Şimdi Ara

Samsung MU8000/Sorun ve Şikayet

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.335
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Yazı biraz uzun olacak; ama ben bu başlığı aylarca takip ederek aldım TV'u. Bu şekilde faydalanan arkadaşların işine yaraması için ben de yaşadığım durumu anlatıyorum.

    5.10.2017 tarihinde İzmir'de bir AVM'deki Samsung mağazasından(Hepsiburada'da aldığım TV 3800-3900 TL aralığındayken, daha güvenilir ve sorunsuz olsun diye) 4100 TL' ye Samsung MU8000 49" TV satın aldım. Ürünün 7.10.2017 tarihinde kurulum ve montajı gerçekleştirildi. TV'de aynı günün akşamı yapılan kontrolümde vertical banding (rahatsız edici olsa da aşırı değil), PS4 oynarken aşırı bir dalgalanma ve kumandada ayarlara girmede problemler yaşadım. 8.10.2017 tarihinde 444'lü müşteri hizmetleri numarasını arayıp, durumu bildirerek servis talebimi oluşturdum. 9.10.2017 tarihinde de kurulumu yapan teknik servis gelerek TV'de kendi testlerini yapıp, incelemelerde bulundu.

    Teknik servis, üründe PS4 oynarken aşırı dalgalanma(servis elemanı videoya kaydetti), yayında donma(maç vardı TV'de çok bariz donmalar oldu, servis elemanı videoya aldı bu durumu) ve vertical banding (dediğim gibi çok fazla olmadığını; ama yine de olduğunu söyleyerek onu da videoya aldı) gördü. Ardından yaptığı testte de benim fark etmediğim 2 adet ölü piksel olduğunu fark edip, bunu fotoğrafladı ve bana da durumu gösterdi. Bu durumlar sebebiyle ürünümün değiştirileceğini, Samsung mağazasından aldığım için herhangi bir işlem yapmama gerek olmadığını, yeni ürünü getirip, bu ürünü alıp götüreceğini söyledi. Süreç 2 haftaya kadar sürebilir dedi.

    Buraya kadar her şey normal ilerlerken (elektronik şans işi, her üründe sorun çıkabilir, önemli olan çözüm şekli), 12.10.2017' de tarafıma teknik servis tarafından telefon ile ürün değişim talebinin genel merkez tarafından onaylanmadığı, 5 ölü piksel altını hata olarak kabul etmediklerini, diğer sorunlar için ise yazılım güncelleme yapabileceklerini bildirdi. Ben ürünü alalı bu kadar az bir süre olmuşken ve yetkili teknik servis tarafından ürün değişimi gerçekleştirileceği bana söylenmişken bu durumu kabul etmediğimi söyledim. Ürünü satın aldığım mağaza ile görüştüğümde de, haklı olduğumu; fakat genel merkez kararı olduğu için işlem yapma şanslarının olmadığını bildirdiler. Teknik servisten aldığım servis formundaki yazan açıklamayı direk olarak paylaşıyorum:

    "Cihazda 2 adet ölü pixel mevcuttur. Ölü pixel sayısı 5 ten fazla olmadığı için hata olarak kabul edilmemektedir. Cihaz değişime uygun değildir. Görüntüde dalgalanma ve donma mevcuttur." Servis formunun sıra numarası: G 3648424.
    Şikayetvar sitesinden, Samsung'un Facebook, Twitter ve Instagram sayfalarından ve 444'lü numaradan durumumu tekrar bildirmeme rağmen herhangi bir tatmin edici cevap alamadım.

    Bu forma rağmen işlemim gerçekleştirilmedi için, aynı gün içerisinde kaymakamlıktaki Tüketici Hakem Heyeti'ne gittim. Ürün tutarı 4100 TL olduğu için Tüketici Mahkemesi'ne dava açmam gerektiği söylendi. Bu sabah 13.10.2017 tarihinde fatura, servis formları (kurulum ve yukarıda bahsettiğim arıza) ve dava dilekçesi ile beraber Tüketici Mahkemesi'ne giderek ürünü aldığım yere dava açtım. Şu ana kadar ürün değişimi talep ederken, bu davranışlardan ötürü ürünün yasal faiziyle beraber ücret iadesi ve dava masraflarını talep ettim. Davanın seyriyle ilgili bilgilendirmeleri de sizlere aktaracağım ki başına herhangi bir firmadan bu tarz durumlar gelenler, hakkını aramaya üşenenler için bir nebze de olsa örnek teşkil etsin.

    Hepinize iyi günler diliyorum, umarım sizlere de bir fikir vermiştir yaşadıklarım. Siz de benzer durumlar yaşamazsınız.







  • dava açmak için ne kadar masraf yaptınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • barisdragon B kullanıcısına yanıt
    Gider avansı diye geçen bir masraf çıkarttılar hocam, 180 TL.
  • benim lg de bir tane pixel hatası var açık mavi gibi bir pixel çok yakından bakınca belli oluyo bir pixel arıza değilmiş adamlara göre



    kanımca değişim isteyince yine iade olmuş cihaz getiriyorlar para iadesi almanız en iyisi olur ama samsıngtan buz gibi soğudum işin kötüsü oledde de pixel hatası oluyormuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • barisdragon B kullanıcısına yanıt
    Ben normalde değişime razıydım hocam; elektronikte şansa inanıyorum; açıkçası çok hevesli almıştım uzun süre takip sonrası. Çok yüksek bir meblağ olmayabilir; ama bu ülkedeki çoğu insanın aylık maaşından yüksek bir tutar sonuçta. En çok üzüldüğüm kısım, bu tarz bir yaklaşım. 444 lü numara ile görüştüğümde o kadar umursamaz bir tavır var ki, gerçekten en çok o sinir bozuyor.

    Eğer olumlu sonuçlanır da ücret iadesi alırsam hangi televizyonu alacağımı hiç bilmiyorum. Samsung artık kesinlikle almayacağımı biliyorum(kulaklık bile ); LG ile ilgili çok şikayet okudum, keza Vestel de öyle.
    Şu anda istediğim sadece canımı daha fazla sıkmayacak ve minimum gereksinimlerimi karşılayacak bir TV; tabi önce davanın olumlu sonuçlanması lazım.




  • İyi günler arkadaşlar. Süreçle ilgili bilgi vereceğimi söylemiştim, durum sonuçlandı aktarıyorum size.

    Davayı açtıktan sonra sosyal medya üzerinden ve Şikayetvar üzerinden daha önce yaptığı şikayetler üzerine Samsung Çözüm Merkezi'nden arandım. Durumu ayrıntılı olarak telefonda anlattım, yetkili kişi dava dilekçesi, servis formu ve faturayı mail atmamı; ama çözüm ile ilgili bir garanti veremediğini söyledi, ben de zaten dava sürecimin başladığını, o süreci bekleyeceğimi söyledim.

    Bu olaydan birkaç gün sonra bu sefer hukuk biriminden olduğunu söyleyen, anladığım kadarıyla daha yetkili bir kişi aradı. Durumun incelendiğini, davayı geri çekersem ücret iadesinin gerçekleştirileceğini söyledi. Ben 1 gün süre istedim, davayı açtığım mahkemenin kalemine durumu sormak için, sorduğumda davayla ilgili hiçbir işlem yapılmadığı için (tebligat vs) ödediğim dava ücretinin tamamını geri alabileceğimi; fakat geri ödeme tamamen yapılana kadar davadan feragat dilekçesi vermemin doğru olmayacağını (konuyla ilgili bütün haklardan feragat ediliyormuş) söyledi. Ertesi gün Samsung'tan arayan yetkili hanımefendi tekrar aradı ve ücret iadesi yapılırsa davayı geri çekebileceğimi söyledim. Yaklaşık 1 hafta sonra ücret iadesi hesabıma yatırıldı ve ben de davadan feragat dilekçesini mahkemeye sundum.

    Benim sorunum bu şekilde çözüldü arkadaşlar. "Hakkını aramanın" yanlış bir şey olmadığını ve sonuç verdiğini görmek benim için sevindirici oldu.




  • Önce geçmiş olsun ve bu tatsız olayın sonuna kadar giderek lehinize sonuçlanmasını sağlamışsınız tebrikler. Bu tür TV lerde ( LED-LCD ) Kronik sorunlar bunlar fakat distribütör firmalar aynı bankacıların Kredi kart aidatlarındaki gibi karşı müşteri dişli değilse hemen def etme yoluna gidiyorlar. Bende ilk LCD almıştım sonra LED almıştım her ikisinide kurulum aşamasında tek tek kontrol ederek imzalamıştım şansıma hiç bir şey çıkmamıştı. Size tavsiyem eğer yeni modellerden alacaksanız Netten alın zira iade süreci daha kolay olur ve kurulumda kontrol testlerini kendiniz yapın ona göre teslim alın zira mağazacı o sorumluluğu üzerine almıyor topu distrübütör firmaya atıyor. Saygılar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu işte tezat var, merkez dedikleri bence kendi lokasyonları. Benim bir ölü pikselden dolayı değişmişti. Sonra üç sefer ışık sozmasından değişti en sonunda 4.cü cihazda ışık sızması vardı ama değişmediler, farklı bir yöntem ile bende iade ettim. Anlayacağınız merkez dedikleri bence kendileri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sevindim hocam durumunuzun çözüldüğüne.Sonuna kadar gitmekde hakkınız çok iyi yapmışsınız.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.