Şimdi Ara

Sanayi ustaları adamı çıldırtır........ (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
1
Favori
8.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Bi de şöyle bir düşüncem var.. İleride aracım eskidiği zaman hangi ustanın dükkanında cumartesi-pazar günleri taksi görürsem ona gidebilirim..

    Taksicilerin gittiği yerler bellidir, her yere gitmezler, hatta küçücük dükkanda sıra bekleyen birkaç taksi görebilirsiniz.. Bu tür yerler genelde "kasap" olmaz..



    çok doğru tespit
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Benim ustaya "Yetkili, çok bilen, herşeyin eğitimini almış olan, kurumsal" firmaya ait servisin "mükemmel" ustaları geliyor
    "Abi biz bunun sorununu çözemedik, 5 gündür serviste, bi de sen bi bakıver" diye...

    Yani demek ki "yetkili" servise bıraktığınız aracınız, her an dışarıda başkalarına yaptırılabilir
    Yedek parça - işçilik vs. gibi ücretleri de kendi mekanlarında yapılmış gibi gösterip, yine kendi tarifeleri üzerinden fatura edip, aradaki rakamı bi güzel cebe indirebilirler

    Alın size "kurumsal, güvenilir" ve "yetkili" servis


    Hele hele yaptığınız kazalarda aman diyorum.

    Yetkili Servis ve sigorta şirketlerinin alavere-dalaverelerine hiç girmeyelim.
    Mesela orijinal parça takıldığını sanıyorsunuz ama "yetkili" servisin sigortayla anlaşıp orijinal parça parasını alıp, yerine dandik parçayı taktığını bilmiyorsunuz.
    O kadarını söyleyeyim, konuyu kapatıp gideyim.

    Nasıl olsa kabul eden ediyor, fikrini değiştirmeyen değiştirmiyor.
    Kim nasıl memnunsa...
    Ama ben eleştirimi yapayım da...


    Bu dediğin çok zayıf bir ihtimal. Kaldı ki o dediğin husus sanayide daha çok olur. Ben arabamı Bağdatlılar servisine götürüyorum. Servise girerken km'sine bakıyorum. Bir de alırken bakıyorum. Genelde 2 veya 3 km artmış oluyor. Bir kere bu 2 - 3 km'nin ne olduğunu sordum. Arabayı yaptıktan sonra test sürüşüne çıkılıyor. Test sürüşü yapmadan teslim etmiyoruz dediler.

    Yani servise veriyorum. tamamen serviste yapılıyor. Servisten alıyorum. Komplo teorileri üretmeye gerek yok.




  • araç yeniyse ve donanımları güncelse yetkili servis iyi olur.sanayideki ustaların çoğu,günümüzdeki çok donanımlı,bir çok sensör vs. olan araçlarda önce o parçanın yerini arıyor,sonra nasıl sökülür hesabı yapıyor.bide işe giriştiyse araç sahibinin yağları eriyor.
    ama garanti bittiyse ve araç bilinen bir modelse iyi bir usta daha hesaplı olur.
    ayrıca çok önemli bir nokta.ustanın iyi olması kadar gittiğimiz gün ve saatte çok önemli.özellikle cumartesi saat 10 dan sonra müşteri sayısı çok artar.usta tam güvendiğiniz biri değilse işi alıncaya ve parçaları sökmeye başlayıncaya kadar aracın başından ayrılmaz.parça söküldüğü an başka bir aracın başında görürsünüz.ondan sonra ustanın tarifiyle kalfayamı kalırsınız,kalfanın işi çoksa çırakla beraber siz mi işe girişirsiniz muamma.araçtaki sorun acil değilse hafta içi gitmek en iyisi.




  • Bulunduğum yerde sanayide tanıdığım usta yok. Aracımın arka travers takozları ve baskı balata değişecekti. Dedim takozları taktırmak için, şöyle birkaç dükkana sorayım sanayide kaça yapıyorlar...Takozları aldım 40 liraya. Gittim "ustaya", hemde parçacının selamıyla. Japon arabalara bakıyormuş. Kırık takozları araç liftteyken çıkaramayacağını, bunun için tornacıya gideceğimizi söyledi. Gittik tornacıya 50 liraya çıkarırım dedi. Ustaya sen kaça takarsın dedim, 200 lira istedi. Sözde pazarlıkla 175 yapacağını söyledi. Yani toplamda 225 lira işçilik. Bende dudağım uçuklamış bir şekilde geri döndümYaptırmadım yani...Sonra dedim baskı balata değişimini sorayım başka bir ustaya. Dediki bu araca b.o.k taksan(kendi deyimi) 150 liraki ki, bu baskı balata 175 alırım...Dedim yahu birde servise sorayım bu işleri. Millet 10 yaşındaki araç servise gitmez v.s diyordu ama olsun bir sorayım dedim. Servisle görüştüğümde sadece işçilk alırız, işçliğin saati belli (65 lira). Sonra çektim aracı servise, baskı balata +ön sağ rotil + takozlar+ radyatör değişimi, sübap ve rolanti ayarı, ve ufak tefek buji değişimi v.s işçlik toplam 220 civarı verip çıktıp. Ve serviste aracımın başındaydım. Serviste takozları araç liftteyken balyozla 2-3 darbede çıkardılar...Ve araç liftteyken yerine taktılar...Sonrasında ustayla beraber test sürüşü, sorduğum sorulara anında cevap, ilgi v.s. çok iyidi. Oldukça memnun kaldım kısacası.

    Yani diyeceğim o ki; yeni aldığım 2. el aracımla bu ilk servis deneyimim, çevremdeki söylentilerle şekillenen kafamdaki kötü imajları yıktı...Tanıdığınız iyi bir ustanız yoksa servisten başka sağlam çözüm yok...




  • Speedy lere gidiyorum ben. Tavsiye ederim.
    Parça fiyatları belli, adama göre fiyat çakma yok.
    Temiz, bekleme odaları vs var..
    Randevu almadan da gidilebiliyor...
    Kurumsal usta gibi bişey.
  • benden önceki sahibi 60 binde servisten çıkarmış. bende şimdi servise sokucam bende olduğu sürece satarken aradaki boşluk adamı kesin düşündürür yani.
  • aracım 2011 özel servise gidiyorum
    -arabayı alırken doğuş efendiye lpg taktırdığımızda arabayı bakıma alıyormusunuz diye sordum
    -alıyoruz dediler
    -15.000 bakımı geldi
    -servis bakıma aldı
    -30.000 geldi
    -bakıma alınmadı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Benim ustaya "Yetkili, çok bilen, herşeyin eğitimini almış olan, kurumsal" firmaya ait servisin "mükemmel" ustaları geliyor
    "Abi biz bunun sorununu çözemedik, 5 gündür serviste, bi de sen bi bakıver" diye...

    Yani demek ki "yetkili" servise bıraktığınız aracınız, her an dışarıda başkalarına yaptırılabilir
    Yedek parça - işçilik vs. gibi ücretleri de kendi mekanlarında yapılmış gibi gösterip, yine kendi tarifeleri üzerinden fatura edip, aradaki rakamı bi güzel cebe indirebilirler

    Alın size "kurumsal, güvenilir" ve "yetkili" servis


    Hele hele yaptığınız kazalarda aman diyorum.

    Yetkili Servis ve sigorta şirketlerinin alavere-dalaverelerine hiç girmeyelim.
    Mesela orijinal parça takıldığını sanıyorsunuz ama "yetkili" servisin sigortayla anlaşıp orijinal parça parasını alıp, yerine dandik parçayı taktığını bilmiyorsunuz.
    O kadarını söyleyeyim, konuyu kapatıp gideyim.

    Nasıl olsa kabul eden ediyor, fikrini değiştirmeyen değiştirmiyor.
    Kim nasıl memnunsa...
    Ama ben eleştirimi yapayım da...


    Bu dediğin çok zayıf bir ihtimal. Kaldı ki o dediğin husus sanayide daha çok olur. Ben arabamı Bağdatlılar servisine götürüyorum. Servise girerken km'sine bakıyorum. Bir de alırken bakıyorum. Genelde 2 veya 3 km artmış oluyor. Bir kere bu 2 - 3 km'nin ne olduğunu sordum. Arabayı yaptıktan sonra test sürüşüne çıkılıyor. Test sürüşü yapmadan teslim etmiyoruz dediler.

    Yani servise veriyorum. tamamen serviste yapılıyor. Servisten alıyorum. Komplo teorileri üretmeye gerek yok.


    Aracınızı alıp da sanayiye götürmüyorlar. Servis yetkilileri sanayideki ustayı çağırıyor veya soruyor. Aracınız yine serviste yapılıyor. Bu nedenle km'nin artmaması normal. Komplo teorisi dediğiniz olay tamamen gerçek.




  • ARAÇ bilindikte olsa olmasada sonuçta 3 yıl geçti ise araç türkiyede satılmaya başlayalı her usta anlıyor o araçtan...adamların muhabetleri bu...
    gelelim benim başımdan geçene maslak sanayii de bir VOLVO özel servisi ismi V****g (ismi gizliyorum allah büyük elbet) bana zamanında bir direksiyonu 100TL yerine 300TL ye geçirmişti,,,onu geçiyorum
    80 TL ye her elektirikçinin yapacağı işe (ki ben mühendisim ama araba deneyimim yoktur,açıklansa anında kaparım) 300TL geçirdi,,,onuda geçiyorum sahibi çok yüzsüz...her şeyden önemli si aracın öyle bir problemi olmamasına KARŞı bana ABS Beyinini ayarlayacağım diye 400tl aldı..peki ne yptı hiç birşey sadece fren sisteminin havasını aldı(benim sonradan buldugum fren ustası bu işleme para bile almıyor)..sonuç vi***g VOLVO isimli bu servisin hala elimde faturası var ibreti alem olsun diye herkese tüm volvo sahiplerine gösteriyorum... birde eleman o kadar uyanık geçiniyor ki ben öküzüm gidip YETKİLİ servisten fiyat almamışım gibi yetkili servisi arıyor parça fiyatı alıyor sonra bana üstüne KAR koyup SATMAYA çalışıyor...

    yani buradan VOLVO sahibi tanıdık EŞ dost unuz varsa ve bir sıkıntıları varsa benim ustayı öneririm...(adam HER marka araca bakıyor)

    ayrıca YURT dışından PARÇA getiren tüm internet sitelerinin adresleri var...

    VOLVO nuzun kıymetini bilin yetkili srvise götürmeyin ama VOLVO servisi yazısını kapısına asan bazı kendini bilmezlere sakın götürmeyin...
    özelden mesaj atabilirsiniz zaman buldukça yardımcı olurum hatta volvo nuzu volvo ticareti yapanlara bile götürmeyin




  • Valla ben onu bunu bilmem. Yetkili servise girip çıkınca içim rahat oluyor. Sanki arabam Kara şimşek olmuş gibi hissediyorum. Sokak tamircisine de götürdüğüm oldu. Ama aynı duyguyu yaşamadım. Hep bir şeylerin eksikliğini hissettim.

    Bir çakmak arızası için değişik oto elektrikçilerine defalarca gittim. Her seferinde yapıyorlardı. 10 güne kalmadan sigorta atıyordu. FM transmitter cihazına buluyordum hatayı neredeyse. Sonra Topkapı'da evren oto var. Sanayi ustası. Oraya götürdüm. Adamdan rica ettim. Baktı. Hatayı buldu. Meğer çakmaklığın dibi gevşemiş. Langır lungur ederken kısa devre yapıyormuş. Şimdi aylar oldu. Hala sigorta atmıyor. Para bile almadı bu iş için.

    Yani sanayide iyi ustalar da var. Ben yok demiyorum. Fakat hayati onarımların kesinlikle yetkili servislerde yapılmasından yanayım. Yağ değişimi, hava filtresi, aydınlatmalar vs. dışarıda yaptırılabilir. Önemli şeyler için elbette Yetkili servis diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocatepe

    Eğer ki gerçekten çok iyi işinin ehli, bir usta bulunmuş ve aracın da garantisi bitmiş ise tabii ki sanayii.....
    Ancak elektronik ve bazı karışık arızaları bunun dışında tutuyorum. Günümüz araçlarında karmaşık elektronik sistemler en ufak bir hatayı bile kaldırmıyorlar. Sonrasını da düşünmek lazım. Çünkü servis yaptığı işin garantisini yazılı olarak verir. En kötü ihtimal hukuken zararınız tazmin edilir. Ancak özel servislerde bu yoktur maalesef... (tecrübe ile sabit her iki olayda).

    Yetkili servis ustaları; maalesef çoğu zaman usta değildir. Sök takcıdır...

    Örnek 1 : Lineamın kapılarında az rüzgar sesi geliyor şikayetime istinaden kapılarım serviste ayarlandı. Artık arabamın kapıları araç 7 takla atıp toplanmış gibi çarpık gözüküyor; Camların açılıp kapanması esnasında çok ses geliyor, en iyiside artık kapılardan çok daha fazla rüzgar sesi giriyor. Servise gidemiyorum bu yüzden; zira daha beter etmelerinden korkuyorum. Sanayide iyi bir usta bulunca ona gideceğim.

    Örnek 2 : Lineamın ön takımından gelen lık lık sesinin kaynağını bulamayıp bütün ön takımı değiştirdiler. (Garantiden ,)

    Örnek 3 : Sienamın kaza sonucu tamir edilip boyanması gereken arka çamurluğu tam 3 kere boyandı. Sebep, becerememeleri....

    Örnek 4 : En kötüsü zamanında 1-2 dk da bir stop etme problemi yaşayan Tempramızın serviste Beyni nin bozulması olmuştu. Aslında sorun buji yağlanması olmasına karşın, bize beyin geçirmişlerdi.. Haram zıkkım olsun...

    vs.vs.vs.vs.vs


    Eğer aracın garantisi bitikse, iyi bir ustan var ise, ve aracın bilindik bir araç ise Sanayii abi... Ne gerek var 1 e 5 ödemeye..


    Öncelikle geçmiş olsun ben bu soruna punto fan clup sitesin de rastgelmiştim oradaki sorun da sizin soruna benzerdi öyleki sorun kapıların olduğu direkte diyen usta bozuntusu az kalsın arabanın direğini çekerek düzeltme yolunu teklif etmiş ! ama sahibi farklı bir yerde sorunun kronik kapı fitili problemi olduğunu öğrenmiş fitil değişimi sonrası rüzgar sesi problemide kalkmış..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr.Optech -- 17 Eylül 2011; 16:26:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Optech


    quote:

    Orijinalden alıntı: kocatepe

    Eğer ki gerçekten çok iyi işinin ehli, bir usta bulunmuş ve aracın da garantisi bitmiş ise tabii ki sanayii.....
    Ancak elektronik ve bazı karışık arızaları bunun dışında tutuyorum. Günümüz araçlarında karmaşık elektronik sistemler en ufak bir hatayı bile kaldırmıyorlar. Sonrasını da düşünmek lazım. Çünkü servis yaptığı işin garantisini yazılı olarak verir. En kötü ihtimal hukuken zararınız tazmin edilir. Ancak özel servislerde bu yoktur maalesef... (tecrübe ile sabit her iki olayda).

    Yetkili servis ustaları; maalesef çoğu zaman usta değildir. Sök takcıdır...

    Örnek 1 : Lineamın kapılarında az rüzgar sesi geliyor şikayetime istinaden kapılarım serviste ayarlandı. Artık arabamın kapıları araç 7 takla atıp toplanmış gibi çarpık gözüküyor; Camların açılıp kapanması esnasında çok ses geliyor, en iyiside artık kapılardan çok daha fazla rüzgar sesi giriyor. Servise gidemiyorum bu yüzden; zira daha beter etmelerinden korkuyorum. Sanayide iyi bir usta bulunca ona gideceğim.

    Örnek 2 : Lineamın ön takımından gelen lık lık sesinin kaynağını bulamayıp bütün ön takımı değiştirdiler. (Garantiden ,)

    Örnek 3 : Sienamın kaza sonucu tamir edilip boyanması gereken arka çamurluğu tam 3 kere boyandı. Sebep, becerememeleri....

    Örnek 4 : En kötüsü zamanında 1-2 dk da bir stop etme problemi yaşayan Tempramızın serviste Beyni nin bozulması olmuştu. Aslında sorun buji yağlanması olmasına karşın, bize beyin geçirmişlerdi.. Haram zıkkım olsun...

    vs.vs.vs.vs.vs


    Eğer aracın garantisi bitikse, iyi bir ustan var ise, ve aracın bilindik bir araç ise Sanayii abi... Ne gerek var 1 e 5 ödemeye..


    Öncelikle geçmiş olsun ben bu soruna punto fan clup sitesin de rastgelmiştim oradaki sorun da sizin soruna benzerdi öyleki sorun kapıların olduğu direkte diyen usta bozuntusu az kalsın arabanın direğini çekerek düzeltme yolunu teklif etmiş ! ama sahibi farklı bir yerde sorunun kronik kapı fitili problemi olduğunu öğrenmiş fitil değişimi sonrası rüzgar sesi problemide kalkmış..


    Kapı direği mi? Ben ucuz yırtmışım o zaman;
    Kapı fitili problemini hiç duymamıştım; yaptırırım servise ama; inşallah benim kapılar ayar tutar bir daha....




  • Benim anlattıklarım komplo teorisi değil, gerçekten birebir yaşanan ve bizzat önümüzde gerçekleşen olaydır.

    Sanayide faaliyet gösteren yetkili servisteki elemanlar, aracı sürerek benim ustaya getiriyor ve "abi bakıver, biz çözemedik" diyorlar.
    Elemanların üzerinde ilgili markanın ve servisin ismi yazılı tulumlar falan filan...

    Elbette ki yapılan km'yi "teste çıktık" diye açıklayacaklar

    Zamanında Peugeot aracımı yetkili servise bırakmıştım.
    Ben de bekliyorum işler yapılırken.
    Bir ara baktım aracıma 2 kişi bindi, ne oluyor diye peşlerinden baktım.
    Servisin başka bir bölgesine gittiler, arabaya 1-2 ufak paket koydular ve geri geldiler.
    Arabadan indiklerinde yakaladım, bunlar benim arabanın değişecek parçaları mı dedim.

    Hık mık, evet abi falan oldular. Yooo dedim, bende bunlar değişmeyecek... Depodan parçaları almak için benim arabayı servis olarak mı kullanıyorsunuz dedim.
    Yok abi de bilmem ne de...
    Tamam dedim, hadi görmezden geldik, dışarıya da böyle çıkıyor musunuz dedim, şuradan Coca Cola alalım gelelim falan...
    İyice ezilip büzüldüler, abi kusura bakma da cart da curt da...
    Tamam dedim kimseye bildirmeyeceğim ama bir daha yapmayın.

    Peugeot Maltepe Demaks'tı.
    Sonra kapandı zaten...




  • yetkili adı üstünde
  • Az önce Bağdatlılar yetkili servisten rutin bakım fiyatı aldım. 126.000 km'de şu anda. 9 ay önce 119.833 de bakıma girmişti. 2006 model diesel aracım için yağ, yağ filtresi ve hava filtresi değişimi işçilik dahil 300 TL. Pahalı dediğinizi duyar gibiyim ama dışarı götürmeyi düşünmüyorum. 2 veya 3 taksitle yaptırırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Az önce Bağdatlılar yetkili servisten rutin bakım fiyatı aldım. 126.000 km'de şu anda. 9 ay önce 119.833 de bakıma girmişti. 2006 model diesel aracım için yağ, yağ filtresi ve hava filtresi değişimi işçilik dahil 300 TL. Pahalı dediğinizi duyar gibiyim ama dışarı götürmeyi düşünmüyorum. 2 veya 3 taksitle yaptırırım.


    2006 Grande Punto 1.3 75 bg. 110.000 bakımını bugün Medos Otomotiv'de yaptırdım. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi. İç dış temizlediler aracı bide. 125 tl verdim çıktım. Bağdatlılardan başka yetkili servis bakın bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExTReMee


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Az önce Bağdatlılar yetkili servisten rutin bakım fiyatı aldım. 126.000 km'de şu anda. 9 ay önce 119.833 de bakıma girmişti. 2006 model diesel aracım için yağ, yağ filtresi ve hava filtresi değişimi işçilik dahil 300 TL. Pahalı dediğinizi duyar gibiyim ama dışarı götürmeyi düşünmüyorum. 2 veya 3 taksitle yaptırırım.


    2006 Grande Punto 1.3 75 bg. 110.000 bakımını bugün Medos Otomotiv'de yaptırdım. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi. İç dış temizlediler aracı bide. 125 tl verdim çıktım. Bağdatlılardan başka yetkili servis bakın bence.


    Başka bir Renault Yetkili Servisi olan Acar otomotivden de 1 saat önce fiyat aldım. 245 TL. Bağdatlılar hakikaten uçmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    Satacagım gün yolda kaldım tamirciye cektik benzin pompası arızalanmış servis 400 civarı değiştiririz hocam senden dedi telefonda.
    tamirciye döndüm sen kaça yaparsın dedim pompaya iki çekiç atıp bişeyler yaptı araç çalısıyordu.
    ''Siftah senden hocam ne kadar verirsen dedi''



    ustanın bulduğu anlık bir çözüm. 1 aya kalmaz gene bozulur. alan adamın elinde patlar. sen nasıl ki aldığın adama sövmüşsen o da sana bir güzel söver
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni


    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    Satacagım gün yolda kaldım tamirciye cektik benzin pompası arızalanmış servis 400 civarı değiştiririz hocam senden dedi telefonda.
    tamirciye döndüm sen kaça yaparsın dedim pompaya iki çekiç atıp bişeyler yaptı araç çalısıyordu.
    ''Siftah senden hocam ne kadar verirsen dedi''



    ustanın bulduğu anlık bir çözüm. 1 aya kalmaz gene bozulur. alan adamın elinde patlar. sen nasıl ki aldığın adama sövmüşsen o da sana bir güzel söver


    ''KİŞİ KENDİNDEN BİLİR İŞİ''

    sattıgım adama,
    balatalardan,triger setine varana kadar hertürlü bakımını yaptıgımı servise giderek gösterdim,
    bin lira değerindeki 2ay kullanılmış kar lastiklerini hediye ettim.
    satrken de söyledim durumu;
    benzin pompası bgn sıkıntı cıkardı''istersen sen serviste yaptır fiyattan düşerim dedim''
    Adam gibi adamlarla ticaret yapınca cevap da belli oluyor zaten,
    ''Ben senden çalışır aldım bundan sonra olacaklar bendendir''dedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dnz60 -- 20 Eylül 2011; 16:49:10 >




  • Isparta Gökoğlu Servis var aklıma gelmişken yazayım. Orayı kesinlikle tavsiye etmiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.