Şimdi Ara

ŞANZIMAN DİŞLİ ORANLARI NASIL OKUNMALI? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
176
Cevap
18
Favori
51.582
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    Rica ederim arkadaşlar. Okuma zahmetinizden dolayı ben teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Forumda insanlık halen ölmemiş

    Eline sağlık.



    İnsanlar kıymet gördükçe insanlık da ölmez. Ne zaman forumda insana yakışmayan hareketler/tavırlar prim görüyorsa, fuzuli, fanatik tartışmalara giriliyorsa, o dönemlerde insanlık ölmüş görünüyor forumda. Ama inanıyorum ki, forumu takip ettikçe, zaman zaman bu duruma içi burkulsa da, yinede forumu terketmeyen "insan" kardeşlerimiz hep var aramızda.

    Az uğruyorum. Ama öz uğramaya çalışıyorum... Selamlar, saygılar...

    O.B.K. hocamiz daha 2008 de gormus bu gunleri.




  • Paylaşım için teşekkürler.
  • tesekkurler
  • teşekkür ederim
  • paylaşım için teşekkürler. arkadaşlar clio 3 (grandtour) 1.5 dci 75 ve 90 bg şanzıman dişli oranlarını bir türlü bulamadım. bu konuda bilgisi olan değerlerini paylaşırsa sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Herkesin aklına takılan, testlerde karşılaştığı fakat bir anlam veremediği dişli oranlarını ne işe yaradığı ve nasıl hesaplanması gerektiğini dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.

    Örnek olarak focus I 1.6 nın vites oranlarını alalım.

    1-3.58,
    2-1.93,
    3-1.32,
    4-0.95,
    5-0.76,

    geri-3.62

    son dişli oranı 4.06

    Bu oranları az sonra yazacağımız formülde kullanacağız.

    Aracın hızını hesaplarken temelde hesaplanması gereken iki önemli nokta var. Bunlardan biri tekerlek yuvarlanma dairesi, diğeri tekerleğe aktarılan devir.

    Örnek olarak 195/60/15 ölçüsünde lastiklerimiz olduğunu varsayalım.

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği*2)]*Pi sayısı

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(195*0,60*2)]*3,14=1931mm=1,931mt

    Tekerleğin yuvarlanma dairesini bulduk. Şimdi gelelim Tekerleğe aktarılan deviri hesaplamaya.

    Tekerleğe aktarılan devir = (Motor devri(rpm)/son dişli oranı/hangi vitesdeysek o dişlinin oranı/1000)

    Bu iki formülü kullanarak da aracın hızını bulabiliriz;

    Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60

    Hız = 1,931mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60

    Örneğin aracımızda her viteste redline'da ulaşılacak maksimum hızı hesaplayalım;

    (redline'ı 6000 devir/dakika alıyorum. Aracın göstergesinde kırmızı bölge yok. Fakat en son 7000 devir gösterilmiş.)

    1. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/3.58/1000) x 60 = 47.82 km/h

    2. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.93/1000) x 60 = 88.71 km/h

    3. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.32/1000) x 60 =129.71 km/h

    4. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.95/1000) x 60 =180.23 km/h

    5. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.76/1000) x 60 =225.29 km/h

    geri vites >> 1.931 x (6000/4.06/3.62/1000) x 60 = 47.30 km/h



    Gördüğünüz gibi elimizde aracın dişli oranları ve lastik ebadları olduğu sürece aracın istediğimiz devirde hızını hesaplayabiliriz.

    Bu formülleri kullanarak, aracımızın farklı ebatlardaki lastiklerle hızının ne kadar değişeceğini de hesaplayabiliriz.

    Ben hesap kitap anlamam derseniz de size bir adres vereyim ;
    http://www.fatboyraceworks.com/gears/
    Ama km değil de mil kullanılmış sitede...

    Bir teşekkür kafi gelir...


    elinize sağlık çok faydalı oldu




  • Hep merak ettiğim ama araştırmaya da biraz üşendiğim bir konuydu....

    Teşekkür ederim.
  • kim hortlattıysa sağolsun varolsun hep merak ediyodum bu konuyu.
  • bi okusanız keşke. ben hortlattım ama bide soru sordum kimse bilmiyomu? 1.5 dci 75 ve 90 bg liklerin dişli oranları lazım.
  • bir soru işaretim daha kayboldu
    teşekkürler
  • Çok faydalı bir konu hort yapalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VectrAirliness

    siteye göre bizim vectra

    1.vites--49.37 km/h
    2.vites--86.04 km/h
    3.vites--130.59 km/h
    4.vites--164.41 km/h
    5.vites--206.89 km/h





    O değerler kesin yanlıştır :D Vectra B ile 4. viteste 210 gördüm varmı ötesi.
  • Bu hesapla 5. Vites 6000 devirde 205 görüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Clio 4 1.5 dci nin burada satılmayan 83 g/km versiyonu var.Vites oranları normal dci ye göre daha uzun olmasına rağmen son hızı daha yüksek.Bu nasıl oluyor anlamış değilim.
  • Peki ön taraftaki lastik ile arkadakinin boyutu farklıysa bu hesaplama nasıl yapılacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.