önce bir okumayı öğren. Mesajımın neresinden şahin ile lambo'yu kıyasladığımı çıkarttın. Tek yazdığım "Aha Lambo'da ayrılmış ikiye."
    Kendi kendine gelin güvey olma. Benim o mesajımın tek amacım aracına veya kendine çok fazla güvenip abuk subuk araç kullanırsan başına herşey gelebilir. Şahinde olsa farketmez lambo'da olsa farketmez.




  • benim cocukluğum babamın yanında sanayiide geçti. Kaportacıda tamir gören yüzlerce şahin gördüm inceledim. Komple kaporta boya görmüş bi şahin 3 sene içinde tekrar paslanmaya başlıyor ve 5-6 senenin sonunda tekrar aynı koparta boya işlemi tekrarlanıyordu. kaportacılar cürük yerleri temizler yerine bi saç kaynatırlar boyacıda o kısımı macunla doldurur boyar giderlerdi.

    on ve orta direkleri, alt taban, şase bağlantı noktaları, difransiyel bağlantı noktaları, tüm kapı menteşeleri, çamurluklar ilk önce çürümeye başlayan yerleridir. Süratli şekilde tümsek yada cukurdan geçtiği için şasisi kırılmış bir çok araç bile gördüm.

    Zaten aracın kaputunu açtığınızda içinin %50 sinin boş olduğunu görüyorsunuz. Kaza anında sizi koruyan sadece 0.50mm lik cürük saç ve kendini bile zor taşıyan bir şasiye bağlı olduğunu unutmamak gerekir.

    Ancak herkesin sağlam bir araç alacak gücü yok. şehiriçinde 40-50 km lik ortalama sürat ile gezilebilecek bir araçtır.

    Şahin neyine ve nesine hasta olduklarını hiç anlayamadım.




  • Dikkatli kullanmak demissin de bu sadece isin yarisidir. Sen ne kadar da dikkatli olsan kirmizida gecen bi surucu senin sahinine gomcurdugu gibi ikiye bolebiliyorsa daha bisey demeye gerek yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kas yapayım derken goz çıkarılmış oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Golf ile ortalama 50 Km hız ile kalkarken sadece kalkıyorum.
    Kartal da normal hızda kalkınca diyorum uçuyorum.

    Millet bu arabaya hasta değil ucuza verdiği özgürlüğe hasta, erkek hastalığının en ucuz çözümü bu yani.

    Bu araba nasıl biter, yedek parçayı kesersin kendi kendine biter para harcaman da gerekmez ama Koç bu damarı bırakır mı ? Vay para aman para...

    Allah yardım etsin valla bu memlekete, ben kesinlikle gücü buna yetenlere bir şey demiyorum sadece normal şartlarda o güçlerinin daha iyisini getireceğini anlamalarını ve artık seslerinin çıkmasını istiyorum...
  • eğer imzamdaki symbol'ü, focus'u kullandığım gibi kullanırsam, symbol'ün de sonu üsttekilerden farklı olmaz.

    bir araçtan, aracın verebileceğinden fazlasını beklememek ve hiçbir zaman da limitleri zorlamamak lazım.
  • bu platformda yapılmaması gerekenler

    kuş serisine övgü nitelikli konular..

    malum alman markasına veryansın ve kötü mesajlar

    merceksiz xenon konuları sağ salim çıkamaz.

    konuya yorumum imkanlar dahilinde modeller ötesi yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEPEE PREMİUM PACK -- 26 Ekim 2013; 5:31:10 >
  • Gümrük birliği olmasaydı KOÇ bu teneke kutularını araba diye itelemeye devam ederdi,zamanında ucuz filan da değildi.medeni ülkede yaşasak KOÇ un serveti tofaş kazasında ölenlere tazminat ödemekle biterdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncap

    Mesele ikiye bölünmesi değil, O ikiye bölünürken karşı aracın tamponunun kırılması Ferrari de bölünür ama hangi hızda nereye çarpınca.. Bir de şu araçlara 10-12 bin tl fiyat verenler yok mu esas kızdığım bu kişiler.. 2 liralık araç olsa kimse ses etmez zaten.. Aslında bunlardan kurtulmanın yolu açık, yedek parça üretimini el altından kısıtlayacaksın, bak bakalım 10bine ahin kalıyor mu.. Parça sıkıntısı olan arabayı da zamanla yürütemeyip hurdaya verirler, biz de rahat ederiz




    hocam tam da dediğin meseleyle ilgili bir video buldum. birilerinin hayatları sönüyor malesef. buyrun vatandaşın parasıyla alınmış son model Mercedes Vs bizim gariban arabası Şahin. özellikle videonun sonuna dikkat.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheExtasyOfCold

    arkadaşım sen önce bir okumayı öğren. Mesajımın neresinden şahin ile lambo'yu kıyasladığımı çıkarttın. Tek yazdığım "Aha Lambo'da ayrılmış ikiye."
    Kendi kendine gelin güvey olma. Benim o mesajımın tek amacım aracına veya kendine çok fazla güvenip abuk subuk araç kullanırsan başına herşey gelebilir. Şahinde olsa farketmez lambo'da olsa farketmez.

    ben sana monokok şaseye sahip araçların özelliği bu diyorum; motor kısmı özellikle ordan kopuyor diyorum sen gelmiş bana laf salatası yapıyorsun. bir konuda bilgi sahibi değilsen fikir sahibi de olma, komik duruma düşme.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.