Şimdi Ara

ŞARJ DİNAMOSU HAKKINDA BİR SORUM VAR, BAKAR MISINIZ:)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
8.274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Daha önce benzer konusu açıldı ise şimdiden özürdilerim.

    Sorum şu: arabam 2001 1,6 i.e. Şahin. Arabamda kuvvetli bir müzik tesisatı var. Tesisatı yapan teypçinin tavsiyesiyle orjinal 65 A dinamonun yerine 120 A dinamo taktırdım. Şimdi arabadaki herşey çok güzel çalışıyor.

    Fakat dinamo değişikliğinden sonra motorda az biraz güç kaybı oluştu veya ben öyle zannediyorum. Arabaya orjinalinden daha güçlü dinamo takmak motora fazladan güç mü bindirir? Sürüş esnasında elektrikli hiç birşeyi çalıştırmadan, dinamo boşta olsa dahi sırf yüksek amperli olduğu için yine de motoru zorluyor mu bu dinamo?



  • Tahsin abi bir sorunada ben cevap verim ama tam emin değilim sadece bir fikir;

    Sağlam bir müzik tesisatım var demişsin bu şimdi aracında bir sürü fazladan eklenti ve ağırlık demek mesela bass kabinin ağırlı amfi ile birlikte neredeyse 40 kg. civarı e kolonlar vs. de var. Zaten biliyosundur bizim kuş serilerini arabaya en ufak bir ağırlık koyduğunda bile hızlanmada bir miktar kayıp verdiğini belli ediyo bundan olabilir diye düşündüm..
  • Tamam da, 65 A dinamo varken araba zıpkın gibiydi. Tesisat yine aynı tesisattı
  • Evet uzman arkadaşlarımız nerde
  • Ben bilgilerim ölçüsünde şöyle bir örnekle açıklayayım:

    Bir inşaatınız var ve en üst katındaki makaraya bağlı bir ip var. İpin bir ucuna, yukarıya çektiğiniz yükleri içine koyduğunuz sepet bağlı. Diğer ucunda da işçiniz var. İşçinin yeme-içme masraflarını da siz karşılıyorsunuz.

    Şimdi, yukarı çekilen yük, araçtaki elektrikli alıcılar olsun (ses sistemi, farlar, rezistans, silecekler vs.). İşçiniz ise şarj dinamosuna karşılık gelsin. Yeme içme masraflarının size ait olmasının nedeni ise, şarj dinamosunun dönmesi için motordan hareket alması (motora yük bindirmesi) ve motorun da yakıt tüketerek çalışmasıdır.

    İlk başta, orta güçte bir işçiniz var (65 A dinamo). Siz de maksimum 10 kg yük çektiriyorsunuz yukarıya (Aracınızda henüz tesisat yok.). İşçiniz, orta güçte olduğu için hiç yük çekmediği günlerde 1 elma ile karnını doyurabilir. Gün boyu tam güçle çalıştırırsanız da daha çok enerji harcayacağı için sizden 10 elma isteyecektir.

    Zaman sonra, inşaata 20 kg yük çekmeniz gerekti (Araca tesisat bağlattınız.). Orta güçteki işçinin bu yükü çekmeye gücü yetmeyeceği için daha kuvvetli bir işçiyi işe alırsınız (120 A dinamo). Ancak bu heybetli işçi, hiç çalışmadığı günlerde 2 elma ile ancak doyabilir. Tam güçle çalıştırırsanız da sizden 20 elma isteyecektir.

    Mesela 8 kg yükü çekmek için ikisinin de gücü yeterlidir ancak iri yarı olan 2. işçi daha maliyetlidir (Her bir harekette daha fazla sayıda kas çalışıyor çünkü.) ve daha çok elmaya gerek duyar.

    Örnekten gerçeğe dönecek olursak, öncelikle şunu bilmekte fayda var:

    Şarj dinamosu yükte değilken bile sırf motora bağlı olduğu için motoru yorar. Aracınız rölantideyken farı açtınız diyelim: Şarj dinamosu ve akünün bağlı olduğu devreye bir yük biner. Yük binince devrenin direnci düşer ve devreden geçen akım artar. Akım artınca da, şarj dinamosunun içerisindeki mıknatıslanma etkisi artar ve şarj dinamosu artık daha zor dönmeye başlar. Dinamonun artan yükünden dolayı zorlanan motor, devrini korumak için artık daha çok yakıt tüketmek zorundadır. Eğer yakıt miktarı artmazsa, motorun performansı düşecektir. Gündüz farları açarak seyahat etmenin yakıtı artırması bu yüzdendir.

    Tıpkı işçi örneğinde olduğu gibi, dinamolar boşta dahi olsa büyük dinamo motoru daha çok yorar. Çünkü, yük ve mıknatıslanma olmasa dahi, büyük dinamoyu çevirirken motor, daha büyük bir bobini boşta döndürecektir (kaslarla ilgili verdiğim örnekteki gibi) ve az da olsa performans kaybı olacaktır.

    Benim bildiklerim bu şekilde, yanlışım varsa elektrikçi arkadaşlar düzeltirler zaten. Umarım yardımcı olabilmişimdir.




  • ne kadar fazla güç üretmek gerekirse o kadar fazla enerji harcanır . dinamo daha yüksek güç üreteceği için daha fazla motora yük binecektir
  • Boşta dönerken ekstra yük bindirmez alternatöre giden yük arttıkça yani siz daha fazla elektrik donanımı çalıştırdığınızda motora daha çok yük biner.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Boşta dönerken ekstra yük bindirmez alternatöre giden yük arttıkça yani siz daha fazla elektrik donanımı çalıştırdığınızda motora daha çok yük biner.


    bencede durumun işleyişi bu şekilde ..!
  • tahsin senin arabandaki sıkıntı o degildir mekatronik ustasıyım ve 8 senedir bu işi yapıyorum şarj dinomosu sadece elektirik üüretir
  • aferim güzel hort
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deemos

    tahsin senin arabandaki sıkıntı o degildir mekatronik ustasıyım ve 8 senedir bu işi yapıyorum şarj dinomosu sadece elektirik üüretir
    Mezun oldu mu peki? Arabada bulunması ağırlık artı çektiği hareket enerjisini kayıplarla elektriğe çeviriyor olması zaten yük kaldı ki ekstra enerji sağlaması gerektiğinde ekstra yük çekecek ve bu yük performansı yani yakıtı etkileyecek. Beğenmeyen arabayi çalışir halde iken aküyü sokup motoru gözlemlesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.