Şimdi Ara

SAMSUNG TVSİ GARANTİSİ BİTER BİTMEZ BÜYÜK ARIZA VERENLER PLATFORMU OLARAK TOPLANALIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamun aleykum arkadaşlar. Bir kaç ay önce konu açmıştım samsung tv'imde altta 10 cmlik kararma var diye. Görüyorum ki bir çok samsung kullanıcısında bu soru.n çıkmış başka başka forumlarda şikayet sitesinde burda konu açanlar olmuş gelin hepimiz burda toplanıp organize birşeyler yapalım . Yoksa bu kazıklanmışlık hissi beni sinir edecek milyarlar ver tv al garantisi biter bitmez tv fiyatında arıza çıkarsın. ali ağaoğlu olsam gider tüplü alırım yine kazıklatmam kendimi bi daha. ayıptır yahu tv nin içine saat mi kurdunuz çakal karloslar garantisi biter bitmez nasıl tv fiyatında bu kadar arıza çıkartyor bu lanet şey. Baktım o zaman garantisi biteli bir kaç gün olmuş aradım yapacak birşey yok dediler

    Götürdüm tv mi bu şekilde servise servis bir kaç gün sonra aradı ledlerin ömrü bitmiş dedi o alttakilerin . değişim için 320 lira istediler yani sadece altı değişirecekler 320 lira. Ya diğer taraflarda giderse dedim öyle bir şey olursa yine getirmem gerekecek yani yine 320 lira vs. Bende baktım bu hastalık diğer taraflarada yayılıyor gibi tamamı giderse tv fiyatında param gidecek yaptırmadım. Korktuğum başıma geldi şu an mum ışığında tv izleyecek duruma geldim tamamı böyle karardı . Gündüz hiç tat vermiyor gece lambaları kapatırsak iyi oluyor izlenmesi. Ey samsung utanmalısın .

    Şimdi arkadaşlar
    bunlar Ledlerin ömrü 60 bin saat civarı diyordu alırkende sitelerinde vs de yazıyordur mutlaka. 1 Senede 8700 kusur saat var 2 sene hiç kapatmamış olayım eder hadi bir kaç bin saat de ben koyayım olsun 20 bin saat. Hani 60 bindi ?

    Bununla ilgili birşeyler yapamazmıyız hukukçu arkadaşlardanda görüş bekliyorum. Bu sorunu olan arkadaşlar yazsında organize birşeyler yapalım. En son ben mahkemye vercem bu gidişle
     SAMSUNG TVSİ GARANTİSİ BİTER BİTMEZ BÜYÜK ARIZA VERENLER PLATFORMU OLARAK TOPLANALIM







  • Merhaba;
    Hukukçu görüşü değil ancak teknik bir kaç bilgi verebilirim.
    Elektronik camiasında resmi anlamda kesin ömür biçilmesi teknik olarak mümkün değil. ortalama ömür biçilir ki bu da zaten hem arge hem de saha testleri sonrası ortaya çıkan verilerdir, onda da verilen ortalama ömür bilgisi dahilinde hepsi kronometreye bağlı gibi çalışacakları anlamına gelmez.
    CRT denilen cathode ray tube teknolojisinde de ömür olarak 6000 saat biçmişlerdi ama tv ler 20-25 yıl arası çalışmıştı neredeyse. yani verilen rakamsal verilen istatistiki ve ortalama bilgiler olarak kabul edilmeli, kesin sonuç olarak değil.

    Bir çok mecrada ürünlerin içerisine timer koyulduğu düşüncesi şehir efsanesi olarak yayılmıştır ama teknik olarak istense bazı durumlar yapılabilecek olsa da, bu sistemde ''şu kadar saat sonra bozul'' komutu vermek de mümkün değildir. yani PIC programlayıp enerjisini kesip çalışmamasını sağlayabilseniz de, bozulmasını sağlayamazsınız. bu nedenle sizin ürününüzde başınıza gelene elektronikteki şanssızlık diyebiliriz.

    işin hukuksal boyutunda sizi kapsayan kısım 6502 sayılı kanunun 8 ve 12 inci maddeleri arasında yer alır ki bu da ayıplı ürün bölümüdür ancak, sizin durumunuzda da üründe bir AYIP görülmemektedir. zamana bağlı arıza olması nedeniyle hukuksal anlamda ürünle ilgili üretici firmaya bir yaptırımınız söz konusu olamaz. Ancak firma deseydi ki ''arıza şu ancak malzeme yok yapamıyoruz'' o zaman sizin yine yasal hakkınız doğardı çünkü bir ürünün zorunlu hizmet verilme süresi 10 yıldır.

    Üretici firmayı mahkemeye veremeseniz de servisi mahkemeye verebilirsiniz zira sizin anlattığınız mantık ile yaklaşmaları yasa dışı olur şöyle ki, Ben yanlış hatırlamıyorsam LED barların tanesi 60-90TL arası (kaldı ki LED ise bu- CCFL ise ayrı fiyat) yine yanılmıyorsam 5 şerit olması lazım, panelin tipine göre değişir. DLED lerde ayrı ELED lerde ayrıdır mesela ELED olsaydı tek bir LED bar ile iş çözülürdü. ben her şeyden öte halen sizin televizyonun LED mi yoksa CCFL mi olduğundan emin değilim açıkçası.
    Neyse konumuza dönecek olursak, öncelikle YETKİLİ servisten değişecek malzemenin kaç adet ihtiyaç olduğunu ve kodlarını isteyin. daha sonra gerek sahadan ve gerekse SAMSUNG müşteri hizmetlerinden bu kodlu malzemenin GERÇEK fiyatını sorgulayın, YETKİLİ servislerin işçilik tanımları bir standarda bağlıdır ama ben yinede abartayım 100TL olsun. 60TL den 5 adet LED bar 300TL ve işçilik ile 400TL ye o ürün onarılır ve üstüne onarım yapılan bölge ile ilgili de 1 yıl garanti alınır ( başka yerden arıza yaparsa yine servisi de kurumu da ilgilendirmez)
    Olayın mantıklı yönü bu dur yoksa istediğiniz mahkemeye gidin sinirlerinizi yıprattığınızla kalırsınız.

    Yukarıda verdiğim rakamların bir dayanağı olsa da, konu SAMSUNG olunca farazi olarak kabul edebilirsiniz zira SAMSUNG şirket içi işçilik ve yedek parça ücretlendirme politikalarını bilmiyorum. Ancak anlattığım senaryo ile hareket edebilirsiniz zira bu sizin yasal hakkınız.




  • Ado kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim kardeşim bilgilendirmeler çok faydalı oldu. timer koyuldugunu felan düşünmedim elbette kinaye yaptım. Eğer dediğiniz gibiyse olay hukuksal olarak bir hakkım yoksa gerçekten çok eksik bir konu bir ürün garantisi biter bitmez 2 yılda yeni ürün alacak fiyatta bozulma yapıyorsa kendiliğinden, yeni müşteri hatası olmaksızın burada müşteriyi koruyacak bir yasa mutlaka olmalıydı.
    tek bende değilim led teknolojisi yeni olduğu için sorunlar yeni başgösteriyor bir çok yerde duydum bu benim başıma geleni.

    Bir arkadaşım aynısını philipste yaşadı philips tüketici mahkemesi olmamasına rağmen sadece hakem heyeti raporuyla arkadaşıma yeni tv alma izni verdi. üstelik o arkadaş o ürünü 2000e almıştı. şirket 2000 lira hakkı verdi. bozulan ürünü 1400lere düşmüştü fiyatı gitti 200 daha koydu son teknoloji bir ürün aldı.
    ben tüm şartları zorlayıp uğraşıcam . bakalım hayırlısı




  • Ado kullanıcısına yanıt
    bilgilendirme için teşekkür ederim .yasal olarak bir hakkım olmadığını biliyorum gerçekten ülkemizde böyle bir yasal boşluk var. Bir ürün garantisi biter bitmez kendi değeri kadar arıza veriyorsa bu konuda müşteriyi koruyacak yasal düzenleme olmalıydı.
    bir arkadaşım philipsle aynı sorunu yaşıyor şirketle uğraşıyor sonuç alamıyor. Tüketici mahkemesine gitmesi gerekirken hakem heyetine gidiyor. Hakem heyetinden aldığı raporu philips dikkate alıp ürünü aldığı fiyattan yeni bir tv alma hakkı veriyor. yani arkadaş 2000e aldığı ürünü 1400e düştü diye gidip aynı ürünü almadı en yeni modelinden aldı hatta.
    Bazı şirketler kötü reklam olmasın diye müşteri memnuniyeti gereği böyle şeyler yapabilir. ben yinede tüm seçeneklri kullanacağım buna sizin tavsiyelerinizde dahil. tekrar teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehdiks

    teşekkür ederim kardeşim bilgilendirmeler çok faydalı oldu. timer koyuldugunu felan düşünmedim elbette kinaye yaptım. Eğer dediğiniz gibiyse olay hukuksal olarak bir hakkım yoksa gerçekten çok eksik bir konu bir ürün garantisi biter bitmez 2 yılda yeni ürün alacak fiyatta bozulma yapıyorsa kendiliğinden, yeni müşteri hatası olmaksızın burada müşteriyi koruyacak bir yasa mutlaka olmalıydı.
    tek bende değilim led teknolojisi yeni olduğu için sorunlar yeni başgösteriyor bir çok yerde duydum bu benim başıma geleni.

    Bir arkadaşım aynısını philipste yaşadı philips tüketici mahkemesi olmamasına rağmen sadece hakem heyeti raporuyla arkadaşıma yeni tv alma izni verdi. üstelik o arkadaş o ürünü 2000e almıştı. şirket 2000 lira hakkı verdi. bozulan ürünü 1400lere düşmüştü fiyatı gitti 200 daha koydu son teknoloji bir ürün aldı.
    ben tüm şartları zorlayıp uğraşıcam . bakalım hayırlısı

    Aslında şöyle bir durum var, benim yetkili olduğum dönemlerden hatırlarım ki bazı kurumlar tüketici talepleri doğrultusunda hele ki garantisi biteli bir kaç gün olan ürün arızalarında saha operasyon uzmanı yetkisinde ürün garanti dahilinde onarılıp verilirdi. işin yasa kısmı kanunda belirtildiği bölüme bakıyor. ''garantisi ne kadar? 2 yıl. Sizin garanti bitti mi? evet bitti o zaman benim yapabileceğim bir şey yok'', der kanun.
    Lakin değindiğiniz nokta güzel, burada insanların haklarını sadece kanunların korumasını beklememek lazım. Firmalar etik değerler üzerinden hareket etmeli ve tekrar ediyorum ki başka marka olsa sizin gibi 1-2 gün fark ile arıza yapan ürünü %100 garanti dahilinde onarım verirdi. yine söylüyorum kanun 2 yıl garanti dese de vicdan, 2 yıl sonra garantisi biten ürünün arıza yapmasını kabul etmez.




  • Aynı sorun evdeki samsung televizyonda oldu. Garanti bitti 1 ay sonra sol taraf kararma yaptı. Nedense bu sorunu yaşayanların sayısı çok fazla ve hep garanti bitimi sonrası oluyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.