Şimdi Ara

Sanayi ustaları adamı çıldırtır........ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
1
Favori
8.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferhan043

    2006 model getz marka aracımla Gecen mart ayında arabanın rutin yağ değişimi için oto yağcısına gitmiştim.Yağı değiştirdikten sonra arabada anlaşılmaz derecede seste bir değişme oldu
    Ancak gelecek ay evleneceğimden dolayı pek üstüne düşmemiştim.Ayrıyeten o zamandan sonra dizel aracımda bariz bir yakıt artışı ve araçda dizel olduğundan dolayı arkadan simsiyah duman atmaya başladı.
    Bugün işlerimin biraz hafiflemesi sebebiyle sanayi gittim.Normalde arabamın üstüne sizler gibi çok düşerim
    Daha önce farketmiştim hava filtresi kapağı biraz açık kalıyordu.Bugün bir baktık araca ait hava filtresi olacağı yerde benzinli başka bir aracın hava filtresini takmış.
    Çıldırmamak elde değil......
    Sizlerinde başından geçen sanayi ustalarının çıldırttığı pozisyonlar var mı arkadaşlar


    Allah mesut etsin kardeşim,
    bütün bu problemler hava filtresi yüzündenmi olmuş, hava filtresini değiştirince halloldumu? çekişte düşmüşmüydü?




  • 1 hafta serviste parça bekledi aracım bulunamayan 950 tl olan parça yurtdışından gelicek dediler

    amortisör bu parça

    gittim sanayiye aldım geldim

    serviste taktılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unixslax -- 15 Eylül 2011; 13:33:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax

    1 hafta serviste parça bekledi aracım bulunamayan 950 tl olan parça yurtdışından gelicek dediler

    amortisör bu parça

    gittim sanayiye aldım geldim

    serviste taktılar


    hangi markanın servisi bu?
  • Yetkili servis mantikli degil . Ama normal yagciyada yag degisimi yaptirmam. Sanayide ozel servisim var herseyi ona yaptiriyorum cokta menmunum
  • ben öğretmenim ve bir velim var ankara da peugeot özel servisi işletiyorlar işçilikleri ve insanlıkları 10 numara mesela 2 yan dükkanıda peugeot özel servisi, dışardan baktığında velimin dükkanına araba yoğunluğundan girmek mesele ama 2 yandaki dükkan sinek avlıyor... bu tarz işinin ehli olan ve insanlığı olanları bulmak gerçekten mesele...

    bu arada reklam olarak alıgılamayın ama yerin ismi ivedik organizede TEKİN Peugeot....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: mutunch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Bence özel servis daha iyi.Yetkili serviste adamı kapıda düdüklemeye başlıyorlar.Geçen gün eniştemin arabasının aküsü bitmişti dedi servisi çağırdım sen ilgilen.Neyse eleman geldi takviye yaptı aradan 10 dk geçti kendimi seriste buldum.


    Yok akünüz bitmiş yolda kalırsınız.175+ kdv ye yeni akü falan verelim.Araba eniştemin değişmesini istemiyor diyorum anlamıyorlar.Alt tarafı akü takviyesi yaptılar orda benim 1 saat zamanımı çaldılar.Ayrıca aküde sağlam aracın içerisindeki lamba açık kaldığı için bitmişti.

    Ben aracımı özel servise götürüyorum.Ustalarım eski doğuş oto çalışanı.


    Hocam özel servisler de yapıyor aynı şeyi. Kuzenimin arabası Akatlardaki bir opel servisinde idi.
    Serviste durduğu süre boyunca arabanın aküsünün zayıfladığını görmüşler ve şarj etmişler ama akü zayıf bitebilir vs diyorlardı. değiştirelim dediler, kuzenime ulaşamadığım için kalsın aküsü dedim.
    Daha sonrasında da arabada soğukken herhangi bir çalışma problemi olmadı ki servisin dediği soğukta araba çalışmaz yolda bırakır dediler.
    Ha ama farlar veya dörtlüler açık kaldığı zaman araba çalışmıyor orası ayrı Yani akü zayıflık durumu var ama 6 aydır da araba çalışmamazlık etmedi şimdiye kadar


    Bana da dediler,birşey olmaz dedim ertesi gün çalışmadı araba ama
    Bir de orası özel değil ki yetkili servis :)


    Doğru yetkili servis özür dilerim, senin arabanın da aküsü bitsin ama canım.
    8 yaşına gelmiş arabada orijinal akü mü olurmuş hiç
    Bizim Hondanın aküsünden de korkuyorum ben bu kış bitebilir diye




  • öncelikle aracınızdan ve takılan parçalardan bihaber olmayın hangisi ne marka onu bilin...

    parçaları orjinal barkod numaraları ile Aksaraydan alırım

    ustamdan randevu alır saatinde buluşuruz benim aldığım parçalar ve sıvıları araca benim kontrolümde ve göreceğim şekilde uygulama yaparız çaylarımızı yudumlarken hiçbir parça değişemez veya yanlış takılamaz sürekli çifte kontrol yaparım işte bu

    no problem..
  • "Yetkili" serviste aracımın polen filtresini değişmiş gibi gösterip (fatura da yeni polen filtresi miktarı+işçilik) sadece hava tutup geri taktıklarından beri yetkili servise gitmemeye başladım. Tanıdık özel servis ve ufak şeyler için tanıdık sanayi ustası ile her türlü sıkıntımı gideriyorum ve kesinlikle çok daha fazla memnunum. Güvenilir insanlar bulursanız sanayi gerçekten oldukça yetenekli ustaların olduğu bir seçenek. Yan sanayi konusunda da beni arayarak bilgilendirir ustam ve kendi tavsiyesini söyler. Yani bunu söyleyenler sanırım hiç sanayiye gitmemiş hayatında. Neden böyle söylüyorum çünkü sanayi de asla bu sorunu x liraya yaparım gibi bir durum oluşmaz. Kimseye de böyle bir anlaşma yapmasını tavsiye etmem. Sorun bulunur değişmesi gereken parça bulunur ve bana sorarlar abi orjinali x lira yan sanayi y lira hangisini takalım. Söylediğim parça alınır ve işçilik öderim sadece ustama. Mutlaka kötü ustalarda vardır bu yüzden ben asla referanssız çalışmam tanımadığım bir şehirde aracım sorun verse paşa paşa yetkili servise götürürüm. Ama yaşadığım şehirde sanayi de halledilemeyecek bir problem olmadığı sürece (beyin vs.) asla yetkili servise gitmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Özel servislere veya sanayilere götürenler 2. el araba alırken acaba özel servis veya sanayi bakımlı deyince mi içilerine siniyor. Yoksa yetkili servis bakımlı deyince mi içlerine siniyor.

    Bunu söylerler mi acaba?????


    Özel servisleri öcü gibi gören, ama yetkili serviste kendisine ne kazıklar atılabildiğini, ikisinin de alınıp diğerine vurulması gerektiğini bilmeyen bir "bilinçli" tüketicimiz daha...

    Maalesef insanımız "yetkiliden başkasına götürmem" diyor ama büyük yanlış yapıyor.

    Yetkili servislerdeki ustaların çoğu usta falan değil.
    Deneme yanılma yoluyla çözüm bulmaya çalışıyorlar.
    Çok az markanın çok az servisinde gerçekten birşeylerden anlayan "usta" bulursunuz.
    Onlar da genelde çok durmazlar zaten, bir süre sonra gider kendileri dükkan açarlar.

    Servis hiçbir zaman "tamir" yoluna gitmez. Hemen sök-tak yapar, yenisini kitlerler.

    Zamanında aks kafasındaki bilya bozulmuştu sanırım, servis "aks değişecek" dedi, 800 TL talep etti, ustama götürdüm sordum, 50-100 TL gibi bir rakama aks kafasındaki bilyayı değiştirip halletmiştik.

    Özel servis olarak gerçek bir "usta" bulunursa, yetkili servisin yüzüne bile bakmama, önünden bile geçmeme taraftarıyım.


    Ha son olarak sorunuza da cevap vereyim;

    Yetkili servisten "yetkili servis ustası" ile arabayı getirip "abi biz çözemedik, sen bi bakıversene" diye özel servise gelen ve sorunu şak diye bulunup çözülen bir özel servis bakımlı ise, içime her türlü siner
    Benim götürdüğüm servis öyle bir servis mesela.

    Aracın garantisi bitene kadar yetkili servise giderim, sonra bir daha önünden geçmem. Ustama götürürüm.


    Tamamen kendi görüşünüz. Arabanızı nereye götürdüğünüz beni ilgilendirmez. Bilinçli veya bilinçsiz tüketici olup olmadığım da kimseyi ilgilendirmez. Şu konuda yazılan mesajlara bakıyorum. Herkes yetkili servis karşıtı. Siz de. Ama gelin, görün ki aynı kişiler araba alırken illa yetkili servis kayıtları istiyorlar. Bu ne perhiz. Bu ne lahana turşusu.

    Evet. yetkili servisten başkasına götürmem. Köşebaşı tamircilerine veya sanayiye filan götürmem. Borç yaparım, harç yaparım. Ama yetkili servise götürürüm. Yukarıda da belirttim. Yetkili servis tamiratları maymunlara yaptırsa yine yetkili servise götürürüm. Kafam daha rahat.

    Arkadaşım arabasını tamirci arkadaşına götürdü. Triger seti değişti. Araba 2 gün sonra kayış kopardı. Tekrar adamın yanına gitti. Adam demiş ki:

    -Benim yaptığım iş sağlam. Alınan parça kalitesiz.

    Parçayı satan kişi:

    -Ben senelerdir bu işi yapıyorum. Kalitesiz parça satmam. Suç tamircinde.

    Sonuç mu: Arkadaşa patlıyan 9500 TL motor yaptırma faturası. Ve hem parçacıya, hem de tamirci arkadaşına ağıza alınmayacak küfürler.

    Yetkili servis yaptığı işe garanti veriyor. Benim için ötesi yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Özel servislere veya sanayilere götürenler 2. el araba alırken acaba özel servis veya sanayi bakımlı deyince mi içilerine siniyor. Yoksa yetkili servis bakımlı deyince mi içlerine siniyor.

    Bunu söylerler mi acaba?????


    Özel servisleri öcü gibi gören, ama yetkili serviste kendisine ne kazıklar atılabildiğini, ikisinin de alınıp diğerine vurulması gerektiğini bilmeyen bir "bilinçli" tüketicimiz daha...

    Maalesef insanımız "yetkiliden başkasına götürmem" diyor ama büyük yanlış yapıyor.

    Yetkili servislerdeki ustaların çoğu usta falan değil.
    Deneme yanılma yoluyla çözüm bulmaya çalışıyorlar.
    Çok az markanın çok az servisinde gerçekten birşeylerden anlayan "usta" bulursunuz.
    Onlar da genelde çok durmazlar zaten, bir süre sonra gider kendileri dükkan açarlar.

    Servis hiçbir zaman "tamir" yoluna gitmez. Hemen sök-tak yapar, yenisini kitlerler.

    Zamanında aks kafasındaki bilya bozulmuştu sanırım, servis "aks değişecek" dedi, 800 TL talep etti, ustama götürdüm sordum, 50-100 TL gibi bir rakama aks kafasındaki bilyayı değiştirip halletmiştik.

    Özel servis olarak gerçek bir "usta" bulunursa, yetkili servisin yüzüne bile bakmama, önünden bile geçmeme taraftarıyım.


    Ha son olarak sorunuza da cevap vereyim;

    Yetkili servisten "yetkili servis ustası" ile arabayı getirip "abi biz çözemedik, sen bi bakıversene" diye özel servise gelen ve sorunu şak diye bulunup çözülen bir özel servis bakımlı ise, içime her türlü siner
    Benim götürdüğüm servis öyle bir servis mesela.

    Aracın garantisi bitene kadar yetkili servise giderim, sonra bir daha önünden geçmem. Ustama götürürüm.


    Tamamen kendi görüşünüz. Arabanızı nereye götürdüğünüz beni ilgilendirmez. Bilinçli veya bilinçsiz tüketici olup olmadığım da kimseyi ilgilendirmez. Şu konuda yazılan mesajlara bakıyorum. Herkes yetkili servis karşıtı. Siz de. Ama gelin, görün ki aynı kişiler araba alırken illa yetkili servis kayıtları istiyorlar. Bu ne perhiz. Bu ne lahana turşusu.

    Evet. yetkili servisten başkasına götürmem. Köşebaşı tamircilerine veya sanayiye filan götürmem. Borç yaparım, harç yaparım. Ama yetkili servise götürürüm. Yukarıda da belirttim. Yetkili servis tamiratları maymunlara yaptırsa yine yetkili servise götürürüm. Kafam daha rahat.

    Arkadaşım arabasını tamirci arkadaşına götürdü. Triger seti değişti. Araba 2 gün sonra kayış kopardı. Tekrar adamın yanına gitti. Adam demiş ki:

    -Benim yaptığım iş sağlam. Alınan parça kalitesiz.

    Parçayı satan kişi:

    -Ben senelerdir bu işi yapıyorum. Kalitesiz parça satmam. Suç tamircinde.

    Sonuç mu: Arkadaşa patlıyan 9500 TL motor yaptırma faturası. Ve hem parçacıya, hem de tamirci arkadaşına ağıza alınmayacak küfürler.

    Yetkili servis yaptığı işe garanti veriyor. Benim için ötesi yok.


    Size tamamen katılıyorum sayın topaz42 yağ ve yağ filtresi , havafiltesi değişimi için belki özel servis olabilir ama önemli ve ağır bakımlar kesinlikle garantili yetkili servislerde yaptırılmalı diye düşünüyorum.Tabi herkesin düşüncesinede saygı duyduğumu belirtmek isterim...




  • Aracımı yetkili servise götürmem benim sokağa atacak param yok.

    Özel servise giderim. Tamiri gerekliyse tamir ederler, parça değişmesi gerekiyorsa sıfır ve garantili parça ile değiştirirler.

    Eğer sanayide özel serivisimde ki gibi kaliteli usta bulursam sanayiye de giderim.

    Yetkili servisin yaptığı işi söyliyeyim size. Tamir yok, biraz daha idare eder yok. Getir olum sıfırı takalım.

    Sonrada faturada takarız.
  • @topaz42,

    Ben biraz takılarak ve genelleme yaparak yazdım tabi, kusura bakmayın.
    "Yetkili servis" diye tutturan babamı bile, yetkili bir Opel servisinde servis müdürü denen zat'ı çook fena bozunca, artık kendisi de aracın garantisi bittiğinde özel servise gitmeye ikna ettim.

    O zaman şöyle düzelteyim ve orta noktada bu şekilde buluşabileceğimizi düşünüyorum;
    Aralarda başka üyeler yazmışlar, "ne yapıldığını bildikten sonra sorun yok" diye.
    Buna %100 katılıyorum.

    Yetkili serviste böyle oluyor, şu riskler olmuyor diyorsunuz ancak "yetkili" denen o muhteşem servisler de ileride çıkabilecek problemlere karşı ne üçkağıtlar yapıyorlar. Servis formlarına arızanın tam olarak yazılmaması mı dersiniz, aracı size teslim ederken "tamam, evet garantide" vs. diyip, daha sonra "ama yok, bu dahil değildi" diye kıvırmalar mı dersiniz, ne ararsanız var... Yani kısaca, işlerine gelmediği durumlarda çok kolay ve terbiyesizce şekillerde işin içinden şak diye sıyrılabiliyorlar.

    Bunlarla anca bağırıp çağırarak veya mahkemeye giderek sonuç alabiliyorsunuz.
    Mahkemeye gidince de 1 yıldan aşağı sonuçlanmıyor, eh, bunlarla uğraşmak yerine güvendiğim bir ustayı her zaman tercih ederim.

    Ha şu da var, gittiğiniz yetkili servis her probleminize çözüm buluyordur, çok iyi niyetli yaklaşıyordur. Özel serviste de hiçbir tanıdık, güvenilir adam yoktur falan. O zaman ben de hiçbir şey diyemem, kararınıza sonuna kadar saygı duyarım.

    Elbette ki özelde de tam bir gerizekalı olan tipler var.
    Adam mesela yetkili serviste biraz çalışmış, azıcık da imkanı varsa hemen "ben ustayım" diye tamirhane açıyor. Bunlardan uzak durmak lazım.

    Size bir anektod da anlatarak zaten uzun olan mesajı bitireyim;

    Rahmetli dedem emekli Albay idi, Harp Okulu'nda motorla ilgili birçok ders vermiş falan filan..
    Emekli olduğunda bir ortak ile tamirhane açmış, ortağı ben ustayım diye geçiniyormuş. Ancak ortalama bir adammış işte...
    Bir Anadol gelmiş, şikayeti aracın 1.viteste bile yokuş çıkamaması, bayılması imiş.
    Adam orasını sökmüş, burasını sökmüş, onlar değişecek, bunlar değişecek demiş, herşeyi denemiş... Yok... Aynı...

    O sırada dedem dükkana gelmiş, adamın sıkıntılarını dinlemiş ve arabayı bir defa da o kullanmış.
    Dükkana döndüğünde "hava filtresini sökün" demiş, bir açtık ki o filtreden kalıp kalıp çamur döküldü resmen diye anlatıyordu. Yeni filtre kapmış getirmişler, bi çalıştırmışlar, araba uçuyor




  • iyi usta tavsiye ederim... ama araç yapılırken başında durup yardım edip muhabbet etmek en garantisi... hemde zevkli oluyor....

    ayrıca bazı arkadaşlar sanayilere b... atıyor ancak orada gerçekten sanat icra eden insanlar var... ayrıca sanayide her türlü parçayı söküp tamir etme olasılığınız vardır.. 10 tl lik bir rulman işi servislerde yüzlerce lira tutabilir...

    Bir avantajı da kronik sorunlar karşısında buldukları başarılı çözümler...adam bozulan parçanın gidip aynısını takmıyor çünkü biliyor tekrar olacak onun yerine benzer ve bozulmayacak tavsiyelerde bulunabiliyor...

    Elbet sanayilerinde dezavantajı var. Ve benim bahsettiğim avantajlar gerçekten USTA insanlar için geçerlidir...
  • Bir de otomotiv endüstrisinde "Yan Sanayi" ve "Orijinal" parça tanımlamaları var, ona da değineyim.

    Birçok kişi yetkili servisleri "abi orijinal parça kullanıyorlar, yan sanayi parça taktırmam arabama" diye de tercih ediyor.

    Şunu açıklığa kavuşturalım;
    "Yan Sanayi" parça bizde sanki kötü birşeymiş gibi kullanılıyor. Halbuki otomotiv endüstrisinde birçok parça birçok yan sanayiciye ürettirilir. Kullandığınız araçların sağına soluna bakın, örneğin anahtarı Valeo'dur, fren balatası Valeo'dur, debriyaj balatası Valeo'dur. Ya da Marka-Modele göre de değişebilir, Sachs olur, BOSCH olur, artık aklınıza ne gelirse.

    Yan Sanayi parça, bizim sanayi dilinde "taklit parça" için kullanılıyor.
    Halbuki alakası yok.

    Dediğim gibi, sırf bunun için gidip özellikle Yetkili Servis'ten parça alanlar var.
    Atıyorum, üzerinde "Opel" yazan fren balatasını da Valeo üretiyor hiç merak etmeyin. Zaten kutusundan çıkarıp biraz incelenirse fark ediliyor, adamlar kendi marka damgalarını illa ki basıyorlar.

    Ha, içiniz rahat etmeyecekse, gidip servisteki parçanın markasına bakılabilir, sonra bir parçacıdan aynı marka tercih edilerek alınabilir...

    Madem öyle, bu kadar yazmışken Opel servis müdürünü nasıl bozduğumu da anlatayım;

    99 Model Vectra'mızın debriyajı bitmiş, ben de işçilik ve parça parasını yetkili serviste deli gibi geçirirler diye kendi ustama götürttüm.
    Debriyaj baskı balatası değişti, geldi, sanıyorum baskıda mı ne sorun varmış, babam aracı aldıktan bir süre sonra titremeye mi ne başlamış.

    Babam arabayı ben yokken teslim almış ve olay bu ya, 40 yılda bir adamı bir şey için ikna ettik, o da zaten pimpirikli yaklaşıyor, onu buldu...
    Açtı bana telefonu, işte yok bak buna verdik de böyle oldu da, ben servise götürüyorum diye saydı sövdü. İyi dedim, nasıl biliyorsan öyle yap.
    Servise götürmüş, orada babama birşeyler sormuşlar, neyi değişti, o değişti mi, bu değişti mi, cart curt... Babam da telefona beni verdi, anlattım şunlar bunlar yapıldı... Zaten geliyorum dedim bekleyin, arabaya hiçbir işlem yapmayın.

    Bu sırada ustamı da aradım, dedim böyle böyle olmuş, tamam dedi sen geri getir, ben parçacı ile de konuşup halledeceğim, ücretsiz söküp takacağım dedi..

    Anlaştık ve servise gittim. Servis müdürü ukala ukala havalarda bana soruyor;
    - Aracınızı nerede yaptırdınız
    - Özel serviste
    - Peki takılan debriyaj yan sanayi mi orijinal mi? Markasını biliyor musunuz?
    - Evet SACHS marka aldık...
    (Bu arada SACHS markası bilindik, kaliteli ve büyük yan sanayicilerden biridir)
    - Haaaaa..... eveeeeeet, işte Valeo, SACHS gibi yan sanayi markalar orijinal gibi olmuyor tabi, onları alırsanız böyle olur (demeye getirdi)...

    Ben de sözünü kestim ve;
    Ha dedim yani siz bu en büyük OEM üreticilerini sallıyorsunuz, orijinal parça diyorsunuz, açın bi bakalım OPEL kutulu debriyaja, bakalım kim üretmiş, Valeo mu SACHS mı dedim...

    Herifin gözleri açıldı birden Kemm kümmm, eee şeyyy falan...
    Baba dedim yürü gidiyoruz, benim adamla da konuştum, herşeyi halledecek, parçacısı da garanti veriyor dedim.
    Babam da o anda ikna oldu ve tamam hadi dedi, aldık arabayı çıktık, gidip benim serviste yaptırdık yine
    Daha sonra o Vectra'nın başka ufak tefek sorunları oldu, ben hiçbirşey demeden babam kendi kendine benim ustada yaptırdı.




  • araç garantiliyse yetkili servıs garantı bittinmı özel servis tercıh edılebılır .
  • Bir anektod daha;

    DH forumlarındaki bir üyenin kendi mesajında:

    BMW 1 serisi ilk bakımı:
    - Yağ
    - Yağ filtresi
    - İşçilik
    --------
    150€ yağ ve filtresi, 100€ da işçilik = 250 € + KDV (O günün kuru ile 666 TL ödenmiş).

    Nedir bu?

    Yağı altın kaplama koyuyorlar herhalde dedim...

    Bugün en kral yağın 4 litresi 150 TL.
    Yağ filtresi de 10 TL'lik parça.

    100 € işçilik nedir peki?
  • sonata007dr arkadaşın da dediği gibi. Belki rutin yağ, yağ filtresi değişimi, hava filtresi işleri belki sıradan bir tamircide yaptırılabilir. Sorun olmayabilir. Fakat ben bunları da yetkili serviste yaptırma taraftarıyım. Herkesin kendi bileceği iş. Amaaaaa iş hayati organlara gelince mutlaka yetkili serviste yaptırmanızı tavsiye ederim. Yukarıdaki Triger seti örneğinde olduğu gibi. En yakın tamirci arkadaşınız bile bir anda düşmanınız olur. para bu. Az para değil.

    Ben Triger setini yetkili serviste yaptırdım. 4 sene veya 60.000 km (hangisi önce dolarsa) garantilidir diye yazıyor faturada. Kafam rahat. İsterse kopsun. Götürürüm servise. Ücretsiz yaptırırım motoru. Triger kayışı insan hatası ile kopacak bir şey değil. Ya takan usta hatalı takar. Ya da parça kalitesizdir. O yüzden kafam rahat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Özel servislere veya sanayilere götürenler 2. el araba alırken acaba özel servis veya sanayi bakımlı deyince mi içilerine siniyor. Yoksa yetkili servis bakımlı deyince mi içlerine siniyor.

    Bunu söylerler mi acaba?????


    Özel servisleri öcü gibi gören, ama yetkili serviste kendisine ne kazıklar atılabildiğini, ikisinin de alınıp diğerine vurulması gerektiğini bilmeyen bir "bilinçli" tüketicimiz daha...

    Maalesef insanımız "yetkiliden başkasına götürmem" diyor ama büyük yanlış yapıyor.

    Yetkili servislerdeki ustaların çoğu usta falan değil.
    Deneme yanılma yoluyla çözüm bulmaya çalışıyorlar.
    Çok az markanın çok az servisinde gerçekten birşeylerden anlayan "usta" bulursunuz.
    Onlar da genelde çok durmazlar zaten, bir süre sonra gider kendileri dükkan açarlar.

    Servis hiçbir zaman "tamir" yoluna gitmez. Hemen sök-tak yapar, yenisini kitlerler.

    Zamanında aks kafasındaki bilya bozulmuştu sanırım, servis "aks değişecek" dedi, 800 TL talep etti, ustama götürdüm sordum, 50-100 TL gibi bir rakama aks kafasındaki bilyayı değiştirip halletmiştik.

    Özel servis olarak gerçek bir "usta" bulunursa, yetkili servisin yüzüne bile bakmama, önünden bile geçmeme taraftarıyım.


    Ha son olarak sorunuza da cevap vereyim;

    Yetkili servisten "yetkili servis ustası" ile arabayı getirip "abi biz çözemedik, sen bi bakıversene" diye özel servise gelen ve sorunu şak diye bulunup çözülen bir özel servis bakımlı ise, içime her türlü siner
    Benim götürdüğüm servis öyle bir servis mesela.

    Aracın garantisi bitene kadar yetkili servise giderim, sonra bir daha önünden geçmem. Ustama götürürüm.


    Tamamen kendi görüşünüz. Arabanızı nereye götürdüğünüz beni ilgilendirmez. Bilinçli veya bilinçsiz tüketici olup olmadığım da kimseyi ilgilendirmez. Şu konuda yazılan mesajlara bakıyorum. Herkes yetkili servis karşıtı. Siz de. Ama gelin, görün ki aynı kişiler araba alırken illa yetkili servis kayıtları istiyorlar. Bu ne perhiz. Bu ne lahana turşusu.

    Evet. yetkili servisten başkasına götürmem. Köşebaşı tamircilerine veya sanayiye filan götürmem. Borç yaparım, harç yaparım. Ama yetkili servise götürürüm. Yukarıda da belirttim. Yetkili servis tamiratları maymunlara yaptırsa yine yetkili servise götürürüm. Kafam daha rahat.

    Arkadaşım arabasını tamirci arkadaşına götürdü. Triger seti değişti. Araba 2 gün sonra kayış kopardı. Tekrar adamın yanına gitti. Adam demiş ki:

    -Benim yaptığım iş sağlam. Alınan parça kalitesiz.

    Parçayı satan kişi:

    -Ben senelerdir bu işi yapıyorum. Kalitesiz parça satmam. Suç tamircinde.

    Sonuç mu: Arkadaşa patlıyan 9500 TL motor yaptırma faturası. Ve hem parçacıya, hem de tamirci arkadaşına ağıza alınmayacak küfürler.

    Yetkili servis yaptığı işe garanti veriyor. Benim için ötesi yok.


    bence bu lafınızla yetkili servislerin gerçekten iyi iş yaptıkları için değilde sırf içinizi rahatlatmak, "yetkili servise götürdüm" demek için gittiğiniz anlamı çıkıyo




  • yetkili serviste orjinal parça takılır diyen arkadaşlara şunu söyleyeyim,üç kağıdın en büyüğü yetkili servislerde yapılır,aracımın polen filitresi ve mazot filitresi yetkili serviste değişti ve yan sanayi takıldı.Buna ne diyeceksiniz.Lütfen körü körüne kimseye güvenmeyin.
  • Ya arkadaslar kiziyorsunuz da peki bizim gibi kullanicilad ne yapacak? Ben hayatimda sanayinin ucundan bile gecmemis adamim, babam dedem de ayni sekilde. Ne dedelerim ne de babam ne de ben arabayi hic bir zaman ozel servise ya da sanayiye goturmedik. İlk basta nereye gotururur onu bile bilmiyoruz. Serviste sunlar sunlar degisecek dendiginde he he he diye kabul ediyoruz, degismese olmaz mi diyoruz olur diyenleri de degistirtmiyoruz genelde. Simdi arabanin a sindan anlamayan bizim gibi adamlar yetkili servisler disinda ne yapsin? Bazilari parayi sokaga atmak diyor iyi de arabadan anlamayiz arabaya biner kontagi cevirir ve gideriz. Ozel servislerde daha cok korkarim cunku arabadan anlamam ve alakasiz seyler yaparim diye korkarim ama yetkili serviste en azidan belli bir duzenekleri ve sistemleri var diye dusunuyorum.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.