Şimdi Ara

Şarj edilebilir hibrit otomobillere ÖTV indirimi geliyor: TBMM'ye sunuldu!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
1
Favori
10.577
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • TBMM Başkanlığına sunulan kanun teklifi ile şarj edilebilir hibrit otomobillere ÖTV indirimi getiriliyor. Kanun teklifi kabul edilirse Plug-in Hybrid otomobillerde Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranı yüzde 30’a kadar düşecek.



    Mevcut düzenlemede içten yanmalı motoru (benzinli, dizel vs.) ve 50 kW gücün üzerinde elektrikli motoru birlikte bulunan tüm otomobiller hibrit motor olarak değerlendiriliyor. Hibrit otomobillerin ÖTV’si yüzde 45’ten başlıyor ve yüzde 220’ye kadar gidiyor.



    Yeni düzenleme ile kendi kendini şarj eden hibrit otomobiller ile şarj edilebilir hibrit otomobiller (Plug-in Hybrid - PHEV) ayrı değerlendirilecek. Şarj edilebilir hibrit otomobillerin ÖTV oranları daha düşük olacak. Şarj edilebilir hibrit otomobillerin elektrikli bataryası, elektrikli şarj istasyonu veya ev prizi ile şarj ediliyor ve 70-100 km gibi kısa mesafelerde sadece elektrikli motor ile sürüş imkanı sunuyor.



    Ayrıca Bkz.Çinli otomobil üreticileri için ek gümrük vergisinde “yatırıma teşvik” düzenlemesi



    Elektrikli motoru ile 70 km ve üzerinde menzil sunan şarj edilebilir hibrit otomobillerden düşük ÖTV alınacak. Kendi kendini şarj eden hibrit otomobillerin ÖTV oranında ise herhangi bir değişiklik olmayacak.



    70 km ve üzerinde menzil sunan hibrit otomobillere özel ÖTV oranları



    Elektrik menzili 70 km ve üzerinde, birleştirilmiş kilometre başına karbondioksit emisyonu 25 gramın altında ve motor silindir hacmi 1600 cm3'ü geçmeyen ve ÖTV matrahı 1.350.000TL'yi aşmayanlar otomobillerden yüzde 30 oranında ÖTV alınacak. ÖTV matrahı 1.350.00 TL’yi aşanlardan ise yüzde 60 oranında ÖTV alınacak. Motor silindir hacmi 1800 cm3’ü aşmayan ve ÖTV matrahı 1.350.000TL'yi aşmayanlardan ise yüzde 70 oranında ÖTV alınması planlanıyor.





    Şarj edilebilir hibrit otomobillerin ÖTV oranı ne kadar olacak?



    Elektrik motoru da bulunan araç dışından şarj edilebilir araçlardan, birleştirilmiş kilometre başına karbondioksit emisyonu 25 gramın altında, birleştirilmiş sadece elektrik menzili 70 kilometre ve üzerinde olanlardan




    • Motor silindir hacmi 1600 cm3'ü geçmeyen, ÖTV matrahı 1.350.000TL'yi aşmayanlar: Yüzde 30 ÖTV oranı

    • Motor silindir hacmi 1600 cm3'ü geçmeyen, ÖTV matrahı 1.350.000TL'yi aşmayanlar: Yüzde 60 ÖTV oranı

    • Motor silindir hacmi 1600 cm^'ü geçen fakat 1800 cm^'ü geçmeyenlerden ÖTV matrahı 1.350.000 TL'yi aşmayanlar: Yüzde 70 ÖTV oranı uygulanacak.



    Ne zaman yürürlüğe girecek?



    Kanun teklifinin 10 Temmuz Çarşamba günü TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda görüşülmesi bekleniyor. Teklifin komisyonu geçmesi halinde TBMM Genel Kurulu’nda oylaması yapılacak. Kanun teklifi TBMM Genel Kurulu’nda kabul edilirse şarj edilebilir hibrit otomobiller için yeni ÖTV oranları yürürlüğe girecek.




    Kaynak:https://cdn.tbmm.gov.tr/KKBSPublicFile/D28/Y2/T2/WebOnergeMetni/f32c2791-6c47-4324-9c67-33ffa14974a9.pdf?TSPD_101_R0=08ffcef486ab2000f2038e9603456640c3c7140a6422dcc85898dba9467d16e770ce4df72149548c08d30951b1143000e4f24b61968c1f7659a6f52bcf3b277e3f6a3f4eab2c56fc0b9e72fea3982b36011922bea274ac89831bd7c21b2ede35







  • Rahatsız mısınız, hasta mısınız, yoksa inanılmaz bir cehalet mi ben akıl erdiremiyorum artık.


    Oraya ne güzel emisyon gr/km limitini koymuşsun 25 diye. Avrupa ülkelerinde de böyle, kademe kademe emisyona göre, araç ham fiyatına göre, veya daha gelişmiş sistemler araçlar ağırlığını da baz alıyorlar alıyorlar, sen de tutmuşsun bir yerinden çok güzel.


    Motor hacmi ne alaka ya? 1600'ü 1800'ü nereden çıkardın sana ne arkadaş. adamın arabaya koyacağı motor hacminden sana ne abi, 2000cc motorla 25gr/km'yi başaran markanın ki daha büyük başarı. bu adamı niye cezalandırıyorsun? ha 1600cc ha 1800 ha 2000cc, veya 2200cc bu kapasite farklarının ne önemi var 90larda mı yaşıyoruz, arabalar atmosferik karbüratörlü mü hala, ne biçim bağnaz bir takıntıdır bu ya.


    Bütün bir güzel haberi, hacim takıntısı ile mahvetmişler, yine belli 2-3 modele anlamsızca limitlemişler pazarı. gerçekten yazık.

    Hayır artmıyor veya düşmüyor, tamamen tasarıma ve amaca bağlı artık, sizin dediğiniz 20-30 yıl önce idi.


    Artık bir motorun 2.0'i çok rahat 1.6'dan az yakabiliyor, 2.5 atkinson hybrid'ler, 1.3 turbo'lardan çok daha az yakıyor, 1.6 turbo E sınıf araçlar 3.0 dizellerden çok daha fazla yakıyor vs.


    Bu vergi yüzünden gelemeyecek 2000cc plug-in Hybrid Prius prime belki de en verimli plug-in araçlardan biri. 1.4 turbo Plug-in Vag modellerinden daha ekonomik ve temiz. ama cc baremine takılıyor. Anlam?


    bu yüzden motor hacminin araç yakıt tüketiminde artık hiç bir etkisi yok. bu yüzden yıllardır gelişmiş ülkelerde bu şekilde vergi alma durumu bırakıldı.


    Hatta artık motor hacmi dediğimiz şeyi otomobili satın alan kişinin bilmesine bile gerek yok.. bütün gelişmiş dünya ülkelerinde artık durum böyle. arabanın emisyon değeri-yakıt tüketimi/pil kapasitesi-fiyatı.. bitti gitti. motor hacmini seçmek üreticiyi ilgilendiren bir durum, istenen emisyon-tüketim değerlerine ulaşsın da, hangi hacimle ulaşırsa kendisi bilir.

    Hahaahha içinde emisyon geçen bir ÖTV miz oldu artık. Ama cc takıntısı hala devam ediyor.

    Her ne olursa olsun süper bir haber. Şarjlı Hibirt Teknolojisi desteklenmeli çünkü.

    Mazda dünya kadar para harcadı ve en verimli motorun 2000 cc olarak buldu. Alman arabalarının çoğu her zaman 2000 cc oldu. 1800 değil de son sınır 2000 cc olmalıydı.

    Motor hacmi 2000 cc geçince ÖTV %220 ye kadar çıkıyor. %220 ÖTV yi haklı olarak %80 indirmek istemiyor anlaşılan. Çünkü sistemi yanlış planlamışlar.

    Elektrik menziline göre ÖTV azalışı olabilirdi.
    50 Km kadar elektrik mezile %10 ÖTV azalışı
    75 Km kadar elektrik menzile %20 ÖTV azalışı
    100 Km kadar elektrik menzile %30 ÖTV azalışı
    100 Km üzeri elektrik menziline %40 ÖTV azalışı

    Aracın ÖTV si %80 ve 70 elektrik menzili varsa. %80-20=
    %60 ödeyecek.

    Motor hacmi 3000 cc ÖTV si %220 ve elektrik menzili 70 Km. %220-20=>%200 olarak ödeyecek.

    Yani elektrik menzili olan her aracı kapsayan bir düzenleme olmalıydı.

    Arabanın ÖTVsi %80 ve elektrik menzil 120 Km. %80-40=>%40 ÖTV ödenecek.
    Dostum Bilale anlatır gibi anlatmışsın ancak bu ülkeden AKP gitmedikçe dediklerin uygulanabilir değil. İmamhatipliler bürokrat oldu kanun taslaklarını onlar hazırlıyor. Fen lisesi mezunları o görevlere gelince akıl mantık işlemeye başlayacak.

    İmamhatiplileri aşağılamıyorum yanlış anlaşılmasın ama anlamadıkları işlere atanıyorlar. Ona dikkat çektim. Bu böyle olmaz. Fen işlerine fenden anlayanlar gelsin artık lütfen.
  • Belli bir marka modeli işaret ediyor gibi duran teklif.

  • Hangi marka modeller yararlanacak acaba?

  • doğru bir hareket.en mantıklısı hibiridi teşvik etmek, ciddi tasarruf edilebilir benzinden.

  • Hibrit teşviki için yerinde doğru bir adım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ya bu ne böyle 50 tane şu olursa bu bu olursa şu böyle otomotiv vergilendirmesi neden var ülkede yıl olmuş 2024 hala anlamak mümkün değil. Hadi bunlar okey beyaz eşyada neden hala ÖTV var ? Yani 50 sene sonra herhalde batıyı yakalayacağız adalette ekonomik refahta.

  • Rahatsız mısınız, hasta mısınız, yoksa inanılmaz bir cehalet mi ben akıl erdiremiyorum artık.


    Oraya ne güzel emisyon gr/km limitini koymuşsun 25 diye. Avrupa ülkelerinde de böyle, kademe kademe emisyona göre, araç ham fiyatına göre, veya daha gelişmiş sistemler araçlar ağırlığını da baz alıyorlar alıyorlar, sen de tutmuşsun bir yerinden çok güzel.


    Motor hacmi ne alaka ya? 1600'ü 1800'ü nereden çıkardın sana ne arkadaş. adamın arabaya koyacağı motor hacminden sana ne abi, 2000cc motorla 25gr/km'yi başaran markanın ki daha büyük başarı. bu adamı niye cezalandırıyorsun? ha 1600cc ha 1800 ha 2000cc, veya 2200cc bu kapasite farklarının ne önemi var 90larda mı yaşıyoruz, arabalar atmosferik karbüratörlü mü hala, ne biçim bağnaz bir takıntıdır bu ya.


    Bütün bir güzel haberi, hacim takıntısı ile mahvetmişler, yine belli 2-3 modele anlamsızca limitlemişler pazarı. gerçekten yazık.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yorumları okuyunca herkes ferrari flan almayı bekliyor heralde dedim :)

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    aynen ya ne gerek var zenginde fakirde ayni vergiyi ödedin binek alanda spor alanda ne gerek var :) somra devlet zengini zengin ediiiii.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gece gece güzel güldüm valla  

  • şair toyotanin araçlarını anlatıyo gibi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Byd plug in hibrit i anlatıyor şair

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Byd hazırlığı bence

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Byd yatırım sözü verdiyse bizimkilerde bunu söz vermiştir… ahlaklı hükümet

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yine salak saçma bir dilimlendirme olmuş. CH-R'ın plug-in versiyonunu kapsamayacak gibi düzenleme. 1.5 PHEV SEAL-U için hazırlanmış sadece. CH-R'a neden üvey evlat muamelesi yapılıyor anlamadım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -FoundeR- -- 5 Temmuz 2024; 23:28:39 >
  • Verginin vergisinden indirim yapıp halkına lütufta bulunuyor yüce hünkarımız.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • -FoundeR- kullanıcısına yanıt
    1.8 motor ile imkansız.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1.8'i geçtim CH-R'ın PHEV versiyonları 2.0 motor ile sunuluyor zaten yanılmıyorsam. 1.8 ile yok.

  • 1.8 görünce aklıma Toyota perileri geliyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.