Üç Farklı Güç Kaynağı Modu %100 Elektrikli Güç Modu: Şehir İçi Sürüşlerde Konfor
Paralel Hibrit Sürüş Modu:Tam Güç Modu
Sıralı Hibrit Sürüş Modu: Daha Uzaklara Git
|
Şarj edilebilir hibrit otomobillere ÖTV indirimi geldi! İlk kez DH duyurmuştu (3. sayfa)
-
-
Bu hibrit olayı acayip saçma geliyor bana 4.5g gibi bir şey oldu bu. Hem elektrik motoru ve pil taşı hemde içten yanmalı motor ve tüm aksamlarının ağırlığı ve masrafını..
-
Yok bu araçlar tamamen elektrik motoru ile çalışabiliyor ve bataryaları da kendini şarj edenlere göre bayağı büyük.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
sorun ham titanyum değil. titanyumun işlenmesinde. yani sorun yerelde
-
100 km menzilli 18.9 kW, 145 kW elektrik motor gücü %10-80 arası 35 dk.
Yani şehir dışı değmez kullanmaya. Anca gittiğiniz şehirde varsa yine şehir içi kullanırsınız.
Ama normalde günde 100 km genelde çok az kişi yapıyor.
İşte senede 3-5 kez tatile giderken benzinliyi çalıştırabilirsiniz.
https://www.bydauto.com.tr/storage/byd-seal-u-dm-i-teknik-ozellikler-ve-donanim-tablosu-vlast.pdf
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 26 Temmuz 2024; 12:43:49 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
2 tonluk araca atmosferik 97 bg!
Elektrikli motor yoksa, sonunu düşünmek bile istemiyorum
Umarım turbolu ve 5. Nesil olanı getirirler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evil2302 -- 26 Temmuz 2024; 12:30:30 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet(byd nin tr sitesindeki verilere göre) bu arada arkadaş söylemiş 72 kW imiş. 72 HP değil, yaklaşık 100 HP yapar, gene de bence bu boyutta ve içinde ekstradan pil ve elektrik motor ağırlığı olan bir araç için yetersiz derim. En azından ani hızlanma yapamamak yeterince kötü bir olay benim için.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Araç toplamda 215 hp hocam gayet yeterli. 2-3 günde bir fişe takarım garajda mis gibi binerim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Omen tonrem.
-
Şimdi bir grup arkadaş cahil olduğu ve bununda bilincinde olmadığı için aracın 100hp atmosferik motoruna laf etmiş ama çoğu hibrit araba böyledir açın bakın toyota corolla hybride o da 100 beygir atmosferik motora sahiptir
Dahası hibrit araçlar düz mantık önce sonuna kadar elektiriği tüket sonra benzinliye dön gibi çok çocuksu düşünceyle çalışmazlar sizin kullanım durumunuza göre kendi optimal yakıtı seçer hiç bir zaman da bataryasını 0a indirmez, her zaman bir miktar elektrik motorundan güç alacak şekilde kendisini optimize eder yani bu da hiç bir zaman 100hpye düşmeyeceği anlamına gelir, bunu yapanlar da sizin düşündüğünüz 2 tonluk araç 100 hple nasıl sollamaya çıkarı çoktan düşünmüzlerdir merak etmeyin, hibrit sistemi bilmiyosanız da en basitinden açın toyota corolla hybrid incelemesi izleyin
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdengeçti00 -- 26 Temmuz 2024; 13:18:15 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sağlıklı bir tüketim verisine hiçbir yerde veriye ulaşamadım. 100 km de 1 lt gibi bir şey belirtiliyor ama o herhalde ilk 100 km. Menzil 1080km deniyor. Araçta 60lt yakıt deposu var. 80 km menzil elektrikli diyelim. 60 lt depo ile 1000km max gidiliyor. Yani 6lt yapıyor.
Esas ekonomiyi büyük ihtimalle şehir içi yoğunlukta kullananlar için sağlayacak gibi duruyor. Bataryası doluyken 80-90km elektirikli menzili var deniyor. Sonrasında elektirik bitip tamamen benzine mi dönüyor yoksa yine karma idare edecek bir miktar kendine ayırıyor mu? Benzinlide çalışırken bataryaları da şarj ediyor mu?
Şehiriçi 15km git 15 km gel yapan bir kişi 3 gün işine tamamen elektrikle giderse 80 üstüne çıkmadığı durumlarda şarj etmezse artık tamamen benzinliye mi dönecek?
Şarj full olduğu durumlarda muhtemelen ilk 100 km de 1lt yakıt tüketimi ama şarj edilmezse sonrası?
Aklıma takılanlar bunlar Youtube incelemelerinde de hiç bu konulara girilmemiş. Bilenler varsa aydınlatırsa çok sevinirim.
-
Phev araçlar genelde şarjının olmadığı durumlarda normal hybrid gibi çalışacak şekilde ayarlanır hem benzinli motordan hem de rejeneratif frenden bataryayı doldurmaya çalışır
tabii burda sürüş modları da önemli yani atıyorum şarjı olmayan araçta full elektrik modunda benzinli motor bataryayı şarj etmek için çalışacaktır
Byd seal u benim bildiğim kadarıyla çok daha elektriğe yatkın, kendisini olabildiğince elektrikle götürmek isteyen benzinli motoru daha çok ani hızlanmalarda ve bataryayı şarj için kullanan bir araç
Şarj edilmemiş bir durumda yakıt tüketimi normal bir hybridten 1-2 lt daha fazla olur ağırlığı yüzünden tabii sürüş karakteri gibi şeyleri de ayrı düşünün
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
youtube incelemesindeki bir yorum:
Depo 60 lt imiş. 60 lt için 1080 km menzil gerçekten az bir değer. Pilleri %20'ye düştüğü durumda benzin motoru hem şarj hem de 1900 kg'lık aracın hareketini sağlaması 90 Hp motor için çok zor. Aracı İstanbul-Ankara otobanında denemek gerek. Uzun yol ve yokuş performansını görmek gerekiyor. CVT şanzıman ile de zaten yüksek devir, düşük güç elde edileceği de hesaba katılmalı.. -
İstanbul - Ankara yolculuğu için düz yollarda daha fazla benzinde sürüş, zorlu rampalarda elektrik veya karma sürüş yapılırsa hem performans hem de yakıt tasarrufu sağlanır herhalde.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Büyük hayal kırıklığı yaratabilir, max hızı 170 görünüyor, 160ı zor görür bu, ağır araç hızlanması da yavaş olacak, sollamaya çıkıp sollayamadan geri girersiniz. umarım böyle olmaz.
-
0-100 km hızlanması 8.9 teknik özelliklerinde.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
madem ötv geldi de fiyatlarıyla niye belirtmediniz ötv öncesi ve sonrası gibi
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Firma henüz fiyati açıklamadı
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X