Şimdi Ara

Sahip Olduğumuz Araçlar Hakkında Objektif Değerlendirmeler (56 oldu!destek bekleniyor) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
202
Cevap
2
Favori
15.232
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    Çok sempatik yaklaşıyorum Symbol Logan ve Era üçlüsüne. nedne bilmiyorum


    dışı seni içi beni yakar usta
  • daha hiç doğru düzügn kullanamadım üçünüde. içimde hep bir merak nedense.
  • asoz nickli arkadaşımızın ricamı kırmayıp emek verip yazdığı golf incelemesi. buyurun. ben okurken çok keyif aldım.

    2009 model Golf TSI - DSG Comfortline ile başlayalım:
    Araç 2008 Kasım ayında TR'ye gelen ilk parti yeni kasa Golf'lerin içinden 47.700 TL'ye alındı, geçen Kasım ayında da 2 yaşını doldurmak üzere ve 40.000 km'de iken 44.000 TL 'ye Ankara'ya satıldı.
    Tasarım:

    Öncelikle araca dışardan baktığımda beğenerek almadım, yani albenili veya havalı bir duruşu yok ama tam olarak "Alman" bir duruşu var. Kısaca tasarım konusunda beğenimi kazanmayan bir araçtı.
    İç mekan tasarımına gelince de tam olarak sade ve herşeyin yerli yerinde olduğu , ferah ve kullanışlı bir iç mekanı vardı. Konsoldaki yumuşak malzeme, koltuk kumaşları, dikiş işçiliği, plastik ek yerleri hemen hemen kusursuz derecede iyi bir araç.

    Performans:

    0-100 hızlanmasını 9,5 sn'de tamamlayan araç 219 km maximum hıza ulaşabiliyor. 219 km 'yi ne yaparsan yap geçmiyor, sanırım elektronik sınırlayıcı mevcut. Maximum torkunu 1.500 devirden itibaren verdiği için en düşük devirde bile araç hızlanmaya çok istekli bir yapı sergiliyor. Motor boyutlarına göre çok çok iyi işler çıkarıyor.

    7 ileri vites kutusu D konumundayken 1,800 - 2.000 devirlerde hemen vites yükseltiyor, buna rağmen araç en ufak bir isteksizlik sergilemiyor. Şanzumanı S moduna aldığınızda ise redline'a kadar dayayabiliyor. Her iki modda da araç gayet performanslı. Vites geçişleri sarsıntısız ve hissedilmiyor. Sadece ani durmalarda , ani hızlanmalarda 1. ve 2. vites geçişlerinde vites değiştiğini hissedebiliyorsunuz. Kullanım tarzına göre şanzuman çok hızlı şekilde 3 vites birden düşürüp yükseltebiliyor. Yani benden tam puan alıyor şanzuman.

    Yakıt Tüketimi:

    40.000 km boyunca kullandığım ve sattığım aracın ortalama yakıt tüketimi 7.7 litre/ 100 km idi.

    Kocaeli'de yaşadığım için İstanbul Trafiği kadar sıkışık trafiğimiz olmasa da genelde şehiriçi kullandım aracı, otobanda ise zaten 100 ile gitmek gibi bir huyum olmadığından basarak kullandım hep. Benzinli ve bu performastaki bir araç için tüketim çok iyi. Yine de benzin fiyatlarının yüksekliği başka bir kötü mevzu.

    Çıkardığı arızalar:

    Aracın ilk üretilen serisinde cam motorunda tam kapanırken "tık" diye bir ses gelme sorunu varmış. Serviste ücretsiz olarak değiştirdiler. Başka herhangi bir problem çıkarmadı 2 sene içerisinde.

    Bakım ücretleri:

    300 TL civarında bakımlarına para ödediğimi hatırlıyorum her 15.000 km'de bir. 300-320 gibi rakamlar yani.

    Donanım:

    Comfortline serisi ile Highline serisi arasında 3.000 tl fark vardı, ben hep keşke Highline alsaydım dedim durdum 2 sene boyunca. O zaman ellerinde hazırda sadece Comfortline vardı onu almıştık. Hız sabitleyici , park sensörü falan yoktu ve eksikliğini hissettim. Bu konuda paraya kıyılıp Highline alınmalı.

    Aracın 2.el değeri:

    Aracı satmaya çok da hevesli değildim, yeni kasa Jetta çıkıyor onu alırım deyip internete 45.000 TL fiyatla ilan girdim. Araca 1 hafta içinde birçok kişi talip oldu ve Ankaradan gelen bir müşteriye 44.000 TL nakite sattım. Bence resmen araba değer kaybetmiyor. Ağzım açık kaldı diyebilirim bu kadar az değer kaybına.

    Son olarak birkaç ay süreyle araç bakındım ve Astra 1.3 CDti araç hazır bulabildiğim için şuanda işimi görmesi için onu kullanıyorum. İkisi arasında bir kıyas yapmaya kalkarsam tek söyleyeceğim şey: "Ben Golf'ün kıymetini bilmemişim" olurdu.




  • Bu konuyu farketmemişim nedense daha önce.... Golf dışındaki imzamdaki diğer araçlar için de fırsat buldukça kendi çapımda birşeyler karalarım. Yazacağım incelemeler ; aracı satın almakdan başlayıp uzun dönem kullanım ve 2.el satış olarak son bulacak, haliyle sadece izlenim şekliyle değil, maliyet bazında ve değer kaybı konularında da faydalı olacaktır.
  • SKODA OCTAVİA A5 MAKYAJSIZ KASA TİPTRONİK 6 VİTES
    reno laguna dan sonra d sınıfından c sınıfına düşme sendromu yaşamadım,içi baya geniş hemen hemen lagunayla aynı diyebilirim bagajı zaten sınıfının lideri.
    aldığımdan beri ;
    -ekstra masraf olarak aküyü değiştirdim orjinal aküsüydü 5 yılı doldurmuşdu.
    -aldığımda crusie çalışmıyordu meğer iç devre oksitlenme yapıyor ve devre dışı kalıyordu servide 300 ytl değişimle düzelebiliyor ama ben wd40 ile cruise kartını silerek kulanıyorum problemsiz(6 ayda bir)
    -arka sol kapı kilidi 2 defa basınca kumandaya açılabiliyordu ,servisde dış kapı kolundan ayarla sorun halloldu
    -bildiğiniz gibi vw menşeği tüm araçlarda olduğu gibi kapı kolu soyulma problemi mevcut,kafaya takmıyorum,yakında karbon kaplama düşünüyorum
    -içinde tıkırtı yok diyebilirim 6 yaşına girmesine 125 binde olmasına rağmen
    -mıcır çarpmalarında ön kaput kısmında baya iz var .ederi düşeceğinden diğer marşpiyel ve sürtmeleri boyatamıyorum,belki ileride komple boyatabilirim bakalım hele şu ev taksitleri bitsinde
    -102 beygirlik hitler motor problemsiz üstündeki brc lpg ile kardeş kardeş geçinip gidiyorlar şehirler arası 7.8 lt lpg 90 km\h şehir içi 9.5 lt lpg yakıyor ortalam bu sonuca göre nerdeyse 1.6 dizel dsg octavia ile fiyat olarak aynı yakıyor :)
    -aracın imajı yerlerde yanlız gören direk öyargıyla çarpık bacak skoda temasını soruyor size ama içine binince şaşkınlıklarını izlemek keyifli oluyor
    -bide benim aracın iç taraf kapı açma krom kaplamaları yolcu kısmındakiler biraz dökülmüş canımı sıkıyor 175 tl yenisi cüzdan müsade etmiyor yenilemeye
    -aklıma gelmişken farları açan düğmedede boya dökülmesi var,artık neyle boyamışlarsa tırnağınızla bile zedeleyebiliyorsunuz
    -süspansiyonları yumuşak konforlu,araba oturaklı ,5 yıldızlı bildiğim kadarıyla çarpışma testlerinden
    -dış boyası hasas darbeler dirençli değil
    -yalıtımdan ben memnun kaldım belki laguna 1 yalıtımı çok kötüydü ondanda olabilir ama rüzgar sesi var sanırım yan aynalar bu sesi yaratıyor tasarımı nedeniyle rahatsız edici değil okadar
    -bakım maliyetleri çok pahalı değil mesela geçen 4 disk 4 fren balata orjinal takdırdım ve fren yağ değişimi işçilik de dahil 480 ytl yaptırdım yetkili skoda servisinde
    -araba yüksek diyebilirim vw göre altı kolay kolay sürtmüyor kasislerde bile
    -otomatik vites bir problem yaşamadım gayet hızlı bir şekilde vitesleri değiştiriyor ve sarsıntısız maşalah yanlız bakımları ihmal etirmiyeceksiniz her 60 binde bir esso lt 71141 o.vites yağını değiştirmek şart 5lt kadar yağ gerekiyor,tiptronik vites en problemsizlerinden biri diyebilirim
    -performans eh işde çok şey beklemeyeceksiniz bu araçdan A noktasından B noktasına konforlu bir şekile makul hızlarda süreceksiniz.
    -donanım 8 hava yastığı, esp, asr, tcs ,fren dağılım, cruise ,otomatik klima,far sensörü,yağmur sensörü,lastik uyarı sensörü,soğutucu bölmeleri,kol dayama,4 disk fren,otomatik kararan dikiz aynası,sis farları kumandalı yan aynalar,yol bilgisayarı,bol eşya gözleri,geniş iç hacim ve bagaj 8 hoporlörlü cd çalarlı müzik sistemi,yan aynalarda gece aydınlatması,follow me zımbırtısı,yol bilgisayarı ekranında kişisel lerştirme özellikleri,teyp ekranından mesafe göstergeli orjinal park sensörü,klipsli halı paspasları,4 cam herbiride otomatik tek tuşla açılma,sustalı anahtar,anahtar üzerinden camları açıp kapama bagajı açma özelliği yav yaz yaz bitmedi baya özeliği varmış bizim düldülün :)
    -türkiyede alıcısı kuvvetli değil öle hemen elden çıkartamazsınız aracı pek bilmiyor bizim milet ama bilmesinler aldığımda 2010 mart daoctavia a5 kasa tipt.otv 2006 elegance aracı bana (tüp ve lastikleri yeni takdırmıştı eski sahibi) 22500 gelmiş oluyor :) valaha şuanki fiyatlara bakınca bedava ya almışım :))))
    -3 parça boyalı almıştım boya takıntım yoktur vuruğu çiziği olup boyanmamış aracı almam,genel gidişine bakarım .
    -bu aracı ikinci el almak en avantajlısı 0 alırsanız piyasasından dolayı değer kaybı çok yaşarsınız.
    -son olarak bu aracı tavsiye ederim güzel bir aile arabası özelikle bebkleri yeni olanlara bagajı hertürlü bebek ekstrelerini taşıyabiliyor:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ANDROIDER -- 7 Temmuz 2011; 2:33:15 >




  • Selamlar Bende 2006 model RENAULT SYMBOL dCi 65 bg araç hakkında kısa bilgi vereyim:

    Bu araç, ne bir performans aracı ne de konfor aracı... Bu aracın tek özelliği EKONOMİ...

    İki ay önce şehirlerarası duble yolda (tasarruflu sürüş teknikleriyle) yapmış olduğum ölçümlerimde, 100 km'de 3,8 lt 'lik tüketim değerine ulaştım ki bu da 50 lt depoyla aşağı yukarı 1300 km'ye tekabül ediyor ki oldukça iyi bir rakam.

    Ankara şehiriçinde ise 50 lt'lik depoyla yine tasarruflu sürüşle genellikle 1000 km'yi görüyorum.

    Standart 10 bin bakımı ortalama 100-150 TL tutar, bagajı 510 lt'dir, Renault'nun geniş servis ve usta ağı ile 2. eldeki başarısı bu aracın artıları...

    Bu araçtan konfor ya da lüks beklemekse safdillik olur.

    Saygılar...
  • Arkadaşlar Bursadayım. Bu yüzden liste güncellenemeyebilir.

    Lütfen paylaşımlara devam.
  • 94 model reno9 spring

    Artıları :
    ekonomik : parçasını saniyedeki bakkalda bile bulabilirsiniz o derece, üstelik ucuz,
    2 nci eli çok iyi en geç birkaç gün içerisinde satarsınız.
    kaya gibi araçtır. dağa bayıra vur korkma,
    aracınız temizse yağını suyunu koy bin bişey olmaz.
    fiyatına göre alınacak iyi bir araç diyebiliriz özellikle taşrada kullanacaksanız.

    eksileri :
    konfor namına bişey yok,
    donanım namıma bişey yok (benim araçda elektrikli ön camlar vardı.)
    kalorifer iyi ısıtmaz,
    kışın çok ama çok zor çalışabilir.(aracın temizlik durumu ile de alakalı tabi fakat bu r9 larda klasik sorun)
    110-120 km den sonra uçma hissi verebilir.
    frenler çok iyi değil

    2 nci aracım
    98 model honda civic 1.4 is.

    Artıları :
    reno9 dan sonra mercedes gibi his uyandırması (bir süre sonra alıştıktan sonra normal geliyor daha iyilerine bakıyorsunuz, hepimiz nefis sahibiyiz doymuyor bu nefis hep daha fazla olsun istiyor)
    1.4 motor çoğuna göre iyi gitmez gibi gelsede piyasadaki bir çok 1.6 ile rahat rahat kapışır dikiz aynasından izlersiniz. araç 90 beygirdir. 1.6ies 115-120 beygirdir.
    honda civic devir saatinin son noktası olan redline çizgisinde vites değiştirebilen ender araçlardandır. başka araçlarda bunu yapsanız birçoğunda pistonların kaputtan fırladığını görebilirsiniz sanırım. performans seviyorsanız honda civic tavsiye ederim.
    motor sorunsuzdur. yağını suyunu koy bin.
    lpg ile uyumu mükemmel. aracımda lpg olduğunu sadece bagajda lpg tankını gördüğümde hatırlıyorum.
    yol tutuşu güzel r9 da 120 den sonra hissettiğim uçacak hissini bunda 150-160 dan sonra hissettim.
    tam asvalt arabası, yere yapışıyor., hem aile arabası hem genç arabası her yola geliyor, arkada yolculuk yapanlar rahatçana oturabiliyorlar.
    kalörifer çok iyi, kısa sürede içeriyi hamam yerine çeviriyor.
    Ankaranın -20 leri gördüğü ayaz günlerde bile tek marşta çalışıyor (üstelik ben arabaya hergün binen bir kişi değilim) örneğin aracım 1 hafta garajda yatıyor karların altında, tek marş, (r9 da çok çektiğim için bunun tek marşta çalışması benim için önemli bir özellik)

    eksileri:
    klimayı açtığınıda hele birde rampada iseniz çekiş çok düşüyor.
    torpidoda aydınlatma yok.
    tamponlar çok zayıf. ufak bi tıklamada kırılacak düşecek gibi. zaten piyasadaki 96-01 kasa honda civiclerin arka tamponlarına bakın hepsinde bir sarkma görürsünüz.
    birde civiclerin yol ve rüzgar sesi aldığını söylerler hep, fakat benim böyle bir tespitim olmadı, belkide r9 dan sonra bu çok iyi geldiği için fark edememişte olabilirim.

    sonuç olarak honda
    H-------ONDA
    HAYAT ONDA
    diyebiliriz.




  • destek dediler geldik

    2009 model Seat Cordoba 1.4tdi stylance,siyah;kara tosun-kara duman spec..

    aracı geçen sene(2010) aldığımda ilk sahibi 15.500km yapmıştı ve 10binde yetkili Erya'da bakıma girmişti; içim rahatı yani,zaten araç da kendini belli ediyordu..bundan önceki aracım civic es otomatik de 2 yaşında ama 7.000kmde idi; temizini bulunca kaçıram yani civicden sonra uzun bir arayışın ardından,imrenerek baktığım ama 2.el önyargısını aşamadığım şimdiki aracımı sahibinden sitesinde buldum,geçmişi de temiz çıkınca(km orjinal,boya-kaza yok) anlaştık,aldık

    bahsedilenin aksine motorun sesi-gaza verdiği tepkileri hoşuma gitti,pedallarının-direksiyonun-vites geçişlerinin rahatlığı cabası oldu..chipten sonra da dünyası değişti..

    teknololojik veya benim için önemli diyebileceğim özellikleri hoşuma gitmeye başladı;
    -şerit değiştirmeler için dokunmatik-3 kez yanıp sönen sinyaller; yarım basışta..
    -global kilitleme; kapılar anahtardan kilitlendiğinde içeriden hiçbir şekilde açılmıyor(anahtarın tuşuna basmak dışında),dışarıdan zaten malum ve açma tuşuna birkez basınca sadece sürücü kapısını,ikinci seferde ise diğerleri ve bagajı açması güzel benim için..
    -fasılalı hız ayarlı silecekler; yağmurun hızına göre ayarlayınca mükemmel, eski arabalarımda silecek koluyla savaşırdımve camları fıskiyeyle(cama sprey şeklince yayıyor suyu) yıkadığımda biraz bekleyip sonradan tek sefer silmesi..
    -torpidonun aydınlatması ve ön kapı içlerindeki kırmızı reflektörler..
    -açık bırakılan sinyal tarafındaki ön+arka park lambasının,anahtar çıkarıldığında yanık kalarak kısmi görünürlük sağlaması;aracın bi tarafı yolda kaldığında işe yarıyor..
    -direksiyonun derinlik ayarı,ele oturuşu ve üzerindeki ses sistemi tuşları..
    -dijital klimanın fan kademelerinin çok oluşu ve gücü..
    -yol bilgisayarının kullanımının kolaylığı..
    -cruise control banko zatenbununla sollama yapmak da misli
    -ön camların tek tuş aç-kapa özelliği ve arka camları kilitlediğimde ön yolcununkini etkilememesi ve benim de kilitlediğim camlara müdahale edebilmem; bu konuda caponlara koca bir
    -ön koltukların ikisinin de levye tipi koldan yükseklik ayarı..
    -kırmızı iç ortam adınlatması ve komple ışık şiddetinin ayarlanabilmesi..
    -ön oltuk başlıklarının eğim ayarı..
    -sürücüye yönelik orta konsolun insanı sarması ve 6binlik devir saatinin dinamik hareketleri
    -bagaj açma kolunun amblem olması ve kapağın amortisörlü mekanizmaya sahip olması , iç hacmi..
    -kaputu açtığınızda karşınıza çıkan kutu gibi 3 silindirli motor ve bu motorun böyle işler yapmasının verdiği keyif
    -aracın camlarının büyük olmaması sonucu kendimii akvaryumda hissetmemem..
    -alman tipi far kumandası ve uzunlara geçmek için sinyal kolunu itmek; bu konuda da fransızlara
    -mp3 çaların aux girişinin de olması..
    -direksiyon-tok sürüş hissi ve yol tutuşu, bir C sınıfı kadar iyi..
    -ABSnin sonradan görme gibi habire devreye girmemesi(bunda 195-55 lastiklerinde etkisi olsa gerek)
    -motorun tok gürültüsü eşliğindeki verdiği tork-yakıtı seçmemesi,interccooler ı olması,sağlamlığı ve herzaman yarım marşla çalışması,düşük tüketimi..
    -chiptuninge ii yanıt vermesi,sonrasındaki torkun yağmurlu havalarda insanı canından bezdirmesi..rolligde en son minicooper 1.6 125hp otomatiği tokatlamıştım
    -yol tutuşu; salınım dı yana yatmaydı yok,direkt tepkili direksiyonu ş.içinde pamuk otoyolda jilet60lık amacaya bile makasa attırır,hyundai sonata kullanıcısı tanıdığım bile kullanınca hayran kaldı tosunuma
    -eksozun solda ve yere bakıyor olması,duman görünecek aga
    -deposunun 45litre olması ama 60litrelere kadartıka-basa alabilmesi..
    -elektrikli katlanır aynaların şekli ve görüş açıları..
    -kapı menteşe mekanizmaları her durumda tutuyor(bulunduğum muhit heryeri rampa)
    -hoş iç-dış tasarım..
    -4 koltukta da,tavanda katlanır tutacak bulunması..
    -yeterli sayıda eşya gözü ve bardaklık bulunması..
    -alaşım jantlarının sağlamlığı..
    -seat sport,cupra ekipmanlarının uyumlu olması, mesela tamponlar,farlar v.s.
    -vagcom bağlantı ve arayüzünden faydalanabilmek,kablo dünya para ama..
    bunlar,benim hoşuma gidenlerdi.
    üst devirlere yönelik chip güncellemesinden fotolar; miniyi bu güncelemeden önce geçmiştim,o sıralardaki yazılımda,dyno çıktısında 100hp/3900küsür devir-260nm/2300devir değerler vardı..yenisini henüz ölçtürmedim ama daha iyi yani
     Sahip Olduğumuz Araçlar Hakkında Objektif Değerlendirmeler (56 oldu!destek bekleniyor)

     Sahip Olduğumuz Araçlar Hakkında Objektif Değerlendirmeler (56 oldu!destek bekleniyor)

    bu da nacizhane 0-100üm:http://www.streetfire.net/video/seat-cordoba-14-pd-tdimegachips-tuned_2210733.htm


    hoşuma gitmeyenler ise;
    *lastik ve rüzgar sesiyle süratli kullanımda akraba olmak(neyse ki müzik sistemi hıza duyarlı da yıryıyoruz biraz)
    *sert süspansiyonların getirdiği rahatsızlık-gürültü-tıkırtı ve çukurlardan kaçma isteği..
    *malzeme kalitesinin B sınıfına göre iyi,C sınıfına göre vasat olması,işçilik idare eder ..
    *kapıların ağırlığı çok ve kapanırkenki sesi biraz fazla..
    *arka görüş açısı park sensörü olmasa iptal
    *iç mekanın dar olması..
    *arka kapı içlerinde eşya cebi bulunmaması;koltuk arkalarında var ama kapılardaki kadar işe yaramaz..
    *kol dayamaya servisin fahiş fiyatlar çekmesi;çoğu şeye olduğu gibi..
    *kapı eşiklerinin ve arkadaki şaft çıkıntısının abartılı olması sonucu iniş-binişler dikkatli yapılmadığında kirlenme birincisi..
    *eksozun ucunun büyük eğim değişimlerinde sürtmesi; mesela feribota çıkıp inerken..
    *arka cam kirkolarının,zamanla sorun çıkarması,özellikle cam açıkken kapılar çok sert kapatılırsa bu süre daha da kısalıyor..
    *ön salıncak burçlarının orjinalinin çabuk yıpranması,çözümü cupra takozları takmak..
    *siyah boyanın getirdiği bıkkınlık
    *arka kampanaların zamanla bakım istemesi, kapalı kutu-habire temizlik ister..yalnız kampanalara rağmen fren hisi ve duruş mesafesi iyi..
    *bana özel bir durum olsa da her tekerde bulunan 5 bijondan birinin şifreli olup,ucunun kayıp olması
    *hareketli volanın kavramayı geciktirmesi..
    *kalkışlarda gaz vermeyince oluşan titreşim..
    *camların ancak anahtar sürücü kapısındaki yuvaya takılıp çevrili tutulmasıyla dışarıdan kapanıp-açılması..
    *195/55/r15 lastiklerinin piyasada pahalı olması..
    *hızın 195te sınırlı olması,chipten sonra da değişmedi herhalde bu parametre,195e kadar gelip orda klıyor rampa aşağı bile,redline sınırına da gelmemiş oluyor..
    *ikinci elindeki önyargıyı atamamış olmam..
    *garrett turbosunun biraz pahalı olması; Allah korusun ileride oluşabilecek bir sorun halinde incir ağacı spec..
    bla bla..

    gayet memnunum,sesini görüntüyle de birleştiren kara tosunumla geçinip gidiyoruz.. yazarken çoğu şeyi unutmuş olabilirim,eksik birakmış da.. sorulara açığız..
    auto emocion

    edit: imla katliamı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 9 Temmuz 2011; 23:20:25 >




  • Bende birkaç aracımı ekleyim konu zenginleşsin. İlk olarak ;

    2003 Opel Corsa 1,0 Eco Easytronic
    Genel İzlenim
    - Genel olarak motor gücünün zayıflığından dolayı bir daha düşük motor ve düşük beygir güçlü araç almamaya beni zorlayan bir araçtı. Ancak şehir içinde eğer sakin kullanırsan gayet az yakan bir araç.
    - Bana sadece 1 kez masraf çıkarttı , o arıza da easytronic vites arıza yaptı servis 1750 gibi bir fiyat istemişti sanayide tanıdık ustalara 350 gibi bir fiyata yaptırdım. 2-2,5 sene kadar bindim. Aracın kapısında fabrikasyon boya hatası vardı boyada kılcal çizikler oluşmuştu kendinden. Genel olarak B sınıfına göre konforlu, sakin kullanımda az yakan basarsan normal yakan, şehir içinde sürmesi keyifli , uzun yolda biraz yorucu bir araçtı.

    Konfor

    -İç hacmi B sınıfı araca göre fena sayılmayan ama benim gibi uzun boylu (1,90) birinin şoför koltuğuna oturduğunda arkadaki oturanın pek rahat edemediği bir araç.
    - Donanım olarak klima,airbagler , cam otomatiği,fonksiyonel direksiyon vs. olarak esentia modelinin biraz ekleme yapılmış haliydi.100 km üzeri hızlarda rüzgar sesi alıyordu.
    -Uzun yol konforu yorucu ama bitirici şekil değildi.Mola vererek kurtarıyordu durumu..

    Yakıt
    - Şehiriçi sakin kullanım 6-7 lt gibiydi.Ancak basarsan 8-9 ltyi gördüğüde oluyordu.
    - Uzun yolda 5-6 litre gibiydi.
    Ama o zamanlar pek fazla hesaplama yapmadığımdan bu verdiğim değerler yaklaşık değerler.

    Performans
    -1,0 3 silindirli motor ,performans anlamında fazla bir şey beklenilecek bir motor değil elbette.
    -Şanzıman yakıt ekonomisi odaklı olduğundan 2000-2500 devirde vites yükseltiyordu. Bayırlarda manuele alıp düşürmek yararlı oluyordu.


    Detaylar-Kalite
    - iç mekanda malzeme kalitesi fena sayılmaz çoğu B sınıfı araçtan iyiydi.
    - Ses sistemi fena sayılmazdı.Çok fazla ses sevmediğimden benim için iyi bile olabilir.
    - İçinde herhangi deforme olan bir parçası yoktu.

    Sorunsuzluk
    -Normal bakımları haricinde yukarıda da yazdığım gibi 1 kez easytronic vites arızası oldu. Başkada bir arızasını hatırlamıyorum.
    İkinci el
    - 1,0 olması dolayısıyla 2. eli biraz ağır gibi sanırım ,km olarak az kmdeydi ve orjinal olduğundan 2-3 ayda satmıştım.




  • @rallier_61

    Arka camdaki megachips yazısı ir uyarı mı?
  • 1998 Opel Astra CD Otomatik 1,6 16V

    Genel İzlenim
    - Genel olarak gayet memnun kaldığım bir araçtı.Yol tutuşu , hızlanması, konforu C sınıfı için gayet iyiydi.
    - Bana 1 kez masraf çıkarttı , o arıza da benzin pompası bozuldu . 2 sene kadar bindim. Araçta fabrikasyonmu artık nedir plastik kokusu gibi bir koku vardı , çoğu 98-99 Astralarda olduğunu söylediler her binen araçtaki plastik kokusundan bahsediyordu.2-3 ayda airbag ışığı yanardı tanıdık servise götürüp bilgisayara bağlatıp arızayı sildirirdim.Bazende kapı kilitlerinin bazıları açılmazdı o zamanda bir yöntemi vardı sağolsun arkadaşlar anahtarı kontağa takıp resetleme yapıp hallederlerdi.
    Geniş tabanlı lastikler takılıydı araca o yüzden direksiyon biraz ağırdı.
    Not:Sıfırı aynı kalitede çıksaydı tekrardan düşünebileceğim bir araçtı ama 2004 yada 2005 ten sonra sanıyorum aynı kasa araçları incelediğimde arada çok fark olduğunu gördüm.Koltuk kılıflarından,iç mekandaki plastik kalitesine ve bagajdaki halı paspasa kadar kalite çok düşüktü.
    Konfor

    -İç hacmi c sınıfı araca göre gayet iyiydi.Koltuk kılıfları kadife ve son derece kaliteliydi.
    - Donanım olarak 98 model arabaya göre dolu sayılabilecek bir araçtı.
    -Uzun yol konforu gayet iyi sürücüye güven veren bir gidişi vardı.
    Yakıt
    - Şehiriçi sakin kullanım 8-9 , agresif kullanım 10 lt ve üzeri.
    - Uzun yolda 6-7 litre gibiydi.
    Performans
    -1,6 16v motor ne çok atak nede cansızdı ama bana göre gayet güzeldi.
    -Otomatik vites biraz performansı azaltsada bastınmı gitmem demiyordu.

    Detaylar-Kalite
    - iç mekanda malzeme kalitesi güzeldi.Kapı kollarının üstlerinde birkaç yerde plastikte deformeler başlamıştı.Ama ben aldığımda 7-8 senelik araçtı.Bunlar normal sayılabilir.
    - Ses sistemi fena sayılmazdı.
    -Kokpit plastik kalitesi iyiydi.
    - Kapılar gayet tok kapanıyordu.

    Sorunsuzluk
    -Ben almadan ağır bakımları yapılmıştı aracın.Bende yukarıda belirttiğim gibi benzin pompası dışında pahalı bir arıza çıkarmadı araç.Rutin bakımları ve birkaç ufak tefek şeyler..
    İkinci el
    - 2. Eli gayet iyi. 1-2 haftada satmıştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    @rallier_61

    Arka camdaki megachips yazısı ir uyarı mı?


    attention pelase hoşuma gidiyor aslında; anlayana sticker,anlamayana duman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    FORD FOCUS TDCİ 2011 COLLECTİON SEDAN

    Genel izlenim :

    Banamı saorunlusu denk geldi bilmiyorum 400 km'de başlayan enjektör altlarında yağ birikmesi sorunu vardı.Bunun için defalarca servise gittim.Yağ haznesi üst kapağının lastik contası 2 kez,enjektör keçeleri önce tek tek birer kez,sonuncu seferde set halinde 4000'km'ye kadar periyodik olarak değişti.En sonunda hepsini birden motor saplamaları vede enjektör pulları ile değiştirince sorun çözüldü.Bunun için toplamda servise 6-7 kez gittim.Araçta soğuk havalarda ses sorunu vardı ve şimdi kesildi oda opetin mazotu ile alakalı bir sıkıntı..Şuan sorunlar yok seste yok gayet memnunum ancak servis süreci yorucu oluyor..

    Bunun dışında ilk yıkamadan sonra ki kendi aparatlarımla aracımı yıkarım (basınçlı yıkama yaptırmıyorum) sol arka kapının üst cam çıtası ayrıldı klipslerinden ve bundan dolayıda bir kez servise gittim

    Bunun dışında geçen günde aracı ileri geri yapınca alt takımlardan ses geliyordu bununla ilgili fordun bir tbs (teknik servis bülteni) yayınladığını ve sorunun kronik bir arıza olduğunu öğrendim.Bunun içinde serviste özel olarak bir yağlama işlemi yapıldı şu an ses yok..

    Bu yukarıda saymış olduğum tüm arızaların tamamı garanti kapsamında tek kuruş alınmadan yapıldı.

    Servislerine gelince genelde ilgililer sorunu çözmeye çalışıyorlar ancak çok sıkıntılı tıkırtı ses gibi sorunlarda genelde genel geçer şeyler söylüyorlar (egzoz civatasındandır vs gibi)

    Bu tip arızaları bulmak için uzun uzadıya uğraşmak gerekiyor mesela gelen bir ses yalnış bağlanmış katalatik konvertör bağlantısından olabiliyor ki bu sorun focuslarda kronik yani katalik konvertörün ses yapması.yani her araçta olduğu gibi kronik arızaları var.

    Servislerinin bazılarında camekanlı bölmeler mevcut araca ustanızın ne yaptığını görüyorsunuz ama bazı servislerinde aracı servise dahi teknisyenler alıyor ne oluyor bitiyor anlamıyorsunuz..

    Bu sıkıntılarının olmadığını düşünürsek genel olarak memnun edici bir araç.İç hacmi gayet yeterli ve geniş ve yeni kasasıyla arasında bagaj yönünden ciddi farkı var.Makyajlı kasanın bagaj hacmi çok iyi ve derinliğide çok güzel.Bugun 3.20 cm'lik bir merdiveni bile koltukları yatırarak çok rahat getirdim...Koltukları çok rahat ve biraz sert bu yüzden virajlarda koltuklardan savrulmuyorsunuz aracın yol tutuşu zaten malum..Benim aracımda yukarıda saydıklarım dışında camlardan ön konsoldan emniyet kemerlerinden kapılardan vs herhangi bir arıza veya tıkırtı gıcırtı sesi olmadı.Çok ciddi işçilik hataları yok sadece taban halısının klipsi yerinde değil tam olarak onun dışında aracın içinde herhangi bir kusur yok.yakıt tüketimi sanılanın aksine gayet iyi şehir içinde 180 kuruş şehir dışında 160 kuruş yakıyor uzun yolda 5 litre şehir içinde şuan 5.5 litre yakıt tüketimim var.

    Konfor:

    2011 model bir araçta konfor adına herşey mevcut ancak cimri otosan bazı önemli noktalarda eksiltmeye gitmiş.Baş ve diz mesafeleri çok iyi ve geniş.Arka koltukta 4 kişi ile seyahat ettim sıkıntısı olan olmadı.Koltuk başlıkları son derece yüksek ayarlanabiliyor istediğiniz düzeyde ayarlama mevcut değil güvenlik açısından.Çocuk koltuğu bağlantıları ve çocuk emniyet kilitleri mavcut arka kapılarda.Ön ve arka camlar ve kelebek camlardan görüş sorunsuz.Ancak aracın arkasını görmek sıkıntılı park sensörü şart..İç mekanda orta kısımda bardak tutacakları ön yolcu kapılarında cepler ve arkada koltukların yan kısımlarında cepler mevcut.

    Asıl otosanın eksikliği konfora yönelik ekipmanlarda ortaya çıkıyor.Mesela bir üst versiyon titanyumda olan göğüs üstü gözlük saklama cebi coll'da yok.Ayrıca ön kol dayama ve arka kol dayama bir üst versiyonda standart iken coll'da onlarda malesef yok.Tavanın arka kısmında ve kapı altları veya pedal kısımlarında aydınlatmalar yine üst versiyonda varken coll ve alt versiyonlarda yok.Birde üst versiyona göre bazı krom aksesuarları çalmış cimri otosan..Ön koltukların arkasında döküman cepler mevcut.Arka koltuklarda seyhat çok rahat çok uzun boylu değilseniz arkada bacak bacak üstüne atmak mümkün..

    Süspansiyonları makyajsız kasaya göre değişiklikten geçmiş.Genel olarak fransız araçlarına nazaran sert süspansiyonlara sahip.Ama bu sertlik orta sertlikte.Çukur veya tümseklerden dikkatli geçer veya lastik basınçlarınıza dikkat ederseniz rahatsız edici değil.Tabiki bununla beraber aracın yol tutuşuda sınıfına referans özellikte çok çok iyi.Kesinlikle esp'siz bir focusta esp'nin eksikliğini hissetmiyorsunuz.Direksiyonu çok iyi tepki veriyor ve 3 ayrı kullanım modu mevcut.Sport ve konfor en iyileri ben genelde konforda kullanıyorum.Teybin ve yol bilgisayarının kullanımı direksiyon üstünden ve direksiyon arkasındaki koldan çok rahat yapılabiliyor.Özellikle teyp ile ilgili herşey basit iki üç tuşla hallediliyor.

    Yalıtım konusu focusun en önemli sorunlarından birisi.Çok ciddi oranda iyi bir yalıtımı yok.Kullanılan lastiğe göre yol sesini fazla alabiliyor.Bu yol sesi pütürlü asfaltta ciddi oranda rahatsız edici şekilde oluyor.Ancak camları kapalı iken yüksek hızlarda düz asfalt yollarda ciddi oranda ses almıyor.Kapı fitilleri focuslarda sıkıntı genelde değiştirmek gerekiyor bunun yerine çeşitli çözümleri olanlarda var.Ancak ciddi oranda rüzgar sesi almıyor.Sıkıntısı daha çok lastik ve yol sesi buda yumuşak hamurlu iyi bir lastikle bir miktar azaltılabiliyor.Ayrıca araçta yüksek hızlarda çok ciddi oranda motor sesi yok 160 km hızda kaçta gittiğinizi ancak konsola bakınca anlıyorsunuz.

    Yol bilgisayarının kullanımı ve satır aralıkları geniş ve çok iyi okunabiliyor gece aydınlatmaları focusun yüzünü değiştiriyor yakısıklı bir aydınlatması var ve gerek göstergeler gerek ön konsol gümüş renkleriyle renklendirilmiş olduğundan asla sıkıcı gelmiyor..

    Uzun yol konforu çok iyi bir araç.Yukarıda saydığım eksikliklerine rağmen uzun yolda pekte aradığınız bir şey olmuyor.Sizi saran koltukları keyifli uzun süreli yolculuklar yapmaızı sağılıyor.2000 km'ye yaklaşan yolculuklarımda herhangi bir şikayetim olmadı.Ayrıca peder bey koltuğu yaslar arkaya valide hanımda arkasında oturur ona rağmen 10 cm kadar diz mesafesi kalıyor ve arkadada öndede yolculuk edenler rahat..Bunun dışında torpidosuda son derece geniş içerde neler var ben bile unuttum ne bulduysam dolduruyorum.bu arada bu benim şansımmı bilmiyorum normalde collection'larda olmayan trpido soğutma benim araçta mevcut hatta fanı görebiliyorum Buna ek olrak aşağıda yazan özelliklerde camlar için sadece ön camlar tek tuşla açılıp kapanıyor yazıyr ama benim arabada 4 camı'da iki fasılalı düğmelerinden tek dokunuşta açıp kapatabiliyorum.Ya otosanın kataloğunda yalnışlık var yada benim arabada

    Bu arada önceki sayfadaki baz donanım incelemesinde arkadaş arkada havalandırma kanalı olmadığını söylemiş.Doğrudur orta konsolda öyle bir aparat yok ancak koltuk altlarında üfleme kanalları mevcut benim araçta..

    Yakıt:

    Sanılanın aksine yakıt tüketimi bence iyi.Hatta şehir dışı yolculuklarda rakiplerine oranla daha az yakıyor.Uzun yolda 110 ve üzeri hızlarda 5.0-5.3 şehir içinde en fazla sıkışık trafikte 6.5 litre yakıt tüketimi oluyor.

    Vites geçişleri çok güzel ve vitesler kararsızlık yaşamadan yerine tok bir şekilde oturuyor.Renolardaki gibi viteslerde sallanma durumu yok..90 beygir olduğu halde motorunun performansı çok iyi.1750 devirden itibaren turbonun tam olarak devreye girdiğini hissediyor ve koltuğa istemeden yaslanıyorsuuz.

    Sakin kullanımlarda 4.8 litreye kadar yakıt tüketimi düşüyor..

    Performans:

    Dediğim gibi motor alt devirlerde dahi son derece canlı.motoru kimi markaların yüksek beygirli güçlü motorlarına rağmen hemen hemen aynı.Bir üst versiyonu 109 beygir olan araçla ara hızlanmaları haricinde hiç bir fark yok.3500 devire kadar canlı motoru 3500 devirden sonra her dizel araç gibi isteksizleşiyor ancak son hızı görmek veya üstüne çıkmak mümkün.Bugüne kadar 185 km hızla full yüklü araçla 3 kişi seyhat ettim hiçbir zaman ön-arkadan kaydırma viraj dışına kayma salınma vs gibi şikayetlerim olmadı.Ayrıca küçük viteslerde şehir içi kullanımda bayılma yok.Ancak 1-2 vites oranları kısa 3 ve üstünde focusun tadını alıyorsunuz..

    Klima devrede iken gaza basışa duyarlı bir klima sistemi var gaza bastığınız oranda klimanın üfleme gücünü arttırıyor buda motorun boğulmasını önlüyor.Kliması son derece başarılı.Hızlı ve etkin bir şekilde soğutma yapıyor sadece 4'cü yani en üst kademede sesli çalışıyor onun dışında klimanın çalışma sesini duymuyorsunuz.



    Kalite işçilik:

    Ciddi işçilik hataları hiç görmedim taban halısının klipsini saymazsam.Plastik kalitesi ön konsol haricinde sert.Kimisi sert sever kimisi yumuşak.Ama kesinlikle dayanıklı bir malzeme olduğunu söyleyebilirim.Ön konsol direksiyon kısmındaki plastik yumuşak ve kaliteli.Taban ve tavan halıları bagaj kaplaması yeterli kalınlıkta ve iyi.Herhangi bir yerde yalnış montaj ayrıklık vs görmedim ama olanlar olabilir bende yoktu..

    dış tasarım ve dayanıklılık:

    Focusun dış malzemesi son derece kaliteli ve sağlam.Genel olarakta kapıları tok kapanır ve kaportasıda son derece sağlam.Tamponları son derece sağlam ufak kazalarda sıkıntı yaratmaz.Zaten euroncapten 5 yıldızlı ağır kazalı araçlarıda gördüm kabini son derece sağlam kalabilen bir araç.Aynaları çift bölgeli ve kör nokta sıkıntısı olmuyor ancak bazı markalarda olduğu gibi gözünüzü yoran başınızı döndüren aynalara sahip değil.Ayrıca aynaları küçük değil dıştan kibar göründüğü kadarda aynalar geniş bir alanı gösteriyor..Ayrıca bence ve birçok araç sahibine görede titanyumlardakinden daha güzel olan st yaprak desenli jantlara sahip..

    Müzik sistemi:

    Fordlarda iki tip müzik sistemi var.Focus collectionda iki kapıda tiwit,iki ön kapıda ve iki arka kapı altlarında olmak üzere toplam 6 hoparlör var.Ses sistemi bir üst sınıflarda kullanılan sony'e göre kötü ancak dikkat vasat diyemem.Bir çok markanın üst sınıf ses sistemlerine taş çıkartır.Ayrı bir kullanım kitapçığı var buna bakılıp ayarlar yapılarsa sony kalitesine yakın sesler almak tizleri ve basları çok temiz duymak mümkün arabaya binen herkes ses sistemini beğeniyor.Ancak 2011 yılında coll araçta hala mp3 çalar yok bunun için ya titanyum alcaksınız ya teyp alcaksınız yada alternatif bağlantılar düşüneceksiniz.Kaldıki aux girişi torpido kapağının ağzında kalıyor buda sıkıntı yaratıyor.

    İkinci eli kuvvetli yakıt tüketimi az sağlam dayanıklı...Şehir dışında köy ve yayla yollarında da kullandım.Taş gibi araba derler ya o cinsten ancak kusurlarıda dediğim gibi..Araçta olan standart özellikler ise

    Gövde rengi tamponlar
    Gövde rengi kapı kolları
    Gövde rengi yan aynalar
    Elektrikli, ısıtmalı, sinyalli yan aynalar
    205/55 lastikler - 16 inç alüminyum alaşımlı jantlar
    Halojen farlar
    Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon
    Deri kaplı direksiyon simidi
    Manuel 4 yönlü sürücü koltuğu
    Tek dokunuşta açılıp kapanan elektrikli ön camlar
    Sürücü trafı tek dokunuşta açılan elektrikli ön camlar
    Elektrikli arka camlar
    Manuel Far Yükseklik Ayarı
    Hız kontrol sistemi
    Yol bilgisayarı
    Manuel Klima
    Fasılası ayarlanabilir ön cam silecekleri
    Orta konsolda bardak tutacakları ve eşya bölmeleri
    Torpido aydınlatması
    Direksiyondan kumandalı radyo CD çalar
    Sürücü koltuğunda ayarlanabilir bel desteği
    Spor koltuklar
    60/40 oranında katlanan arka koltuklar
    Portatif müzikçalar bağlantı soketi
    Sürücü ve yolcu ön hava yastıkları
    Sürücü ve yolcu yan hava yastıkları
    ABS + EBD (Elektronik fren gücü dağılımı)
    EBA (Acil Durum Fren Desteği)
    Disk frenler - ön / arka
    Uzaktan kumandalı merkezi kilit
    Global kapama (camları uzaktan açıp kapatmaya yarayan sistem)
    Immobilizer

























    çok ayrıntılı ve çok güzel anlatmışsınız,
    teşekkürler.




  • 2011 kia sportage 1.6 benzin
    9 aydır birlikteyiz ve 8650 km de bu süre içerisinde ki deneyimlerim
    + ları
    arac fiyatına ve muadillerine göre gercekten iç ve dış tasarımı oldukca basarılı ve dikkat cekici.
    iç hacim olarak geniş ve ferah.
    kullanılan malzeme kaliteli
    arka koltuklar 4 kişi oturmasına olanak veriyor ve konforlu
    ferahlık veren cam tavan ve sunroof
    kullanıslı ve ergonomik ön konsol
    ses sistemi iyi ve direksiyondan kontrol edilebilir
    bluetooth usb girişi
    vites gecişleri sorunsuz
    bagaj muadillerine gore geniş hacimli
    sogutuculu torpido gözü klima kullanılırken sogutması yeterli
    sessiz ve rahat
    10 airbag ve ncapta 5 yıldızla güveni hissedersiniz
    çift bölgeli digital klima
    hız sabitleyici
    50 lt benzinle 750 km yapar
    DBC (yokuş iniş fren kontrol sistemi)
    EBD destekli ABS fren sistemi
    ESC elektronik dengeleme programı
    HAC yokuşta güvenli kalkış sistemi
    ROP takla önleme sistemi
    İç dikiz aynası üzerinde geri vites aynası mevcuttur.
    anahtarsız calıstırma
    - leri
    yokuslarda bayılıyoruz
    süspansyonların sertligi
    yüksek hızlara cıkıldıgında (180km nin ustü yok kadran 240) rüzgar sesi baslıyor
    kasa motora agır geliyor
    yüksek hızda salınımlı
    hıza duyarlıda olsa yuksek hızda hakimiyet zorlugu
    sehirler arası yolculuklar için yapılmıs gibidir ş içinde cebinizi düsünmez

    şimdilik aklıma gelenler bunlar herkese kazasız iyi sürüsler




  • Aracını tanıtabilecek birileri yok mu?
  • Ben tanıtacam da üşeniyorum . haluk gelsin hem o test eder hem de tanıtmış oluruz :).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Ben tanıtacam da üşeniyorum . haluk gelsin hem o test eder hem de tanıtmış oluruz :).


    Ben yakında 3. tanıtıcam. Bir yarım saat ayırın insanları aydınlatmak için bence
  • Asıl derdim vites geçişlerindeki silkeleme sesini kaydetmek. İnanmayan çok forumda (fluence EDC)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Asıl derdim vites geçişlerindeki silkeleme sesini kaydetmek. İnanmayan çok forumda (fluence EDC)


    Video koyun
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.