Şimdi Ara

ŞANZIMAN DİŞLİ ORANLARI NASIL OKUNMALI? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
176
Cevap
18
Favori
51.582
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K





    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği/10*2)]*Pi sayısı

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(195*0,60*2)]*3,14=1931mm=1,931mt



    arkadaşım yanlış anlama daha iyi bildiğimi idda ettiğimden dolayı değil hatta olayı pek bilmiyorum.

    fakat yukarıdaki formülle ilgili 2 sorum olucak.

    1. bu formüle göre lastiğin taban genişligi arttıkça aracın hızı artıyor. buna bir anlama veremedim.

    2. (b) formülünde ilk kısımda inç ölçü birimini 25.4 ile çarpıp mm ye çevirmişin tamam sorun yok, ama ikinci kısımda lastik genişliği*yanak yüksekligi sonucu mm2 cinsinden yani alan cinsinden çıkıyor. bunu 10 a bölüp 2 ile çarpmışşın. buradaki amaç ne. tamam 2 ile çarpmanın nedeni lastiğin hem üst hem altta kalan kısımlarını çap hesaplamakta kullanmak, ama mm2 yi 10 a bülüp ne elde edeceksin. hadi bunuda geçtim. mm ile mm2 yi toplayıp, pi sayısı ile çarpıp nasıl mm cinsinden bir sonuç elde ediyorsun?

    2 dedim ama baya bi oldu sanırsam. tekrar hatırlatmak isterim amacım ukalalık yapmak felan değil ama ya formülde bir hata var yada eksik gibime geliyor. daha iyisini bilmiyorum. zaten bilsem yazardım




  • tamamdır arkadaşlar sabahtan beri aradığım cevabı buldum.

    formül doğru. ki şu şekilde oluyomuş bende yeni ögrendim açıkcası. misal 205/55/16 daki 55 aslında bir uzunluk ölçüsü değil. yanak/taban oranıymış. burada tekerin yanak yüksekligini hesaplarken otomatik olarak çevre= [jant çapı(inç)*25,4(mm ye çevirmek için)]+[taban genişliği(cm)*10(mm ye çevirmek için)*(yanak/taban)*2(altta ve üstte kalan iki yanak için)/100] formülünü kullanmamız lazım.

    şimdi yerine otordu işte herşey

    bu gece rahat uyurm artık
  • ne işe yarıyor bu arkadaşlar ben anlayamadım ama
  • aracının vites oranlarını ve lastik ebatlarını bilirsen hangi viteste hangi devirde kaç yapar, en son teorik hızı nedir felan filan hesaplarsın işte
  • Formüller ancak torkun problem olmadığı büyük hacimli dizel motora sahip az yüklü kamyon gibi araçlarda geçerli. Genelde benzinli otomobillerin torku, aracı son viteste motorun maksimum devrine çıkarmaya yetmez.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: playdead

    Formüller ancak torkun problem olmadığı büyük hacimli dizel motora sahip az yüklü kamyon gibi araçlarda geçerli. Genelde benzinli otomobillerin torku, aracı son viteste motorun maksimum devrine çıkarmaya yetmez.


    Formüllerin veriliş amacı aracın son hızını hesaplamak değil, verilen devirde aracın hızını hesaplamaktır. Yani aracınız hangi devirde ne kadar hız yapar bunu hesaplarsınız...

    dizel veya benzinli olsun, bir araç son viteste maksimum devrine çıkamıyorsa bu formülün hatası değildir. Ayrıca dizellerin benzinlilere nispeten her zaman devir dezavantajı vardır. Yani sizin belirttiğiniz gibi torku yüksek olan dizeller değil, torku düşük olan benzinliler yüksek devirlere daha rahat ulaşır...
  • İşin pratiğine bakarsak,

    Benzinlinin çevirebildiği devir fazladır ama son hızlarda kayıpları karşılamaya nefesi (torku ve gücü) yetmez. Düşük viteslerde benzinli motor bunun sorunsuzca üstesinden gelir.

    Dizel her viteste maksimum devrine neredeyse ulaşır. Ama onun da çevirebileceği maksimum devir düşük olduğu için (6000rpm yerine 5000rpm) hızı düşük kalır. Ama torku sayesinde redline bölümüne her viteste yaklaşır.

    Motor gücü son hızlarda farkediyor. Şimdi aklıma bir iki soru geliyor:

    -Bendeki Dizel Corsa maks hızı 165 verilmiş ve gücü 69HP@4400rpm. Şimdi Buna düz hesap yapsak 140HP motorla ve düzgün dişli oranlarıyla 330 yaptırılabilir mi? Sanmıyorum ama bir açıklama güzel olur.

    -Tersten sorarsak devasa 500HP motorlar 300km/h hızlara çıkabilmek için çok verimsiz mi çalışıyorlar? Yoksa hava denen şey cidden ağır bir yük demektir.

    Bir de son not: Arabanın hızını (hızlanmasını veya normal devirlerdeki hızını?) artırmanın en ucuz yolu tekerleklere yüksek hava basıp çapı büyütmek gibi duruyor.

    .oO°Oo.




  • arkadaşlar. babamdan haırlıyorum. ben küçükken scania 111 vardı bizde..babam diferansiyeli değiştirmişti. örnek üzerindeki 66/21 ise 80/22 lik takmış rakamlar sallama..tamamen tüm tır sahipleri böyle yapıyormuş. mazottan kar ediyorsun böylelikle..1 depo ile daha fazla yol katetiyosun..ama çekişi o kadar oranda düşüyormuş..
  • Teşekkürler O.B.K. usta ve diğer katılımcılar.
    Güzel konu.Sayenizde biraz daha birşeyler öğreniyoruz.
    Sağlıcakla kalın.
  • konuyu OBK nin imzada gordum çok faydalı bir paylaşım
    emeği geçen herkese teşekkürler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cetinkolsg

    Teşekkürler O.B.K. usta ve diğer katılımcılar.
    Güzel konu.Sayenizde biraz daha birşeyler öğreniyoruz.
    Sağlıcakla kalın.


    quote:

    Orjinalden alıntı: cetinkolsg

    konuyu OBK nin imzada gordum çok faydalı bir paylaşım
    emeği geçen herkese teşekkürler...




    Rica ederim. Biraz eski bir paylaşım. Bir ara güncellemem lazım.
  • çok teşekkürler üstad.
  • SÜPERSİN DOSTUM.
  • Aracımın şanzıman oranlarını arıyorum internette fakat bi türlü bulamadım benim aracımın max hızı fabrika verisine göre 182km sanırım fakat ben 4.vitesin sonuna dahi gelmeden bu hıza ulaşabiliyorum.Jazzcikardeslerde bi abimizin servisde ölçtürdüğüne görede hız göstergem yaklaşık %2-3 daha hızlı gösteriyor.Ya beşinci vitesi araca boşuna koymuşlar yada benim araç 220 yapıcakda fabrikanın haberi yok

    İnternette nerde bulabilirim yeni jazz için manuel şanzıman oranlarını.

    Sonunda internette oranları buldum


    1.vitesin sonunda 52 yaptığımı 2.vitesin sonunda 101km yaptığımı söyledigine göre doğru oranları bulmuşum ve son hız olarakda 225km'yi gösteriyor.Bu hızı yapabilirmi bilmiyorum fakat 195km hızı bizzat kendi gözlerimle gördüm peki fabrika verileri niye bu şekilde çıkıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerf -- 26 Temmuz 2009; 22:19:57 >




  • Gerçekten işe yarar bilgiler teşekkür ederim.
  • öyleyse bu hespalamayı kullanarak hızlanmalarda aracın viteslerinden tam randıman alabiliriz
    teşekkürler
  • Otomobil konusunda bilgi denizi gibisiniz.
    Paylaşımlarınızın devamını dilerim...
  • güzel bilgi gerçekten teşekkürler...
  • corsa ve astra'nın dişli oranlarının olduğu bir excel dosyası, diğer araçların gerekli değerleri girilip sonuçlar görülebilir.

    http://www.wikiupload.com/download_page.php?id=190110



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havacivaci -- 9 Kasım 2009; 15:41:31 >
  • birisi focusun son hızı fabrika versinde niye 185 gözüküyor demiş.

    O.B.K hesaplamış o aracın herçek hızı focus I in kadran hatası 5 kmph bunu düzgün bir navigasyonlada ölçebilirsiniz. ben hata oranını % olarak sanıyordum. fakat navigasyonla kadranı karşılaştrıdığımmda hız farkının her km de ister 5 ister 185 olsun kardanda 5 km daha fazla gözüktüğünü gördüm.

    fordun fabrikla verisi son hızları 4. vites maximum güç devrinde hesaplanır. o hızın üstüne bir miktar çıkabilirsiniz. onun içinde 4. viteste devir kesiciye kadr çokmaınız gerekir ki aracın hatasız bir göstergede göreceği hız düz yolda 205 gibidir. 5. viteste ise uzun vites oranı nedeniyle araç düzde daha fazla hızlanamaz ama bayır aşağı bir miktar daha ivmelenebilir.

    otomatik şanzıamn için ise fordun fabrika son hız verisi hesaplama mantığı O/D off konumunda 3. vites max güç devridir. focus için otomatik şanzıman son hız verisi 173 diye gözükür. kadrandaki payla 178 gibi 6000 deviri geçer araç eğer devir kesciye kadr çıkarsanız kadranda 195 i görebilirsiniz. ama O/D açılınca buz hız 180 e kadar geriler. yine sorun uzun tutulan son dişli

    bu arada focus I otomatik şanzıman dişli oranları

    şanzıman adı 4F27E

    — 1st gear: 2.816: 1

    — 2nd gear: 1.498: 1

    — 3rd gear: 1.000: 1

    — 4th gear: 0.726: 1

    — Reverse gear: 2.649: 1

    bu arada aks oranı da 4.20




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.