Şimdi Ara

Şarj edilmeden sonsuza kadar çalışması planlanan tren projesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
2
Favori
5.806
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
30 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İsmi sonsuzluk olsa da aslında tren enerjiyi tabii ki yoktan var etmiyor. Yaptığı şey deniz seviyesinden yüksek konumdan, deniz seviyesindeki limana giden yük trenlerindeki depolanmış haldeki yer çekimi enerjisini kullanmak.



    Toplam 2.8 kilometre uzunluğunda, 244 yük vagonluk, 40.000 ton boş ağırlıklı tren 34.400 ton demir cevheri taşıyor. Demir cevheri yük treni, 450 metre aşağıdaki limana 280 kilometreyi beş saatte kat ederek ulaşıyor.



    Şarj edilmeden sonsuza kadar çalışması planlanan tren projesi



    Aşağı iniş esnasında yer çekimi enerjisini elektriğe çevrip, bataryalarda depolayan tren yukarı tekrar çıkarken elektrik enerjisini tekrar yer çekimi enerjisine çeviriyor. Bunu sonsuza kadar yapabilmesindeki özel durumu ise aşağı inerken ağır, yükünü boşaltıp yukarı çıkarken hafif olması sayesinde başarabiliyor.



    Bildiğiniz gibi elektrik motorunu tersine çevirdiğinizde eğer yapısı uygun ise jeneratör olarak da iş görebilir. Aynı şekilde elektrikli veya hibrit arabalar da tam olarak bu şekilde bir rejeneratif frenleme yaparak enerji kazanımı sağlar.



    Bu tren de aşağı inerken tam olarak bunu yapıyor ama yukarı çıkarken yarı ağırlığına inmekte, yani yarı indiğinde elde ettiği enerji çıkarken ihtiyaç duyduğunun iki katı. Bu nedenle oluşacak sürtünme, hava drenci, şarj ve motor kayıplarının çoğunu rahatça telafi edecek kapasitesiye sahip. Tren aşağı inerken yaklaşık 91 MWh elektrik enerjisini taşıdığı batarya vagonlarına depoluyor.  Bu bataryaların ağırlığı yaklaşık 690 ton. Devasa gözüken bu rakam aslında trenin toplam ağırlığının sadece %2’si kadar.



    Projeyi ise elektrikli formula 1 araçları yapmakla ünlü Williams Gelişmiş Mühendislik şirketi üstlenmiş. Toplam bedeli 50 milyon dolar olan proje 2 yıl içinde tamamlanacak ve ardından 54 dizel lokomotif ve 16 tren seti bir daha hiç yakıt tüketmeyecek şekilde değiştirilmeye başlanacak ve yıllık milyonlarca litre dizel tüketiminden tasarruf sağlanacak.




    Kaynak:https://www.fmgl.com.au/in-the-news/media-releases/2022/03/01/fortescue-williams-(wae)-settlement-powers-development-of-world-first-infinity-train
    Kaynak:https://www.iflscience.com/infinity-train-that-never-needs-to-recharge-in-development-says-mining-firm-62817







  • Vaay troller hemen damlamış, önceden ekonomik kriz yok diyorlardı, şimdi kıvırarak "efendim var ama yine bizi kurtarırsa AKP kurtarır", bakalım ülkeyi soyduklarını ne zaman kabul edecekler, gerçi onda da bazı tam fanatik olmayanlar 17-25 Aralık'tan beri diyor ki "efendim diğerleri gelse sanki onlar yemeyeceklermiydi" adamlardaki bakış açısı bu, bana gelince(nasılsa şu an yurtdışındayım) umarım yine AKP'si! kazanır ki sizi kuru ekmeğe muhtaç eder -kurunun yanında her zamanki gibi yaşlar da yanacak da sadece ona üzülürüm-.

    Not: Bu arada 78'li olup memleketim Adıyaman'da ilk kez böyle bir görüntüye şahit oldum, minibüsten inip de kaynanamlara giderken sağ tarafta, en büyük ekmek fırınlarından bir tanesi Adıyaman'ın(Sağlık Ekmek)... ki kaldırımın bu tarafında benden bir kadın ekmek almamı da rica etti, aç çocukları olduğunu belirterek, bu resmin sahipleri ve destekleyenleri umarım sizler o kuru ekmeği de bulamazsınız!

    Bu arada resmi paylaşan da eskinin koyu AKP'lisi bir akrabam...

    Yaman şakacısın delikanlı, konuyu trollemiyorsan eğer yarın gidip en yakın AKP teşkilatına trol ordusu için başvurunu yapabilirsin, aksi halde bu dediğin zihniyetin düşünme şekline birkaç örnek...


    Bir de hacı okurken dikkatli oku, paylaşımı yapan ilk şahıs demiş ki askıda ekmek kuyruğu, hadi parası olanı anlarım da, sanırım açlar da ağzının tadını bilip fırın seçiyorlar, hem de sıcak olmasına dikkat ediyorlar, ba baa baaaa, diğeri ise...

    Kaldırımın bu tarafında benden ekmek isteyen kadın(ki bunu da belirtmiştim) da dünyaca ünlü bir performans sanatçısıydı, o kadar iyi rol yapıyordu ki, siz yazmamış olsaydınız inanacaktım  


    Sizin zihniyete gelince sana bir sır vereyim cehennem o kadar da kötü bir yer değil, cenneti yayla gibi düşün, cehennem de onun kaplıca versiyonu gibi, tabi arada suyun termostat ayarı bozulabilir   bu konuda sorumluluk kabul etmem, bir de ateş başında mangal keyfini unutma! orada ateş sıkıntısı çekmeyeceklermiş(yok odun parasıydı, yok kömür parasıydı derdi tasası yok) insanlar diyolaaaa...


    ensonhaber
    Et ve Süt Kurumu: Çok uzun kuyruklar oluşuyordu zam yaptık
    https://www.ensonhaber.com/gundem/et-ve-sut-kurumu-cok-uzun-kuyruklar-olusuyordu-zam-yaptik


    Kariyer olarak Cerrahpaşa Tıp ve sonrasında Tıpta Uzmanlık Sınavında(dünyadaki en zor 2. sınav)* Dermatoloji uzmanlığı(en yüksek** puanla girilen bölüm) desem sana yetmez, hayal olur. O yüzden bu topa hiç girme, hakaret etmeden kendini ifade edebilmek için beynine yüklen biraz...


    * https://forum.donanimhaber.com/dunyanin-en-zor-2-sinavi-tus-secildi--147590559


    **

    tus koçu
    TUS'ta Puanı En Yüksek Bölümler - TUS Koçu
    https://tuskocu.com/tusta-puani-en-yuksek-bolumler/
  • iyi fikir, yüksek bir tepeye çıktığımızda bagajı taş ile doldursak hibrit
    ve elektrikli araçlarda da beleş kullanım sağlarız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 18 Aralık 2022; 17:13:22 >
  • Tren olduğu için bizim malum partinin ilgisini çekmemiş, tabi ne de olsa beton yok bunda Şarj edilmeden sonsuza kadar çalışması planlanan tren projesi 

  • Malum parti dediğin AKP ise ben oyumu AKP ye veriyorum

  • Snowpierce film aklıma geldi demek ki ozaman geliyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İlginç bir proje bakalım hayata geçtiğinde nötür bir etki yapacak.

  • çok mantıklı. Dışardan herhangi bir enerji ihtiyacı duymadan kendini yürütebiliyor.güzel

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Vaay troller hemen damlamış, önceden ekonomik kriz yok diyorlardı, şimdi kıvırarak "efendim var ama yine bizi kurtarırsa AKP kurtarır", bakalım ülkeyi soyduklarını ne zaman kabul edecekler, gerçi onda da bazı tam fanatik olmayanlar 17-25 Aralık'tan beri diyor ki "efendim diğerleri gelse sanki onlar yemeyeceklermiydi" adamlardaki bakış açısı bu, bana gelince(nasılsa şu an yurtdışındayım) umarım yine AKP'si! kazanır ki sizi kuru ekmeğe muhtaç eder -kurunun yanında her zamanki gibi yaşlar da yanacak da sadece ona üzülürüm-.

    Not: Bu arada 78'li olup memleketim Adıyaman'da ilk kez böyle bir görüntüye şahit oldum, minibüsten inip de kaynanamlara giderken sağ tarafta, en büyük ekmek fırınlarından bir tanesi Adıyaman'ın(Sağlık Ekmek)... ki kaldırımın bu tarafında benden bir kadın ekmek almamı da rica etti, aç çocukları olduğunu belirterek, bu resmin sahipleri ve destekleyenleri umarım sizler o kuru ekmeği de bulamazsınız!

    Bu arada resmi paylaşan da eskinin koyu AKP'lisi bir akrabam...

    Şarj edilmeden sonsuza kadar çalışması planlanan tren projesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdarcenk -- 18 Aralık 2022; 18:9:3 >




  • Haber kaynağını okudum, batarya ağırlığı ile ilgili birşey demiyor, kaldı ki zaten 690 ton en az bir yazım hatasıdır. Haber kaynağında GravityLine diye bir enerji depolama tesisine atıf yapıyor. Enerjiyi kimyasal değil ağırlıklar ve yerçekimi ile potansiyel olarak depolamayı amaçlayan bir tesis. 690 ton en iyi ihtimal o tesis olsa gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bluemersini -- 18 Aralık 2022; 18:08:22 >
  • İdeal bir sistem olarak sonsuza kadar çalışma potansiyeli olsa da gerçek hayatta entropi, sürtünme, yıpranma vb faktörler bulunduğu için pratikte cüzi de olsa bakım masrafları çıkar ve haliyle sonsuza dek çalışmaz. Bataryaların ve motorların ömrü var. Ama yıllık milyonlarca litre dizel tasarrufuyla kıyaslandığında motor ve batarya yenilemek, onarım yapmak hiçbir şey. Fikir çok hoş ve sanki çılgıncasına da basit. Hani daha önce niye akıl edilememiş gibisinden. Belki de eski bataryalar böyle bir girişim için yetersiz kalıyordu.

  • O tren yeraltında çıkarılıp yüklenen demirle potansiyel enerji kazandırılıp sürekli sarj ediliyor aslında. Demiri çıkarıp tepeye taşırkende deli gibi enerji harcanıyor.

    Yani sıfır enerji ile falan çalışmıyor.
    Bomboş bir haber.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İmkaaaansiz, isinlanmak bile daha olagandir haha

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Merak etme sinekten yağ çıkaran partiler bulunur. Adamlar hayalleri bile çalmış sen buradaki ihaleden onlara iş çıkmaz diyorsun :)

  • Aslında yeniden şarj edilebilme özelliği piller için söz konusu olduğundan elektrikli arabalar da yol aldığı sürece bir taraftan da yedek pilini şarj edebilir aslında.

  • YHT diye birşey

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • serdarcenk kullanıcısına yanıt
    Ekmek kuyrukları keyfi bir mevzu. Bazı fırınların ekmeği çok iyi oluyor ve özellikle millet yemek saatinde fırından şimdi çıkmış ekmekleri almayı seviyor. Benim yaşadığım yerde de bazı fırınlarda böyle kuyruklar var. Diğerlerinin önünden ise insan geçmiyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bunun dizisi var yaaa 😅

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.