Şimdi Ara

Sapphire Referans 7900XTX 110c GPU Junction Temp Nedeni İle İade Talebim. REFERANS 7900 ALMAYIN!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
119
Cevap
3
Favori
4.509
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Öncelikle herkese sağlık, mutluluk ve bolluk içinde yeni bir yıl dilerim.


    28.12.2022 terihinde Sinerji Bilgisayar Altunizade mağazasından 25 bin TL ye satın aldığım Sapphire 7900 XTX kartımı oyunlarda yük altında 110c ye çıkan GPU Junction sıcaklığı nedeni ile distribütör firma teknik servisine iade talebi ile teslim ettim, gelecek hafta Sapphire teknik servis hizmetini yapan Service Point firması ile iletişime geçip iade talebimin nedenini onlara da açıklayacağım.


    Önce sorundan bahsetmek isterim;

    Kart yük altına girdiğinde 110c GPU Junction Temp yaklaşık bir iki dakika içinde 105-110 c arasında çıkıyor ve bu nedenle 350w/2700 mhz ile başlayan performans 300w/2490 mhz e geriliyor.

    Aynı zamanda 2900 rpm e dayanan bir fan dönüşü başlıyor, kart kanat taksa muhtemelen havalanacak., elbette çok yüksek ve dayanılmayacak bir fan sesi de cabası.

    Kasayı yan yatırırsanız kart dikey durumda kalırsa sıcaklık 90-95c,kasanın normal konumunda ise 110c olan sıcaklık ciddi bir anomali belirtisi.

    İşin tuhaf kısmı kartı inceleyen hiç bir haber sitesi bu durumla karşılaşmadı sadece benim gibi kullanıcıların başına gelen bir sorun, tahminim inceleme sitelerinin kartı sökmeleri ve tekrar monte etmeleri sırasında farkına varmadan AMD 'nin montajda yaptığı hataları ortadan kaldırmaları ve testi daha sonrasında yapmaları.

    Reddit' de konu ile alakalı bir çok şikayet var, Power Color markasının yetkilisi bu konu ile alakalı AMD ye rapo hazırlamak için sorun yaşayan her kullanıcıdan kart bilgilerini talep etti.

    https://www.reddit.com/r/Amd/comments/zvvcio/comment/j1s6v84/

    AMD nin RMA ve iade taleplerine olumlu dönüş yapmaya başladığı ile alakalı haberler yazılıyor.


    Muhtemelen bir çok forumdaşım bu bilinen problem olduğu halde neden kartı aldığımı, hadi almak istedim neden 14 gün iade hakkı bulunan E ticaret sitesi üzerinden almadığımı merak edecektir.

    Ki forumda bir çok defa "İlk revizyon kartları asla almam", "7900 alımı için 4070ti çıkmasını bekleyeceğim" beylik yorumları yazmış biri olarak bir de üzerine Junction Temp sorunları çıkmış ve ben de bundan haberdar iken referans 7900 XTX almak kabul etmeliyim ki kaybedeceğim belli olan bir kumar oyununa başlama kararı idi.


    Ama bir yandan kendimce bir kaç mantıklı ve duygusal nedenim de vardı;

    7900 XTX alma kararını 4070 TI ve AIB modeller gelmeden bu kadar hızlı vermemde ki en büyük neden elimde bulunan XFX 6800 XT Merc modelini beklediğim bir fiyata satma imkanımın doğmuş olması oldu.

    Malum mining tayfası yüzünden tüm ikinci el kartlar şu an mining kartı muamelesi ile hak etmedikleri fiyatlardan satılıyor, daha sonrasında bu satış ile uğraşma istemedim ve kartı isteyen de iyi bir arkadaşım olunca onun da işi görülsün, düzgün ve uygun fiyatlı bir kart alsın istedim.


    Diğer neden 7900 XTX referans modelin fiyatı idi, 7900XT yakın fiyatı ile (22 Bin TL) zaten elendi, RTX 4080 ise benim psiklojik sınırım olan 25 Bin TL ' nin çok üstünde fiyatla satıldığı ve 7900 XTX den RT hariç daha zayıf olduğu için elendi, 7900 XTX AIB modellerin de stok olmamsı ve olası yüksek fiyatları nedeni ile referans kart bana cazip göründü.


    4070 TI performansının çok yüksek ihtimal 7900 XTX den oldukça geride olacağı ve fiyatının yüksek olacağı söylentileri de bir diğer sebepti, 4070 ti olası düşük performans ve yüksek fiyatı nedeni ile 7900 serisinin fiyat kırmasına gerek olmayacağını ön gördüm. (ne olur elbette bilmiyorum)


    7900 XTX in en ucuz satıldığı firma olan Sinerji Bilgisayar mağazasından alma nedenim ise tamamen psikolojik.

    Bir yandan içimde bu problem bana denk gelmez inancı da vardı elbette.

    Teknoloji mağazası gezmeyi severim, çoğumuz da severiz, mağazanın olduğu bölgeye işim nedeni ile gidince magazayı gezmek istedim, içeri girince çil çil bana bakan kutuların çekiciliğine dayanamadım ve kolumun altında kartla çıktım, bunun hiç bir mantıklı açıklaması yok :)


    Lakin bilgi vereyim, e ticaret üzerinden 14 günlük cayma hakkı sadece açılmamış ve montajı yapılmamış ürünler için vermekte firmalar, bu gün distribütör teknik serviside benzer bilgiyi verdi.

    Yani kartı e ticaret üzerinden aldınız, iade ettiniz, kart açılmış ise firma kartı kontrol için teknik servise göndermekte, yani ben e ticaret üzerinden alışveriş yapmış olsam da iade isteğim neticesinde şu an ki servis sürecini yaşayacaktım.


    Velhasıl REFERANS 7900 almayın, aldırmayın.

    Servis süreci ve neticesi hakkında bilgi vereceğim.



    GÜNCELLEME 06.01.2023;

    Selam arkadaşlar durum için güncelleme yapayım;

    Sapphire merkez ve Arena Bilgisayar ile görüşmelerim neticesinde bu sabah Sapphire dan aşağıdaki mail ve mesaj geldi;


    "Dağıtımcımız bize bu kart için RMA isteği gönderdi, durumu çözmek için RMA prosedürümüzü izleyeceğiz."

    "Lütfen onlarla tekrar kontrol edin."

    "Teşekkürler."


    Ama Aren hala iade onayını vermedi bekliyorum...


    GÜNCELLEME 10.01.2023


    Karta tamir veya farklı bir işlem uygulamayacak olmalarına, yani hiç bir zamansal bahane olmamasına rağmen.

    Sapphire merkezden gelen RMA onayı var kartı en kısa zamanda satıcınıza götürün değişim yapabilir mesajına rağmen.


    "Of course , please return your card back to your retailer ASAP and then can arrange the replacement to you.

    Sorry about the inconvenience."


    "Elbette, lütfen kartınızı en kısa zamanda satıcınıza geri gönderin ve sonra sizin için yenisini ayarlayabilir.

    Verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı özür dilerim."


    Sapphire' dan gelen maili iletip defalarca mail atıp açıklama yamama rağmen.

    Servis kartı hala bekletiyor...


    GÜNCELLEME 11.01.2023;

    arkadaşlar Arena bu gün kart iademi onayladı, gün içinde iade belgesini alıp Sinerji Bilgisayarın yolunu tutacağım, ya para iadesi ya yeni ürün bakalım ne olacak?



    Sapphire Referans 7900XTX 110c GPU Junction Temp Nedeni İle İade Talebim. REFERANS 7900 ALMAYIN!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratBayrakçı -- 11 Ocak 2023; 10:28:18 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratBayrakçı

    Haklısınız, fakat firmanın iade koşulları ile alakalı yazdıkları;

    Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler şunlardır:

    Montajı yapılmış ürünler,

    Niteliği itibariyle iade edilemeyecek ürünler,

    Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler,

    Her türlü yazılım ve programlar

    DVD, VCD, CD ve kasetler Yazıcı ve sarf malzemeleri (Toner, kartuş, şerit vb.)

    İade Prosedürü

    Montajı yapılmış ürünlerin iadesi kesinlikle yapılmamaktadır.

    Üründe donanımsal bir sorun var ise bizim tarafımızdan veya yetkili servis tarafından test edilerek ürün iadesi veya yenisiyle değişimi gerçekleşmektedir.

    Arıza durumu dışında iade edilmesini istediğiniz ürünlerin ambalajının ve tekrar satılabilirliğinin bozulmamış olması gerekir. Sinerji Bilgisayar olarak açıp kullanmış olduğunuz ürünleri başka bir müşterimize satmayı etik olarak görmediğimizden dolayı, monitör, notebook, işlemci ve buna benzer tüm ürünlerin kullanılmadan iade almak durumundayız

    .

    www.sinerji.gen.tr
    İade Koşulları, Sinerji
    https://www.sinerji.gen.tr/iade-kosullari-cp-71

    üstadım; ben resmi gazetenin linkini attım, siz sinerji'nin web sitesinin linkini attınız.


    aslında daha fazla yoruma gerek yok ama yine de ifade etmeliyim ki hiçbir sözleşme yasaya aykırı olamaz. hele hele bir özel şirketin uyduruk kuralları yasanın üstünde asla olamaz.


    ben bir ürünü iade etmek istesem ve bana böyle bir şey deseler 5 dk. içinde e-devlete girer THH şikayet formunu doldururum ve bu attığınız linki de referans gösteririm. eğer yürekleri yetiyorsa THH'ye verdikleri savunmada da bu web sitelerindeki uyduruk şeyleri onlara savunma diye yazarlar ve "ürünün kutusu açıldığı ve montaj yapıldığı için cayma hakkını kullandırmıyoruz" derler.


    sonrasında ben de lehime çıkacak thh kararını kullanarak icra yolu ile alacağımı alırım. hatta alacağımın yasal faizini de talep ederim. ama tabii iş oraya gelmez, bana telefon açar "paşa paşa" orta yol bulmaya çalışırlar, ürünü iade alırlar.


    biz bu filmi çok gördük.

    Alıntı

    metni:
    Lakin bilgi vereyim, e ticaret üzerinden 14 günlük cayma hakkı sadece açılmamış ve montajı yapılmamış ürünler için vermekte firmalar, bu gün distribütör teknik serviside benzer bilgiyi verdi.


    böyle bir şey söz konusu değil... bu onların kendi uydurmaları...


    evet, firmanın iade gelen ürünü serviste kontrol etmesi kendi iç prosedürü olabilir ama bu tüketici olarak bizleri bağlamaz. tüketici mala bir zarar vermemişse her türlü o kartı geri almak zorundalar. "ambalajı açtın, montajı yaptın artık cayma hakkın yok" diyemezler.


    diğer yandan; mesafeli sözleşmeler yönetmeliği, madde 15'te cayma hakkı için bazı istisnalar mevcut... bunları aşağıda görebilirsiniz. bu arada siz söylemeden, ben söyleyeyim ekran kartı madde e'deki ürün tiplerine girmez.


    e-ticarette: "bu ekran kartı hoşuma gitmedi" deyip kartı iade edebilirsiniz ancak yüz yüze satışlarda mağaza için böyle bir zorunluluk yok.



    www.resmigazete.gov.tr
    Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü
    https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/11/20141127-6.htm

    Hayır sunamaz. Hiçbir sözleşme, 6502 sayılı kanunun maddelerine aykırı olamaz, bir geçerliliği olmaz. Mesela Vatan dan telefon almıştım internetten, elime ulaştığının akşamına 2.000 mi 2.500 mü öyle birşey indirim yaptı. Vatan a dedim, cayma hakkımı kullanmayayım, bana fark kadar çek verin. Yok dediler. Tamam dedim bir daha satın aldım. Bendeki ürünü iade etmek istedim, aynı bu dediğiniz gibi bizim sözleşmemiz bu, iade şartlarımız bu, paket açılmış, alamayız dediler. Hakem heyetine verdim, 3 ay sürdü yanlış hatırlamıyorsam, kazandım, icra takibi yapacaktım ona bile fırsat olmadı o almıyorum diyen vatan sürekli sms atıp getirin, parayı ödeyelim diye bilgi verdi. Gittim geri verdim parayı aldım. Ben suistimal edici keyfi iadeyi savunmuyorum, doğru kullanıldığı senaryoyu savunuyorum, sonuçta bu bir haktır, bununla birlikte iade edilen ürünle batılıyor olsa Amazon batardı şimdiye kadar. Ben bu ertelenen kararın iptal edileceğini de düşünüyorum.

  • Guvenilir inceleme sitelerinde benzer hic bir sorun goremedim
    Aksine hem sicaklik hem performans anlaminda nvidiadan cok daha mantikli gorunuyor.custom modellerde ciktiktan sonra min 2 e ay bekleyip tercih yapmakta fayda var.
    Hic biri babamizin firmasi degil.hata yapanincani ciksin.
  • Referans kart alınmaz o ayrı bir şey ,

    umarım servis süreciniz iyi geçer

  • Alıntı

    metni:
    Lakin bilgi vereyim, e ticaret üzerinden 14 günlük cayma hakkı sadece açılmamış ve montajı yapılmamış ürünler için vermekte firmalar, bu gün distribütör teknik serviside benzer bilgiyi verdi.


    böyle bir şey söz konusu değil... bu onların kendi uydurmaları...


    evet, firmanın iade gelen ürünü serviste kontrol etmesi kendi iç prosedürü olabilir ama bu tüketici olarak bizleri bağlamaz. tüketici mala bir zarar vermemişse her türlü o kartı geri almak zorundalar. "ambalajı açtın, montajı yaptın artık cayma hakkın yok" diyemezler.


    diğer yandan; mesafeli sözleşmeler yönetmeliği, madde 15'te cayma hakkı için bazı istisnalar mevcut... bunları aşağıda görebilirsiniz. bu arada siz söylemeden, ben söyleyeyim ekran kartı madde e'deki ürün tiplerine girmez.


    e-ticarette: "bu ekran kartı hoşuma gitmedi" deyip kartı iade edebilirsiniz ancak yüz yüze satışlarda mağaza için böyle bir zorunluluk yok.



    www.resmigazete.gov.tr
    Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü
    https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/11/20141127-6.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MacGyver. -- 31 Aralık 2022; 13:30:55 >




  • ramowarr kullanıcısına yanıt

    6800 ün referans tasarımı var bende 2 seneyi geçti gayet memnunum sanırım modelde fark ediyor

  • MacGyver. kullanıcısına yanıt

    Haklısınız, fakat firmanın iade koşulları ile alakalı yazdıkları;

    Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler şunlardır:

    Montajı yapılmış ürünler,

    Niteliği itibariyle iade edilemeyecek ürünler,

    Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler,

    Her türlü yazılım ve programlar

    DVD, VCD, CD ve kasetler Yazıcı ve sarf malzemeleri (Toner, kartuş, şerit vb.)

    İade Prosedürü

    Montajı yapılmış ürünlerin iadesi kesinlikle yapılmamaktadır.

    Üründe donanımsal bir sorun var ise bizim tarafımızdan veya yetkili servis tarafından test edilerek ürün iadesi veya yenisiyle değişimi gerçekleşmektedir.

    Arıza durumu dışında iade edilmesini istediğiniz ürünlerin ambalajının ve tekrar satılabilirliğinin bozulmamış olması gerekir. Sinerji Bilgisayar olarak açıp kullanmış olduğunuz ürünleri başka bir müşterimize satmayı etik olarak görmediğimizden dolayı, monitör, notebook, işlemci ve buna benzer tüm ürünlerin kullanılmadan iade almak durumundayız

    .

    www.sinerji.gen.tr
    İade Koşulları, Sinerji
    https://www.sinerji.gen.tr/iade-kosullari-cp-71




  • ramowarr kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ediyorum, umarım olumlu biter.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratBayrakçı

    Haklısınız, fakat firmanın iade koşulları ile alakalı yazdıkları;

    Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler şunlardır:

    Montajı yapılmış ürünler,

    Niteliği itibariyle iade edilemeyecek ürünler,

    Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler,

    Her türlü yazılım ve programlar

    DVD, VCD, CD ve kasetler Yazıcı ve sarf malzemeleri (Toner, kartuş, şerit vb.)

    İade Prosedürü

    Montajı yapılmış ürünlerin iadesi kesinlikle yapılmamaktadır.

    Üründe donanımsal bir sorun var ise bizim tarafımızdan veya yetkili servis tarafından test edilerek ürün iadesi veya yenisiyle değişimi gerçekleşmektedir.

    Arıza durumu dışında iade edilmesini istediğiniz ürünlerin ambalajının ve tekrar satılabilirliğinin bozulmamış olması gerekir. Sinerji Bilgisayar olarak açıp kullanmış olduğunuz ürünleri başka bir müşterimize satmayı etik olarak görmediğimizden dolayı, monitör, notebook, işlemci ve buna benzer tüm ürünlerin kullanılmadan iade almak durumundayız

    .

    www.sinerji.gen.tr
    İade Koşulları, Sinerji
    https://www.sinerji.gen.tr/iade-kosullari-cp-71

    üstadım; ben resmi gazetenin linkini attım, siz sinerji'nin web sitesinin linkini attınız.


    aslında daha fazla yoruma gerek yok ama yine de ifade etmeliyim ki hiçbir sözleşme yasaya aykırı olamaz. hele hele bir özel şirketin uyduruk kuralları yasanın üstünde asla olamaz.


    ben bir ürünü iade etmek istesem ve bana böyle bir şey deseler 5 dk. içinde e-devlete girer THH şikayet formunu doldururum ve bu attığınız linki de referans gösteririm. eğer yürekleri yetiyorsa THH'ye verdikleri savunmada da bu web sitelerindeki uyduruk şeyleri onlara savunma diye yazarlar ve "ürünün kutusu açıldığı ve montaj yapıldığı için cayma hakkını kullandırmıyoruz" derler.


    sonrasında ben de lehime çıkacak thh kararını kullanarak icra yolu ile alacağımı alırım. hatta alacağımın yasal faizini de talep ederim. ama tabii iş oraya gelmez, bana telefon açar "paşa paşa" orta yol bulmaya çalışırlar, ürünü iade alırlar.


    biz bu filmi çok gördük.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MacGyver. -- 31 Aralık 2022; 21:28:25 >




  • MacGyver. kullanıcısına yanıt

    hocam bu attiginiz eski yayinlanan maddeler. 2022 Agustos ayinda yeni yasa yayinlandi. Elektronik aletlerde kosulsuz iade olmuyor ambalaji acildi ise.

    servis eger ayipli mal olarak rapor cikarir ise iade alirsiniz.

    2022 agustos ayinda yayinlanan mesafeli satis sozlesmesine bakiniz.

  • madde 15'teki istisnalara eklenenler aşağıdadır; ekran kartı veya bilgisayar parçası nerede yazıyor, göremedim hocam?


    ambalaj veya kutuyla ilgili ifade nerede?


    veya sizin yazdığınız gibi: "elektronik alet" diye bir genel ifade mevcut mudur acaba bu düzenlemede? çünkü bana sorarsanız hiçbir alakası yok bu istisnaların ekran kartıyla...


    ayrıca ekran kartının kullanıcı kılavuzunda "montajını yetkili servis yapar" yazıyor mu mesela? ya da "kutusunu açarsan iade edemezsin" diyor mu sinerji'nin dediği gibi?


    bu konularda bizi aydınlatırsanız memnun oluruz.


    Alıntı

    metni:
    “ı) 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre tescili zorunlu olan taşınırlar ile kayıt veya tescil zorunluluğu bulunan insansız hava araçlarına ilişkin sözleşmeler. i) Tüketiciye teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmeler. j) Canlı müzayede şeklinde açık artırma yoluyla akdedilen sözleşmeler. k) Tanıtma ve kullanma kılavuzunda satıcı veya yetkili servis tarafından kurulum veya montajının yapılacağı belirtilen mallardan kurulum ya da montajı yapılanlara ilişkin sözleşmeler.”





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MacGyver. -- 1 Ocak 2023; 0:47:49 >




  • MacGyver. kullanıcısına yanıt

    hocam oradaki bilgisayarlar ifadesi bilgisayar parçalarini da kapsiyor. Ama bu maddede bir sikinti yok dedigim gibi aldiginiz urunu zaten keyfi iade edemiyor olmaniz lazim. bu yasa bence mantikli idi.


    sadece su an turkiyede amazon.com.tr tarafindan satilan urunlerde kosulsuz 30 gun iade suresi var bu da amazon kendi veriyor bu hakki. Diger butun elektronik cihazlarda paketi acilmis urunlerin iadesi keyfi yapilmiyor.


    cihazda zaten bir ayip var ise zaten servis bunu gorup iade raporu cikariyor ve iadenizi yapiyorsunuz.

  • sevgili hocam;


    uzmanlığınız nedir bilmiyorum ama "bilgisayar" başka bir şey, "bilgisayar parçası" başka bir şey... lütfen yasayı doğru okuyalım, okuduğumuzu da doğru anlayalım. gümrükte bunların gtip kodları bile farklıdır.


    tekrar ediyorum; ekran kartı "bilgisayar" değildir.


    ayrıca yasa çok çok açıkken hala ve ısrarla genel olarak "elektronik cihazlarda iade olmuyor" diyorsunuz, yasada olmayan şeyleri bana yasa gibi yazıyorsunuz. nerde yazıyor elektronik cihazlarda iade olmuyor diye? bakın ne diyor yasada:


    Alıntı

    metni:
    cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara


    ayrıca cayma hakkı ayrı bir şey, malın ayıplı olmasından dolayı iade alınması zorunluluğu ayrı bir şey.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MacGyver. -- 1 Ocak 2023; 1:7:14 >
  • Böyle birşey yok. İnternetten alınma koşulu ile elektronik cihazlarda paketi açılan, kurulan vb her türlü cihazı cayma hakkı diyerek iade edersiniz. Aşağıdaki kanun maddelerini iyi okuyun. Kurulmuş tv yi bile iade ettiğim oldu. Yine kurulum yapılmış Cep telefonu iade ettiğim oldu. Almayan, paket açıldı diyen firmalar oldu, dava açtım yada hakem heyetine verdim, her seferinde kazandım. Yasa çok açık, haklarınızı iyi öğrenin.


    Edit: önceki yazışmaları yeni okudum, o bahsettiğiniz ağustos ta yayınlanan, istisnalar getiren o düzenleme, 1 Ocak 2024 e ertelendi bu arada.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky__walker -- 1 Ocak 2023; 1:12:8 >
  • sky__walker kullanıcısına yanıt

    bunu bilmiyorum sagolun bilgilendirme icin.

    ama benim sahsi fikrim urunu begenmeyip keyfi iade olmamali. piyasa sonra iade kullanilmis urun kayniyor.

    bir de sinerjinin sozlesmesini paylasmis arkadas ama ne kadar mesafeli satis sozlesmesi olsa da sen de siteden urun alirken onlarin sozlesmesini kabul etmis oluyorsun. onlar da bunu savunma olarak sunamaz mi?

  • hiçbir sözleşme yasaya aykırı olamaz, olursa geçerliliği olmaz.


    o zaman süs olsun diye çıkıyor bu yönetmelikler... herkes kafasına göre, canının istediği şekilde satış kuralları, kanunları belirlesin. ne gerek var ki bu yönetmeliklere?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MacGyver. -- 1 Ocak 2023; 1:50:58 >
  • Hayır sunamaz. Hiçbir sözleşme, 6502 sayılı kanunun maddelerine aykırı olamaz, bir geçerliliği olmaz. Mesela Vatan dan telefon almıştım internetten, elime ulaştığının akşamına 2.000 mi 2.500 mü öyle birşey indirim yaptı. Vatan a dedim, cayma hakkımı kullanmayayım, bana fark kadar çek verin. Yok dediler. Tamam dedim bir daha satın aldım. Bendeki ürünü iade etmek istedim, aynı bu dediğiniz gibi bizim sözleşmemiz bu, iade şartlarımız bu, paket açılmış, alamayız dediler. Hakem heyetine verdim, 3 ay sürdü yanlış hatırlamıyorsam, kazandım, icra takibi yapacaktım ona bile fırsat olmadı o almıyorum diyen vatan sürekli sms atıp getirin, parayı ödeyelim diye bilgi verdi. Gittim geri verdim parayı aldım. Ben suistimal edici keyfi iadeyi savunmuyorum, doğru kullanıldığı senaryoyu savunuyorum, sonuçta bu bir haktır, bununla birlikte iade edilen ürünle batılıyor olsa Amazon batardı şimdiye kadar. Ben bu ertelenen kararın iptal edileceğini de düşünüyorum.





  • GPU Junction neresi bilmiyorum ama orası her zaman alev alev. Biraz araştırma yaparsanız 5XXX, 6XXX gibi eski modellerde açılmış konulara rastlayacaksınız, 3 fanlı Sapphire 5700XT Nitro+ 'da da durum aynıydı, yer yer 105-106 dereceleri görürdü. Bence kasanın havalandırması gayet iyiydi. Bence sıcak çalışması o kadar büyük problem değil, çünkü hepsi bu şekilde çalışıyor. Asıl problem Sapphire dışında bir marka alırsanız başlıyor, soğutma sisteminde nerelerde neler eksik olduğunu küçük bir araştırma yaparak anlayabilirsiniz. En iyiler diyebileceğimiz markalar bile AMD 'nin kuyusunu kazıyor. AMD=3 Fanlı Sapphire 'dir bana göre. Thermal Throlling olmaması için Wattman hatası almayacak şekilde voltaj düşürüp sabitlemenizi tavsiye ederim. Ayrıca referans kart alıyorsunuz, sıcak olacağını bilmeliydiniz, bu hep böyleydi ve böyle olmaya devam edecek.


    Sapphire Referans 7900XTX 110c GPU Junction Temp Nedeni İle İade Talebim. REFERANS 7900 ALMAYIN!

    İade için evet yasalar var ama yasalar işlemiyor, tüketici haklarına verseniz bile sonuç aylar sonra geliyor, sizin aleyhinize de sonuç çıkabiliyor. Genelde kimse uğraşmak istemediği için şikayet etmiyor. Devlet bu tip suiistimal yapan şirketlere sağlam cezalar yazıp belini kırsa birkaç kez şunların herkes hizaya gelecek de, bir şey olduğu yok, ülkede her şey tüketicinin aleyhine...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TLPA -- 1 Ocak 2023; 9:10:5 >




  • Konu sanıldığından daha büyük. Vapor Chamber dizaynı sıkıntılı deniyor. Amd a-simetrik kesim yapmış vapor chamber için, ya üretimsel (sıvı basıncı, sıvı materyali) yada içerideki şekilsel-mekaniksel anlamda bir problemden dolayı buharlaşan iç materyal bir daha geri gelemiyor sıvı haline.


    Dik ve yatay kullanımda farklar oluşmuş bu yüzden.


    Klasik bizim kasalara taktığımız şekilde, fanlar bakıyorken takıldığında durum -stock soğutuculu modeller için- vahim. 110C J-Templer 2-3 dakika içinde görülüyor.


    Konuyu ilk keşfeden bir reddit üyesi vapor chambera kadar problem kaynağını indirgemeyi başarmış sonrasında da der8auer bu konu ile ilgili bayağı kapsamlı bir video yaptı. IGORs lab de vapor chambera dikkat çekti ancak ilk, bilimsel, denebilecek testleri der8auer yaptı.


    Adam her şeyi denedi. Mounting baskısı, washer mod, ön soğutucunun ayaklarını kısaltma, termal macun ve macunun materyalini değiştirme değişik psu'lar vs vs vs


    Tek mevzu vapor chamber olarak kaldı. Hatta incelemsinin sonunda, kartı dikey kurdu 80-90 derece junction temp de kaldı, kartı eski haline "çalışıyorken" çevirdiği anda (kartı kurduğu kafes buna izin veriyor) klasik yatay kurulumda 2 dakika içinde yine 110 dereceye zıplıyor. İçerideki sıvı yatay kurulumda buharlaştıktan sonra geri dönemiyor, içeride sirkülasyon olmuyor - diye teoriler oluşmuş durumda.


    NOT: Mevzu "referans" modelli bütün kartları kapsıyor marka bağımsız şekilde, ve bu sıcaklıklar sadece referans modeller için geçerli. Özel soğutuculu AIB kartlarda henüz bir problem yok.


    Video, kaynak vs :



    Sapphire Referans 7900XTX 110c GPU Junction Temp Nedeni İle İade Talebim. REFERANS 7900 ALMAYIN!der8auer ENyoutube
    More information about Hetzner Servers: https://derbauer.hetzner.com/en/cloud-usa-22/ --------------------------------------------------------- Support me on Patreon: https://www.patreon.com/der8auer --------------------------------------------------------- Music / Credits: Outro: Dylan Sitts feat. HDBeenDope - For The Record (Dylan Sitts Remix) --------------------------------------------------------- Paid content in this video: - Hetzner Spot Samples used in this video: - / --------------------------------------------------------- Timestamps: 0:00 Intro 0:40 Hetzner (Advertisement) 1:25 Thanks to the community 2:09 Different scenarios, same problem 3:12 First benchmarks, vertical installation 4:03 Kelvin instead of Celsius 4:35 Delta & power consumption 5:55 Test with horizontal installation 6:39 Results horizontal installation 7:56 Higher delta & first guesses 8:56 Cooler mount for testing 9:46 Benchmarks with cooler mount 10:38 The cooler in detail 11:38 Test with partially mounted cooler 12:03 The spacer bolts & washers 12:47 Two theories remain 13:51 Contact pressure as a problem? 14:35 "Flip Test 16:27 Problem narrowed down! 17:02 Vaporchamber incorrectly designed? 17:58 The cooler is the problem 19:25 Summary/Conclusion 29:58 Conclusion
    https://www.youtube.com/watch?v=26Lxydc-3K8



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antikaruh -- 1 Ocak 2023; 15:46:12 >




  • MuratBayrakçı kullanıcısına yanıt

    Firmaların uydurması işte. Thh ye gidersen seve seve iade alıyorlar.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.