Şimdi Ara

'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
2
Favori
17.191
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Bir T stoplu 131 ve 124 hayranı olarak, orjinal ve fabrikasyon ayarında, temiz, KOÇ Müzesinde sergilenenler gibi bir Murat 124 ve T stoplu Murat 131 arabamın olmasını ister, hafta sonu zevk amaçlı kullanmak isterim. Umarım bir gün olur.

    Eğer bir Şahin veya Doğan ilk çıktığı günden beri sahibinin elindeyse ve bakımları aksatılmadan yapılmışsa, üzmez sürücüsünü. Kendimden bilirim. 90 model siyah Şahini, 02.02.1990 gününden şu an ki arabamı aldığım 14.10.2004 gününe kadar 170.527 km. kullandım. 180'e de çıktım yolun boş ve müsait olduğu zamanlarda. En ufak vidasına kadar bakımlı ve orjinaldi. Ama apaçilerin altından çıkma olanlardan ve sağı solu oynanmış olanlardan uzak durun.

    Alıntıları Göster
    hala şahin'e doğana uçuk rakamlar verenler var

    ucuz fiyata alınabilecek en iyi araba taunustur,

    parçası pahalı, benim gts'in bir farı 130tl

    şahinde o paraya yeni ön takım yaptırırsın

    herkesin zevki tabi, ben güvendeyim hissediyorum o arabanın içinde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    hala şahin'e doğana uçuk rakamlar verenler var

    ucuz fiyata alınabilecek en iyi araba taunustur,

    parçası pahalı, benim gts'in bir farı 130tl

    şahinde o paraya yeni ön takım yaptırırsın

    herkesin zevki tabi, ben güvendeyim hissediyorum o arabanın içinde

    Alıntıları Göster
    İnsan gibi sürdükten sonra, takip mesafeni koyup, viraja yavaş girip, 70-80'i geçmedikten sonra size biri gelip çarpmadıkça hayatta kalma olasılığınız oldukça yüksek

    87 şahinim var. Arabanın niye o kısımdan bölündüğünü sormuşlar. Kendimce açıklamaya çalışayım.

    1- Bu araçlarda ön A sütünunun aracın mukavemetine hiç ama hiç katkısı yok. Konma amacı tavanı ve ön camı ve ön kapının çerçevesini (menteşelerden) taşımak. Eğer içerideki plastiği sökerseniz. () şekilde iç ve dış sacı görürsünüz. Bu sacın içteki kısmı %80 araçlarda çürümüştür. Bende ki de çürüktü hatta parmağımla bastırınca deliniyordu. Yani bu direği tutan taş çatlasa 1 mm dış sac.
    2-Bu araçların ağırlığının büyük çoğunluğu önde(motor, şanzıman torpido vs) çarpma anında darbeyi yediğinde araç motor kısmı hareketi durduruyor. Buna bağlı olarak tavan hareketi devam ettirerek A sütunlarını (kibrit çöpü gibi) kırıyor. Çarpışmalar %100 karşılıklı olduğu durumlarda ikiye bölünmeden çok diğer aracın şahinin içine geçmesi sonucu olay neticelenirken, hafif açılı çarpışmalarda çarpmayı takip eden savrulma ya da dönmeye bağlı merkezkaç kuvvetleri aracı en zayıf yerinden ikiye bölüyor, eğer Çok hızlı savrulursa tamamen ikiye ayrılıyor. Biraz yavaşsa sağ yada sol kısmı ayrılıp kalıyor.Burada en zayıf kesit A sütnu yok olmuş sadece taban sacı ve şaft tünelinin oluşturduğu kesittir. Orta dikmeden(B sütunu) bölünmez çünkü İlk darbede Orta dikme kırılmamıştır. Aracın ortasındaki Taban sacı+orta dikme+Tavan sacının oluşturduğu kesit daha kuvvetlidir. Arka camdan( C sütnu) da bölünmez çünkü B stunu A sütnuna göre daha kalındır (hoş onun iç kısmı da çürüktür ya neyse).
    3-Kişisel kanaatim arkadan şahine çok hızlı bir araç çarpsa C sütunundan da bölünebileceğini düşünüyorum.

    Yine de Forumdaki arkadaşların benzer fikirlerini duymak isterim. Belki bu araçları kuvvetlendirme yöntemi geliştirebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D-Assault -- 25 Ekim 2013; 11:50:40 >




  • Peki yolcu fırlatma sistemine ne demeli?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Krone

    Peki yolcu fırlatma sistemine ne demeli?

    volvolarda bile olmayan çok iyi bir güvenlik donanımı hocam.
  • Uzun yolda neden şahin kullanılmaz hocam ? Mola vermeden 800 km yaptığımızı hatırlarım 96 model ile 120km sabit hızla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Bir T stoplu 131 ve 124 hayranı olarak, orjinal ve fabrikasyon ayarında, temiz, KOÇ Müzesinde sergilenenler gibi bir Murat 124 ve T stoplu Murat 131 arabamın olmasını ister, hafta sonu zevk amaçlı kullanmak isterim. Umarım bir gün olur.

    Eğer bir Şahin veya Doğan ilk çıktığı günden beri sahibinin elindeyse ve bakımları aksatılmadan yapılmışsa, üzmez sürücüsünü. Kendimden bilirim. 90 model siyah Şahini, 02.02.1990 gününden şu an ki arabamı aldığım 14.10.2004 gününe kadar 170.527 km. kullandım. 180'e de çıktım yolun boş ve müsait olduğu zamanlarda. En ufak vidasına kadar bakımlı ve orjinaldi. Ama apaçilerin altından çıkma olanlardan ve sağı solu oynanmış olanlardan uzak durun.

    Alıntıları Göster
    doğan şahin vb bunlara 3000 tl bile çok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sspanzerr

    Uzun yolda neden şahin kullanılmaz hocam ? Mola vermeden 800 km yaptığımızı hatırlarım 96 model ile 120km sabit hızla...
    "şahin ortadan ikiye bölünür" kalıbı saçmalık değildir...

    "şahin ortadan ikiye bölünür" kardeşim...



    çünkü her şeyden önce, metal yorgunluğunu bir kenara bıraksak bile, şahin, üretim yıllarının şartları gereği aşağıdaki gibi bir şasi tekniğiyle üretilmiştir.

     'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı.

    günümüz araçları ise "monocoque" tekniğiyle üretilirler.

     'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı. 'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı.


    yani, şahini aynı şasi tekniği ile bugün sıfırdan üretseniz (böylece metal yorgunluğu olmayan sıfır bir şahin elde etseniz) bile modern monoblok teknikle üretilmiş şasiye sahip bir araçla aynı şartlarda bir darbeye maruz bıraksanız monoblok şasinin dayanmaya devam ettiği yerde sizin şahininiz çoktan su koyvermiş olur.


    yani, şahin her şeyden önce şasi üretim tekniğinden dolayı baştan kaybediyor. bu onun suçu değil elbette, o günün şartları gereği böyle olmak durumunda. ama bu sonucu değiştirmiyor ; evet, şahin ikiye bölünür...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 25 Ekim 2013; 16:55:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    "şahin ortadan ikiye bölünür" kalıbı saçmalık değildir...

    "şahin ortadan ikiye bölünür" kardeşim...



    çünkü her şeyden önce, metal yorgunluğunu bir kenara bıraksak bile, şahin, üretim yıllarının şartları gereği aşağıdaki gibi bir şasi tekniğiyle üretilmiştir.

     'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı.

    günümüz araçları ise "monocoque" tekniğiyle üretilirler.

     'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı. 'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı.


    yani, şahini aynı şasi tekniği ile bugün sıfırdan üretseniz (böylece metal yorgunluğu olmayan sıfır bir şahin elde etseniz) bile modern monoblok teknikle üretilmiş şasiye sahip bir araçla aynı şartlarda bir darbeye maruz bıraksanız monoblok şasinin dayanmaya devam ettiği yerde sizin şahininiz çoktan su koyvermiş olur.


    yani, şahin her şeyden önce şasi üretim tekniğinden dolayı baştan kaybediyor. bu onun suçu değil elbette, o günün şartları gereği böyle olmak durumunda. ama bu sonucu değiştirmiyor ; evet, şahin ikiye bölünür...

    Alıntıları Göster
    Zamanında az kullanmadık : ) tabi bizim küçük yaşlarımıza denk geldi , çocukluk arkadaşımız : ) sadece şahin değil , doğan , kartal , tempra ... Türkiyenin mercedesi derlerdi , biz de gözümüzde nasıl büyütürdük . Sonra birgün Audi kullandım ...... : )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi viva_la_muerte -- 25 Ekim 2013; 17:12:58 >




  • Eskiden boyle bir olay yoktu. Dikkat ediyorum simdi bir cok agir sahin kazasinda arac parcalara ayriliyor.

    Aracin limitlerini bilmekle de alakasi yok sen 10 la gidersin biri gelir 70 le sana vurur sonucta guvensiz mi guvensiz. Nedeni dayanıksiz sasi, korozyon, metal yorgunlugu ki cok önemlidir.

    Evet fiyati ucuz tamam lakin kimse kalkip ben kullandim biz bindiydik saglam demesin yuruyen teneke suanda o araclar.


    Bir baska konu bana firmalarin ileriki yillarda moduler olarak kaza aninda parcala bolunup dagilan bir konsept gelistirirler mi diye dusundurmuyor degil. Cunku ilginctir hemen parcalanan ikiye ayrilan araclardan sag cikan cok kisi var. Bu asla tofasi guvenli yapmaz belkide kapi acilip inilecek kazalara o hale geliyor ama bir taraftan bu teneke haliyle parcalanmasa daha kotu hissi uyandiriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesutefe

    YENİ ARAÇLARIN ÇOĞU DAKAPORTA OLARAK ÇOK SAĞLAM DEĞİL BENCE DAHA AZ YAKIT TÜKETİMİ YAKALAMAK MAKSADIYLA HAFİF OLSUN DİYE ARAÇLARIN KAPORTASINDA HAFİF ALAŞIMLAR KULLANILIYOR BAZI ARAÇLARIN KAPORTA SACLARI ŞAHİNİNKİNDEN DE ZAYIF HELEDE BAHSETTİĞİM ARAÇLAR BİR 15 YAŞINI GÖRSÜN BEN O ZAMAN DERİM

    Bu cehaletinizi neye borçlusunuz bayım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861


    quote:

    Orijinalden alıntı: ornapsen

    iyi diyorsun da, benim gördüğüm ikiye ayrıldı vidolarının hepsi şahin.

    Ben de lamborgini aventador gördüm.

    sen lamboyu 300 km hızla vurdugu için ikiye ayrıldıgını görmüşsündür , şahin doğan ise 50 km ile vurunca ayrılıyor fark burda... Ha birde sürücü bölmü güvenliği "kafes" "hava yastıgı" vs gibi teknolojik güvenlik unsurları nedeniyle genelde o ortadan ikiye ayrılan süper araçların içinden bazen burnu kanamadan iniyor adam...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Devian -- 25 Ekim 2013; 17:49:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Not Afraid

    quote:

    Orijinalden alıntı: Krone

    Peki yolcu fırlatma sistemine ne demeli?

    volvolarda bile olmayan çok iyi bir güvenlik donanımı hocam.

  • Corvette 20le vurup pert olan bir arac gormedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guero

    quote:

    Orijinalden alıntı: Not Afraid

    quote:

    Orijinalden alıntı: Krone

    Peki yolcu fırlatma sistemine ne demeli?

    volvolarda bile olmayan çok iyi bir güvenlik donanımı hocam.



    Alıntıları Göster
    biri direğe çarpıp ikiye bölünen şahinin içinden canlı çıkan adamın gifini koysun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861


    quote:

    Orijinalden alıntı: ornapsen

    iyi diyorsun da, benim gördüğüm ikiye ayrıldı vidolarının hepsi şahin.

    Ben de lamborgini aventador gördüm.

    Aventador' un ikiye ayrıldığı kazayı Şahin yapsa atomlarına ayrılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandostigre

    quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861


    quote:

    Orijinalden alıntı: ornapsen

    iyi diyorsun da, benim gördüğüm ikiye ayrıldı vidolarının hepsi şahin.

    Ben de lamborgini aventador gördüm.

    Aventador' un ikiye ayrıldığı kazayı Şahin yapsa atomlarına ayrılır.

    Alıntıları Göster
    Sanayi de kazalı iki aracı kesip,birleştirip tek araç yaparlarsa tabiki de ortadan ikiye ayrılır.Kuş serisinin orjinali çok nadir kaldı piyasada ki çoğu kuş serisi önceden kaza geçirmiş onarılmış,kesilip,kaynaklanmış araçlar.Bu nedenle kazalarda ikiye ayrılmanın bunlarda bu kadar çok görülmesi normal.En kısa zaman da devlet bu işe el atmalı pert araçlar yurt dışında ki gibi hurdaya ayrılıp,preslenmeli.Eğer bu yapılmazsa 10-15 yıl sonra da şahin yerine ikiye bölünmüş megane,albea,symbol,accent vs. haberlerini sık sık görürüz.Türkiye de insan hayatı çok ucuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    100le giderken bırakın şahini normal araçla duvara çarpsanız pert olursunuz.

    Korozyona dayanıklılığı ve yıllara olan direncinin bozukluğu yüzünden ikiye ayrılıyor. Paslanmaya karşı dayanıklı tasarım yapmamışlar. Gayet de ikiye ayrılıyor. Kimse kalkıp şahinin şasi sağlam demesin burada.

    Araçlar bir darbe aldıktan sonra düz bile gidemiyor. Çoğunun arkası sağdan sağdan gidiyor.

    Zamanında türk arabası diye italyan lisansıyla ucuza araba üretip millete yerleştirirsen böyle olur.

    Arabanın tasarımı mühendislik faciası. Eskiden öyleydi falan demesin kimse. 75 Mercedeslerin direksiyonu titremiyor 100km de. 65 ile kasisten geçiyor araç. 2000 model doğanın direksiyon titriyor. Süspansiyon var mı yok mu belli değil kasislerde.

    Şu hurda mevzusundan ötürü şahinleri toplasalar da milletin can güvenliği sağlansa.

    Ayrıca evet sadece ikiye ayrılmıyor. İçine katlanma özelliği de var . Şekildeki gibi.
     'Şahin ortadan ikiye ayrılır' saçmalığı.

    yuh ya ıcınden gecmışşş....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Bir T stoplu 131 ve 124 hayranı olarak, orjinal ve fabrikasyon ayarında, temiz, KOÇ Müzesinde sergilenenler gibi bir Murat 124 ve T stoplu Murat 131 arabamın olmasını ister, hafta sonu zevk amaçlı kullanmak isterim. Umarım bir gün olur.

    Eğer bir Şahin veya Doğan ilk çıktığı günden beri sahibinin elindeyse ve bakımları aksatılmadan yapılmışsa, üzmez sürücüsünü. Kendimden bilirim. 90 model siyah Şahini, 02.02.1990 gününden şu an ki arabamı aldığım 14.10.2004 gününe kadar 170.527 km. kullandım. 180'e de çıktım yolun boş ve müsait olduğu zamanlarda. En ufak vidasına kadar bakımlı ve orjinaldi. Ama apaçilerin altından çıkma olanlardan ve sağı solu oynanmış olanlardan uzak durun.

    Alıntıları Göster
    24-25 yıldan fazladır kullanılan araç elbetteki çürür sonuçta o yıla kadar sokakta kaldı. saç ince zaten 2ye de ayrılır paramparça da olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861

    Son zamanda 10.000 Tl altı tavsiye isteyen arkadaşlara şahin doğan öneren oluyor.
    Altına birisi çıkıp"o ortadan ikiye ayrılıyor." diyerek bir fotoğraf atıyor.
    90 , 96 , 2000 olmak üzere 3 tane şahin sahibi oldum.
    Ve 86dan 2002ye kadar bir çok kuş serisi kullandım.
    Bir tanesiyle kaza bile yaptım ve arkadaşımla bir şey olmadan çıktık çok şükür.(aracın on taraf komple pert ve hasarlı olarak satıldı. Arkadaşımın 96 şahin s.)
    Aracı geri toplamadık çünkü zaten eski olan metalleri tekrar düzeltip toplarsan işte bir sonrakinde ortadan ikiye ayrılır.
    Fizik kuralları gereğince her araba ortadan ikiye ayrılabilir.
    Şahin de Ferrari de.
    Fakat her arabayı altındaki arabayı bilerek kullanmalısınız .
    Şahinle 200km hız yaparsanız zaten riski göze almışsınızdır.
    Ben sollamalar haricinde 100km hızı geçmedim şahinlerimle.
    Şahin almayı duşunen(bütün eski araçlar) arkadaşlar evet araba güvensiz.
    Evet araba yol tutmuyor ve konforlu değil.
    Fakat yürütmesi kolay bir şehir içi aracı(uzun yola mümkünse araç kiralayarak çıkın.)
    Uzun yolda şahin gitmez.
    Mantıklı kullanılırsa hiçbir araç ortadan ikiye ayrılmaz.

    iyi forumlar.

    Hocam kesinlikle haklısınız yazdıklarınız hepsine katılıyorum. Adam burda doğru düzgün bir konu acmış millet "t" ye alıyor azıcık ciddi olun , kimsenin kimseyi küçümsemeye hakkı yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan032

    quote:

    Orijinalden alıntı: mvn_


    quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861

    Son zamanda 10.000 Tl altı tavsiye isteyen arkadaşlara şahin doğan öneren oluyor.
    Altına birisi çıkıp"o ortadan ikiye ayrılıyor." diyerek bir fotoğraf atıyor.
    90 , 96 , 2000 olmak üzere 3 tane şahin sahibi oldum.
    Ve 86dan 2002ye kadar bir çok kuş serisi kullandım.
    Bir tanesiyle kaza bile yaptım ve arkadaşımla bir şey olmadan çıktık çok şükür.(aracın on taraf komple pert ve hasarlı olarak satıldı. Arkadaşımın 96 şahin s.)
    Aracı geri toplamadık çünkü zaten eski olan metalleri tekrar düzeltip toplarsan işte bir sonrakinde ortadan ikiye ayrılır.
    Fizik kuralları gereğince her araba ortadan ikiye ayrılabilir.
    Şahin de Ferrari de.
    Fakat her arabayı altındaki arabayı bilerek kullanmalısınız .
    Şahinle 200km hız yaparsanız zaten riski göze almışsınızdır.
    Ben sollamalar haricinde 100km hızı geçmedim şahinlerimle.
    Şahin almayı duşunen(bütün eski araçlar) arkadaşlar evet araba güvensiz.
    Evet araba yol tutmuyor ve konforlu değil.
    Fakat yürütmesi kolay bir şehir içi aracı(uzun yola mümkünse araç kiralayarak çıkın.)
    Uzun yolda şahin gitmez.
    Mantıklı kullanılırsa hiçbir araç ortadan ikiye ayrılmaz.

    iyi forumlar.

    Hocam kesinlikle haklısınız yazdıklarınız hepsine katılıyorum. Adam burda doğru düzgün bir konu acmış millet "t" ye alıyor azıcık ciddi olun , kimsenin kimseyi küçümsemeye hakkı yok

    kimse kimseyi küçümsemiyor. yanlış anlamayın.
    o paraya başka araçlar da var. onları alın diyorlar.
    bu aracı almayın.

    Bence de 10 bin tl verip sahin almak inanılmaz mantıksızl zaten ben arabayı savunmuyorum ama yazılan cevaplar ne yazık ki dalga geçer gibi




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.