Şimdi Ara

Şanzımanda ötme sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (4 Mobil) - 1 Masaüstü4 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
104.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1999 model 54000 km'de palio arabam var.1-2 yıldır 80-110 km arası gaz verdikçe bir uğultu sesi geliyor şanzımandan.Araştırdık bir çözüm bulamadık.Gittiğim tüm tamirciler diferansiyel rulmanlarından dedi.1000 liraya yakın para harcayarak tüm rulmanları, baskı balata ve birkaç parçayı daha değiştirdik.Ancak sorun çözülmedi.
    Tamircinin dediğine göre sorun dişlilerdenmiş.Geçen sene başka bir tamirci şanzımanda 1 litre yağ eksik demişti yağını tamamlayıp arabayı vermişlerdi.Acaba yağsız çalışmaktan dişliler mi aşındı?110 km'den sonra neden ses yapmıyor?



  • @Calpi84 affına sığınarak yaşadığım benzer bir sorunu senin başlığında paylaşmak istiyorum. Bu kadar yakın konu -sorun- için yeni bir başlık açmamak adına...

    Benim aracımda sadece 4. viteste ve sadece gaza bastığım zaman gelen bir vınlama/uğuldama sesi var. Diğer viteslerde ses yok, gazdan ayağımı çekince ya da debriyaja basınca uğultu kesiliyor.

    Şanzımanı açtırdım, bilyaları dağılmış, değişti. Malesef ki sorun çözülmedi.

    Usta "Dişlilerde sorun, aşınma görmedim, bilyalar bozulmuş olduğundan onları değiştirip topladım" dedi. Kendince bana fazla masraf çıkarmadan sorunu çözmeye çalıştı, malesef ki çözülmedi. Sadece sesin tonu değişmiş, biraz daha tok uğultu hale gelmiş.

    Bir hafta kadar kullanıp, cuma günü tekrar gideceğim, şanzıman bir kez daha inecek. Sanırım bu sefer grup dişlileri değişecek. O da masraflı bir iş olacak...

    Bu problem neden kaynaklanabilir? Grup dişlilerini değiştirmeden çözülebilir mi acaba?
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Şanzımandan Gelen Ötme Sesi ve Çözümleri

    Manuel şanzımandan gelen uğultu sesi, yaygın bir problemdir ve çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir. Bu sorunla karşı karşıyaysanız, aşağıdaki bilgiler size yardımcı olabilir.

    Şanzıman Ötme Sesi Nedenleri:

    • Yetersiz Yağ Seviyesi: Şanzımandaki yağ seviyesinin düşük olması, sürtünmeyi artırarak ötme sesine neden olabilir.
    • Kirli veya Bozulmuş Yağ: Yağın zamanla bozulması veya kirlenmesi, yağlama özelliklerini kaybetmesine ve ötme sesine yol açabilir.
    • Yıpranmış Rulmanlar veya Dişliler: Şanzımandaki yıpranmış rulmanlar veya dişliler, ötme veya uğultu sesine neden olabilir.
    • Hasarlı Senkronizörler: Senkronizörler, vites geçişlerini yumuşatmaya yardımcı olur. Hasarlı senkronizörler, özellikle vites geçişleri sırasında ötme sesine neden olabilir.

    Şanzıman Ötme Sesi Çözümleri:

    • Şanzıman Yağı Seviyesini Kontrol Edin ve Gerekirse Tamamlayın: Şanzıman yağı seviyesini düzenli olarak kontrol edin ve düşükse uygun şanzıman yağıyla tamamlayın.
    • Şanzıman Yağını Değiştirin: Kirli veya bozulmuş şanzıman yağını, üretici tarafından önerilen aralıklarla değiştirin.
    • Hasarlı Parçaları Değiştirin: Yıpranmış rulmanlar, dişliler veya senkronizörler tespit edilirse, bunları yetkili bir teknisyen tarafından değiştirin.
    • Özel Şanzıman Katkıları Kullanın: Bazı özel şanzıman katkıları, ötme sesini azaltmaya yardımcı olabilir. Ancak, bu katkıları kullanmadan önce üreticinin talimatlarına uyduğunuzdan emin olun.

    Diferensiyel Sesini Kesmek İçin Yağ Kullanımı:

    Diferensiyelden gelen ötme sesi, genellikle yağ eksikliğinden veya hasarlı dişlilerden kaynaklanır. Diferensiyel yağını düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse özel bir diferansiyel yağıyla tamamlayın. Bu yağ, dişlileri yağlayarak ve ötme sesini azaltarak diferansiyelin performansını iyileştirmeye yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • @Calpi84 affına sığınarak yaşadığım benzer bir sorunu senin başlığında paylaşmak istiyorum. Bu kadar yakın konu -sorun- için yeni bir başlık açmamak adına...

    Benim aracımda sadece 4. viteste ve sadece gaza bastığım zaman gelen bir vınlama/uğuldama sesi var. Diğer viteslerde ses yok, gazdan ayağımı çekince ya da debriyaja basınca uğultu kesiliyor.

    Şanzımanı açtırdım, bilyaları dağılmış, değişti. Malesef ki sorun çözülmedi.

    Usta "Dişlilerde sorun, aşınma görmedim, bilyalar bozulmuş olduğundan onları değiştirip topladım" dedi. Kendince bana fazla masraf çıkarmadan sorunu çözmeye çalıştı, malesef ki çözülmedi. Sadece sesin tonu değişmiş, biraz daha tok uğultu hale gelmiş.

    Bir hafta kadar kullanıp, cuma günü tekrar gideceğim, şanzıman bir kez daha inecek. Sanırım bu sefer grup dişlileri değişecek. O da masraflı bir iş olacak...

    Bu problem neden kaynaklanabilir? Grup dişlilerini değiştirmeden çözülebilir mi acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greentooth

    @Calpi84 affına sığınarak yaşadığım benzer bir sorunu senin başlığında paylaşmak istiyorum. Bu kadar yakın konu -sorun- için yeni bir başlık açmamak adına...

    Benim aracımda sadece 4. viteste ve sadece gaza bastığım zaman gelen bir vınlama/uğuldama sesi var. Diğer viteslerde ses yok, gazdan ayağımı çekince ya da debriyaja basınca uğultu kesiliyor.

    Şanzımanı açtırdım, bilyaları dağılmış, değişti. Malesef ki sorun çözülmedi.

    Usta "Dişlilerde sorun, aşınma görmedim, bilyalar bozulmuş olduğundan onları değiştirip topladım" dedi. Kendince bana fazla masraf çıkarmadan sorunu çözmeye çalıştı, malesef ki çözülmedi. Sadece sesin tonu değişmiş, biraz daha tok uğultu hale gelmiş.

    Bir hafta kadar kullanıp, cuma günü tekrar gideceğim, şanzıman bir kez daha inecek. Sanırım bu sefer grup dişlileri değişecek. O da masraflı bir iş olacak...

    Bu problem neden kaynaklanabilir? Grup dişlilerini değiştirmeden çözülebilir mi acaba?



    Vallaha sorunumuz aynı gibi.Bende 4. vitesteyken 80-110 aralığında gaza bastıkça uğultu oluyor.Debriyaja basınca veya viteste gaz vermeyince ses yok.
    Bir sürü rulman değişti dişliler hariç değişmedik yer kalmadı sorun çözülmedi keşke temiz bir çıkma şanzıman alsaydım daha iyi olurdu.Bizimde dişliler çok temiz gözüküyor ama ses yapıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Sanırım kimsenin sorun hakkında pek bi fikri yok.


    @Calpi84
    Sesin sadece belli bir viteste gelmesi, problemin yürüyen aksamda ya da diferansiyelde değil, şanzımanda olduğunun göstergesi. Yoksa lastikler döndüğü sürece ses gelmesi gerekirdi...

    Ben cuma günü yeniden açtırıyorum şanzımanı. Gözle görülür bir hasar olmasa da, demek ki belli bir aşınma ve boşluk var dişlilerde, gelişmeleri paylaşırım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greentooth

    Sanırım kimsenin sorun hakkında pek bi fikri yok.


    @Calpi84
    Sesin sadece belli bir viteste gelmesi, problemin yürüyen aksamda ya da diferansiyelde değil, şanzımanda olduğunun göstergesi. Yoksa lastikler döndüğü sürece ses gelmesi gerekirdi...

    Ben cuma günü yeniden açtırıyorum şanzımanı. Gözle görülür bir hasar olmasa da, demek ki belli bir aşınma ve boşluk var dişlilerde, gelişmeleri paylaşırım...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar sanzuman yağının seviyesini nasıl kontrol edebilirim?Arabayı aldım alalı yağ falan koymadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo


    quote:

    Orijinalden alıntı: greentooth

    @Calpi84 affına sığınarak yaşadığım benzer bir sorunu senin başlığında paylaşmak istiyorum. Bu kadar yakın konu -sorun- için yeni bir başlık açmamak adına...

    Benim aracımda sadece 4. viteste ve sadece gaza bastığım zaman gelen bir vınlama/uğuldama sesi var. Diğer viteslerde ses yok, gazdan ayağımı çekince ya da debriyaja basınca uğultu kesiliyor.

    Şanzımanı açtırdım, bilyaları dağılmış, değişti. Malesef ki sorun çözülmedi.

    Usta "Dişlilerde sorun, aşınma görmedim, bilyalar bozulmuş olduğundan onları değiştirip topladım" dedi. Kendince bana fazla masraf çıkarmadan sorunu çözmeye çalıştı, malesef ki çözülmedi. Sadece sesin tonu değişmiş, biraz daha tok uğultu hale gelmiş.

    Bir hafta kadar kullanıp, cuma günü tekrar gideceğim, şanzıman bir kez daha inecek. Sanırım bu sefer grup dişlileri değişecek. O da masraflı bir iş olacak...

    Bu problem neden kaynaklanabilir? Grup dişlilerini değiştirmeden çözülebilir mi acaba?



    Vallaha sorunumuz aynı gibi.Bende 4. vitesteyken 80-110 aralığında gaza bastıkça uğultu oluyor.Debriyaja basınca veya viteste gaz vermeyince ses yok.
    Bir sürü rulman değişti dişliler hariç değişmedik yer kalmadı sorun çözülmedi keşke temiz bir çıkma şanzıman alsaydım daha iyi olurdu.Bizimde dişliler çok temiz gözüküyor ama ses yapıyor.

    arkadaşlar 2008 model 36000 km de peugeot 207 sahibiyim.
    manule vites...
    benim aracın sorunuda; alıntı mesajdaki arkadaşla aynı....
    deliricem. arabayı titizlikle kullanıyorum sert hareketlerde bulunmuyorum. ama 4. viteste başlayan uğultu beni verem etti.
    5 defa şanzıman yağı değiştim gereksiz yere....
    en son totalin 75w80 şanzıman yağını koydum. kullanma kılavuzunda 75w80 2litre diyordu. bizde 2 litre koyduk.
    ama bazı forumlarda uğultunun nedenini şanzıman azlığı nedeniyle de yapar diyordu.
    kafam karıştı. acaba şanzıman yağını ağzına kadar mı doldurmam gerekiyordu. ben aracın kullanma kılavuzundaki ölçülere göre koydum.
    lütfen akıl verin. kimisi normal bende de var diyor kimisi şanzımanı dağıttık onu değiştik bunu değiştik sorun çözülmedi diyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabuda

    quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo


    quote:

    Orijinalden alıntı: greentooth

    @Calpi84 affına sığınarak yaşadığım benzer bir sorunu senin başlığında paylaşmak istiyorum. Bu kadar yakın konu -sorun- için yeni bir başlık açmamak adına...

    Benim aracımda sadece 4. viteste ve sadece gaza bastığım zaman gelen bir vınlama/uğuldama sesi var. Diğer viteslerde ses yok, gazdan ayağımı çekince ya da debriyaja basınca uğultu kesiliyor.

    Şanzımanı açtırdım, bilyaları dağılmış, değişti. Malesef ki sorun çözülmedi.

    Usta "Dişlilerde sorun, aşınma görmedim, bilyalar bozulmuş olduğundan onları değiştirip topladım" dedi. Kendince bana fazla masraf çıkarmadan sorunu çözmeye çalıştı, malesef ki çözülmedi. Sadece sesin tonu değişmiş, biraz daha tok uğultu hale gelmiş.

    Bir hafta kadar kullanıp, cuma günü tekrar gideceğim, şanzıman bir kez daha inecek. Sanırım bu sefer grup dişlileri değişecek. O da masraflı bir iş olacak...

    Bu problem neden kaynaklanabilir? Grup dişlilerini değiştirmeden çözülebilir mi acaba?



    Vallaha sorunumuz aynı gibi.Bende 4. vitesteyken 80-110 aralığında gaza bastıkça uğultu oluyor.Debriyaja basınca veya viteste gaz vermeyince ses yok.
    Bir sürü rulman değişti dişliler hariç değişmedik yer kalmadı sorun çözülmedi keşke temiz bir çıkma şanzıman alsaydım daha iyi olurdu.Bizimde dişliler çok temiz gözüküyor ama ses yapıyor.

    arkadaşlar 2008 model 36000 km de peugeot 207 sahibiyim.
    manule vites...
    benim aracın sorunuda; alıntı mesajdaki arkadaşla aynı....
    deliricem. arabayı titizlikle kullanıyorum sert hareketlerde bulunmuyorum. ama 4. viteste başlayan uğultu beni verem etti.
    5 defa şanzıman yağı değiştim gereksiz yere....
    en son totalin 75w80 şanzıman yağını koydum. kullanma kılavuzunda 75w80 2litre diyordu. bizde 2 litre koyduk.
    ama bazı forumlarda uğultunun nedenini şanzıman azlığı nedeniyle de yapar diyordu.
    kafam karıştı. acaba şanzıman yağını ağzına kadar mı doldurmam gerekiyordu. ben aracın kullanma kılavuzundaki ölçülere göre koydum.
    lütfen akıl verin. kimisi normal bende de var diyor kimisi şanzımanı dağıttık onu değiştik bunu değiştik sorun çözülmedi diyor.

    Benim tecrübeme göre şanzıman yağsız kalıp sorun oluşmuştur.Benim şanzımana yanık demişlerdi yağ değiştirmeyle düzelmez.Yağ değiştirirken de bunu yapma öter demişlerdi dinlemedim.
    Tamir etmeye kalkarlarsa yaptırma ya da serviste yaptır.Olmazsa çıkma sağlam şanzıman taktır.Ben çok para harcadım olmadı yine uğultu yaptı.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    DSG şanzıman ses sorunu
    14 yıl önce açıldı
    Hararet Problemi
    geçen yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabuda

    quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo


    quote:

    Orijinalden alıntı: greentooth

    @Calpi84 affına sığınarak yaşadığım benzer bir sorunu senin başlığında paylaşmak istiyorum. Bu kadar yakın konu -sorun- için yeni bir başlık açmamak adına...

    Benim aracımda sadece 4. viteste ve sadece gaza bastığım zaman gelen bir vınlama/uğuldama sesi var. Diğer viteslerde ses yok, gazdan ayağımı çekince ya da debriyaja basınca uğultu kesiliyor.

    Şanzımanı açtırdım, bilyaları dağılmış, değişti. Malesef ki sorun çözülmedi.

    Usta "Dişlilerde sorun, aşınma görmedim, bilyalar bozulmuş olduğundan onları değiştirip topladım" dedi. Kendince bana fazla masraf çıkarmadan sorunu çözmeye çalıştı, malesef ki çözülmedi. Sadece sesin tonu değişmiş, biraz daha tok uğultu hale gelmiş.

    Bir hafta kadar kullanıp, cuma günü tekrar gideceğim, şanzıman bir kez daha inecek. Sanırım bu sefer grup dişlileri değişecek. O da masraflı bir iş olacak...

    Bu problem neden kaynaklanabilir? Grup dişlilerini değiştirmeden çözülebilir mi acaba?



    Vallaha sorunumuz aynı gibi.Bende 4. vitesteyken 80-110 aralığında gaza bastıkça uğultu oluyor.Debriyaja basınca veya viteste gaz vermeyince ses yok.
    Bir sürü rulman değişti dişliler hariç değişmedik yer kalmadı sorun çözülmedi keşke temiz bir çıkma şanzıman alsaydım daha iyi olurdu.Bizimde dişliler çok temiz gözüküyor ama ses yapıyor.

    arkadaşlar 2008 model 36000 km de peugeot 207 sahibiyim.
    manule vites...
    benim aracın sorunuda; alıntı mesajdaki arkadaşla aynı....
    deliricem. arabayı titizlikle kullanıyorum sert hareketlerde bulunmuyorum. ama 4. viteste başlayan uğultu beni verem etti.
    5 defa şanzıman yağı değiştim gereksiz yere....
    en son totalin 75w80 şanzıman yağını koydum. kullanma kılavuzunda 75w80 2litre diyordu. bizde 2 litre koyduk.
    ama bazı forumlarda uğultunun nedenini şanzıman azlığı nedeniyle de yapar diyordu.
    kafam karıştı. acaba şanzıman yağını ağzına kadar mı doldurmam gerekiyordu. ben aracın kullanma kılavuzundaki ölçülere göre koydum.
    lütfen akıl verin. kimisi normal bende de var diyor kimisi şanzımanı dağıttık onu değiştik bunu değiştik sorun çözülmedi diyor.

    Alıntıları Göster
    Arkadaslar sanzimanlara yeni yag degisimi yaptirmadiniz demi.
    yada şóyle diyim eger şanzimaninizin yagini degistirtip ince yag koydurduysaniz hatalar meydana cikmis olabilir, ha sizin ugultu neden dye dusundum ilk vinlama yazmissiniz benim paliodada vardi ama viteste degil hizla alakali mesela 90 110 arasi gbi bseydi. ama ugultu degildi bi deneyin sizde 90 dan sora hem 4.viteste hem 5.viteste deneyin. ugultu teker bilyasindan olur ya karistirmiyosunuz demi arkadaslar.. ayrica defransiyelin otmedigi ne malum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    Arkadaslar sanzimanlara yeni yag degisimi yaptirmadiniz demi.
    yada şóyle diyim eger şanzimaninizin yagini degistirtip ince yag koydurduysaniz hatalar meydana cikmis olabilir, ha sizin ugultu neden dye dusundum ilk vinlama yazmissiniz benim paliodada vardi ama viteste degil hizla alakali mesela 90 110 arasi gbi bseydi. ama ugultu degildi bi deneyin sizde 90 dan sora hem 4.viteste hem 5.viteste deneyin. ugultu teker bilyasindan olur ya karistirmiyosunuz demi arkadaslar.. ayrica defransiyelin otmedigi ne malum

    Alıntıları Göster
    ayrıca bence şanzımanı açtırıp disli değişimi yapmadan evvela katkı maddesiyle bi deneyin derim




  • Indigo I kullanıcısına yanıt
    bendede aynı sorun vardı tüm ustalar debriyaj bilyesi diyordu ama şanzuman indirildi ve bende vardım sorun 5. vites mansurası dağılmış.

    izmir yeedek parça bayiyle görüştük poloların hepsinde sık sık rastlanan sorunmuş parçayı çok satıyoruz dedi. ayrıca gres kauçukla yağlayın yoksa 5.vites şanzuman yağından tam yararlanmadığı için kısa süre sonra yine aynı sesi alırsınız dedi

    ben şanzumanı indirttim ama formun birinde okumuştum 5. vites mansurası için şanzumanı indirmeden yapanlar varmış. fiyatı etkileyeceği için söylüyorum
  • Belli Km'yi devirmiş her aracın şanzımanı dişliler aşındığından dolayı genellikle öter.Bu ötme şanzıman yağı değiştikten sonra daha çok belli eder kendini.Bunun sebebi ise şanzımandaki aşınan parçaların çapakları yağa karışarak dişliler arasındaki boşluğu kapatır böylece ses kesilir.Şanzıman yağı değiştiğinde ise yağ ince geldiği ve dişlilerde boşluk olduğu için şanzıman ötme yapar.Bu yüzden sanayideki eski ustalar her zaman karşı çıkar şanzıman yağı değişimine,başlarına bela almamak için.Tofaşlarda şanzıman-difransiyel ötmesi kronik olduğu için bazı uyanıklar arabasını satmaya yakın şanzıman ve difransiyele talaş,gres yağı,demir tozu vs. katarlar.

    Sizin sorununuza gelirsek; ötme sorunu prizdirek milinden olabilir,rulmanlardan olabilir,dişlilerden olabilir bunu ancak sağlam bir usta teşhis edebilir.Şanzımanı öten aracı şahsen gidip tamir ettirmeye kalkmazdım,çıkma şanzıman alır eskisini hurdaya verirdim.Zaten bütün ustalarda bunu öneriyor.1000 tl masraf etmişsiniz zaten,çıkma şanzıman ve montaj işçiliği o kadar tutmazdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Belli Km'yi devirmiş her aracın şanzımanı dişliler aşındığından dolayı genellikle öter.Bu ötme şanzıman yağı değiştikten sonra daha çok belli eder kendini.Bunun sebebi ise şanzımandaki aşınan parçaların çapakları yağa karışarak dişliler arasındaki boşluğu kapatır böylece ses kesilir.Şanzıman yağı değiştiğinde ise yağ ince geldiği ve dişlilerde boşluk olduğu için şanzıman ötme yapar.Bu yüzden sanayideki eski ustalar her zaman karşı çıkar şanzıman yağı değişimine,başlarına bela almamak için.Tofaşlarda şanzıman-difransiyel ötmesi kronik olduğu için bazı uyanıklar arabasını satmaya yakın şanzıman ve difransiyele talaş,gres yağı,demir tozu vs. katarlar.

    Sizin sorununuza gelirsek; ötme sorunu prizdirek milinden olabilir,rulmanlardan olabilir,dişlilerden olabilir bunu ancak sağlam bir usta teşhis edebilir.Şanzımanı öten aracı şahsen gidip tamir ettirmeye kalkmazdım,çıkma şanzıman alır eskisini hurdaya verirdim.Zaten bütün ustalarda bunu öneriyor.1000 tl masraf etmişsiniz zaten,çıkma şanzıman ve montaj işçiliği o kadar tutmazdı.
    Şanzumandaki ötme çok küçük seviyelerdeyse hiç kafaya takmayın derim. Çünkü şaznumanı açıp sorunlu dişliyi değiştirmek çoğunlukla sıkıntıyı çözmüyor. Şanzumanın içinde bulunan dişliler zaman içinde çalışmadan dolayı aşınıyorlar, sizin takacağınız yeni bir adet dişli diğer dişlilerle tam uyum sağlamadığından sıkıntı olabiliyor.
    Eğer arabanızda 50.000 km yada olmadı 80.000 km ve altında yani düşük kilometrelerde şanzuman problemi yaşarsanız şanzumanı açıp tamir yoluna gidebilirsiniz. Ancak ilerleyen kilometrelerde şanzuman sorunu yaşadıysanız en mantıklısı bir hurdacıya gidip eskisini verip garantili olarak çıkma bir şanzuman almaktır. Hatta ustanız şanzumanların arasından daha önce revizyon görmemiş ve düzgün bir tane seçer ve takar. Eğer taktıktan sonra sorun olursa zaten hemen geri söker çıkmacıya verir bir başkasını alırsınız. Yoksa kendi şanzumanınızı dağıtıp, çıkma yada yeni parça alıp onarıp taktıktan sonra sorun devam ederse yada başka sorunlarla karşılaşırsanız hem yaptığınız masraf hemde harcadığınız zaman boşa gider.

    50.000 km ve/veya 3 yaş üzeri üzeri ikinci el bir araba aldığınızda hemen ertesi günü, motor yağını, şanzuman yağını, antifirizli motor suyunu, fren hidroliği vs gibi sıvılarını ve hava filtresi, klima filtresi ve yakıt filtresi gibi elemanları değiştirin. Bunların tamamı 200 TL civarı tutar ve sizi ilerleyen zamanlarda acaba sorularından ve sıkıntı yaşama ihtimalinden kurtarır, aracınızında sağlıklı çalışmasını garanti eder.

    Sanayi ustaları genelde motor yağı haricindeki yağların değişimini gereksiz görür ama yanlış bir düşüncedir. Artı antifirizi değiştirmeyide gereksiz görür bunun yerine aracın soğutma suyunun donma derecesini ölçer ve gerekiyorsa antifiriz ilavesi yapmayı uygun görür bu da kesinlikle yanlıştır. Antifirizin donma derecesi iyi seviyelerde olabilir ama antifirizin bir diğer görevide motorda paslanmanın yani korozyon oluşmasnı önlemektir, antifiriz zaman içinde pas önleme özelliğini kaybediyor ve bu nedenler motor içinde oluşan paslanma sebebiyle soğutma suyu bulanık ve çamurlu bir renk ve kıvam alıyor bu da radyatörde soğutma kaybına neden olurken, termostatta da açma sorunu oluşturup arabanın hararet yapmasına sebep oluyor. 3 litre kaliteli mavi antifriz 25 TL kırmızı renk yani organikse 40 TL su zaten bedava genel bakım içinde değişim işçiliği desen ilave 10 TL getirirki değiştirmeyip risk aldığınıza değmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 22 Kasım 2014; 14:05:38 >




  • benim bindiğim hiçbir arabada şanzıman problemi çıkmadı
    250000 de bile hala problemsiz çalışan puntom vardı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pertry

    benim bindiğim hiçbir arabada şanzıman problemi çıkmadı
    250000 de bile hala problemsiz çalışan puntom vardı
    Şanzuman tamirini her usta yapamaz. Lego gibi takıp yağını koyup hazır olacak bir parça değildir. Boşluğu doğru verilmezse yine öter. Boşluk verilirken dişliye boya sürülüp diğer dişliye düzgün bulaşıp bulaşmadığına kadar ince çalışılır. Diferansiyel tamiri yapan yerler sorunsuz yapılır demedikçe tamiri risklidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greentooth

    @Calpi84 affına sığınarak yaşadığım benzer bir sorunu senin başlığında paylaşmak istiyorum. Bu kadar yakın konu -sorun- için yeni bir başlık açmamak adına...

    Benim aracımda sadece 4. viteste ve sadece gaza bastığım zaman gelen bir vınlama/uğuldama sesi var. Diğer viteslerde ses yok, gazdan ayağımı çekince ya da debriyaja basınca uğultu kesiliyor.

    Şanzımanı açtırdım, bilyaları dağılmış, değişti. Malesef ki sorun çözülmedi.

    Usta "Dişlilerde sorun, aşınma görmedim, bilyalar bozulmuş olduğundan onları değiştirip topladım" dedi. Kendince bana fazla masraf çıkarmadan sorunu çözmeye çalıştı, malesef ki çözülmedi. Sadece sesin tonu değişmiş, biraz daha tok uğultu hale gelmiş.

    Bir hafta kadar kullanıp, cuma günü tekrar gideceğim, şanzıman bir kez daha inecek. Sanırım bu sefer grup dişlileri değişecek. O da masraflı bir iş olacak...

    Bu problem neden kaynaklanabilir? Grup dişlilerini değiştirmeden çözülebilir mi acaba?



    Aynı sorun tıpatıp benim 2004 Honda Jazz'da da var. 800 TL'ye bilye değişti, sorun devam ediyor.

    Özel Honda servisi yanlış teşhis koydu, zararı bana.

    Dişliyi 600'e değiştirmem öneriliyor şu an.




  • 35000 km Peugeot 208 otomatik vites aracımda 2000-3000 devir arası ara hızlanmalarda uğultu geliyor ve bu ses var. Birebir aynı tanımı bir başka forumda Citroen için bir kişi şöyle yazmış:

    http://www.trcitroen.com/forum/citroen-c4/11068-motordan-ya-da-sanzimandan-gelen-hafif-ugultu-sesi.html



    Ne yapmak lazım? Çok masraf açar mı? Garanti dolmasına 2 ay var ama şanzımanı elletmek istemiyorum. Hele otomatik olunca malum. Ses aşırı değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 19 Şubat 2018; 20:23:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greentooth

    @Calpi84 affına sığınarak yaşadığım benzer bir sorunu senin başlığında paylaşmak istiyorum. Bu kadar yakın konu -sorun- için yeni bir başlık açmamak adına...

    Benim aracımda sadece 4. viteste ve sadece gaza bastığım zaman gelen bir vınlama/uğuldama sesi var. Diğer viteslerde ses yok, gazdan ayağımı çekince ya da debriyaja basınca uğultu kesiliyor.

    Şanzımanı açtırdım, bilyaları dağılmış, değişti. Malesef ki sorun çözülmedi.

    Usta "Dişlilerde sorun, aşınma görmedim, bilyalar bozulmuş olduğundan onları değiştirip topladım" dedi. Kendince bana fazla masraf çıkarmadan sorunu çözmeye çalıştı, malesef ki çözülmedi. Sadece sesin tonu değişmiş, biraz daha tok uğultu hale gelmiş.

    Bir hafta kadar kullanıp, cuma günü tekrar gideceğim, şanzıman bir kez daha inecek. Sanırım bu sefer grup dişlileri değişecek. O da masraflı bir iş olacak...

    Bu problem neden kaynaklanabilir? Grup dişlilerini değiştirmeden çözülebilir mi acaba?



    Hocam benimde Peugeot 208 yarı otomatik vites aracımda 4. Ve 5. Viteslerde 2000 devirden itibaren başlayan aynı uğultu ve tınlama sesi var. Yeni farkettim veya yeni başladı. Garantisi 2 ay sonra bitiyor. Tavsiyeniz nedir? Şanzıman indirilmesi gerekiyor mu ve bu beni korkutuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    35000 km Peugeot 208 otomatik vites aracımda 2000-3000 devir arası ara hızlanmalarda uğultu geliyor ve bu ses var. Birebir aynı tanımı bir başka forumda Citroen için bir kişi şöyle yazmış:

    http://www.trcitroen.com/forum/citroen-c4/11068-motordan-ya-da-sanzimandan-gelen-hafif-ugultu-sesi.html



    Ne yapmak lazım? Çok masraf açar mı? Garanti dolmasına 2 ay var ama şanzımanı elletmek istemiyorum. Hele otomatik olunca malum. Ses aşırı değil.

    https://forum.donanimhaber.com/liqui-moly-sen-bir-efsanesin--131285262#131285262




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greentooth

    @Calpi84 affına sığınarak yaşadığım benzer bir sorunu senin başlığında paylaşmak istiyorum. Bu kadar yakın konu -sorun- için yeni bir başlık açmamak adına...

    Benim aracımda sadece 4. viteste ve sadece gaza bastığım zaman gelen bir vınlama/uğuldama sesi var. Diğer viteslerde ses yok, gazdan ayağımı çekince ya da debriyaja basınca uğultu kesiliyor.

    Şanzımanı açtırdım, bilyaları dağılmış, değişti. Malesef ki sorun çözülmedi.

    Usta "Dişlilerde sorun, aşınma görmedim, bilyalar bozulmuş olduğundan onları değiştirip topladım" dedi. Kendince bana fazla masraf çıkarmadan sorunu çözmeye çalıştı, malesef ki çözülmedi. Sadece sesin tonu değişmiş, biraz daha tok uğultu hale gelmiş.

    Bir hafta kadar kullanıp, cuma günü tekrar gideceğim, şanzıman bir kez daha inecek. Sanırım bu sefer grup dişlileri değişecek. O da masraflı bir iş olacak...

    Bu problem neden kaynaklanabilir? Grup dişlilerini değiştirmeden çözülebilir mi acaba?



    Hocam size bahsettiğim ve Youtube videosu da olan sorunun benzeri hatta aynısı şurada yorumlanmış:
    http://www.207tr.com/index.php?topic=10096.0

    Aracın 4. vitesteki hızının (50 km/h) motor devri (2000 rpm) ile uyumsuz olmasından, daha doğrusu yetersiz olmasından, aracın erken vites atmasından kaynaklandığını ve normal olduğundan bahsediliyor ama içime sinmedi pek açıkçası. Ayna mahruiti / diferansiyel sesi tıpkı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Şanzumandaki ötme çok küçük seviyelerdeyse hiç kafaya takmayın derim. Çünkü şaznumanı açıp sorunlu dişliyi değiştirmek çoğunlukla sıkıntıyı çözmüyor. Şanzumanın içinde bulunan dişliler zaman içinde çalışmadan dolayı aşınıyorlar, sizin takacağınız yeni bir adet dişli diğer dişlilerle tam uyum sağlamadığından sıkıntı olabiliyor.
    Eğer arabanızda 50.000 km yada olmadı 80.000 km ve altında yani düşük kilometrelerde şanzuman problemi yaşarsanız şanzumanı açıp tamir yoluna gidebilirsiniz. Ancak ilerleyen kilometrelerde şanzuman sorunu yaşadıysanız en mantıklısı bir hurdacıya gidip eskisini verip garantili olarak çıkma bir şanzuman almaktır. Hatta ustanız şanzumanların arasından daha önce revizyon görmemiş ve düzgün bir tane seçer ve takar. Eğer taktıktan sonra sorun olursa zaten hemen geri söker çıkmacıya verir bir başkasını alırsınız. Yoksa kendi şanzumanınızı dağıtıp, çıkma yada yeni parça alıp onarıp taktıktan sonra sorun devam ederse yada başka sorunlarla karşılaşırsanız hem yaptığınız masraf hemde harcadığınız zaman boşa gider.

    50.000 km ve/veya 3 yaş üzeri üzeri ikinci el bir araba aldığınızda hemen ertesi günü, motor yağını, şanzuman yağını, antifirizli motor suyunu, fren hidroliği vs gibi sıvılarını ve hava filtresi, klima filtresi ve yakıt filtresi gibi elemanları değiştirin. Bunların tamamı 200 TL civarı tutar ve sizi ilerleyen zamanlarda acaba sorularından ve sıkıntı yaşama ihtimalinden kurtarır, aracınızında sağlıklı çalışmasını garanti eder.

    Sanayi ustaları genelde motor yağı haricindeki yağların değişimini gereksiz görür ama yanlış bir düşüncedir. Artı antifirizi değiştirmeyide gereksiz görür bunun yerine aracın soğutma suyunun donma derecesini ölçer ve gerekiyorsa antifiriz ilavesi yapmayı uygun görür bu da kesinlikle yanlıştır. Antifirizin donma derecesi iyi seviyelerde olabilir ama antifirizin bir diğer görevide motorda paslanmanın yani korozyon oluşmasnı önlemektir, antifiriz zaman içinde pas önleme özelliğini kaybediyor ve bu nedenler motor içinde oluşan paslanma sebebiyle soğutma suyu bulanık ve çamurlu bir renk ve kıvam alıyor bu da radyatörde soğutma kaybına neden olurken, termostatta da açma sorunu oluşturup arabanın hararet yapmasına sebep oluyor. 3 litre kaliteli mavi antifriz 25 TL kırmızı renk yani organikse 40 TL su zaten bedava genel bakım içinde değişim işçiliği desen ilave 10 TL getirirki değiştirmeyip risk aldığınıza değmez.

    Alıntıları Göster
    Hocam merhaba. Benim araçta (Peugeot) ilk aldığımda ötme sorunu yoktu, 35.000 km civarı ve 4. yaşında başladı hafiften. Yetkili servise götürdüğümde sesin çalışma sesi olduğu ve normal olduğu (sallıyorlar tabi) belirtildi ve vites alıştırma / güncelleme vs. yapıldı. Tabi değişen birşey yok. Bu konuyu nette araştırdım. Şunu gördüm, bu ötme sorunu 100.000 km üstü araçlarda ve ağır vasıtalarda (minibüs, kamyon, otobüs) daha çok görülüyor. Ancak PSA (Peugeot / Citroen) özelinde baktığımda çok daha erken ötmeye başladığını gözlemledim. Benim teorime göre şanzıman bilyaları / dişlileri PSA'da diğer firmalara göre çok daha erken aşınıyor. Bkz. 207, C4 ve 208...Bunun sonucunda da oluşan milimetrik boşluklar ses yapıyor. Dişlileri inatla, senelerdir aynı kalıpçıya bastıran PSA yönetiminin ahlakla bağdaşır bir yanı yok tabi. Muhtemelen şanzımanı açtırıp yağı boştalttırsanız yağ bol metal talaşlı çıkar. Sebebi bence parçanın özünde dandik olması.
    Ve bu ötme sesi 30-40 km/h civarı araç motor freni ile yavaşlarken, süzülürken daha belirgin geliyor. Bazen hızlanırken de duyuyorsunuz. Yetkili servisin takdir ettiğim tek yanı aracın garantisi bitmesine rağmen "evet haklısınız ses var, şu parçaları değiştirelim" deyip beni binlerce lira söğüşlemeye kalkmaması. Muhtemelen kalifiye olmadıkları için taşın altına ellerini sokmaktan çekindiler. Özel ustaya soracağım bir de bakalım. Muhtemelen ve ne yazık ki haklı çıkacağım. Selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 13 Haziran 2018; 20:7:17 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.