Şimdi Ara

Sahip Olduğumuz Araçlar Hakkında Objektif Değerlendirmeler (56 oldu!destek bekleniyor) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
202
Cevap
2
Favori
15.256
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2008 Fiat Palio Sole 1.4 Fire Dynamic

    Artıları
    -Motor çok seri, ara hızlanmaları oldukça başarılı.
    -Yakıt tüketimi (şehir dışı 5 kişi+full bagaj+klima 5.7 yakıyor)
    -Süspansiyonlar yumuşak, sınıfına göre konforlu denilebilecek bir sürüş sağlıyor.
    -Direksiyon ne çok sert ne çok yumuşak bu bana + olarak geliyor.Corsa kullanmıştım çok yumuşaktı ve yüksek hızlarda iyi sertleşmiyordu ve güven vermiyordu.
    -Bagajı sınıfına göre gayet iyi (280 lt)
    -Parça ve bakımları ucuz
    -35 bin km'de sorun çıkarmadı maşallah.

    Eksileri
    -Yol ve rüzgar sesi hissedilir derecede alıyor.Getz ve Corsa kullandım bu sınıfta, aynı diyebilirim.
    -Yol tutuş zayıf virajlarda pek güven vermiyor.Çünkü süspansiyonlar yumuşak.
    -Araba içi malzeme kalitesi hepinizin tahmin edebileceği gibi palio pek bişey beklememek lazım.Sert plastik.
    -Yan, dikiz ayna açıları başarısız.
    -Uzun yolda yoruyor.


    Orta halli özellikleri ise; klima ve ses sistemi ne çok iyi ne de kötü idare eder.

    En çok beğendiğim özelliği motor performansı.Özellikle kalkışta acayip atik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kubilay S. -- 4 Temmuz 2011; 18:56:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    değerlendirmeler harika olmuş, symbol testi için bende teşekkür ederim hocam, senin olmamasına rağmen çok iyi gözlemlemişsin. shift41: hocam o aracın içi ne güzel öyle, özlelikle yol bilgisayarı ben çeok beğendim.

    arkadaşlar daha fazla resim istiyoruz

    hele bide tekna olsaydı ve sanırım bu aracın 2005 teknası 21 - 22 ye alınabilir. ayrıca9.7 litre genel şehir içi ortalama bence şehir içi kullanım için gayet makul bir ortalama d segmenti ağır bir otomobil için.




  • 21-22 civari tekna bulabilirseniz guzel olur. Cunku visialar o civara gidiyor. Gerci internet sitelerindeki fiyatlar biraz şişirme.
  • hız sabitleyici varmı 2005 teknalarda ? bide 2006 damı 2007 demi ufak bir iki değişiklik yapıldı direksiyonun şekli vs değişti bir kaç düğme kondu üzerine(ama kutu gibi bişe oldu). yoksa o değişimdem koyuldu hız sabitleyici.? eski direksiyonlarının şekli daha hoşuma gidiyordu ama cc yoksa yeni modele bakarız ihtiyaç olduğunda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kendikendine

    hız sabitleyici varmı 2005 teknalarda ? bide 2006 damı 2007 demi ufak bir iki değişiklik yapıldı direksiyonun şekli vs değişti bir kaç düğme kondu üzerine(ama kutu gibi bişe oldu). yoksa o değişimdem koyuldu hız sabitleyici.? eski direksiyonlarının şekli daha hoşuma gidiyordu ama cc yoksa yeni modele bakarız ihtiyaç olduğunda.

    Şimdi araba.com'da baktim da ilanlara. Direksiyon degisimi 2005'ten itibaren basladi. Hiz sabitleme 2004-2005-2006'larda yazılmamış. Belki 2.0 teknalarda vardir.
  • merhaba. ben de aileme ait ve hepimizin kullandığı 3 arabadan bahsetmek istiyorum . herşeyden önce ben hız yapmayı sevmeyen ve agresif kullanmayı kullanmayan birisiyim, o yüzden bana son sürat vs demeyin...

    toyota corolla 2005 hb full (sunroof vs hepsi var)-Otomatik vites.

    bu arabayı 2004 yılında yanlış hatırlamıyorsam 48 bin tl ye almıştık. zamanına göre de iyi bir fiyatı vardı bence. aradan 7 yıl geçti bakımlar dışında herhangi bir masraf çıkarmadı.

    konfor: araba gayet sessiz çalışıyor. motor sesini ve yol sesini olabildiğince az alıyor. motor sesi de gayet hoş, kuru gürültü değil. direksiyondan kumandalı olduğu için radyoyu kontrol etmek çok kolay ve sürüş sırasında dikkatiniz dağılmıyor. koltuklar rahat ve beli gayet iyi destekliyor, ancak biraz dar geliyor bana. tabi bunda 110 kilo olmamın etkisi de yok değil. arabanın kapısı tok bir sesle kapanıyor ve kapı çerçevesinin yüksekte olması insana güven veriyor. arabanın içi 4 kişinin rahatça yolculuk yapmasına musait olsa da ön koltuğa iri yapılı birisi oturduğunda sürücünün arkasındaki koltukta oturan birisi rahatsız olabilir. klima çok sessiz ve yeterli. klima otomatik olduğundan da içerinin sıcaklığını çok güzel ayarlıyor.

    performans: otomatik vitesin 4 vites olmasından dolayı zaten çok şey beklememek gerekli. ancak arabada herhangi bir bayılma yokuşlardan güçten düşme gibi bir olay yok. sollamalarda kullanmak için vitesin yanında bir düğme var ona basınca daha rahat araba solluyorsunuz.

    yakıt: yakıtı pek de cep dostu değil. şehir içi hiç bir şekilde 11 lt nin altına düşmüyor. yıllardır kullanıyoruz ama durum budur malesef. yakıt konusundan hiç ama hiç memnun değiliz arabadan.

    detaylar: arabada ışık görünce karalan dikiz aynasından, yağmur yağınca silecekleri çalıştırmaya, hız sabitleyicisinden tutun bir sürü hava yastığı vs var.


    dacia logan mcv 2008 (DİZEL):

    konfor: konfor namına arabada pek bir şey yok. motor sesini olduğu gibi içeri alıyor. yol sesini de gayet güzel içeri alıyor. yani uzun yolculuklarda rahatsız olacaksınız. konfor konusunda tek artısı arabanın içinin büyük olması o yüzden ister sürücü ister arkadakiler gayet rahat yolculuk yapıyor. ama onun dışında arabada adam gibi kol dayayacak yer bile yok. arabanın her köşesi sert ve kalitesiz plastik. camlar orta konsoldan açılıyor. arabada standart olarak kaset oynatıcısı geliyor. korna direksiyonda değil eski arabalardaki gibi soldaki kolda. yol tutuşu çok kötü ama amortisörleri gayet dengeli sert değiller yumuşaklar ama yaylanmıyorlar. arabanın altının yüksek olması bozuk yollarda jip gibi gidebilmeyi sağlıyor. aynalar elle ayarlanıyor.

    performans: 65 bg lik ve 1.5 dci motoru ağır olan kasasına göre iyi performans veriyor (1270 kilo). ancak bir performans motoru değil. normal kullanıma göre.

    yakıt: arabanın en büyük artısı. 50 liralık mazot ile 243 km civarı yaptığımı biliyorum şehir içi.

    sorunsuzluk: motoru dışında araçta modern olan pek bir şey yok. araba genel olarak mekanik bir araba ve de eski de olsa renault un sorunsuz olduğu bilinen parçaları kullanılmış o yüzden al 10 yıl bin denebilecek bir araba.

    sonra renault megane hakkındaki fikirlerimi de yazarım.




  • Merhaba elimizden çok araba geçti şuanki arabayı bildigim kadarıyla anlatıcagım size.

    Mercedes vito 2006 model metalik gri renkte . aracı mercedes c250 Turbodiesel 1997 model ile takasta almıştık diger araç'ın km'si artık uçmuştu.

    Konfor : klasik mercedes konforu mükemmel ötesi , hani insanlar derler ya mercedes'e binen başka bir arabaya binemez aynen öyle biz binemedik , koltukları , içinin genişligiyle mükemmel bir araba ve sözü kesmeden kliması arabanın içinde tamamen soğutup orta kliması var öndeki iki koltugun arasında gayet kuvvetli. Ses sisteminden bahsedersek en arkada iki hoparlör önlerde iki hoparlör yanlarda iki hoparlör gayet iyi.
    Performans : 6 ileri vites oldugundan dolayı kalkışlarda ağır kalıyor ve sonradan hızını alınca normal motor'un verdigi performansa ulaşıyor.
    Yakıt : İşte burda işler degişiyor bir mercedes vito'Ya binicekseniz cebinizde yakıt parası her zaman olucak tam performans almak istiyorsanız acımıcaksınız basıcaksınız , ve performansı gayet mükemmel ama yakıt olarak kısaca çok yakıyor bu konuda tavsiye etmiyorum.
    Sorunsuzluk : Arabada şuan birtek orta sürgülü kapıda hafif ses titremesi çıktı başka birşey çıkmadı oda serviste halledildi bilirsiniz işte mercedes

    Araç diğer vitolara göre sportif yaptık cam filmleri çelik jant vs. elimizden geldigi kadar iyi kullanıyoruz satıp mercedes c220 Cdi 2008 model alıcagız.

     Sahip Olduğumuz Araçlar Hakkında Objektif Değerlendirmeler (56 oldu!destek bekleniyor)


     Sahip Olduğumuz Araçlar Hakkında Objektif Değerlendirmeler (56 oldu!destek bekleniyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schneeflocke -- 6 Temmuz 2011; 0:13:48 >




  • mümkün olduğunca objektif olmaya çalışın bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    mümkün olduğunca objektif olmaya çalışın bence...

    Hocam benim için söylüyorsanız gerçekten tek sorunumuz yakıt çok yakıyor gerisi bildiginiz mercedes.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: foreverkinqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    mümkün olduğunca objektif olmaya çalışın bence...

    Hocam benim için söylüyorsanız gerçekten tek sorunumuz yakıt çok yakıyor gerisi bildiginiz mercedes.

    otobanda taksi alt etmenizi vs pek de objektif bulamıyorum kusura bakmayın.
  • 2006 Laguna 1.9dci(120) Privilege Plus

    Genel İzlenim:
    +Fransız otomobili iyi değildir görüşünü büyük ölçüde boşa çıkaran bir araç,ancak unutmamak gerekiyor ki Fransız yine de Fransızdır..
    *İlk aldığımda sağını solunu iyice kurcalayıp eksik-arızalı gördüğüm parçaları hallettim bakımla birlikte 2000tl civarı bir masraf çıkardı ancak bunun dışında kullanım sürem boyunca sorun çıkarmadı 12-13bin km den biraz fazla kullandım.Not:Araç 2006 model ancak 2007 sonu trafiğe çıkışlıydı.

    Konfor:
    +Araç 1.85-1.90 boylarında bir sürücü ve arka koltuktaki aynı boylarda ki bir yolcuyu konforlu bir yolculuk sağlayacak iç hacimde.
    +Donanım anlamında oldukça dolu bir araçtı 6lı cd changer dan cruise control e ısıtmalı hafızalı koltuklara kadar pek çok donanım sunuyor.
    +Yalıtım anlamında en az aynı model passat kadar sessiz.Bunda kendine özgü amortisör sistemi oldukça etkili.Kullanılan lastikler Michelin Energy Saver
    -Dashboard'dan gelen anlamsız tıkırtılar olabiliyor ancak çözümü yok değil işini iyi bilen bir ustanız varsa tüm bu tıkırtılar kesiliyor.(Benim bu konuda aşırı hassas olmam büyük bi etken)
    -Sunroof düğmesinin altından gelen tıkırtı benim takıntımla birleştiğinde büyük sıkıntı olmuştu tavanı söktürmek istemediğimden alışmayı tercih ettim

    Yakıt:
    +Renault dci motorlar yakıt ekonomisiyle biliniyor,1.9dci Laguna da bu sınıfın en az yakan araçları arasında yerini almış
    +Şehir içi 6-7lt arası şehir dışı 5lt'ye kadar düşmek mükün

    Performans:
    +Yüksek hacmin ve 120hp lik versiyonun etkisiyle birlikte araç beklenmedik performans sunuyor,kendini rahatlıkla taşıyor ve performans konusunda tatmin edici.Ancak performans noktasında aracın bakım ve kullanım durumu da çok önemli.Aracı ilk aldığımda carbon clean yaptırdım ardından her depoda enjektör temizleyici kullandım faydasını da gördüm.

    Detaylar-Kalite:
    +İç mekandan 2010 model A4 gibi değil tabi ki,zaten bu seviye de beklentide olmamak gerek.Aynı model Passat la aynı kalite de bir iç mekana sahip.

    Sorunsuzluk:
    -+Aracın bakım durumubu noktada da çok önemli bir yere sahip.Elektirik aksamı bol bir araç ve dikkat edilmesi gereken bir konu.Örnek olarak koltuk ayar düğmesini ele alırsak 400-700TL arası bir masraf çıkartabilir ancak içine sprey sıkılarak da çözülebilen bir sorun olabiliyor.

    İkinci El:
    -Bu sınıfta Renault'a olan ön yargı büyük bir dezavantaj! Uygun fiyatlı bir araç alınırsa bu dezavantaj avantaja bile dönüştürülebilir zira ben aracımdan kar etmiştim.

    Genel Yorum:
    +Eğer ne aradığınızı biliyorsanız bu araç tam binilecek cinsten! Ama binmek için biraz ilgi biraz da bilgi gerek.
    -Dashboard'dan gelen sesler ben gibi takıntılı biriyseniz sorun ama çözümsüz değil.

    Keşke satmasaydım da garajda dursaydı zevkle kullanırdım yine..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş


    quote:

    Orijinalden alıntı: foreverkinqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    mümkün olduğunca objektif olmaya çalışın bence...

    Hocam benim için söylüyorsanız gerçekten tek sorunumuz yakıt çok yakıyor gerisi bildiginiz mercedes.

    otobanda taksi alt etmenizi vs pek de objektif bulamıyorum kusura bakmayın.

    Kaldırırız hocam o tür yorumları sorun değil , konu düzgün yürüsün yeter




  • foreverkinqs: hocam gerçekten yaptığınız birşeyse kaldırmanıza hiç gerke yok, sadece ne koşullar olduğunu aracın performansını verdiği devir bandını vites geçişlerini vs. ayrıntılı yazarsınız bizde 'adam yapmış' deriz. analyışınız çok teşekkürler. birçok kişi bu tip bir eleştiriye 'sana ne kardeşim yaptım' diye tepki verecek ilen siz anlayış göstermişsiniz, çok teşekkürler, saygı duydum .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    foreverkinqs: hocam gerçekten yaptığınız birşeyse kaldırmanıza hiç gerke yok, sadece ne koşullar olduğunu aracın performansını verdiği devir bandını vites geçişlerini vs. ayrıntılı yazarsınız bizde 'adam yapmış' deriz. analyışınız çok teşekkürler. birçok kişi bu tip bir eleştiriye 'sana ne kardeşim yaptım' diye tepki verecek ilen siz anlayış göstermişsiniz, çok teşekkürler, saygı duydum .

    Adam Galatasaraylı. Olsun o kadar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: foreverkinqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş


    quote:

    Orijinalden alıntı: foreverkinqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    mümkün olduğunca objektif olmaya çalışın bence...

    Hocam benim için söylüyorsanız gerçekten tek sorunumuz yakıt çok yakıyor gerisi bildiginiz mercedes.

    otobanda taksi alt etmenizi vs pek de objektif bulamıyorum kusura bakmayın.

    Kaldırırız hocam o tür yorumları sorun değil , konu düzgün yürüsün yeter

    bir gs li daha var beyler. :D işte bu yorum helal olsun dedirtiyor. otobanda taksiyi alt etmemişseniz bile etmiş sayıyorum benden bu yoruma ve mercedes e +1




  • 2004-2005 model Mercedes C180 hakkında bir bilgisi olan var mı? Özellikle yakıt tüketimiyle ilgili.

    http://www.araba.com/3931746/Mercedes%20C%20180%20Sport%20Paket

    Böyle bir araç almayı düşünüyoruz da yakın zamanda.
  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-mercedes-benz-c-sahibinden-orjinal-113000-km-38304184/teknik-detaylar/
    kardeş burada var c180 teknik detayları. şehir içi 12 ltre diyor. 143 hp 220 tork. performans gayet y ancak yakıt baya düşündürücü. lpgsiz başetmesi zor olur biraz. yaklaşık 2 kmsi 1 tl ye gelir yakıtın.
  • FORD FOCUS TDCİ 2011 COLLECTİON SEDAN

    Genel izlenim :

    Banamı saorunlusu denk geldi bilmiyorum 400 km'de başlayan enjektör altlarında yağ birikmesi sorunu vardı.Bunun için defalarca servise gittim.Yağ haznesi üst kapağının lastik contası 2 kez,enjektör keçeleri önce tek tek birer kez,sonuncu seferde set halinde 4000'km'ye kadar periyodik olarak değişti.En sonunda hepsini birden motor saplamaları vede enjektör pulları ile değiştirince sorun çözüldü.Bunun için toplamda servise 6-7 kez gittim.Araçta soğuk havalarda ses sorunu vardı ve şimdi kesildi oda opetin mazotu ile alakalı bir sıkıntı..Şuan sorunlar yok seste yok gayet memnunum ancak servis süreci yorucu oluyor..

    Bunun dışında ilk yıkamadan sonra ki kendi aparatlarımla aracımı yıkarım (basınçlı yıkama yaptırmıyorum) sol arka kapının üst cam çıtası ayrıldı klipslerinden ve bundan dolayıda bir kez servise gittim

    Bunun dışında geçen günde aracı ileri geri yapınca alt takımlardan ses geliyordu bununla ilgili fordun bir tbs (teknik servis bülteni) yayınladığını ve sorunun kronik bir arıza olduğunu öğrendim.Bunun içinde serviste özel olarak bir yağlama işlemi yapıldı şu an ses yok..

    Bu yukarıda saymış olduğum tüm arızaların tamamı garanti kapsamında tek kuruş alınmadan yapıldı.

    Servislerine gelince genelde ilgililer sorunu çözmeye çalışıyorlar ancak çok sıkıntılı tıkırtı ses gibi sorunlarda genelde genel geçer şeyler söylüyorlar (egzoz civatasındandır vs gibi)

    Bu tip arızaları bulmak için uzun uzadıya uğraşmak gerekiyor mesela gelen bir ses yalnış bağlanmış katalatik konvertör bağlantısından olabiliyor ki bu sorun focuslarda kronik yani katalik konvertörün ses yapması.yani her araçta olduğu gibi kronik arızaları var.

    Servislerinin bazılarında camekanlı bölmeler mevcut araca ustanızın ne yaptığını görüyorsunuz ama bazı servislerinde aracı servise dahi teknisyenler alıyor ne oluyor bitiyor anlamıyorsunuz..

    Bu sıkıntılarının olmadığını düşünürsek genel olarak memnun edici bir araç.İç hacmi gayet yeterli ve geniş ve yeni kasasıyla arasında bagaj yönünden ciddi farkı var.Makyajlı kasanın bagaj hacmi çok iyi ve derinliğide çok güzel.Bugun 3.20 cm'lik bir merdiveni bile koltukları yatırarak çok rahat getirdim...Koltukları çok rahat ve biraz sert bu yüzden virajlarda koltuklardan savrulmuyorsunuz aracın yol tutuşu zaten malum..Benim aracımda yukarıda saydıklarım dışında camlardan ön konsoldan emniyet kemerlerinden kapılardan vs herhangi bir arıza veya tıkırtı gıcırtı sesi olmadı.Çok ciddi işçilik hataları yok sadece taban halısının klipsi yerinde değil tam olarak onun dışında aracın içinde herhangi bir kusur yok.yakıt tüketimi sanılanın aksine gayet iyi şehir içinde 180 kuruş şehir dışında 160 kuruş yakıyor uzun yolda 5 litre şehir içinde şuan 5.5 litre yakıt tüketimim var.

    Konfor:

    2011 model bir araçta konfor adına herşey mevcut ancak cimri otosan bazı önemli noktalarda eksiltmeye gitmiş.Baş ve diz mesafeleri çok iyi ve geniş.Arka koltukta 4 kişi ile seyahat ettim sıkıntısı olan olmadı.Koltuk başlıkları son derece yüksek ayarlanabiliyor istediğiniz düzeyde ayarlama mevcut değil güvenlik açısından.Çocuk koltuğu bağlantıları ve çocuk emniyet kilitleri mavcut arka kapılarda.Ön ve arka camlar ve kelebek camlardan görüş sorunsuz.Ancak aracın arkasını görmek sıkıntılı park sensörü şart..İç mekanda orta kısımda bardak tutacakları ön yolcu kapılarında cepler ve arkada koltukların yan kısımlarında cepler mevcut.

    Asıl otosanın eksikliği konfora yönelik ekipmanlarda ortaya çıkıyor.Mesela bir üst versiyon titanyumda olan göğüs üstü gözlük saklama cebi coll'da yok.Ayrıca ön kol dayama ve arka kol dayama bir üst versiyonda standart iken coll'da onlarda malesef yok.Tavanın arka kısmında ve kapı altları veya pedal kısımlarında aydınlatmalar yine üst versiyonda varken coll ve alt versiyonlarda yok.Birde üst versiyona göre bazı krom aksesuarları çalmış cimri otosan..Ön koltukların arkasında döküman cepler mevcut.Arka koltuklarda seyhat çok rahat çok uzun boylu değilseniz arkada bacak bacak üstüne atmak mümkün..

    Süspansiyonları makyajsız kasaya göre değişiklikten geçmiş.Genel olarak fransız araçlarına nazaran sert süspansiyonlara sahip.Ama bu sertlik orta sertlikte.Çukur veya tümseklerden dikkatli geçer veya lastik basınçlarınıza dikkat ederseniz rahatsız edici değil.Tabiki bununla beraber aracın yol tutuşuda sınıfına referans özellikte çok çok iyi.Kesinlikle esp'siz bir focusta esp'nin eksikliğini hissetmiyorsunuz.Direksiyonu çok iyi tepki veriyor ve 3 ayrı kullanım modu mevcut.Sport ve konfor en iyileri ben genelde konforda kullanıyorum.Teybin ve yol bilgisayarının kullanımı direksiyon üstünden ve direksiyon arkasındaki koldan çok rahat yapılabiliyor.Özellikle teyp ile ilgili herşey basit iki üç tuşla hallediliyor.

    Yalıtım konusu focusun en önemli sorunlarından birisi.Çok ciddi oranda iyi bir yalıtımı yok.Kullanılan lastiğe göre yol sesini fazla alabiliyor.Bu yol sesi pütürlü asfaltta ciddi oranda rahatsız edici şekilde oluyor.Ancak camları kapalı iken yüksek hızlarda düz asfalt yollarda ciddi oranda ses almıyor.Kapı fitilleri focuslarda sıkıntı genelde değiştirmek gerekiyor bunun yerine çeşitli çözümleri olanlarda var.Ancak ciddi oranda rüzgar sesi almıyor.Sıkıntısı daha çok lastik ve yol sesi buda yumuşak hamurlu iyi bir lastikle bir miktar azaltılabiliyor.Ayrıca araçta yüksek hızlarda çok ciddi oranda motor sesi yok 160 km hızda kaçta gittiğinizi ancak konsola bakınca anlıyorsunuz.

    Yol bilgisayarının kullanımı ve satır aralıkları geniş ve çok iyi okunabiliyor gece aydınlatmaları focusun yüzünü değiştiriyor yakısıklı bir aydınlatması var ve gerek göstergeler gerek ön konsol gümüş renkleriyle renklendirilmiş olduğundan asla sıkıcı gelmiyor..

    Uzun yol konforu çok iyi bir araç.Yukarıda saydığım eksikliklerine rağmen uzun yolda pekte aradığınız bir şey olmuyor.Sizi saran koltukları keyifli uzun süreli yolculuklar yapmaızı sağılıyor.2000 km'ye yaklaşan yolculuklarımda herhangi bir şikayetim olmadı.Ayrıca peder bey koltuğu yaslar arkaya valide hanımda arkasında oturur ona rağmen 10 cm kadar diz mesafesi kalıyor ve arkadada öndede yolculuk edenler rahat..Bunun dışında torpidosuda son derece geniş içerde neler var ben bile unuttum ne bulduysam dolduruyorum.bu arada bu benim şansımmı bilmiyorum normalde collection'larda olmayan trpido soğutma benim araçta mevcut hatta fanı görebiliyorum Buna ek olrak aşağıda yazan özelliklerde camlar için sadece ön camlar tek tuşla açılıp kapanıyor yazıyr ama benim arabada 4 camı'da iki fasılalı düğmelerinden tek dokunuşta açıp kapatabiliyorum.Ya otosanın kataloğunda yalnışlık var yada benim arabada

    Bu arada önceki sayfadaki baz donanım incelemesinde arkadaş arkada havalandırma kanalı olmadığını söylemiş.Doğrudur orta konsolda öyle bir aparat yok ancak koltuk altlarında üfleme kanalları mevcut benim araçta..

    Yakıt:

    Sanılanın aksine yakıt tüketimi bence iyi.Hatta şehir dışı yolculuklarda rakiplerine oranla daha az yakıyor.Uzun yolda 110 ve üzeri hızlarda 5.0-5.3 şehir içinde en fazla sıkışık trafikte 6.5 litre yakıt tüketimi oluyor.

    Vites geçişleri çok güzel ve vitesler kararsızlık yaşamadan yerine tok bir şekilde oturuyor.Renolardaki gibi viteslerde sallanma durumu yok..90 beygir olduğu halde motorunun performansı çok iyi.1750 devirden itibaren turbonun tam olarak devreye girdiğini hissediyor ve koltuğa istemeden yaslanıyorsuuz.

    Sakin kullanımlarda 4.8 litreye kadar yakıt tüketimi düşüyor..

    Performans:

    Dediğim gibi motor alt devirlerde dahi son derece canlı.motoru kimi markaların yüksek beygirli güçlü motorlarına rağmen hemen hemen aynı.Bir üst versiyonu 109 beygir olan araçla ara hızlanmaları haricinde hiç bir fark yok.3500 devire kadar canlı motoru 3500 devirden sonra her dizel araç gibi isteksizleşiyor ancak son hızı görmek veya üstüne çıkmak mümkün.Bugüne kadar 185 km hızla full yüklü araçla 3 kişi seyhat ettim hiçbir zaman ön-arkadan kaydırma viraj dışına kayma salınma vs gibi şikayetlerim olmadı.Ayrıca küçük viteslerde şehir içi kullanımda bayılma yok.Ancak 1-2 vites oranları kısa 3 ve üstünde focusun tadını alıyorsunuz..

    Klima devrede iken gaza basışa duyarlı bir klima sistemi var gaza bastığınız oranda klimanın üfleme gücünü arttırıyor buda motorun boğulmasını önlüyor.Kliması son derece başarılı.Hızlı ve etkin bir şekilde soğutma yapıyor sadece 4'cü yani en üst kademede sesli çalışıyor onun dışında klimanın çalışma sesini duymuyorsunuz.



    Kalite işçilik:

    Ciddi işçilik hataları hiç görmedim taban halısının klipsini saymazsam.Plastik kalitesi ön konsol haricinde sert.Kimisi sert sever kimisi yumuşak.Ama kesinlikle dayanıklı bir malzeme olduğunu söyleyebilirim.Ön konsol direksiyon kısmındaki plastik yumuşak ve kaliteli.Taban ve tavan halıları bagaj kaplaması yeterli kalınlıkta ve iyi.Herhangi bir yerde yalnış montaj ayrıklık vs görmedim ama olanlar olabilir bende yoktu..

    dış tasarım ve dayanıklılık:

    Focusun dış malzemesi son derece kaliteli ve sağlam.Genel olarakta kapıları tok kapanır ve kaportasıda son derece sağlam.Tamponları son derece sağlam ufak kazalarda sıkıntı yaratmaz.Zaten euroncapten 5 yıldızlı ağır kazalı araçlarıda gördüm kabini son derece sağlam kalabilen bir araç.Aynaları çift bölgeli ve kör nokta sıkıntısı olmuyor ancak bazı markalarda olduğu gibi gözünüzü yoran başınızı döndüren aynalara sahip değil.Ayrıca aynaları küçük değil dıştan kibar göründüğü kadarda aynalar geniş bir alanı gösteriyor..Ayrıca bence ve birçok araç sahibine görede titanyumlardakinden daha güzel olan st yaprak desenli jantlara sahip..

    Müzik sistemi:

    Fordlarda iki tip müzik sistemi var.Focus collectionda iki kapıda tiwit,iki ön kapıda ve iki arka kapı altlarında olmak üzere toplam 6 hoparlör var.Ses sistemi bir üst sınıflarda kullanılan sony'e göre kötü ancak dikkat vasat diyemem.Bir çok markanın üst sınıf ses sistemlerine taş çıkartır.Ayrı bir kullanım kitapçığı var buna bakılıp ayarlar yapılarsa sony kalitesine yakın sesler almak tizleri ve basları çok temiz duymak mümkün arabaya binen herkes ses sistemini beğeniyor.Ancak 2011 yılında coll araçta hala mp3 çalar yok bunun için ya titanyum alcaksınız ya teyp alcaksınız yada alternatif bağlantılar düşüneceksiniz.Kaldıki aux girişi torpido kapağının ağzında kalıyor buda sıkıntı yaratıyor.

    İkinci eli kuvvetli yakıt tüketimi az sağlam dayanıklı...Şehir dışında köy ve yayla yollarında da kullandım.Taş gibi araba derler ya o cinsten ancak kusurlarıda dediğim gibi..Araçta olan standart özellikler ise

    Gövde rengi tamponlar
    Gövde rengi kapı kolları
    Gövde rengi yan aynalar
    Elektrikli, ısıtmalı, sinyalli yan aynalar
    205/55 lastikler - 16 inç alüminyum alaşımlı jantlar
    Halojen farlar
    Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon
    Deri kaplı direksiyon simidi
    Manuel 4 yönlü sürücü koltuğu
    Tek dokunuşta açılıp kapanan elektrikli ön camlar
    Sürücü trafı tek dokunuşta açılan elektrikli ön camlar
    Elektrikli arka camlar
    Manuel Far Yükseklik Ayarı
    Hız kontrol sistemi
    Yol bilgisayarı
    Manuel Klima
    Fasılası ayarlanabilir ön cam silecekleri
    Orta konsolda bardak tutacakları ve eşya bölmeleri
    Torpido aydınlatması
    Direksiyondan kumandalı radyo CD çalar
    Sürücü koltuğunda ayarlanabilir bel desteği
    Spor koltuklar
    60/40 oranında katlanan arka koltuklar
    Portatif müzikçalar bağlantı soketi
    Sürücü ve yolcu ön hava yastıkları
    Sürücü ve yolcu yan hava yastıkları
    ABS + EBD (Elektronik fren gücü dağılımı)
    EBA (Acil Durum Fren Desteği)
    Disk frenler - ön / arka
    Uzaktan kumandalı merkezi kilit
    Global kapama (camları uzaktan açıp kapatmaya yarayan sistem)
    Immobilizer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 5 Temmuz 2011; 3:03:17 >




  • zugasi_berepe

    Gerçekten çok güzel ayrıntılı bir inceleme olmuş, ellerinize sağlık, teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adamım06

    zugasi_berepe

    Gerçekten çok güzel ayrıntılı bir inceleme olmuş, ellerinize sağlık, teşekkürler.



    Rica ederim.Umarım ilk sayfayada eklenir ve dizel focus düşünen arkadaşlara yardımcı olur.Gerek forumda gerekse aracın başında iken çok insan araba hakkında bilgi almak istiyor umarım düşünen arkadaşlara yardımcı olur zaten bütün - ve + yönlerini yazdım son derece memnunum aracımdan
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.