Şimdi Ara

ŞANZIMAN DİŞLİ ORANLARI NASIL OKUNMALI? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
176
Cevap
18
Favori
51.582
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çok teşekkürler, bilgi sahini olduk sayenizde. sağolun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    bilgiler için çok teşekkürler.
    bu arada lfs diye bir simülasyon oyunu var.150mb boyutunda.burada aracı seçip şanzuman oranlarıyla istediğiniz şekilde oynayabiliyorsunuz.kendi aracınızın vites oranlarını bularak bu değerleri girin.bu sayede aracın hangi viteste hangi hızda gidebileceğini görebilirsiniz.bir de vitesi manuele alırsanız tam gerçek oluyor.
     ŞANZIMAN DİŞLİ ORANLARI NASIL OKUNMALI?


    hocam lfs bendede varda valla hiç karıstırmamıştım bi bakiyim bende şimdi şanzıman oranlarıyla oynamaya :)




  • Ucundan yarış konusu açılınca, ben de O.B.K.'nın açtığı güzel konuya bir iki katkı yapayım dedim...

    Standart şanzımanlarla yarış şanzımanları arasındaki en büyük fark, yukarıda O.B.K.'nın bahsettiği vites oranlarının yarış şanzımanlarında birbirine çok daha yakın olmasıdır. Örnek olarak, aşağıdaki excel dosyasını inceleyecek olursak, iki önemli farklılık görünüyor,
    Yarış şanzımanında aracın 1. vitesteki hızı maksimum hızı daha yüksek,
    5. vitesteki maksimum hızı ise çok daha düşük...

    Bu durumun bize iki faydası var, düşük son hız, yüksek redüksiyon oranı, yani yere daha fazla kuvvet aktarımı anlamına geliyor. İvmelenme daha yüksek...

    İkinci fayda ise, belki ilkinden daha da önemli. Dosyadaki bir üst vitese geçtiğimizde motorun düşeceği devri gösteren kısma baktığımızda, yarış şanzımanında bir üst vitese geçtiğimizde motor devrinin standart şanzımana göre daha yüksek bir devirde kaldığını görebiliriz. Bu da bize motorun sürekli yüksek performans gösterdiği devirlerde kalmasını sağlıyor...

     ŞANZIMAN DİŞLİ ORANLARI NASIL OKUNMALI?


    Not: Tablodaki yarış şanzımanı oranları, başka bir araca ait. Örnek olması açısından kullandım...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Ucundan yarış konusu açılınca, ben de O.B.K.'nın açtığı güzel konuya bir iki katkı yapayım dedim...


    Hocam katkınız için çok teşekkür ederim. Konuya farklı bir açıdan yaklaşarak daha iyi anlatım sağlamış oldunuz.

    Tekrar teşekkürler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Hocam katkınız için çok teşekkür ederim. Konuya farklı bir açıdan yaklaşarak daha iyi anlatım sağlamış oldunuz.

    Tekrar teşekkürler...


    Rica ederim ve ben teşekkür ederim aydınlatıcı, güzel bir konu açtığınız için. Katkıda bulunabildiysem sevinirim.


    Eğer ilgilenen olursa hazırladığım excel dosyasını e-posta ile yollayabilirim.
  • eline koluna sağlık abi gene döktürmüşsün
  • Bu süratler motor boştayken mümkün, düz yolda aracın max devire ulaşması mümkün değil.

    1 - tekerlek sürtünmesi
    2- rüzgar direnci
    3- aracın ağırlığı
    4- aracın motor gücünün tekerlerklere aktarılırken kaybettiği güç.

    hepsini düşündüğünüzde teoride doğru olan bu hesabın pratikte işe yaramayacağıdır.

    ( tabi bunlar düz yolda bu sürati yapamayacağıdır. yokuş aşağı ve arkadan sert rüzgar alan araç buradaki hızlara yaklaşabilir.)

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER...
    İLGİLENİRSEN BİR SORUM OLACAK. VEYA CEVAPLAYABİLECEK ARKADAŞLAR İÇİN...
    FOCUS 1 İN FAB VERİSİ MAX HIZI 185 KM DİR. YANİ ÖLÇÜP BİÇİP HESAPLAYIP BU ARACIN MAX HIZI 185 KM DEMİŞLER...
    MOTOR GÜCÜ İSE 6000 D/D 100 BG OLARAK BELİRTİLMİŞ...
    BUNUNLA BİRLİKTE MOTORU YÜKSEK DEVİRLERDEN KORUMAK İÇİN 6800 D DE ELEKTRONİK DEVİR KESİCİ DEVREYE GİRİYOR...
    ÖRNEĞİN 4. VİTESTE 6500 D DE BİLE 195 KM Yİ GÖRMEK RAHATLIKLA MÜMKÜNKEN,

    SORUM ŞU:
    NEDEN MAX HIZ 185 KM?

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Örnek olarak focus I 1.6 nın vites oranlarını alalım.

    Örneğin aracımızda her viteste redline'da ulaşılacak maksimum hızı hesaplayalım;

    (redline'ı 6000 devir/dakika alıyorum. Aracın göstergesinde kırmızı bölge yok. Fakat en son 7000 devir gösterilmiş.)

    1. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/3.58/1000) x 60 = 47.82 km/h

    2. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.93/1000) x 60 = 88.71 km/h

    3. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.32/1000) x 60 =129.71 km/h

    4. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.95/1000) x 60 =180.23 km/h

    5. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.76/1000) x 60 =225.29 km/h

    geri vites >> 1.931 x (6000/4.06/3.62/1000) x 60 = 47.30 km/h

    Gördüğünüz gibi elimizde aracın dişli oranları ve lastik ebadları olduğu sürece aracın istediğimiz devirde hızını hesaplayabiliriz.







  • otomobil uzmanı O.B.K. arkadaşımız uzmanlığını konuşturmuş yine...teşekkürler...
  • Eline, diline sağlık OBK arkadaşım. Faydalı bir konu olmuş.
  • Çok çok tesekkrler
  • eline sağlık
  • Çok güzel 1 açıklama yapmışsınız , artık her insan yapacağı sürati otobana çıkmadan hesaplayabilir inşallah
    Tekrar Brava
  • OBK

    Hocam ben size şunu sorcam: Şanzıman dişli oranlarının okunması ile ilgili güzel bi konu açmışsınız.)http://forum.donanimhaber.com/m_24360203/tm.htm) Fakat şanzıman dişli oranı nasıl olurda tek başına son hıza etki eder. Yani son hıza hiç mi beygir gücü ve motor hacmi etki etmez..mesela verdiğiniz şanzıman oranı örneğini biri 1.6 100 hp biri 2.0 cc 150 hp lik araçlara koysak; bunların ağırlıklarınında aynı olduğunu düşünsek ( mesela 1200 kg, lastik ebatlarıda aynı olsa) şimdi bu arabaların son hızları aynı mı olacak..o halde beygir gücünün ve motor hacminin ne önemi kaldı..özellikle beygir gücünün.....

    Benim bildiğim şanzıman oranı ivmelenmeye ve ara hızlanmaya, daha sonra ise son hıza etki ediyor. HP gücü ise son hızı belirlemede daha etkin..motor hacmi ise belirli devirde belli bir hıza dayanma süresini etkiliyor.

    Yani aslına bakarsanız son hıza sadece şanzıman oranının etki etmemesi lazım. Son hız hp gücü, motor hacmi ve şanzıman oranlarının bi bileşkesi olması gerekmiyor mu..aydınlatırsan sevinirim....

    Bir sorum daha olacak...mesele benim arabam 5. viteste 4000 devirde 140 km hız yapıyor. Ben lastiklerin ebatını büyütsem( yani 195/65 R 15 den 205/60 R 17 ye büyütsem ) aynı devirde hız göstergem ne olur değişir mi?




  • sizin aracınz 5. viteste 4000d/d da 140km hız yapıyorsa, 3.0lt bmw 3.viteste 4000d/d da 140km yapacaktır.
    bmw deki şanzıman oranları sizin aracınızda olsa araba yerinden kalkmaz.niye?çünkü bmwye göre güçsüz.
    ama çok uzun yokuş aşağıya yol olsa, sizin aracınızın viteleri bmw gibi olsa sizin arabanız da 250kmye çıkar.
    sizin araba redline'a 7000d/d da girse (140/4000*7000=245) 7000devirde 245km hız yapar.
    sizin şanzımanı bmw yada ferrariye koysanız, hatta aracınızı 500hp'e yükseltseniz de yine 245km yapar.
  • Still

    Hocam bana söylediğiniz biraz saçma geldi....son hız sadece şanzıman oranı ile belirlenemez....bu konuda daha açıklayıcı bilgi lazım.
  • doğru diyorsunuz.sizin aracınızın çevirebileceği max.devirle de alakalı
  • Still doğru bilgiler vermiş arkadaşım.
    Aracın çevirebileceği max. devir ve şanzıman oranlarıyla alakalıdır max. sürat.
    Araç yüksek hacimli torklu bir motora sahipse uzun oranlı bir şanzımanla motor bayılmaz ve yüksek son hız elde edilebilir.
    Ancak düşük hacimli,güçsüz,torksuz bir motoru çok uzun oranlı şanzımanla desteklerseniz motor sürekli bayılacaktır.Bu nedenle son hız düşecektir.

    Örneğin birinci araç 2litre 200 hp olsun,
    İkinci araçsa 1.2litre 80 hp olsun,
    Bu araç aynı şanzımanla desteklenirse son vitesteerişecekleri sürat aynı olur.Ancak 200 hp olan maksimum süratine daha çabuk erişir.
    80 hp olan ise yavaş yavaş bu sürate çıkmaya çalışacak ve çıkacaktır(teoride,pratikte rüzgar sürtünmesi vızın karesiyle doğru orantılı olduğundan belirli bir hızdan sonra hedeflenen max. sürate çıkmaya motor gücü el vermeyebilir)

    Yani 5 litre bir araçla 1 litre bir araç aynı şanzımanla aynı devirde aynı max. hızı elde eder.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: helisel

    Still doğru bilgiler vermiş arkadaşım.
    Aracın çevirebileceği max. devir ve şanzıman oranlarıyla alakalıdır max. sürat.
    Araç yüksek hacimli torklu bir motora sahipse uzun oranlı bir şanzımanla motor bayılmaz ve yüksek son hız elde edilebilir.
    Ancak düşük hacimli,güçsüz,torksuz bir motoru çok uzun oranlı şanzımanla desteklerseniz motor sürekli bayılacaktır.Bu nedenle son hız düşecektir.

    Örneğin birinci araç 2litre 200 hp olsun,
    İkinci araçsa 1.2litre 80 hp olsun,
    Bu araç aynı şanzımanla desteklenirse son vitesteerişecekleri sürat aynı olur.Ancak 200 hp olan maksimum süratine daha çabuk erişir.
    80 hp olan ise yavaş yavaş bu sürate çıkmaya çalışacak ve çıkacaktır(teoride,pratikte rüzgar sürtünmesi vızın karesiyle doğru orantılı olduğundan belirli bir hızdan sonra hedeflenen max. sürate çıkmaya motor gücü el vermeyebilir)

    Yani 5 litre bir araçla 1 litre bir araç aynı şanzımanla aynı devirde aynı max. hızı elde eder.

    .




  • Çok harika bir konu olmuş.
  • edit: pm ile soruldu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MetuEs -- 3 Eylül 2008; 21:55:59 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.