Şimdi Ara

ŞANZIMAN DİŞLİ ORANLARI NASIL OKUNMALI? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
176
Cevap
18
Favori
51.638
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar
    O.B.K. arkadaşımızın vermiş olduğu bilgiler çok güzel teşekkürler.

    Fakat

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği/100*2)]*Pi sayısı

    formülünde geçen yanak yüksekliği/100 ifadesi yanlıştır.

    195 /60 /15
    60 ifadesi normalde; (yanak yüksekliği/lastik genişliği)100 anlamına gelir.

    Ufak bir hatırlatma yapayım dedim, yoksa formülün örneği doğrudur. teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALBEA1.6-2006

    selam ahali, birşey sormak istiyorum ve gerçekten bunun cevabına ihtiyacım var..

    arabanın ön kısmından gelen takur tukur seslerden sonra sanayiye götürdüm ve şanzıman dişlilerinden birinin dişi kırılmış. bunu değiştirdikten sonra arabada ilginç bir olay meydana geldi. vites 5'te önceden 3000 devirde 120km/s hızla gidebilen aracım, şuan vites 5'te 3000 devirde 90km/s hızda gidiyor :S:S sanki 5nci vites 4ncü vitesin yerini almış gibi... ve bu durum diğer viteslerde de mevcut.. 2'deyken 1 gibi , 3teyken 2 gibi , 4teyken 3 gibi ...

    araba 2nci el olduğu için bu konuda okuduğum kadarıyla çarklar değiştirilebiliyormuş... öncekiler orjinal değil miydi yoksa sorusu aklıma geldi. fakat sanırım albea 1.6 -2006 dynamic'e sahip bir başka otomobil de eski değerlere daha uygundur. sizin de fikirlerinizi almak isterim.

    merkeze uzak bir yerde yaşadığım için de , tekrar ustaya anında götüremiyorum. tecübesi olan arkadaşlardan rica ediyorum.
    bu konuda bana yardımcı olabilecek birileri var mı lütfen? teşekkürler.


    Anlattığınız farkın oluştuğundan eminseniz farklı dişli takılmış olabilir. Son dişli olarak daha kısa bir dişli kullanılmış gibi görünüyor. Son dişli tüm vites oranlarını etkiler. Ama bir ustanın taktığı dişliyi söktüğüyle kıyaslamadan takacağını sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atamanbey

    Merhaba Osman Bahadır Bey,

    İlk sayfada dişli oranları/hız ile ilgili vermiş olduğunuz hesaplamaları kolayca ve otomatik olarak yapan bir Excel dosyası hazırladım.

    İlgilenen arkadaşlar aşağıdaki linke tıklayıp bilgisayarlarına indirebilirler.

    http://r apidshare.com/files/369134984/Di__li_Vites_Oranlarae__Hesaplama.xls.html

    Link kullanılırken r apidshare yazısındaki boşluğun silinmesi gerekiyor.

    Saygılarımla,



    Merhaba.

    Çok güzel bir dosya hazırlamışsınız. Teşekkür ederim.


    Ekleme;

    Otomatik viteslerde hız normalde olabilecek hızdan hep daha yüksek çıkmaktadır. Sebebi ise tork konvertörüdür. Hesapta tork konvertörünün kayıpları gözardı edilir.




  • Çok Teşekkürler. Elinize Sağlık.
  • böyle güzel paylaşımlara şöyle bir soru eklenebilir mi bilmiyorum,
    aracın en ekonomik - en az yakıtla en fazla yol aldıran hızı 90 mıdır yoksa burdaki devir konusuyla bağlı her araca göre değişen bir devir-hız var mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ergungur

    böyle güzel paylaşımlara şöyle bir soru eklenebilir mi bilmiyorum,
    aracın en ekonomik - en az yakıtla en fazla yol aldıran hızı 90 mıdır yoksa burdaki devir konusuyla bağlı her araca göre değişen bir devir-hız var mıdır?



    Rica ederim.

    Ekonomik sürüş hızı araçtan araca değişir. Bunun sebebi aracın aerodinamik yapısı, şanzımanı ve motorudur. En yüksek viteste km başına devir her hızda sabitken her hızda aracın göğüslemesi gereken direnç farklıdır. Ve aracın aerodinamik yapısına göre değişmekle birlikte genelde 100km/h üzerinde bu direnç üstel olarak artar.

    Bu yüzden tüm araçlarda ekonomi için genelgeçer bir hız/devir tespit etmek güçtür. Ancak genel olarak binek araçlarda yakşalık olarak 100km/h kırılma noktasıdır.

    Kolay gelsin.




  • Hyundai Era Dizel Manuel Vites(4000 devir) için değerler

    Son Hız
    1.Vites 33,53
    2.Vites 61,78
    3.Vites 101,94
    4.Vites 143,61
    5.Vites 183,65
    Geri Vites 33,83
  • bi yanlışlıkmı yaptım ? yoksa ben 240km/h hıza çıkamıyacakmıyım ?
     ŞANZIMAN DİŞLİ ORANLARI NASIL OKUNMALI?
  • teşekürler faydalı olmuş..
  • merhaba

    ciroen bx kullanacısı olarak, 1.9 gti 5nci videste 3 bin devir 100 km hızla gidiyor benim isteğim 120 km hızla gitmesi bu hıza çıkmam için ne yapmam gerekir yardımcı olursanız sevinirim.
  • Emeğine sağlık..
  • Arkadaşlar şanzıman dişli oranları okunması ile ilgili olarak ve daha fazlası için iphone u olan kullanıcıların faydalanabilecekleri bir uygulama yazdım.
    Uygulamayı bedava indirmeniz için aşağıdaki forum konusunda free promo kodları bulunmakta eğer hepsi kullanılmamışsa belki siz de ücretsiz indirebilirsiniz.
    http://forum.donanimhaber.com/m_45256645/tm.htm

    bu da uygulamanın adresi , tüm açıklamalara da buradan ulaşabilirsiniz.
    http://itunes.apple.com/tr/app/igearmaster/id406393266?mt=8




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasan2641

    merhaba

    ciroen bx kullanacısı olarak, 1.9 gti 5nci videste 3 bin devir 100 km hızla gidiyor benim isteğim 120 km hızla gitmesi bu hıza çıkmam için ne yapmam gerekir yardımcı olursanız sevinirim.


    Merhaba.

    Son dişli oranını değiştirmek veya 5.vites dişli oranını değiştirmek gerekir. Uygulama bakımından en kolayı son dişliyi değiştirmektir. Ama bu uzayan bu oran aracın ivmelenmesini negatif yönde etkileyecektir.
  • Hocam 2 aracı kıyaslarken yere aktarılan torkları içi kabaca ben(ağırlık aerodynamic katmadan kaba hesap) o anki motorun ürettiği tork x o vitesin dişli oranıdiyordum.SOn dişi oranının ne işe yaradığını şimdi anladım ve iyi kavradığımı düşünüyorum.Peki bundan sonra mukayese yaparken tork x o vitesin dişi oranı x son dişli oranı diyerekten puan cinsinden mukayese yapmam yanlış olur mu? umarım anlarsınız çünkü anlatamadım sanki pek :)

    Misal 3. vites için bir araç 1.8 olsun dişli oranı ve torku 200 nm
    Diğer araç için 3.vites oranı 1.6 dişli oranı ve torku 240 nm

    Ben daha önce bu 2 aracı mukayese ederken sadece bu 2 değeri çarpıyordum ve o an için yere aktarılan torklarını kabaca hesap etmeye çalışıyordum.Bundan sonra formülüme son dişli oranını da eklesem tutarsızlaşır mı formülüm ? Sonuçta artan son dişli oranı daha büyük tork anlamına gelmez mi?




  • Ayrıca son dişli oranı dedikleri şey bisikletlerdeki önde 3 farklı dişliye sahip olan büyük çark mıdır?Şimdi merak ettiğim bisiklette arkadaki dişliler küçüldükte yani oran küçüldükçe hız artıyor fakat öndeki çarkta bunun tam tersi yani en büyük dişlide en fazla hızı yapabiliyoruz.Otomobillerdeki bu son dişli oranı bisikletlerin öndeki çarkı gibi midir? Yoksa aynı şekilde orda da oran küçüldükçe hız artar mı?
  • hocam çok teşekkürler eline sağlık paylaşımlarının devamını bekliyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer
    Ayrıca son dişli oranı dedikleri şey bisikletlerdeki önde 3 farklı dişliye sahip olan büyük çark mıdır?Şimdi merak ettiğim bisiklette arkadaki dişliler küçüldükte yani oran küçüldükçe hız artıyor fakat öndeki çarkta bunun tam tersi yani en büyük dişlide en fazla hızı yapabiliyoruz.Otomobillerdeki bu son dişli oranı bisikletlerin öndeki çarkı gibi midir? Yoksa aynı şekilde orda da oran küçüldükçe hız artar mı?

    Evet ona bezetebiliriz. Arka disliyi en kucukte sabit tutmak suretiyle, ondeki disliyi en buyukte tutarsak pedali cevirmek kolay yani ivmelenme hizli olur ancak hiz dusuk olur. En kucuk dislide de tam tersi olur, cevirmek yani ivmelendirmek yavas ancak son hiz yuksek olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Phantoka -- 28 Ocak 2011; 14:56:37 >
  • ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D_E_V_I_L

    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer
    Ayrıca son dişli oranı dedikleri şey bisikletlerdeki önde 3 farklı dişliye sahip olan büyük çark mıdır?Şimdi merak ettiğim bisiklette arkadaki dişliler küçüldükte yani oran küçüldükçe hız artıyor fakat öndeki çarkta bunun tam tersi yani en büyük dişlide en fazla hızı yapabiliyoruz.Otomobillerdeki bu son dişli oranı bisikletlerin öndeki çarkı gibi midir? Yoksa aynı şekilde orda da oran küçüldükçe hız artar mı?

    Evet ona bezetebiliriz. Arka disliyi en kucukte sabit tutmak suretiyle, ondeki disliyi en buyukte tutarsak pedali cevirmek kolay yani ivmelenme hizli olur ancak hiz dusuk olur. En kucuk dislide de tam tersi olur, cevirmek yani ivmelendirmek yavas ancak son hiz yuksek olur.


    soru ile cevap arasında çelişki var gibi




  • elinize sağlık, güzel bir çalışma olmuş. formüllerinize birimleride ekleyebilirmisiniz?
    lastik ölçülerindeki mm midir cm midir..
    1000e bölmek çarrpmak hangi dönüşüm için..
    en azından birim sadeleştirmesiyle akılda daha kalıcı olur..
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.