Şimdi Ara

Sanayi ustaları adamı çıldırtır........ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
1
Favori
8.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yarım hoca imandan yarım doktor candan eder demişler,bu yüzden işinin ehlini bulacaksın sanayide olsa serviside olsa...

    Sanayideki usta'nın teknoloji ile alakası yoksa bence o ustadan hayır gelmez..
  • 2008 senesinde 2004 model vectra aracımı satışa çıkarmıştım.müşteri çıktı fiyatta anlaşıp ertesi günü aracı opel erpaş-maltepe yetkili servisine baktırmaya götürdük.oraya 30 yaşlarında kara cahil bir formen dikmişler.aracım orjinal 43 bin km deydi.her sey bıttı aracın basındayken musterıye bu aracın km dusurulmuş tahmınen 80bin vardır dedi.arac 2007 ocak ta 27binde opel odak ta en son bakıma girmiş.ben bunu bıldıgım ıcın soyledım kayıtlara bakın dedıgımde sıstemde arıza var goremıyoruz dedıler.formen denılen kazma aracın lastıklerıne takmış 3mm kalmış bu lastıkler 80bın gıder km dusurulmus dedı musterıye.öyle deyıncede almadı adam 100 tl bayıldı servıse,benımde 40 tl bosuna benzınım gıttı ve ıkımızınde yarım gunu gıttı.boylelerıne bu gorevi veren yetkılı servısın ben taaaa....
  • Tanidk bir ustayla cok sorun cikmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Sanayi ustasına araba götürmem. İki fazla veririm. Yetkili servise götürürüm. Garantisi bitmiş olsa bile. Zaten öyle de yapıyorum. Yetkili servis insan yerine maymun çalıştırsa yine yetkili servise götürürüm. Adı üzerinde. Yetkili servis. Her şey kayıt altında.


    insan yerine maymun güzel benzetme....


    Aslında benzetme değil, genelde maymun çalışıyor yetkili serviste, bilgisayara bakmadan ne fiyat verebiliyorlar, nede parça söyleyebiliyorlar, biraz sıkıştırdınmı müdürümle görüşmem lazım diyerek kıvırıyorlar...




  • Aslında arabadan pek anlamasak da başında durup bilgi edinerek yapılabilecek yanlışları farkedebiliriz. yağ ve filtrelerin değişimi zaten çok basit bir olay. Maliyet de göreceli düşük.

    Diğer parçalar da çok sık değişmiyor. Yetkili servis iyi hoş da maliyet olarak aynı parçaya 2 kat para istiyor. 45 tl'ye aldığım mazot filtresi 90 tl. 3 lt yağ 90 tl. Ben bunları yarı fiyatına aldım.

    Dualogic vites yağı değişimii sorduğum yetkili servis problem çıkarmazsa değiştirmiyoruz kontrol için de bir yeri yok dedi.
  • ustalik belgesi olmayan,isini severek yapmayan tamirciye ben Usta demem.

    Genelde bir cok tamir/bakim islerini kendim halletmeye calisirim ama tamirciler konusunda tüketicinin biraz sansli olmak lazim.
    Almanyada yasiyorum, isini dogru düzgün yapan servis ler de var, sanayide ucuz paraya tamir yapan
    sözde ustalarda var.
    Genelde sanayidekiler temiz calismaz, cogu isi uydurmason yolu ile halederler.
    sanirim dogru filtresi olmadigindan dolayi araciniza degisik filtre takti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: disintegration


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Sanayi ustasına araba götürmem. İki fazla veririm. Yetkili servise götürürüm. Garantisi bitmiş olsa bile. Zaten öyle de yapıyorum. Yetkili servis insan yerine maymun çalıştırsa yine yetkili servise götürürüm. Adı üzerinde. Yetkili servis. Her şey kayıt altında.


    insan yerine maymun güzel benzetme....


    Aslında benzetme değil, genelde maymun çalışıyor yetkili serviste, bilgisayara bakmadan ne fiyat verebiliyorlar, nede parça söyleyebiliyorlar, biraz sıkıştırdınmı müdürümle görüşmem lazım diyerek kıvırıyorlar...


    Aslında yapılan işe ve parçaya garanti verdikleri için söylemiştim bunu. Nasıl adam çalıştırdığı beni ilgilendirmez. Sonuçta yetkili servis. Üstelik bu servislerin okulu var. Çıkan her yeni model için de eğitime alınıyorlar. Kurumsal çalışıyorlar. Yetkili servisten kötü iş çıkacağını pek tahmin etmiyorum. her zaman dört dörtlük olmayabilirler. Ama buna karşılık sanayide iş yapanlara veya sokak tamircilerine hiç güvenmiyorum. Cebim elverdiği müddetçe yetkili servise götüreceğim. Daha 9 ay önce 1800 TL masraf yaptırdım yetkili serviste arabaya. 10 taksit yaptılar. Son taksidi gelecek ay ödeyeceğim. O derece yani.

    Param mı çok. Hayır. Çok olsaydı Dacia'dan başka arabaya binerdim. Sadece tabu.




  • Size iyi usta denk gelmemis bence
    Ben gungoren oto sanayisine gidiyorun boch car servisi
    Gayet memnunum yetkili servisten daha iyi ve daha once cesitli yetkili servislerde calisan ustalar var benim calistigim sanayide
    Parcalar zaten orjinal niye yetkili servise gidim paramla rezil olim garanti bitince ben birdaha ugramam yetkili servise adamlarin 500 tl yaptigi bakimi ben sanayide daha kaliteli yag kullanip 175 tl yapiyorum neymis yetkiliymis yerim oyle yetkiyi ben
  • Sanayide gerçekten işinin ehli;delikanlı işini iyi yapmaya çalışan ve hak yemeyen kişi sayısı parmak sayısını geçmez eğer onları bulursanız şanslısınızdır;yamyamlara kalırsanız uğraşırsınız.Tam 12 ay sanayinin çilesini çektim;ben hiç usta göremedim işini iyi yapan Ankara Şaşmaz sanayi için konuşuyorum kesinlikle oraya götürmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: ferhan043

    2006 model getz marka aracımla Gecen mart ayında arabanın rutin yağ değişimi için oto yağcısına gitmiştim.Yağı değiştirdikten sonra arabada anlaşılmaz derecede seste bir değişme oldu
    Ancak gelecek ay evleneceğimden dolayı pek üstüne düşmemiştim.Ayrıyeten o zamandan sonra dizel aracımda bariz bir yakıt artışı ve araçda dizel olduğundan dolayı arkadan simsiyah duman atmaya başladı.
    Bugün işlerimin biraz hafiflemesi sebebiyle sanayi gittim.Normalde arabamın üstüne sizler gibi çok düşerim
    Daha önce farketmiştim hava filtresi kapağı biraz açık kalıyordu.Bugün bir baktık araca ait hava filtresi olacağı yerde benzinli başka bir aracın hava filtresini takmış.
    Çıldırmamak elde değil......
    Sizlerinde başından geçen sanayi ustalarının çıldırttığı pozisyonlar var mı arkadaşlar


    Allah mesut etsin kardeşim,
    bütün bu problemler hava filtresi yüzündenmi olmuş, hava filtresini değiştirince halloldumu? çekişte düşmüşmüydü?


    Teşekkür ederim ar4kadaşım..
    Evet arabanın sesinde hiç abartmıyorum %30 bir azaltma oldu.Zaten dediğim gibi Hava filtresi kapağı da biraz açık kalmıştı.Şimdi tam kapanıyor.İnanmayacaksanız ama arkadan siyah duman atma olayıda nerdeyse tamamen bitti....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ferhan043 -- 16 Eylül 2011; 12:16:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknettin

    sanayi ustaları candır..
    her mesleğin ,ustası-acemisi ,iyi niyetlisi- art niyetlisi vardır..direkt asmamak lazım..sanayiler olmasa yetkili servislerde hizmetlerin bu fiyatlarda kalacağını hiç sanmam. zaten gördüğüm kadarıyla araçlar giderek kapalı kutu haline gelmekte,karmaşıklaşarak kıytırık bir stop ampulünü bile servis haricinde değiştirmememiz için gayret sarf edilmekte. hal bu iken sanayiler yaşasın ki rekabet olan yerde bizlerde malı mülkü Hans'a ipotek etmeyelim..
    bu arada bazı ustalar tanıdım ki bazı püf noktalarını göstermesi karşılığında yetkili servisin haracını yemişlerdi :)


    Zaten bu yüzden aslında her arabanın en boş donanımlısını almak en mantılı olanı bence.
    Dikkat etmişseniz arabalarda özellik arttıkça arızalanma ihtimali her geçen gün artmakta...




  • Arkadaşlar yetkili servis işini garantili yapar ancak bu demek değilki en iyisini yapar. Ayrıca yetkili serviste değiştireceğiniz bazı parçaların orjinallerini dışarıdanda bulabilirsiniz. En azından yağını bulabilirsiniz. Bazı yerlerde 3 kat fiyat farkı var yağda. Aynı işi bazen yüzde 40 lara varan karla halledebilirsiniz. Bunun yanında yetkili servisleri mükemmel olarak görmeyin zira forman denen insanların hepsi işinin ehli özel seçilmiş insanlar değil ki ben bunu yetkili serviste çalışan biri olarak söylüyorum. Sanayide iyi ibr ustanız varsa uygun fiyata halledersiniz. Ancak yetkil serviste değiştirdiği parçanın garantisini yapar ve çoğu zaman yaptığı işin akasında durur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42
    Aslında yapılan işe ve parçaya garanti verdikleri için söylemiştim bunu. Nasıl adam çalıştırdığı beni ilgilendirmez. Sonuçta yetkili servis. Üstelik bu servislerin okulu var. Çıkan her yeni model için de eğitime alınıyorlar. Kurumsal çalışıyorlar. Yetkili servisten kötü iş çıkacağını pek tahmin etmiyorum. her zaman dört dörtlük olmayabilirler. Ama buna karşılık sanayide iş yapanlara veya sokak tamircilerine hiç güvenmiyorum. Cebim elverdiği müddetçe yetkili servise götüreceğim. Daha 9 ay önce 1800 TL masraf yaptırdım yetkili serviste arabaya. 10 taksit yaptılar. Son taksidi gelecek ay ödeyeceğim. O derece yani.

    Param mı çok. Hayır. Çok olsaydı Dacia'dan başka arabaya binerdim. Sadece tabu.


    Size sadece yapılan işin garantisi ve parça garantisi konusunda hak verebiliyorum.

    Ancak devamında yazdıklarınız sanki bir yetkili servis sahibiymişsiniz veya orada çalışıyormuşsunuz izlenimi uyandırıyor.
    Bence o kadar büyütmeyin gözünüzde yetkili servisleri

    Ayrıca kendi içinizde çelişiyorsunuz.
    Aracınızı "yetkili servisten başkasına emanet etmem" diyorsunuz, ama nasıl adam çalıştırdığı beni ilgilendirmez diyorsunuz.
    Adam kazmanın tekiyse, deneme yanılma yöntemi ile problemi bulmaya çalışıp size salak saçma faturalar çıkarıyorsa, buna razısınız yani?

    Eğitim meğitim ve kurumsal çalışmaları kısmına ise çok çok çok afedersiniz ama ağzımla gülmüyorum.
    Türkiye şartlarında herhangi bir marka-model'in "yetkili" servisini getirin.
    Ne kadar "yetkili" olduklarını bir tartışalım...

    Daha önce söylediğim gibi, çok iyi niyetli, çok yardımcı olmaya çalışan ve forum ortamlarında "oraya git, özellikle şu isimle görüş" diye tavsiye edilen yetkili servisler var.

    Ancak ülkedeki sözde "yetkili" servislerin genel tablosunu değiştirmiyor.

    Mercedes'i BMW'si de böyle, Peugeot'su Renault'su da...
    Herkes yapılan üçkağıtları, pislikleri, adilikleri gördükçe illallah diyor.

    Size daha denk gelmemiş anlaşılan.
    Allah inşallah denk getirmez, şimdilik sadece cebinize biraz daha fazla zarar veriyor. İçinizi rahat, kendinizi huzurlu hissettiğiniz sürece bence hiçbir problem yok.
    Yine de bizden söylemesi, fikirlerimizi paylaşıyoruz şurada




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42
    Aslında yapılan işe ve parçaya garanti verdikleri için söylemiştim bunu. Nasıl adam çalıştırdığı beni ilgilendirmez. Sonuçta yetkili servis. Üstelik bu servislerin okulu var. Çıkan her yeni model için de eğitime alınıyorlar. Kurumsal çalışıyorlar. Yetkili servisten kötü iş çıkacağını pek tahmin etmiyorum. her zaman dört dörtlük olmayabilirler. Ama buna karşılık sanayide iş yapanlara veya sokak tamircilerine hiç güvenmiyorum. Cebim elverdiği müddetçe yetkili servise götüreceğim. Daha 9 ay önce 1800 TL masraf yaptırdım yetkili serviste arabaya. 10 taksit yaptılar. Son taksidi gelecek ay ödeyeceğim. O derece yani.

    Param mı çok. Hayır. Çok olsaydı Dacia'dan başka arabaya binerdim. Sadece tabu.


    Size sadece yapılan işin garantisi ve parça garantisi konusunda hak verebiliyorum.

    Ancak devamında yazdıklarınız sanki bir yetkili servis sahibiymişsiniz veya orada çalışıyormuşsunuz izlenimi uyandırıyor.
    Bence o kadar büyütmeyin gözünüzde yetkili servisleri

    Ayrıca kendi içinizde çelişiyorsunuz.
    Aracınızı "yetkili servisten başkasına emanet etmem" diyorsunuz, ama nasıl adam çalıştırdığı beni ilgilendirmez diyorsunuz.
    Adam kazmanın tekiyse, deneme yanılma yöntemi ile problemi bulmaya çalışıp size salak saçma faturalar çıkarıyorsa, buna razısınız yani?


    Eğitim meğitim ve kurumsal çalışmaları kısmına ise çok çok çok afedersiniz ama ağzımla gülmüyorum.
    Türkiye şartlarında herhangi bir marka-model'in "yetkili" servisini getirin.
    Ne kadar "yetkili" olduklarını bir tartışalım...

    Daha önce söylediğim gibi, çok iyi niyetli, çok yardımcı olmaya çalışan ve forum ortamlarında "oraya git, özellikle şu isimle görüş" diye tavsiye edilen yetkili servisler var.

    Ancak ülkedeki sözde "yetkili" servislerin genel tablosunu değiştirmiyor.

    Mercedes'i BMW'si de böyle, Peugeot'su Renault'su da...
    Herkes yapılan üçkağıtları, pislikleri, adilikleri gördükçe illallah diyor.

    Size daha denk gelmemiş anlaşılan.
    Allah inşallah denk getirmez, şimdilik sadece cebinize biraz daha fazla zarar veriyor. İçinizi rahat, kendinizi huzurlu hissettiğiniz sürece bence hiçbir problem yok.
    Yine de bizden söylemesi, fikirlerimizi paylaşıyoruz şurada


    Ben burada bir çelişki görmüyorum. Tekrar söylüyorum. Evet Yetkili servise emanet ederim. Adamın ne şekilde çalıştığı ile ilgilenmem. Yetkili serviste işe başlamış ise benim gözümde, işinde iyi bir personeldir. Hatta benim götürdüğüm servis o kadar yakın davranıyor ki. Adama filan parçayı değiştirin dediğim zaman bana, o parçanın değişmesine gerek yok. Epey bir zaman götürür. diyorlar. Bunu söylüyorlar yani. Tabi söylemeyen yerler de olabilir. Bu dışarda bir tamirci de olabilir. Olay yetkili servis veya sokak tamircisi olayı değil. Benim için önemli olan, garanti olayı.

    Bu konuya yetkili servise karşı olduğunu yazanlardan olur da araba almayı düşünürsem artık 9 kere düşünecem.




  • Kazık fiyatlarıda olsa servisinden başka yere götürmem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Kazık fiyatlarıda olsa servisinden başka yere götürmem


    maslak sanayide özel serviste 911 turbo ve ferrari gördüm 2005 modelden yeniydi ve 4 5 adet vardı servis yetkili değil özeldi özel servis = sanayi ustası aynı şey



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unixslax -- 16 Eylül 2011; 14:49:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Kazık fiyatlarıda olsa servisinden başka yere götürmem


    maslak sanayide özel serviste 911 turbo ve ferrari gördüm 2005 modelden yeniydi ve 4 5 adet vardı servis yetkili değil özeldi özel servis = sanayi ustası aynı şey


    Biraz eskiyip 2-3 elden sonra hepsinin sonu sanayi ustaları oluyor
  • 10 ve daha küçük arabayı sanayiye götürmem. 10 yaşından sonra da yetkili servise götürsen zaten eskiyen parçalardan dolayı araba yarı fiyatına çıkar servisten. 10 yaşından sonra iyi bir usta bulunur. Sürekli o ustaya götürülür. Bu kadarı olabilir.
  • Bi de şöyle bir düşüncem var.. İleride aracım eskidiği zaman hangi ustanın dükkanında cumartesi-pazar günleri taksi görürsem ona gidebilirim..

    Taksicilerin gittiği yerler bellidir, her yere gitmezler, hatta küçücük dükkanda sıra bekleyen birkaç taksi görebilirsiniz.. Bu tür yerler genelde "kasap" olmaz..
  • Benim ustaya "Yetkili, çok bilen, herşeyin eğitimini almış olan, kurumsal" firmaya ait servisin "mükemmel" ustaları geliyor
    "Abi biz bunun sorununu çözemedik, 5 gündür serviste, bi de sen bi bakıver" diye...

    Yani demek ki "yetkili" servise bıraktığınız aracınız, her an dışarıda başkalarına yaptırılabilir
    Yedek parça - işçilik vs. gibi ücretleri de kendi mekanlarında yapılmış gibi gösterip, yine kendi tarifeleri üzerinden fatura edip, aradaki rakamı bi güzel cebe indirebilirler

    Alın size "kurumsal, güvenilir" ve "yetkili" servis


    Hele hele yaptığınız kazalarda aman diyorum.

    Yetkili Servis ve sigorta şirketlerinin alavere-dalaverelerine hiç girmeyelim.
    Mesela orijinal parça takıldığını sanıyorsunuz ama "yetkili" servisin sigortayla anlaşıp orijinal parça parasını alıp, yerine dandik parçayı taktığını bilmiyorsunuz.
    O kadarını söyleyeyim, konuyu kapatıp gideyim.

    Nasıl olsa kabul eden ediyor, fikrini değiştirmeyen değiştirmiyor.
    Kim nasıl memnunsa...
    Ama ben eleştirimi yapayım da...




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.