Şimdi Ara

Sanayi ustaları adamı çıldırtır........ (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
1
Favori
8.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sanayide iyi ustaya götürmek lazım. işin püf noktası: iyi usta. araştırcaksın, öğreneceksin, az çok arabadan anlıyosan, iyi ustadan da anlarsın zaten. özellikle bakım gibi rutin işlerin yetkili serviste yaptırılması "benim paraç çok gelin alın" demekten başka bir şey değil. tabi ki aracın garantisi varsa hariç. yetkili servis dediğin aracı alıp götürür, ne yaptığını bile göremezsin. hangi yağı koyduğunu bile anlayamazsın. ama alırsın malzemeni, istediğin yağı, götürürsün ustada, gözünün önünde hallolur.
    ama triger seti değiştirmekti, motor yaptırmaktı, ciddi bir arızayı bulmaktı gibi işleri sanayide çok çok iyi bir ustaya yaptırmak lazım. usta iyi olacak, senin arabadan da anlayacak. böyle birisini bulamıyorsan arabanın eğitim malzemesi olmaması için yetkili servise gidilebilir ama dediğim gibi en güzel işini dürüstçe ve düzgün yapan iyi bir usta, iyi bir özel servis.




  • Yetkili Servisler kesinlikle boş beleş yerlerdir. Garanti olmadığı sürece kesinlikle gidilecek yerler değildir. Anca sizi soyarlar. Megane 2'yi servise götürdüğümüzde ön takım parçaları için 750 lira istemişti bu yüzsüzler. Daha sonra ustama götürdüm de 50 liraya halletmişti, sorunsuzca kullanılıyor hala.

    Ustalar kendini kanıtlamak zorundadırlar ve iyi olmak zorundadırlar ki para kazanabilsin. Bunun için sizinle birebir ilgilenirler, sorunları birinci ağızdan dinlerler. Hele hele bir de benim gibi sanayide tanımadığınız usta yoksa, yetkili servis iyice anlamını kaybeden bir yer.

    Ama yetkili servis öyle değildir. Sizin sorunlarınızı bile ikinci ya da üçüncü ağızdan dinlerler. Sorunlarınızı asla tam manasıyla anlatamazsınız. Gerçi ben VW Yetkili Servisinde ustalara direk derdimi anlatmıştım, orada çalışan biriyle kavga ettikten sonra. Adama şunlar şunlar var diyorum, illa bir ya da ikisini söylemiyor. Aracı geri aldığımda dediğim şeyin olmadığını görünce de, e ben size sorduğumda söylemediniz ki diyor utanmadan.. Al elinde araçtan çıkan amortisörü, elemanın ağzına ağzına vur..

    Ayrıca, kendileri kanıtlamak zorunda olmadıklarından iyi olmak zorunda da değillerdir. O arabayı yapsa da yapmasa da, maaşını alırlar bu ustalar. İşin kolayına kaçarlar. Parçayı değiştirmek ! Bu bayinin de işine gelir, ondan dolayı sesini çıkarmaz. Olan müşteriye olur.

    Diyeceğim zorunlu kalmadıkça yetkili servise gitmek saçmalıktır. Ederinden 10 kat fazla para alırlar, sonra kulağınız çınlar, nasıl kekeledik adamı diye..




  • Bildiğim araçların ön takımı anadolunun meşhur çakırlı çukurlu yollarına uygun olmadığı, özellikle uzun zaman oldu gözlemliyorum gerek dorum kullanıcıları gerekse sanayi deki ustalar hep aynı şeyi hep aynı bakımı yaptırıyor A-L-T-T-A-K-I-M N-A-Z-İ-K olan araçlar eski tipo, temra, yeni punto ve linea, renault megan 2 eğer sizinde yaşadığınız yollar bozuk ve çalışmalar hiç bitmiyorsa bu otomobiller size göre değil bunun yerine gözlemlediğim (alttakım olarak) sağlam , palio, albea, doblo, dacia tamamı sağlam, renault yeni nesil araçları hariç diğerleri sağlam, elektirik destekli olan otomobillerde çukurlarda direksiyon zangır zangır vuruyor titriyor diyenler ise toyota, honda civic, hundai accent eps li olanlar (bu sorun serviste ücretsiz yapılıyormuş) benim gördüklerim şimdilik bunlar..
  • Kesinlikle garanti bittikten sonra sanayii yolunu tutmanın zamanı gelmiştir.Aracın sorununa teşhis koyamayan yetkili servis elemanlarına dünya kadar para bayılacağıma sanayiide kendini kanıtlamış ustalara gönül rahatlığıyla aracımı emanet ederim.Sanayii de kimseyi tanımayan arkadaşlarda en yakın sanayii sitesindeki esnafları eşe dosta sorsalar az buçuk fikir sahibi olurlar.Zaten iyi ustanın dükkanı hemen kendini belli eder.Öyle parça çalma hadisesi de asla yaşanmaz.
  • Bağcılar, Çiftlikte bir usta var. Renault'ta eğitim almış. Kısa süre yetkili Renault servisinde çalışmış. Kendisi de Renault hastası. Babası oto tamirhanesi açmış. Çocuk ta yetkili servisteki işini bırakıp babasının oto tamirhanesinde çalışmaya başlamış. Çocuk diyor ki:

    -Hangi model olursa olsun, Renault ve türevi araçları (türevi dediği Dacia arabalar) son vidasına kadar sökerim. Yeniden hatasız toplarım.

    diyor. Zaten kendisi Renault eğitim programında binlerce kişi içinden İstanbul birincisi olmuş biri. Üstelik ucuz da yapıyor. Ben bu adama bile götürmüyorum arabamı. Siz kimlere götürüyorsunuz. İyi cesaret.
  • Son vidasına kadar iyi bir "mekaniker" her şekilde dağıtıp toplar zaten.

    Marifet dağıtıp toplamakta değil ki, marifet, sorunun nerede olduğunu müşterinin tek bir anlatımı ile anlayabilmek ve sorunu giderebilmek. Deneme-yanılma yöntemiyle sorunu bulmaya çalışmak değil.

    Yetkili servisler bu konuda çok başarılı değiller işte.
  • Ayrıca yetkili servislerde ortaya çıkan bir salaklığa daha değineyim;

    Zamanında yine bir Opel serviste başımıza gelmişti.
    Kullandığımız aracın bir anda freni boşalır gibi oldu ve pedal daha dipteyken fren tutmaya başladı.
    Bu sırada baktık ki arka kampanalardan dumanlar çıkıyor.

    El freni çekili kaldı sandık ama değildi.

    Servise götürdük, güya sorunumuzu dinlediğini ve anladığını sandığımız servis görevlisi notunu aldı ve araba yapıldı, teslim edildi.
    Ancak fren pedalı hala düşük ve arabanın frenleri eskisi gibi değildi.
    (İşte teste çıkan ve arabayı 'sağlam' diye teslim eden mükemmel yetkili servis)

    Hatta yanlış hatırlamıyorsam aynı sorun tekrar etti.

    Babam servise tekrar gittiğinde, "yaptığınız işin garantisi var, 5 kuruş para ödemem" diyerek tekrar teslim etti.
    Bu sırada sorunu aktardığımız servis görevlisinin bir önceki gelişimizde oluşturduğu iş emrini gördük.
    Aptal herif sadece "arka kampanalar yanmış" demiş.

    Eh beyinsiz herif, buna bakan usta veya çırak da elbette ki eski kampanayı söker atar, yenisini takar.

    Ama gerçekten "usta" olan adam, yetkili-yetkisiz servis fark etmez, takarken bi kontrol eder değil mi, frenlerde sorun var mı vs. diye.
    Güya bir de aracı test ediyorlar, nasıl "sağlam" diye teslim ediyorlar, çıldırmamak elde değil.

    Babam da fırçaladı tabi herifi, yazdıklarımın aynısını söyledi, sen buraya böyle yazarsan adam da gider onu değiştirir.
    Ben dalgınlıkla el frenini çekili unutsam söylerdim ama daha başka bir sorun olduğunu söylüyorum dedi.

    Tabi bu sefer adam gibi kontrol ettiler ve kampanaları sıkıp bırakan fren merkezinde sorun olduğunu, sıktıktan sonra bırakamadığını keşfetmişlerdi.


    Tanıdığınız bir ustada ise her zaman için işlem yapıldığı sırada, "hocam şuna da baksana, bundan olabilir mi, şöyle yapınca böyle bir sorun oluyor" gibisinden birebir olarak sorununuzu anlatabiliyorsunuz ve usta da gerçekten usta ise sorunu anlıyor ve işe girişebiliyor.




  • Benim Çiftlikte diye bahsettiğim usta Gerçekten usta. Fakat bende yetkili servis takıntısı var. Bağdatlılar'ın yetkili servis lisansı iptal edilse, fakat buna karşılık aynı ekipmanları, aynı personelini korusa ve dese ki, yetkili servis lisansımız iptal edildiği için artık arabalarınızı biraz daha hesaplı fiyata yapıyoruz dese ben yine de götürmem. Neden? Çünkü artık yetkili değil. Çünkü artık garanti veremez. Hatta orijinal yedek parça kullansa bile.

    Benim böyle bir takıntım var. Bu böyle gider.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Benim Çiftlikte diye bahsettiğim usta Gerçekten usta. Fakat bende yetkili servis takıntısı var. Bağdatlılar'ın yetkili servis lisansı iptal edilse, fakat buna karşılık aynı ekipmanları, aynı personelini korusa ve dese ki, yetkili servis lisansımız iptal edildiği için artık arabalarınızı biraz daha hesaplı fiyata yapıyoruz dese ben yine de götürmem. Neden? Çünkü artık yetkili değil. Çünkü artık garanti veremez. Hatta orijinal yedek parça kullansa bile.

    Benim böyle bir takıntım var. Bu böyle gider.

    anlaşılan servisler size henüz ''kullanıcı hatası''dememişler.
    Allah söylettirmesin de böyle durumlarda kaldıgınızda
    ''vay biz onu yapmadık,vay siz şöyle yapmışsınız...
    benzin pompanız arıza yapar derler ki antifirizi burda değiştirmemişsiniz
    ne alakası var kardeşim derseniz?bakarlar YERSEN

    Sizi insanlıgınızdan cıkarıp oraya buraya şikayet ettiğinizde yanlış anlaşılma oldugunu
    söyleyip çirkefliklerine devam edip,
    -işçilik almayalım,iişçilik alalım kar almayalım,bla bla bla
    yapmayın kalsın dedirtine kadar sabrınızı zorlarlar.

    Sonra sorarsınız kendinize neden yıllardır fazla para ödüyorum diye..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bağcılar, Çiftlikte bir usta var. Renault'ta eğitim almış. Kısa süre yetkili Renault servisinde çalışmış. Kendisi de Renault hastası. Babası oto tamirhanesi açmış. Çocuk ta yetkili servisteki işini bırakıp babasının oto tamirhanesinde çalışmaya başlamış. Çocuk diyor ki:

    -Hangi model olursa olsun, Renault ve türevi araçları (türevi dediği Dacia arabalar) son vidasına kadar sökerim. Yeniden hatasız toplarım.

    diyor. Zaten kendisi Renault eğitim programında binlerce kişi içinden İstanbul birincisi olmuş biri. Üstelik ucuz da yapıyor. Ben bu adama bile götürmüyorum arabamı. Siz kimlere götürüyorsunuz. İyi cesaret.

    Çetaşami goturuyon usta
    Birde bu usta ciftligin neresinde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Benim Çiftlikte diye bahsettiğim usta Gerçekten usta. Fakat bende yetkili servis takıntısı var. Bağdatlılar'ın yetkili servis lisansı iptal edilse, fakat buna karşılık aynı ekipmanları, aynı personelini korusa ve dese ki, yetkili servis lisansımız iptal edildiği için artık arabalarınızı biraz daha hesaplı fiyata yapıyoruz dese ben yine de götürmem. Neden? Çünkü artık yetkili değil. Çünkü artık garanti veremez. Hatta orijinal yedek parça kullansa bile.

    Benim böyle bir takıntım var. Bu böyle gider.

    anlaşılan servisler size henüz ''kullanıcı hatası''dememişler.
    Allah söylettirmesin de böyle durumlarda kaldıgınızda
    ''vay biz onu yapmadık,vay siz şöyle yapmışsınız...
    benzin pompanız arıza yapar derler ki antifirizi burda değiştirmemişsiniz
    ne alakası var kardeşim derseniz?bakarlar YERSEN

    Sizi insanlıgınızdan cıkarıp oraya buraya şikayet ettiğinizde yanlış anlaşılma oldugunu
    söyleyip çirkefliklerine devam edip,
    -işçilik almayalım,iişçilik alalım kar almayalım,bla bla bla
    yapmayın kalsın dedirtine kadar sabrınızı zorlarlar.

    Sonra sorarsınız kendinize neden yıllardır fazla para ödüyorum diye..

    Aynen size katılıyorum,3 yıldır yetkili servise aracım garantili olduğu için mecburen gidiyordum,2 yıl önce kullandıkları yağ iyi olmadığı ,için kendi yağımı getirmek istiyorum dediğimde önce hık mık edildi,bastırınca tabi beyfendi en doğal hakkınız ustamız yağı kontrol eder uygunsa koyarız ve garantinizde bir sorun olmaz dendi,2 yıl bu şekilde bakıma giren arabamı bu yıl bakıma götürmek istediğimde kazara şunu öğrendim,benim aracımın motor garantisini 2 yıl önce yakmışlar.İtiraz edince yok biz öyle demedik,yok biz bunu yapmadık hikayelerine başladılar.Başlarım sizin garantinize dedim ve yağ bakımını dışarıda yaptırdım,dörtte bir fiyatına hemde.




  • Usta var, Usta var arkadaşlar işi bilmeyeni gördüğüm an oradan aracımla birlikte ceker gidelim aracı mındar ettirmem
  • Servisteki usta hata yaparsa ustaya zarar gelmez, pardon denir geçilir. Sanayideki usta hata yaparsa para kazanamaz, bir süre sonra müşteri kaybeder. Sanayide çırak bile hata yapsa ustasından bir ton sopa yer. Sanayideki usta hata yapsa bir daha kimse gitmez. Serviste usta hata yaptı diye hesabının kesildiğini gördünüzmü siz? Ben göremedim, pardon denir geçilir... Siz aracı aldıktan sonra 2 sene servise gitmeye mecbur tutuluyorsunuz. Servisin hata yapsada yapmasada sürekli bu yüzden dolayı müşterisi oluyor. Müşteri kaçamaz, bir daha gelmemezlik edemez. Mecbur gelecek,çünkü garanti olayı var.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Servisteki usta hata yaparsa ustaya zarar gelmez, pardon denir geçilir. Sanayideki usta hata yaparsa para kazanamaz, bir süre sonra müşteri kaybeder. Sanayide çırak bile hata yapsa ustasından bir ton sopa yer. Sanayideki usta hata yapsa bir daha kimse gitmez. Serviste usta hata yaptı diye hesabının kesildiğini gördünüzmü siz? Ben göremedim, pardon denir geçilir... Siz aracı aldıktan sonra 2 sene servise gitmeye mecbur tutuluyorsunuz. Servisin hata yapsada yapmasada sürekli bu yüzden dolayı müşterisi oluyor. Müşteri kaçamaz, bir daha gelmemezlik edemez. Mecbur gelecek,çünkü garanti olayı var.

    çok doğru,benim gibi müşteride azdır,benim aracımın garanti süresi5 yıldı,ben son iki yılında bıraktım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Servisteki usta hata yaparsa ustaya zarar gelmez, pardon denir geçilir. Sanayideki usta hata yaparsa para kazanamaz, bir süre sonra müşteri kaybeder. Sanayide çırak bile hata yapsa ustasından bir ton sopa yer. Sanayideki usta hata yapsa bir daha kimse gitmez. Serviste usta hata yaptı diye hesabının kesildiğini gördünüzmü siz? Ben göremedim, pardon denir geçilir... Siz aracı aldıktan sonra 2 sene servise gitmeye mecbur tutuluyorsunuz. Servisin hata yapsada yapmasada sürekli bu yüzden dolayı müşterisi oluyor. Müşteri kaçamaz, bir daha gelmemezlik edemez. Mecbur gelecek,çünkü garanti olayı var.

    Artık Otomobilerde çok elektronik donanım var, sanayide ellerinde güncel Update Software bulunmuyor ve vermiyorlarda, sırf Garanti yüzünden değil birde Garanti bitmiş durumunda Fabr. hattalarını sonradan üçretsiz giderilmesi söz konusu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Servisteki usta hata yaparsa ustaya zarar gelmez, pardon denir geçilir. Sanayideki usta hata yaparsa para kazanamaz, bir süre sonra müşteri kaybeder. Sanayide çırak bile hata yapsa ustasından bir ton sopa yer. Sanayideki usta hata yapsa bir daha kimse gitmez. Serviste usta hata yaptı diye hesabının kesildiğini gördünüzmü siz? Ben göremedim, pardon denir geçilir... Siz aracı aldıktan sonra 2 sene servise gitmeye mecbur tutuluyorsunuz. Servisin hata yapsada yapmasada sürekli bu yüzden dolayı müşterisi oluyor. Müşteri kaçamaz, bir daha gelmemezlik edemez. Mecbur gelecek,çünkü garanti olayı var.

    Artık Otomobilerde çok elektronik donanım var, sanayide ellerinde güncel Update Software bulunmuyor ve vermiyorlarda, sırf Garanti yüzünden değil birde Garanti bitmiş durumunda Fabr. hattalarını sonradan üçretsiz giderilmesi söz konusu.

    Garanti bitene kadar devam sonra bye bye derim...




  • Aracı alınca triger değişimi yapacaktım, servis 750 tl istedi. Sanayide büyümüş, otobüs motor tamircisi olan bir tanıdık ile gittik, parça + 70 tl işçilikle değiştik. Sonra abs problemi oldu, yine önce servise gittim, abs beyni dediler. Abs beyni sordum 1500 tl dediler. Sonra internette araştırırken fordclubtr'yi buldum. Orada övdükleri ve aynı şehirde olduğum ustaya gittim, bobin, buji kablosu ve buji ile sorunu çözdüler. Ondan sonra onlarla kanka olduk. Bir şey yapacağımız zaman parça soruyorum, bende şu marka var diyor, ben de netten araştırıyorum, sonra konuşup karar verip alıyoruz. Genelde ben de aracın başında oluyorum ama işte falan olduğumda sabah gelirken onu da alıyorum, ben işe geliyorum, o aracı alıp yapıyor. Sonra çıkışta ben aracı alıyorum. Arıza falan olmasa bile yolum o tarafa düşerse çaylarını içmeye uğruyorum. Hatta kendi işi olmasa bile yardım ediyor. Tampon değişecektim, bana bir fiyat verdiler, bir ona sordurdum ona daha ucuz söylediler. Benim adıma tampon aldı, boyacı dedim, nasıl iş istersin dedi. iyi boyacı var şu fiyat, idare ederi var şu fiyat dedi. Tamam dedim iyi boyacıya yaptıralım. Araçla iş yerlerine gittim, beni işe bıraktı, kendi aracı aldı. Tamponu söktürdü, boyattı, taktı bana teslim etti. Parayı verdim, aracı aldım. İki gün sonra aradı, o boyacıya başka bir iş yaptırmışlar, o iş için konuşurken benim işin fiyatı 30 lira düşürmüşler. Aradılar gel 30 lira paran var al dediler. Gittim 10 lira daha verdim, tüm silecekleri değiştirdim. Başka yerde aynı silecekleri en az 20-30 daha fazla isterlerdi. Şimdi kafamda fren disk+balata ve debriyaj balata değişimi var. Parçaları ayarlayıp yine onlara gideceğim.
    İki kişiler ikisi de eski ford servis ustası. Şimdiki işleri kendi işleri olduğu için sahip çıkıyorlar. Daha da önemlisi aracı tanıyorlar. Bir ara benim dörtlüler durduk yere yanıyordu, aradım, alarm çalıyor mu dedi, yok dedim. bana kaputu aç, orada sol tarafta kaputun bastığı bir düğme var, kaputta ona denk gelen yere bir parça lastik falan yapıştır, tam basmıyordur dedi. ayrıca alarm sirenin bozulmuş gel bakalım dedi. Dediği olduğu gibi çıktı.
    Ayrıca yetkili servise gittiğinde kullandıkları parça otosan marka parçalar. sözde orijinal ama en dandik ürünler. filtresi de dandik, yağı da tam sentetik değil. ben mobilin tam sentetik yağını alıyorum. diğer parçalar da otosandan kaliteli.

    Aracımı satarken de forumdakilere satarsam yetkili servis sıkıntım olmayacaktır. çünkü herkes biliyor ki usta iyi usta, ustam biliyor ki ben aracıma iyi bakıyorum.




  • Bu arada özellikle gözlemlediğim, her marka-modelde neredeyse hiçbir yetkili servisin parça boyayı adam gibi yapamaması...

    Araçlar hep iki farklı renkle çıkıyorlar.
    Ve genelde salakların savunması "abi o yeni boya olduğu için öyle, bi süre güneşi görünce düzelir".
    Biraz zor düzelir...
    Bilmeyeni kekliyorlar tabi...

    Hiçbirinde adam gibi boyacı olmaz mı ya?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Bu arada özellikle gözlemlediğim, her marka-modelde neredeyse hiçbir yetkili servisin parça boyayı adam gibi yapamaması...

    Araçlar hep iki farklı renkle çıkıyorlar.
    Ve genelde salakların savunması "abi o yeni boya olduğu için öyle, bi süre güneşi görünce düzelir".
    Biraz zor düzelir...
    Bilmeyeni kekliyorlar tabi...

    Hiçbirinde adam gibi boyacı olmaz mı ya?

    bu konuda çok haklısınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Bu arada özellikle gözlemlediğim, her marka-modelde neredeyse hiçbir yetkili servisin parça boyayı adam gibi yapamaması...

    Araçlar hep iki farklı renkle çıkıyorlar.
    Ve genelde salakların savunması "abi o yeni boya olduğu için öyle, bi süre güneşi görünce düzelir".
    Biraz zor düzelir...
    Bilmeyeni kekliyorlar tabi...

    Hiçbirinde adam gibi boyacı olmaz mı ya?

    bu konuda çok haklısınız.

    Ben daha paraya kıyanımızı görmedim... Adam akıllı yerlere değil en ucuza yapana gidiyoruz.. Hoş pahalısıda adam akıllı yapmıyo yediğin kazıkla kalıyosun ya neyse... Genel olarak katılıyorum bu fikre...




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.