< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CSB yazmayan adam -- 12 Kasım 2024; 5:36:36 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Satılan her 3 elektrikli araçtan birisi Togg T10X oldu (20. sayfa)
-
-
Nerede ikinci ele baktım yeğenim yav. Bu yazıları biraz dikkatli oku. TOGG vergi kolaylıgı elbette sağlanacak sonuçta hükümet projesi.. TOGG'un vergide tokatlaması çok doğal.. TOGG satsın diye Tesla'ya vergiyi bindirecekler tabii ki ve satın alırken ödeyecegin parada çok büyük fark olacak..
Sonuçta bu araçlar gerçekten de yaklaşık aynı fiyatta fakat alıcının cebinden çıkan para önemli o yüzden TOGG'un daha ucuz oldugu gerçeğini kabul ettim..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Headlong Into Carnage -- 12 Kasım 2024; 6:7:37 > -
Tesla oturmuş bir marka. Ki o da çok pahalı bir modelle ilk piyasaya çıktı. Roadster mi ne. Sonradan ucuz modeller üretmeye başladı. Ucuz model üretmek başlı başına ayrı bir şey.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu TOFAŞ zamanının TOGG'u zaten. TOFAŞ diye küçümseme. TOFAŞ zaman içinde ele ayağa düştü.. Şimdi o zamanın arabaları mesela, Renault Broadway, Skoda Favorit, falan o zamanın rakip arabalarından bahsediyoruz. Bir Doğan SLX mesela, geniş iç hacim, oturaklı kasa, elektrikli camlar, elektrikli yan ayna, koltuk kumasları, ısıtmalı arka cam falan o zamanın teknolojisine göre oldukça çekici görünüyor ama şasi o kadar çürüktü ki tam bir bölünen arabaydı.. Yani araç güçlü lüks ve çekici görünüyor ama ne oldugunu yıllar içinde gördük..
Hatta bunu metal yorgunluguna da bağlayamayız çünkü o zamandan bu zamana gelen farklı marka arabalarda böyle bir bölünme problemi ortaya çıkmadı.. Şimdi bir Broadway alıp bir kaza yapsak, muhtemelen içinden çıkabiliriz ama Doğan SLX ile kaza yapsak bölüneceğiz..
Ben bunu italyan dandik şasi tasarımına bağlıyorum bu bence çok mantıklı ve yerinde bir düşünce.. Yani TOFAŞ şeklinde böyle hani abartılı bir küçümseme değil.. Italyan anlaşmalı şasi tasarımına güvenmiyorum. O yüzden mesela TOGG degil italyan kökenli FIAT arabalara da güvenmem..
Bak mesela FIAT arabalar NCAP mevzusunda genellikle diğer rakip markalara göre tokatlanma eğiliminde diyebilirim..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Headlong Into Carnage -- 12 Kasım 2024; 12:18:28 >
-
model y denedim muazzamdı lunapark gibiydi.
aslında hiçbir arabanın diğeri ile kıyaslanmasını doğru bulmam
senin ihtiyacına hangisi daha çok fayda sağlıyor ve maliyet olarak uyuyorsa oradan yürürsün fakat bizim ülkemiz özel herşey aşırı pahalı ister istemez tek atımlık kurşunla elma armut muz hepsini aynı amaç için kıyaslıyoruz malesef.
tesla elektrikli işine dünyadaki tüm markalardan önce büyük bir yatırım yaptı tecrübe ve yazılım anlamında hepsinden ilerde
içten yanmalı ve şanzımanlı arabalarda uzmanlık merso bmw audi gibi markalardaydı ama ev de işler değişti içten yanma ve buna bağlı tüm geliştirdiğin sistemler konu dışı.
o yüzden ev de tesla tecrübe ve teknolojide bence hepsinin önünde.
-
togg daha bizim alıştığımız araba gibi model y ise ucuz olsun diye düğmesiz tavan mika gibi bişey
tecrübe ve yazılım tarafında ibre teslada
araba olarak ibre togg da
ikisini de alan güle güle binsin
-
T10X AWD neden hala satışa çıkmıyor? Nisan ayında Haziran-Temmuz gibi satışa çıkacak şeklinde açıklama yapmışlardı. Temmuz ayında ise önümüzdeki aylarda satışa çıkacak denilmişti ama 2024'ün sonuna geliyoruz ve hala ortada AWD versiyonu yok.
-
Size katılmıyorum.
Tofaş arabaları yani Doğan, Şahin ve Kartal modellerini zamanında da rakipleri ile kıyasladığında teknik özelllikleri çok zayıf arabalardı. AŞırı kazık fiyata satılıyorlardı.
1992 yılında Bursa Tofaş'ta çalışan bir abi (ben daha 16 yaşındaydım) arabanın banttan çıkarken maliyetinin satış fiyatından 8 kat fazla olduğunu söylemişti. Banttan çıkma maliyetinin üzerine vergi, dağıtım bayi vb rakamlarını da eklemek lazım. Çünkü gümrük birlliğinin de olmadığı o zamanlar piyasada rekabet yoktu.
1997 yılında Dogan SLX 1.6 İE çıktığında Koç grubunu destekleyen ve Doğan yayının çıkarttığı Otoshow isimli otomobil dergisi haftalık sayısında otomobili derginin kapağında överken iç sayfalarda teknik verilerde fena halde gömüyordu. Alttan rüzgar alıyor, arabanın saçı kalitesiz, 0-100 hızlanma kağnı gibi. Bu ifadeleri kullanmıyor ama teknik ifadeler ile bu anlama gelecek cümleler söylüyor.
O zamanlar Tofaş'ı Avrupalı bir marka ile kıyaslamak mümkün değildi. Şimdi TOGG'u 2023 te dünyanın en çok satan otomobili Tesla Model Y ile kıyaslayabiliyorlar ve TOGG'un önde olduğu (Malzeme kalitesi, sürüş konforu vb) çok yön oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jethoca -- 15 Kasım 2024; 0:4:31 >
-
TOGG yeni bir marka olduğu ve son kullanıcıya ulaşalı henüz bir buçuk yıl geçtiği için bazı problemler yaşanacaktır. Markanın, servis işinin vb oturuşması tabiiki zaman alır.
Ancak bazı çevreler tarafından oluşturulmaya çalışılan "TOGG problemli bir araba alırsanız mutlaka sizi yarı yolda bırakacak problemler yaşarsınız "algısı gerçekten büyük haksızlık. Ben elimde hiçbir bilimsel veri olmamasına rağmen hem sosyal medyada hemde bizim forum ve Telegram grupları gibi ortamlarda oluşan imajın bir kısmının paralı elemanlar tarafından oluşturulduğunu düşünüyorum. ELimde bilimsel veriler yok dedim ama aslında var. İkinci el piyasası;
Trafikte 40.000 den fazla TOGG TX10 otomobil var. Bu rakam üzeirnden gidersek durum şöyle;
Sahibinden sitesinin verileri şikayetler ile ilgili oluşan algının gerçeği yansıtmadığını ispatlıyor.
Trafikteki motorlu araç sayısı; 29 milyona yakın.
Sarı sitedeki toplam vasıta ilanı sayısı: 860.158
Toplam araçların içinde 2. el ilan oranı: %2,9
Trafikteki toplam otomobil sayısı 16.000.000 ( Yaklaşık olarak. Çünkü Tüik verilerine göre motorlu araçların % 53'ü otomobil)
2. El otomobil ilan sayısı: 449.649
Toplam otomobillerin içinde 2. el ilan oranı: %2,8
GELELİM TOGG'A
Trafikteki TOGG sayısı 40 binin üzerinde.
Sarı sitedeki 2. El ilan sayısı: 638
oran %1,6 Yani genel ortalamanın çok altında. Bu arada BYD ilanı çok daha az.
Bu kadar şikayet olsaydı daha fazla satılık TOGG olması gerekiyordu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jethoca -- 15 Kasım 2024; 0:40:19 >
-
Ne yazarsan yaz anlamayacak
ABD uşağı olalım diyen biri bu,asla yerli üretim bir ürünü kabul etmez
Bu en azından samimi, diğerleri gibi ithal ürünlerin esiri olmayı teklif edip yerli üretilen her şeye hakaret edip yurtsever pozları atmıyor:)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
DOğru olabilir.
Cevabım sadece onun için değil herkes için.
Bİlgilendirme ve palaşım olsun.
-
Siz zaten benim yazdıklarımı yazmışsınız ve bana katılmışsınız. Sağlam görünen dandik araba işte kaporta iç hacim büyük ve dışardan bakınca güçlü gözüküyor, hatta özellikle ön kısım ve genel hatlar W123'den araklanmış gibi yedek parçaların ucuzlugu da çok sevilmesi konusunda etken olmuştur. Ancak genel olarak çürük ve italyan kaportadır.. TOGG diyorsunuz kıyaslıyorlar diyorsunuz ama kıyaslayanlar Türk.. Yani objektif bir yabancı kıyaslasın görelim.. TOGG mu iyi diyecek Tesla mı iyi diyecek..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Headlong Into Carnage -- 15 Kasım 2024; 12:47:28 > -
DolubataryayoutubeBölüm sponsorumuz BEMİS: https://www.bemis.com.tr/satis-noktalari BYD Kullanıcıları Telegram Grubu: https://t.me/bydTR #işbirliği Kanalımıza destek olmak için: https://www.youtube.com/channel/UCLRYyGAoqR26MpjAmbrG6oQ/join Spotify: https://open.spotify.com/show/5Ccl8ZEmjv8JJIGsX1hXy4 Apple Podcasts: https://podcasts.apple.com/us/podcast/hızlı-şarj/id1682804408 Hepsi ve daha fazlası için Dolubatarya.com ve sosyal medya hesaplarımızı takip edebilirsiniz. X: x.com/dolubatarya Linkedin: linkedin.com/company/dolubatarya Instagram: instagram.com/dolubataryahttps://www.youtube.com/watch?v=r8YZIP_TBaY
-
Kasım ve aralık TOGG satışları daha da artacak. Benim tahminim 5000 adedi geçecek.
BYD beklentisinin bitmesi
TOGG'un kredi avantajı ve bir yıllık şarj hediyesi
1.5 güncellemesinden sonra sorunların göreceli olarak büyük miktarda çözülmesi satış artışında etkili olacaktır.
-
Kasım satışları belli oldu ve rakam maalesef 4200 lerde kaldı.
-
Bunca yazılımsal soruna ve kredi desteğine rağmen iyi satmış al sat için olsa gerek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O testte Euroncap gidip arabayı kendileri alıyor, kendileri teste sokuyor. Böyle o teste girmeden satılamaz diye bir şey yok. Devlet kurumu değil Euroncap
-
avrupa tüketicisi bilincsiz makarna düşkünü değil, aldığı arabanın güvenli olup olmadığına dikkat ediyor.
-
Tüketiciden ziyade, Ab standartları yüksek tutuyor çıtayı, sürekli güvenlik tedbirleri üst düzeyde araçların satılabilmesini regüle ediyor. yoksa orada da 1-2 airbagli bir arabayı ucuza satabilsen bir sürü talep olur. ama "gelişmiş ülke standartları" müsade etmiyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X